Samppasport  Futurez

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 587713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1230 : 09.03.2018, 12:25:51 »
Ainakin kesällä tutkiskelin noita tasopintoja teräsviivaimella, että tasaiset oli. Ja kaikki nippelit on uutta kaasareissa myös. Nyt on uudet tiivisteet odottamassa. En vaan taida laittaa niitä ennenkuin tuo aivastelu loppuu, ettei nämäkin mene pilalle. Kumiset olisi varmaan pitänyt ostaa suoraan :idiot2:

Pitäisi varmaan harkita tosissaan jotain kunnollista ruiskusettiä, on ne salaa ollut mielessä jo jonkunaikaa, kun noiden kaasarien kanssa saa näköjään aina vaan tapella :P Noidenkin täydelliseen huoltamiseen on palanut aika pitkä penni viimetalven aikana, sillä olisi päässyt jo varmaan suht pitkälle.

-----

Edit. Kävi nyt kiinnostamaan tuo. Kävisikö esimerkiksi joku tommoinen vai ? Millä tuota sitten ohjataan ? En tajua noista mitään.

-----

Edit2. Tämmöinenhän sen pitää sitten olla ?
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 12:57:56 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1231 : 09.03.2018, 13:25:37 »
Tuo mikuni. S*

Ruisku tarvitsee muutaman parametrin toimiakseen:
- Moottorin kierroslukutieto
- Imuilman määrätieto (tämän voi hoitaa massamittarilla, määrämittarilla, MAP-anturilla, kaasuläpän avautumalla tai näiden yhdistelmillä)
- Lambda

Onhan siinä todella oma työnsä, jo tehdä sähköt, kytkennät ja tarvittavat anturit saada asennettua. Sitten alkaa se säätäminen. Etenkin jos "tyhjästä nyhjäisee" eikä ole mitään valmista karttaa jolla moottorin saisi edes käymään, niin periaatteessa ns. kaikki uusiksi ja on siinäkin sitä työmaata.

Kaasuttimen suurin sudenkuoppa on keli. Keli kun vaihtuu niin muuttuu kaasuttimien toimintakin. Suomessahan taas on todella stabiilit kelit ympäri vuoden. :-\

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1232 : 09.03.2018, 15:32:26 »
Tuo kansien välistä vuoto kyllä ihmetyttää jos bensanpinnat vaan on kohdillaan ja neulat pitää,onko nuo kaasarit muuten alkujaankin ollut muovikohoilla?Messinkikohollisen ja muovikohollisen kansissa on eroja venttiilin ja nivelpisteen koroissa,eli jos esim.muovikoho alkujaan messinkikohollisessa kannessa niin muovikohon suositus korkeus ei päde vaan se on haettava testailemalla.
Bensaa imu/suodinkoteloon jos tulviminen,sytytyskatkokset,imuvuodot jne. on pois suljettu=laihasta seoksesta,tai sytytyksen ajoituksista johtuva aivastelu tai /ja väärä nokan ajoitus+suuri overlap jolloin tietyillä kierroksilla jne. pääsee puhaltamaan vaihdon aikana takas imupuolelle.
Kannattas käyttää jollain kaasarigurulla säädettävänä kun noin konstikkaaksi heittäytyy.
Kun kaasareillakin pelaa kyllä tietyt ominaisuudet poislukien ihan ok katukäytössäkin,kunhan kaikki vaan saa ja on kohdallaan.Kylmillä keleillä vaatii vaan vaihtaa isommat pääsuuttimet ja/tai pienemmät ilmat jne.
Itellä yhdessä ex kesäkäyttö autossa pelas tupla webrut moitteetta ainakin yli 5vuotta/30000km. ilman mitään välihuoltoja,eikä ollut edes bensanpaineen säädintä vaan paine luokkaa 0.4bar.,eikä tietoakaan tulvimisesta,neulat tosin oli kumikärjillä...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1233 : 09.03.2018, 15:43:34 »
Mistä noita kumikärkisiä voisi saada ? Kun jostain vaan löytäisi :(

Noissa oli ostaessa messinkikohot, jettikannet. Free technicsin kanssa sitä selviteltiin. Vaihdoin oikeisiin (muovisiin) ne. Läppäakselitkin laakeroitu uudestaan ja kaikki vuodot testattu ja läpät tiiveydet jne. Kaikki oli ok. Kohon korkeussäädöt täsmää bensan tasoihin suutinkaivoissa jne. Oikeanlainen paketti tuossa nyt on, se on varma.

Käyttäisin mielelläni tuon jossain, mutta noita guruja ei tunnu olevan olemassakaan, ainakaan minulle.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 15:45:40 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1234 : 10.03.2018, 13:16:25 »
Mistä noita kumikärkisiä voisi saada ? Kun jostain vaan löytäisi :(

Noissa oli ostaessa messinkikohot, jettikannet. Free technicsin kanssa sitä selviteltiin. Vaihdoin oikeisiin (muovisiin) ne. Läppäakselitkin laakeroitu uudestaan ja kaikki vuodot testattu ja läpät tiiveydet jne. Kaikki oli ok. Kohon korkeussäädöt täsmää bensan tasoihin suutinkaivoissa jne. Oikeanlainen paketti tuossa nyt on, se on varma.

Käyttäisin mielelläni tuon jossain, mutta noita guruja ei tunnu olevan olemassakaan, ainakaan minulle.
Okay.Noita kumikärkisiä neuloja ei käsittääkseni noihin enää tehdä,eli hankala varmaan enää löytää.
Onhan noita.Esim. vaikka Esatech Asikkalassa..
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1235 : 10.03.2018, 14:01:09 »
Weberiin ei saa enään kumikärkisiä, ja sitten kannattaa jättää ne fajsin kiinalaiset neulat ostamatta, ja ostaa vain alkuperäset weberin neulat! Ja onhan noita kaasareilla olevien autojen penkittäjiä/säätäjiä vaikka kuinka paljon...
« Viimeksi muokattu: 10.03.2018, 14:03:01 kirjoittanut teemum93 »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1236 : 10.03.2018, 23:14:53 »
Tänäänpä tuota vähän säätelin, sain vihdoinkin aikaiseksi lisätä sitä öljyä sinne lootaan :buck2:

Kone on hyvin pitkälti aivan ok :idiot2:



Synkat oli 99% kohdallaan, nyt ne on 100% ;D Ei johdu aivastelu ainakaan siitä.

Tuosta nyt vähän näkee kansien päältä, miten se sylkee, tuostakin jo pyyhitty osa pois. Runkojen kyljet ne pahimmat on, ihan pikimustaa tervaa.



Otin kannet auki, tiivisteet on kyllä kiristelty pannariksi, kai ne siksi vuotaa kun olen joutunut kannet avaamaan sen tuhat kertaa syksyn aikana.. :idiot2:



Kohot oli ok, yhdessä kulmassa pysyi märkää vähän, mutta koska nuo on ne spansil-kohot, lienee tuo ei aiheuta ongelmia sitten ??? Vedin viilalla kansien tasoja, valurupea siellä oli jonkinverran, ei ole enää mitään, ja uudet tiivisteet kansiin ja suutinkorkkeihin. Mielestäni neulatkin ovat aidot webberit, ainakin niin ne minulle myytiin autoracingilta.





Kohojen säädöt muuten oli yhtäkkiä metässä uusilla tiivisteillä, en mielestäni viilannut kuitenkaan toisesta kannesta milliä pois V:> ;D  Ihme miten arvot hyppii kyllä ne on huolella laitettu aina. Nyt kuitenkin kaikki on tasan 12mm. No, kasatessa kun huomasin että tuon airboksin tiiviste oli imassut bensaa vähän enemmin, kun liimat ja koko kumi sulanut ihan kelvottomaksi, eipä siinä ollut vaihtoehtoa.. Kuvassa näkyy pala vanhaa tiivistettä :D



Ja vot:



Paketti nippuun, ja colortunella vielä kävin läpi kaikki. Nelonen oli aika tuhdisti rikkaalla ??? Muut ihan ok. Joka tulppa oli musta myöskin, vaikka aivastelee :idiot2: Kuitenkin kaikki säädettävä on nyt säädetty ja kaikki on ok.

Kyllähän se rupesi rähisemään taas, ja hyvinkin veikeästi. VIDEO

Mutta, sitten ajaessa edelleen alapää rötöttää, ja ~3500rpm kohdilla välillä vetää ihan seis koko kone vedossa. 80kmh pistin vitosella hanan auki, niin se vaan jäi jumiin siihen ~2500-3000rpm, neloselle heitin hana pohjassa, niin alkoi jo jarruttamaan kun rötäsi niin rankasti, kytkimellä kun narrasi kierroksia hetken ja uusi veto päälle niin lähti se sitten taas vetämään oikein. Mikä tuota nyt vaivaa, ihan uusi oire tuo :buck2:

Lisäksi ryyppy tukehduttaa koneen samantien, ei voi kylmänäkään käyttää yhtään sitä, mikä sitäkin vaivaa, voiko kaikki viat liittyä tuohon ryyppyyn ? Tulvii bensat sieltä tms ??? Tyhjäkäynti myös yökkäilee, ihankuin haluisi sammua vähän väliä. Colortunella näin että sytytyksiä jää välistä satunnaisesti, siksi humppaa putkissa, epäilen että tuo voi johtua syttypuolelta kyllä, eikä seoksesta, kun niin selkeästi oli pimeitä tahteja, muuten oli aina oikea väri tulpassa. mene taas ja tiedä sitten.. :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 10.03.2018, 23:17:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1237 : 11.03.2018, 00:37:30 »
Kuulostaa kaasuttimien jäätämiseltä?  :o

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1238 : 11.03.2018, 00:40:15 »
Ihme jos on, noilla siperia-pakkasilla ei tehnyt sitä, mutta nyt melkein nolla-kelillä tekee.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1239 : 11.03.2018, 00:42:50 »
Ihme jos on, noilla siperia-pakkasilla ei tehnyt sitä, mutta nyt melkein nolla-kelillä tekee.
Kaasuttimen/-ien jäätäminen on pahimmillaan juuri nollan tietämillä, öbaut +5- -7°C. ;)  Kova pakkasilma on kuivaa, jolloin kaasutinkaan ei kovin herkästi jäädy.

Joskus jos alkaa rötäämään tyhjäkäynnillä, niin koetappas ottaa samanlainen video. Ja nykimisen ilmentyessä sammuta ja koeta katsoa taskulampulla tms. kaasuttimen kurkkuun, onko valkoista (pitää olla nopea, näkyvä jää häviää melkein heti kun koneen sammuttaa)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1240 : 11.03.2018, 00:48:49 »
Niin tietenkin :-[ Pitää ottaa lenkki joku kerta ilman airboksia ja kokeilla. Siitähän pääsee heti näkemään sillon. Kovastihan tuo nytkin kun paikallaan huudatti, kovilla kierroksilla kun läpät avasi täysin auki, niin ensinnäkin kuulo meni joka kerta :D, ja toiseksikin imutorvien eteen tuli jo tuo vaalea "usva" näkyviin, imeekö niin kovin että se ilman kosteus(?) alkaa näkyä (näkyy tuossa videossakin), vai sylkikö se bensaa pihalle, en tiedä.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1241 : 11.03.2018, 11:06:16 »
Nuo paperitiivisteet kovettuu melko äkkiä, ettei montaa kertaa niitä voi uudelleen käyttää (ennen ku käy vuotamaan).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1242 : 11.03.2018, 11:26:11 »
Omassa käyttöautossa oli tuollaset tupla weberit eikä ne jäätäny. Kylmästä laitettiin käymään ilman ryyppyä. 4 painallusta kaasupolkimella jotta kiihytyspumppu ruikkii kurkkuihin bensaa. Ihan talvipakkasilla näin. Kesällä ei tarvinnut.

Nyt kun muistelen niin jos aivasteli oli käsintehty kaasuvaijeri synkrohässäkkä taipunut niin että vaojeri veti 2 läppää inan auki kun 2 muuta oli tyhjäkäyntisäätöruuvia vasten. Ajossa ei juuri huomannu kun kivaati kulki.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1243 : 11.03.2018, 12:13:35 »
Sytkälaitteisto toki kannattaa myös katsoa nyt tarkasti läpi. Siinä ~3000rpm tuntumassa taitaa alkaa moottori kunnolla vääntämään = sylinteripaine on kova = vastustaa kipinää tehokkaasti.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #1244 : 11.03.2018, 12:13:49 »
Joo ei tuossa ryypystä ole mitään apua, samalla tavalla lähtee kovallakin pakkasella käyntiin, hörähtää hienosti. Mutta itsekseen ei kestä kovin nopeasti ilman kevyttä ryyppyä, joka toimi kyllä vielä alkutalvesta, nosti kierroksia vähän, nyt se vaa tukehuttaa välittömästi. Vivut liikkuu synkassa kaikki on mekaanisesti ainakin minun mielestäni kunnossa.

Minulla on tuo itsetehty vivusto, se toimii varmaan parhaiten koko moottorin romussa, ainakin pitänyt tosi hyvin synkassa.

2000rpm alkaa maksimivoimat, oikein räjähtävä veto alkaa, tasakaasulla kun kiipeää hiljalleen tuohon, niin tuntuu 2000 kohdalla kuin lisäisi kaasua reilusti(esim. jäällä alkaa sutimaan ihan hullusti, vaikka kaasu on paikallaan kokoajan). Vetää toimiessaan sinne 5000 asti kuin pieni eläin. Ehkä nuo kynttilät on jo eläkeiässä sitten ??? Ne taitaa vaihtua seuraavaksi. Selittäisköhän se sitä myös että ne tulpat on ihan mustat.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2018, 12:17:20 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

KL-varaosat  Race.fi