Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 584696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1215 : 23.12.2017, 14:34:42 »
Rengaspaineet vaikuttaa iskaritestissä melkein enemmän kun iskarit, 215/45r17 kumit 2,8bar paine ja uudet iskarit, tulos 57% molemmin puolin.  :D
Krhm... Joskus muinoin työkaveri osti erään pösön, joka oli hylätty leimalla palaneista polttimoista ja kaikista iskunvaimentajista (pösö 206).

Vaihdeltiin polttimot samana päivänä ja tarkastettiin iskarit = kuivat ja auto ei "löllyänny" painellessa. Katsottiin rengaspaineet - 8.2 Bar joka renkaassa! ;D Vissiin ex-omistaja laittanut sen mitä huoltoaseman kompura antaa. :2funny:

2.1Bar joka pyörään ja puhtain paperein läpi! ;D

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1216 : 23.12.2017, 15:51:16 »
Jäykät iskarit ja kovat rengaspaineet niin aina huomautellaan testissä. Laske rengaspaineet 2bar niin ei tuu sanomista.
Volvo PV&Duett

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1217 : 20.02.2018, 01:03:11 »
Pitäisiköhän tätäkin päivittää välillä ::)

Auto kulkee, milloin mitenkin. Kamala flunssa iski moottoriin pakkasten tultua vihdoin tännekin, enkä oikein saa pois sitä mitenkään :idiot2: Colortunella haeskeltu, mutta ei vaan oikein lähde tirskuminen helpottamaan,. Tehoa kyllä on ihan mukavasti. Aivastelu vaan käy jo välillä rajuksi, lyö konetta vastaan ja kovin välillä, oikein nykäsee ja hetkeksi menee kone mietteliääksi ennekuin taas vetää.



Kannet vuotaa rajusti benziiniä läpi, uudet tiivisteet tilattu. 2.- ja 4.-kurkut vuotaa tippaa kiihdytyspumpun suuttimista, hissukseen kone käynnissä. Johtuneeko vaan siitä että kaasarit on taaksepäin kallellaan  ??? Jostain myös sylkee airboksiin bensaa, se ui, tulvii kirjaimellisesti bensasta. Mutta en kuitenkaan selkeää tulvimista (neulat) ole vielä saanut diagnosoitua kuitenkaan kun olen asiaa tutkinut..

Rajua räminää ympäri autoa, putki oli rojahtanut melkein kaikista kumeistaan peräpäässä, kumit risana. Keulalla peltien takana kamalat jääkökkäreet muodostunut renkaiden ampumasta vedestä ja sohjosta, eikä ne pääse tippumaan pois, oli kammennut siellä ja repinyt yhden alakiinnityksen oikeanpuoleisesta helmapellistä :idiot2: Nyt tein patenttikorjauksen ;D





Ei ainakaan pääse enää lumi tuonne ihan niin suoraan kuin ennen. Samoin etulevike on ottanut lumen auraushommista taas vähän osumaa. Piti parsia vähän joka puolelta, vasen reuna roikkui jo melkein maassa asti. Alumiinia vaan poppareilla kiinni :P



Tulipa samalla huomattua että apukuskin alla olevan pohjan suojamuovin yksi kiinnitysrauta oli repeytynyt koko runkopalkista irti :idiot2: Ja joka puolelta koko palkki ihan mätä muutenkin :o



Hitsattavaa luvassa jälleen, aurinkolipan reijät alkaa muistuttaa myös olemassaolollaan taas, ne pitäisi kai täppäillä pysyvästi pikkuhiljaa kiinni, käy hirveä viima ja humina ja kylmä niistä. Tämmöistä täällä, ajellaan ja askarrellaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2018, 01:10:37 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1218 : 20.02.2018, 13:14:27 »
Aivastelu johtuu laihasta seoksesta,tuo yhdessä "kireen"nokan jossa suuri overlap niin aivasteluhan on voimakasta ja bensaa aivastuu kaasuttimesta ulospäin.
Isompia pääsuuttimia huutaa,johtuen kylmästä ilmasta..

MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1219 : 20.02.2018, 15:03:25 »
Tulipahan kylmän talvipäivän kunniaksi tehtyä ulko-urheilua ja korjailtua vähän ruosteita helmoista, auto ei meinaa kestää enää päivänvaloa, sen verta kevätkukkaa työntää joka puolelta :-[





Sinkkiä ja mustaa päälle, ja kuumailmalla kuivaksi suurinpiirtein. Josko hetken kestäisi :idiot2:

Sitten tuosta aivastelusta, vaihdoin pääsuuttimet 155-->165. Aivastelu kyllä loppui, mutta loppui vetokin. Rötää rajusti 4000-->rpm.. Olisiko sitten 160 sopiva valinta tuossa ? Pitänee ne tilata kai. Tyhjäkäyntikin saa semmoisia lieviä rötäkohtauksia, että välillä nykii ja ääni muuttuu hetkeksi kuin kolmella kävisi :idiot2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1220 : 20.02.2018, 16:27:27 »
En usko että tuo suuttimien kympillä suurentaminen vois aiheuttaa tuota kierroksilla rötäämistä,voiman heikentymistä(tukehtuu) kylläkin jos menee liian paksulle.Tuleeko vedossa mustaa putken täydeltä?
Voisko olla kyse kaasareiden jäätämisestä?Imuvuodosta?
Itelle tuosta tulis kyllä ekana mieleen kipunapuolen härö,syystä tai toisesta johtuen heikkotehoinen kipinä kynttilöissä tai läpilyönti helpommassa paikkaa kuin paineen alaisessa kynttilässä.
Itellä näet vastaavanlaista ongelmaa ahdetussa vinokoneessa on 2 kertaa aiheuttanut PYÖRIJÄ josta sylinteripaineen noustessa kipinä on ilmeisesti katsonut helpomman tien maihin eli jakajan akseliin.Kummallakin kertaa pyörijässä ei mitään näkyviä merkkejä läpilyönnistä ja vastuksen arvo mitatessa kohdillaan,mutta uudella pyörtimellä taas mentiin.
Meinas eka kerralla kotvan haetuttaa tuo vika...
 
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1221 : 08.03.2018, 10:25:55 »
Vaihdoin sillon takasin ne pienemmät (155) suuttimet, tehot tuli takasin ylhäällä, ja aivastelu myös alhaalla. Yksi aamu ei lähtenyt edes käyntiin kylmänä, ja akku meni samalla. Seuraavana päivänä kun hermo oli levännyt, lämmitin koko päivän sitä, ja illalla sitten vielä akku jaksoi startata, ja se lähti sitten vaikeasti, ja kävi kolmella. Ehkä minuutin päästä heräsi neljäskin pytty. Mutta sitten toimi taas hienosti kyllä.

Koko etukelkka on kuplinut maalit pilalle kaasarien puolelta, se on tosissaan tulvinut bensaa :buck2: Voiko tuo pelkkä aivastelu tosiaan aiheuttaa tuon ? Koska kone sammuksissa bensapumppu päällä en näe missään vuotoja ??? Ja bensapinnatkin pysyy oikein..

Kurkkasin jakajan kopan alle, siisti ja kuiva, vähän oli nastat ruvella kyllä, rapsuttelin puhtaiksi. Tulpat voisi vaihtaa kyllä tässä kevään mittaan.

Kohtahan onneksi jo alkaa kelit lämpiämään pikkuhiljaa. Kävin auton alla kierroksella, shimmasin takaiskarien kumit kun olivat hakenut väljää sinne, ja huomasin samalla että loota vuotaa kivasti öljyä kun oli perä nostettuna, ja vielä loikkarin takastefasta :idiot2: Vaikka perä on ylhäällä.. Kotiparkkiruudussa ei näy öljyjä. Kesällä tuo stefa on tuonne kuitenkin uusittu, niin ei taas oikein tajua. Voimalinja täristää, ja vinkuu pirusti pakkasella hitaammissa vauhdeissa. Kai tuo loota hajoaa sitten.

Muuten tuntuu hyvältä kaikki, ja ajaminen toimii kuin unelma S* :3/4 jättää sen:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1222 : 08.03.2018, 13:07:05 »
Muuten tuntuu hyvältä kaikki, ja ajaminen toimii kuin unelma S* :3/4 jättää sen:
Hyvältä myös näytti eilen Prisman nurkalla, koitin valkosesta Caddystä morotella  8)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1223 : 08.03.2018, 13:10:08 »
Jaa, mietinkin että ihankuin joku olisi moikannnut ::)

Huomasin ja tajusin vähän myöhässä taas  :D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1224 : 08.03.2018, 13:31:15 »
Tätä taistelua seuratessa, nostan hattua. :hg:

Mutta samalla en voi lakata miettimästä, saisiko tähän jonkin ruiskun kohtuu pienellä vaivalla? Ihan vaikka käyttäisi noita kaasuttimia "läppärunkoina" suorilla kurkuilla, suuttimet imusarjan alapuolelle, niin ei estetiikka kärsi.

Lähinnä pohdin, auttaa en osaa ollenkaan. :(

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1225 : 08.03.2018, 18:58:51 »
Jos ei nuo kaasarihommat ala toimia noilla webruillakaan, niin menee kyllä jo harkintaan kohta itsellänikin. Myönnettäköön että olen nähnyt ihan varteenotettavia ruiskupaketteja, noin niinkuin kosmeettista näkökulmasta. Jos olisi joku yhtä lyhyellä kaasuunvastaavuus-viivellä oleva ruisku kuin kaasarilla, niin voisi harkitakkin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1226 : 08.03.2018, 19:15:36 »
Jos ei nuo kaasarihommat ala toimia noilla webruillakaan, niin menee kyllä jo harkintaan kohta itsellänikin. Myönnettäköön että olen nähnyt ihan varteenotettavia ruiskupaketteja, noin niinkuin kosmeettista näkökulmasta. Jos olisi joku yhtä lyhyellä kaasuunvastaavuus-viivellä oleva ruisku kuin kaasarilla, niin voisi harkitakkin.
Osaava tekee varmasti niin nopeasti reagoivan ruiskun, ettei ihminen koe eroa kaasuttimiin.

Tuotantoautoissa ehkä hiven pehmennetty vastaamista, ettei ole kengurubensaa.

Kilpa-autojen lämmittelyä kun katselee youtubesta, niin eipä siinä kaasupetaalin ja koneen kierrosten välillä viivettä juuri ole.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1227 : 08.03.2018, 20:00:17 »
Periaatteessa kaasuläppien kanssa voit saada jopa paremmin kaasuun reagoivan koneen verrattuna noihin weber kaasareihin kun voit läppien sijoituksen kanssakin kikkailla, sekä seoksen säädettyä huomattavasti tarkemmin läpi moottorin toiminta-alueen verrattuna kaasareihin.

Ihmettelen kyllä miten nuo tiivisteet ei vaan pidä.
Heikko laatu, kannet ei purista tiivistettä riittävän tasaisesti..?

Edit.
En muista oonko aiemminkin maininnut....mut esim gsxr 1300 läppärungot on helppo modata
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1228 : 08.03.2018, 20:58:10 »
kannet ei purista tiivistettä riittävän tasaisesti..?
Eihän vain ole vedetty kansia liian tiukkaan joskus...?

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1229 : 09.03.2018, 11:15:46 »
Ihan vaikka käyttäisi noita kaasuttimia "läppärunkoina" suorilla kurkuilla, suuttimet imusarjan alapuolelle, niin ei estetiikka kärsi.


Tämmönen ois kyllä kova  8)

Hattua pitää nostaa tuosta kaasarien kanssa pelailusta, itselläni olisi mennyt hermot jo alkuunsa :D toisekseen ei kyllä kädetkään kestä bensaa juuri ollenkaan, iho pykii jo pelkästään pakkaskelissä että ihan rutina käy...

 

RallyBaron  Samppasport