Proturbo  Autodiagnoosi

Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?

  • 56 Vastauksia
  • 25072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #30 : 07.07.2014, 17:04:40 »
Moro!

Itse pidän tästä foorumista erittäin paljon!!! Täällä saa asiallisia vastauksia ja rohkaisujakin (esim. kun kysyin, voiko 40v täyttänyt osallistua Tampereen Wanhan Bensiksen miitteihin)! Täällä tuntuu ikärajat poistuvan ja tietoa jaetaan sukupolvilta toisille hyvässä hengessä, enkä itse ole minkäänlaiseen dissaukseen tai muuhun epäasialliseen käytökseen törmännyt.

Seurasin foorumia vajaan vuoden, ennenkuin uskaltauduin tekemään oman profiilin. Nyt olen sillä tasolla, että joko seuraavasta tai sitä seuraavasta tilistä VIIMEISTÄÄN liityn ja maksan yhdistyksen jäsenmaksun.

Kiitos teille kaikille, jotka jaksatte pitää tätä yllä!!!

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #31 : 07.10.2014, 00:55:45 »
Minusta hieno homma tämä foorumi. Volvon pitoon saa hyviä ohjeita auton tuntevilta ihmisiltä. Kiitokset kaikille jotka ovat hyviä ohjeita tänne kirjailleet. Erittäin asiallista.

Päreitä ei ole tarvinut polttaa mistään, ei edes munakuski- eikä valotopicesta. Niitä on hauska lukea joskus sillain pilke silmäkulmassa. Nehän ovat vain mielipiteitä, eivät lakikirjoja tai pakollisia toimintaohjeita.

Foorumista olen kertonut useille Volvoilla ajeleville kavereille.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #32 : 25.10.2014, 15:02:13 »
Foorumi on kyllä jonkin verran muuttunut landian ajoista mutta ymmärtäähän sen kun tulee uutta porukkaa. Kaiken tarvitsemani tiedon oon aina löytäny ja saanu vastauksen kysymällä.

TVS tuon sanokin jo et väliin pistää silmään kun kysellään ns. tyhmiä ja vanhoja asioita. Aina ei osaa olla itekkään asiallinen vaikka kuinka yrittäis.

Kauppaakin oon käyny ja aina on toiminu hyvin. Ei ole osunu koijareita mun kohdalle ainakaan.

Offtopicia luen ihan mielellään välillä ja onhan sieläkin kiinnostavia aiheita joihin tulee kirjoiteltua sillon tällön.

Ei kyllä käy kateeks modeja täälä foorumilla eikä varsinkaan facen puolella  :buck2:

Jatkakaa arvokasta työtä  :)

Muok: Hyvä olis jos kirjottajan profiilista löytys ainakin paikkakunta pakollisena tietona varsinkin kun käy kauppaa ja muutenkin jos apua tarjotaan tai pyydetään ihan fyysillisesti. Joskus ikäkin olis hyvä tietää kun täälä on porukkaa rippikouluiästä ylöspäin.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 15:05:14 kirjoittanut lassii »
V70 TDI

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #33 : 28.10.2014, 17:03:08 »
Muok: Hyvä olis jos kirjottajan profiilista löytys ainakin paikkakunta pakollisena tietona varsinkin kun käy kauppaa ja muutenkin jos apua tarjotaan tai pyydetään ihan fyysillisesti. Joskus ikäkin olis hyvä tietää kun täälä on porukkaa rippikouluiästä ylöspäin.
Mun mielestä on ihan hyvä, että jokainen saa itse määritellä, minkälaisia tietoja itsestään jakaa täysin ventovieraille ihmisille. Muista, että nämä tiedot näkyvät paitsi foorumille rekisteröityneille, myös koko internetseille. Jos joku haluaa kertoa itsestään, niin sitten voi määritellä vaikka nimimerkikseen PekkaKorhonenTampereenHervannasta, jos siltä tuntuu. Jotkut haluaa jo ihan ammattinsakin takia pysyä anonyymeinä varsinkin vapaa-ajallaan, esimerkiksi vartijat tulevat tästä heti ekana mieleen kun milloin mitäkin dorkia joutuvat käsittelemään.
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #34 : 02.11.2014, 18:26:38 »
Mun mielestä on ihan hyvä, että jokainen saa itse määritellä, minkälaisia tietoja itsestään jakaa täysin ventovieraille ihmisille. Muista, että nämä tiedot näkyvät paitsi foorumille rekisteröityneille, myös koko internetseille. Jos joku haluaa kertoa itsestään, niin sitten voi määritellä vaikka nimimerkikseen PekkaKorhonenTampereenHervannasta, jos siltä tuntuu. Jotkut haluaa jo ihan ammattinsakin takia pysyä anonyymeinä varsinkin vapaa-ajallaan, esimerkiksi vartijat tulevat tästä heti ekana mieleen kun milloin mitäkin dorkia joutuvat käsittelemään.

Tottapa tämä kyllä. Tarkoitinkin juuri tuota kaupankäyntiä sekä jos joku apua tarvitsee. Sekin riittäisi pitkälle jos olis maininta et missä päin maailmaa majailee. Hervantaa en suosittele mainitseen lainkaan koskaan ikinä vaikka tässä naapurissa majailenkin :D
V70 TDI

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #35 : 02.11.2014, 19:30:39 »
Tää on oikeasti mahtava paikka. Mielestäni suurin kiitos siitä kuuluu nimenomaan hyville moderaattoreille, joiden työllistämiseen olen itsekin joskus syyllistynyt.

Viime aikoina myös omiin silmiini on osunut paljon "turhia" ja moneen kertaan käsiteltyjä aiheita. Kuten moni muukin on todennut toimineensa olen myös itse vastaillut näihin joskus melko tympääntyneesti ja lyhytsanaisesti. Aina pitäisi kuitenkin muistaa, ettei se omakaan esiintyminen ja foorumin käyttö ollut kauhean hioutunutta aloittaessa (jos on vieläkään).

Pitemmän aikaa foorumilla pyörineenä oppii tunnistamaan aika hyvin aktiivien nimimerkit. Tällä on hyvät ja huonot puolensa; toisaalta tiedon uskottavuus lisääntyy, toisaalta alkaa myös muistamaan miten kenenkin kanssa on helppo saada kina halutessaan aikaiseksi.

Kiitos ja anteeksi, etenkin ylläpidolle.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #36 : 08.11.2014, 22:27:04 »
Mielestäni suurin kiitos siitä kuuluu nimenomaan hyville moderaattoreille.

Minkälainen on hyvä moderaattori?

Ainakin sellainen, joka yrittää puuttua epäkohtiin saa aikaan vaan pahan mielen sille epäkohdan aiheuttajalle ja modelle itselleen. Tämä ilmiö koskee koko foorumia. On sitten kyse puutteelisesta kierrätyskeskuksen ilmoituksesta, jostain henkilökohtaisuuksiin menemisestä, tai jostain aiheesta lipsumisesta, niin lopputulos on aina se, että moden "kynsiin" joutunut käyttäjä vetää herneen nenään. Tästä yleensä seuraa muutaman viestin vaihdon jälkeen se, että molemmilla on se paha mieli.

Onko nyky-yhteiskunta kasvattanut ihmiset sellaiseksi, että pitää saada tehdä kaikki aina oman pään mukaan, vai onko kyse juuri päinvastaisesta, eli yhteiskunnan kieltäessä kaiken mahdollisen, niin ihmiset yrittävä kapinoida sitä vastaan internetin ihmeellisessä maailmassa?
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 22:44:31 kirjoittanut Kulmamies »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #37 : 08.11.2014, 22:35:09 »
Minkälainen on hyvä moderaattori?

Ainakin sellainen, joka yrittää puuttua epäkohtiin saa aikaan vaan pahan mielen sille epäkohdan aiheuttajalle ja modelle itselleen. Tämä ilmiö koskee koko foorumia. On sitten kyse puutteelisesta kierrätyskeskuksen ilmoituksesta, jostain henkilökohtaisuuksiin menemisestä, tai jostain aiheesta lipsumisesta, niin lopputulos on aina se, että moden "kynsiin" joutunut käyttäjä vetää herneen nenään. Tästä yleensä seuraa muutaman viestin vaihdon jälkeen se, että molemmilla on paha se mieli.

Onko nyky-yhteiskunta kasvattanut ihmiset sellaiseksi, että pitää saada tehdä kaikki aina oman pään mukaan, vai onko kyse juuri päinvastaisesta, eli yhteiskunnan kieltäessä kaiken mahdollisen, niin ihmiset yrittävä kapinoida sitä vastaan internetin ihmeellisessä maailmassa?
Emmää ainakaan nostanut wirtsaa hattuun saadessani varoituksen.

Voipi muuten hyvinkin olla (ainakin osittain havaittavissa noin yleisesti), että yhteiskunnan "kieltäessä kaiken" aletaan soittamaan suuta kaikille. :-\

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #38 : 12.11.2014, 20:31:25 »
En kyllä syytä moderaattoreita lainkaan. Kaikilla on yhtenäinen linja puuttua asioihin ja huomauttaa epäasiallisuuksista. Kyllä jokaisella kirjoittajalla on vastuu omista kirjoituksistaan ja foorumin säännöt voi lukea uudestaan vaikka joka päivä jos on epävarma jostain.

Jos olis aikaa ja motivaatiota jollakulla niin noita FAQ aiheita vois koota ihan kyllästymiseen asti automalleittain ja aihealueittain. Silti samoja asioita tullaan kysyyn jatkossakin kun uusia harrastajia putkahtelee foorumille, sille ei voi mitään. Sen olen myös huomannut ihan yleisesti, että ei enää viitsitä jaksaa etsiä sitä tietoa niinkun vuosia sitten. Sen huomaan varsinkin Face-ryhmässä. Eikä koske pelkästään VRCF-ryhmää.

Ei muutakun samaan malliin vaan, se on kohta juhannuskin jo  :)
V70 TDI

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #39 : 19.12.2014, 21:28:43 »
Ohessa muutamia kysymyksiä, jotka toivottavasti herättävät keskustelua.




-Miksi käyt foorumilla, eli mitä toivot saavasi sieltä? Mitä lopulta saat?

-Koetko käyttäytyväsi niin, että se ei häiritse, tai provosoi muita käyttäjiä? Olisitko itse valmis vastaanottamaan sellaista käytöstä, jonkalainen itse foorumilla olet?

-Tuleeko joskus sellainen olo, että pitäisi pitää taukoa foorumilla notkumisesta? Mikset pidä?

-Onko foorumi mukava paikka viettää aikaa? On sitten kyse turhasta höpinästä, tai oikeista asioista, niin viihdynkö tietokoneeni ääressä?

-Onko Facebook parempi kanava olla tekemisissä Volvo-ihmisten kanssa?

-Milloin sinulla on viimeksi mennyt hermo foorumin, tai siihen liittyvien asioiden vuoksi?

-Milloin viimeksi olet jollekin läheisellesi maininnut, että foorumilla on kivaa, tai yleensäkin sanonut jotain positiivista foorumista jollekin ulkopuoliselle?

-Kaipaako ilmapiiri puhdistusta?

-Oletko tyytyväinen nykytilanteeseen, vai pitäisikö tehdä radikaaleja muutoksia?

-Häiritseekö foorumin ulkoasu, aiheiden jaottelu, moderaattorit, tai muut käyttäjät?

-Haluaisitko tehdä foorumista omannäköisesi?



Toivottavasti kysymykset herättävät lisää kysymyksiä ja mietteitä asian timoilta.

Henkilökohtaisesti olen lievästi sanottuna kurkkuani myöten täynnä tätä paikkaa, mutta en saa oltua poiskaan. Vituttaa ihmisten itsekkyys ja kiittämättömyys. Kuvitellaan kaikki olevan niin hyviä kavereita keskenään, vaikka ei edes olla ikinä toisia nähty, tai muutenkaan oltu tekemisissä. Siinä samassa ne normaalit käytöstavat ja toisen kunnioittaminen jo unohtuukin.

Mitä tulee moderaattorina olemiseen, niin sen homman voisi ihan hyvin jättää jollekin, joka vapaaehtoisesti haluaa hakata päätä seinään, mutta kuitenkin samalla nauttien siitä. Olen varmasti suututtanut omilla tekemisilläni ja sanomisillani joitakin foorumilaisia, mutta se johtunee siitä, että saatan olla luonteeltani ajoittain hieman erikoinen, tai sitten olen täyttänyt moderaattorin viran suomia velvollisuuksia. Yhteinen hyvä tässä foorumin pystyssä pitämisessä kuitenkin on se pääasiallinen tarkoitus ja toivottavasti kaikki ajattelisivatkin asian niin, eikä se maailma loppuisi siihen omaan nenänpäähän.
Miksi käyn= haluan tietoa+ neuvoja+ kokemuksia

Oletan käytökseni pysyneen kohtuuden rajoissa, joskus sorrun hienovaraiseen v*ttuiluun muta summa summarum, kestäisin oitseni laisen jäsenen kirjoittelut

Olen pitänyt taukoa forumilta, en pakosta vaan koska oikea elämä vaati  enemmän aikaa

Foorumi on mukava, voin valita haluanko hömppää vai asiaa

Tämä vuodenvaihteessa loppuva faceryhmä on muotoutunut foorumin irvikuvaksi, keskenkasvuisten lippispäiden leikkikentäksdi johon ei riitä sadankaan moden kärsivällisyys

Milloin meni viimeksi hermo: joskus tällä viikolla kun taas kysyttiin jotain FAQ- asiaa sen tuhannennen kerran

Foorumilta löytyy kivaa joka viikko

Mitä muuttaisit: laittakaa siihen liittymisviestin mukaan joku haku-faq tms. ja vaikka joku uhkaus että jäsenyytesi voidaan peruuttaa määräajaksi jos  eka viestisi on " miten turbotan 240 vollen?"

Koska minäkään en oo vanha jäsen mutta nämä miljoona kertaa toistuvat perusasiat vievät hyvää tilaa foorumilta... tai oisko mitä vaikka 10 viestin raja ennenkuin voi avata uden topicin tietyille alueille?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #40 : 19.12.2014, 22:12:36 »
Miksi käyn= haluan tietoa+ neuvoja+ kokemuksia

Oletan käytökseni pysyneen kohtuuden rajoissa, joskus sorrun hienovaraiseen v*ttuiluun muta summa summarum, kestäisin oitseni laisen jäsenen kirjoittelut

Olen pitänyt taukoa forumilta, en pakosta vaan koska oikea elämä vaati  enemmän aikaa

Foorumi on mukava, voin valita haluanko hömppää vai asiaa

Tämä vuodenvaihteessa loppuva faceryhmä on muotoutunut foorumin irvikuvaksi, keskenkasvuisten lippispäiden leikkikentäksdi johon ei riitä sadankaan moden kärsivällisyys

Milloin meni viimeksi hermo: joskus tällä viikolla kun taas kysyttiin jotain FAQ- asiaa sen tuhannennen kerran

Foorumilta löytyy kivaa joka viikko

Mitä muuttaisit: laittakaa siihen liittymisviestin mukaan joku haku-faq tms. ja vaikka joku uhkaus että jäsenyytesi voidaan peruuttaa määräajaksi jos  eka viestisi on " miten turbotan 240 vollen?"

Koska minäkään en oo vanha jäsen mutta nämä miljoona kertaa toistuvat perusasiat vievät hyvää tilaa foorumilta... tai oisko mitä vaikka 10 viestin raja ennenkuin voi avata uden topicin tietyille alueille?
:tykkää:

"Mutta kun se foorumi on niin vaikea käyttää puhelimella"
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #41 : 29.04.2019, 17:09:47 »
Vituttaa ihmisten itsekkyys ja kiittämättömyys. Kuvitellaan kaikki olevan niin hyviä kavereita keskenään, vaikka ei edes olla ikinä toisia nähty, tai muutenkaan oltu tekemisissä. Siinä samassa ne normaalit käytöstavat ja toisen kunnioittaminen jo unohtuukin.

Palaanpa taas tähän vanhaan aiheeseen ja erityisesti tuohon lainattuun tekstiin. En tiedä onko tämä oikea topikki ja saako riittävää näkyvyyttä, mutta...

Mulle ei tarvitse lähettää privaviestejä ja kysyä jotain, jos saatuun vastaukseen ei ole aikomustakaan reagoida mitenkään. Riittäisi hyvin joku pieni "ok" tai "selvä", mutta kun ei mitään. Vitut minä mikään vastausautomaatti ole.

Jos viestissä ei ole edes otsikkoa, saati allekirjoitusta keneltä se on tullut, niin niihin en ole vastannutkaan, mutta jatkossa tuskin vastaan yhtään mihinkään. No, eipä niitä onneksi ruuhkaksi asti ole tullutkaan.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #42 : 29.04.2019, 19:34:10 »
Kiva olis jos vois liittää kuvia ilman kolmannen osapuolen houstaamista.

Varsinkin nuo kuolevat kuvapalvelut harmittaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #43 : 29.04.2019, 19:52:06 »
Toivoisin kanssa että korjaamotopicin tekstit ja kuvat olisi ikuisia eikä kuolisi hostauslafkojen myötä.

Yv:stä tuli mieleen Kulmiksen puheista että mulla välillä jää otsikko vahingossa laittamatta, ehkä kursori ei ole siinä kentässä valmiina tms. kun muissa medioissa tuo kuitenkin muistuu mieleen. Allekirjoitusta varmaan osa ei laita kun on se valtavan kokoinen avatar koko ajan viemässä sivulta palstatilaa.

Moderointi on täällä parasta mitä olen nähnyt, ei jatku inttämiset ja nimittelyt ikuisesti.

Kysymystopiceissa voisi kyllä olla joku avustin että hae tästä ennenkuin kysyt, fb:ssä näkee jo kun samat kysymykset toistuu ja floodaa koko ryhmän. Toisaalta pitäisi olla jotenkin ajan hermolla lyhytjännitteisiä nykyihmisiä varten.

v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Minkälaisen sinä haluaisit VRCF:n olevan?
« Vastaus #44 : 29.04.2019, 21:13:24 »
Palaanpa taas tähän vanhaan aiheeseen ja erityisesti tuohon lainattuun tekstiin. En tiedä onko tämä oikea topikki ja saako riittävää näkyvyyttä, mutta...

Mulle ei tarvitse lähettää privaviestejä ja kysyä jotain, jos saatuun vastaukseen ei ole aikomustakaan reagoida mitenkään. Riittäisi hyvin joku pieni "ok" tai "selvä", mutta kun ei mitään. Vitut minä mikään vastausautomaatti ole.

Jos viestissä ei ole edes otsikkoa, saati allekirjoitusta keneltä se on tullut, niin niihin en ole vastannutkaan, mutta jatkossa tuskin vastaan yhtään mihinkään. No, eipä niitä onneksi ruuhkaksi asti ole tullutkaan.
Laitoitko palautteen myös kyseisen harmituksen aiheuttaneelle?

Jonkin verran on itsellekin alkanut tulemaan yksityisviestiä aiheista, joihin olen ottanut keskustelussa osaa. Viestit ovat olleet hyvinkin asiallisia ja kiitokset olen saanut palkaksi vastauksesta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing