Kulkukoira  Proturbo

Ei minkäänlaista elämää ilmastoinnissa.. (VIKA LÖYTYNYT!!) 940 -98 CLASSIC

  • 72 Vastauksia
  • 25116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Toimiiko kompressorin magneettikytkin jos sille antaa suoraan 12v?

Syötetäänkö jännite yksinäiseen johtoon joka lohkossa laturin takana..?

Pystyssä oleva liitin...

Olis kuvakin siitä liittimestä mutta kuva ei ole minun autosta.. Kaapattu netistä, saakohan laittaa..?   ???



Eli tuossa se liitin ympyröitynä., tuosta menee toinen pää kompuralle, tuohon syöttää 12v?
« Viimeksi muokattu: 26.05.2014, 12:29:12 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Syötetäänkö jännite yksinäiseen johtoon joka lohkossa laturin takana..?

Pystyssä oleva liitin...

Olis kuvakin siitä liittimestä mutta kuva ei ole minun autosta.. Kaapattu netistä, saakohan laittaa..?   ???

Ei kai kukaan moisen kuvan lainaamisesta pahastu, kun et tiliä tee. Ja kun sen linkittää kuvan oikeasta osoitteesta, niin et edes väitä kuvaa omaksesi.

(löyhä tulkinta tekijänoikeuksista)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Ei kai kukaan moisen kuvan lainaamisesta pahastu, kun et tiliä tee. Ja kun sen linkittää kuvan oikeasta osoitteesta, niin et edes väitä kuvaa omaksesi.

(löyhä tulkinta tekijänoikeuksista)

Nyt olis foto..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Jep, siihen 12v.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Jep, siihen 12v.

12v syötetty johtoon ja kompura heräs henkiin..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
12v syötetty johtoon ja kompura heräs henkiin..
Eli nyt vaan sitten tutkimaan että mihin se paneelin/ecc:n antama ohjaus katkeaa.
Yleismittari kouraan ja alat mittailemaan vaikkapa siitä kuivaimen liittimeltä alkaen.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Eli nyt vaan sitten tutkimaan että mihin se paneelin/ecc:n antama ohjaus katkeaa.
Yleismittari kouraan ja alat mittailemaan vaikkapa siitä kuivaimen liittimeltä alkaen.
Onneksi en ole oikein sinut tuon sähköpuolen kans., mutta mutta seurailin tarpeeksi johtoja ja tulin siihen tulokseen että kuvan boksilta lähtee puna/vihree johto joka menee sitten rintapellin läpi aina kuivaimen liittimelle asti... mutta "virtoja" ei tuohon ko.johdon (puna/vihreä) kantaan tule  vaikka kuinka ilmastoinnin nappia painelee... Mikä tuo mötikkä on...?



Sitten., osti jo hätäpäissäni "uuden" käytetyn lämmönsäätöpaneelin mutta yllätys yllätys., ilmastoinnin napin symboli onkin erilainen kun tuossa paikallaan olevassa., eli paikallaan olevassa paneelissa napin symbooli on ns.hile/tähti ja tuossa "uuden" napissa lukee ac off... onkohan näiden nappien toimintaperiaate molemmissa sama eli nappi ylhäällä ilmastointi on POIS PÄÄLTÄ?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Onneksi en ole oikein sinut tuon sähköpuolen kans., mutta mutta seurailin tarpeeksi johtoja ja tulin siihen tulokseen että kuvan boksilta lähtee puna/vihree johto joka menee sitten rintapellin läpi aina kuivaimen liittimelle asti... mutta "virtoja" ei tuohon ko.johdon (puna/vihreä) kantaan tule  vaikka kuinka ilmastoinnin nappia painelee... Mikä tuo mötikkä on...?



Sitten., osti jo hätäpäissäni "uuden" käytetyn lämmönsäätöpaneelin mutta yllätys yllätys., ilmastoinnin napin symboli onkin erilainen kun tuossa paikallaan olevassa., eli paikallaan olevassa paneelissa napin symbooli on ns.hile/tähti ja tuossa "uuden" napissa lukee ac off... onkohan näiden nappien toimintaperiaate molemmissa sama eli nappi ylhäällä ilmastointi on POIS PÄÄLTÄ?

Kytkiksestä katsottuna kulkee "ECC power unit"-laitteen nimellä tuo mokkula. Maadoitukset voisi varmaan katella tuolta yksiköltä, että saa niitä kunnolla. Kuvan mukaan näyttäisi olevan maadoitettu kick-paneelissa olevaan maadoituspisteeseen. Näyttäisi olevan jonkinlainen rele myös tuon kapistuksen sisällä, joten pitäisi varmaan kuulua jonkinlainen naksahdus, kun kytkee ilmastoinnin ???

Kuvassa näkyvää violettia piuhaa pitkin ilmeisesti pitäisi tuolla heräte kytkeä kompressori ecc:n paneelilta tuohon power unitiin, jos nyt oikein tulkitsin kuvaa. Joten violetissa piuhassakin pitäisi olla jonkinlainen jännite ilmastointi kytkettynä, jännitetasosta en osaa sanoa mitä pitäisi olla :P

Noissa vanhemmissa paneeleissa toiminta on juuri päinvastoin kuin uudemmissa hiutalemallisissa. ON/OFF-mallisessa paneelissa, ilmastointi toimii nappi ylhäällä ja on pois nappi pohjassa.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2014, 17:12:59 kirjoittanut TuomasR »
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Näyttäisi olevan jonkinlainen rele myös tuon kapistuksen sisällä, joten pitäisi varmaan kuulua jonkinlainen naksahdus, kun kytkee ilmastoinnin ???

Minkäänlaista naksausta ei kuulu kun nappia painelee...  ???
Täytyypä viikonloppuna tarkemmin ruveta pyörittelemään tuota boksia käsissä..
Tuohon violettiin johtoon tais joku 7volttia tulla...

Lainaus
Noissa vanhemmissa paneeleissa toiminta on juuri päinvastoin kuin uudemmissa hiutalemallisissa. ON/OFF-mallisessa paneelissa, ilmastointi toimii nappi ylhäällä ja on pois nappi pohjassa.

Jaahas.., elikkäs ostin sitten itselle turhan paneelin..  :nuhtelu  (jos muistan oikein niin vm.95:sta autosta tuo paneeli)
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Paneelit silti melko varmasti käy ristiin. Kytkäristä kaivaen voi tmyös tsekata, antaako paneeli ohjausta ulospäin, en muista ulkoa pinniä mutta se selviää kyllä kytkärin tutkimisella. Ja toisaalta sen *klik* kuulee kyllä kun napista laittaa kylmäpuolelle pyynnin käynnistyä, joku 2 sek napin painamisen jälkeen kuuluu releen napsaus jonka erottaa helposti jos puhallin eio kovin isolla(pakko olla vähintään 1 tai ei kytke kompuraa!) ja radio on kiinni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Pistetäänpä tuo kytkis näkysälle tähän niin helpottaa vähän aloittajan vianhakua.


Korjailenpa hieman itseäni edellisestä viestistä. Kun tutkailin paremmin tuota kuvaa, tuo violetti johdin ohjaa tuota trankkuparia, joka sitten ohjaa sisäpuhaltimen nopeutta. Ja tuo ruskea johdin joka tulee paneelilta ohjaa sitten tuon ohjainyksikössä olevan releen kytkeytymistä. Paneeli maadoittaa tuon ruskean johtimen jolloin rele vetää. Joten ilmastointi päällä nastojen 1(puna-musta) ja 5(ruskea) välillä pitäisi olla 12 volttia että rele on vetäneenä ja kompura saa käynnistyskäskyn magneettikytkimelle tuota viher-punaista johdinta pitkin.

Näin ainakin itse tulkitsisin tuota kytkentäkaaviota, korjatkaa jos meni pahasti metsään ???

Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Hätäsellä lukasulla näin. Tarkemmin vielä niin tuon pinni 9 paneelin takaa pitäs napsahtaa maihin kun kylmäkoneelle on käyntipyyntö päällä, ja muuten siinä pitäs olla 12V.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Nyt hupsista!

http://www.v8volvo.se/mekartips/volvo/Filer%20940/Volvo%20Gr%C3%B6na%20940%201994.pdf

Olenkohan tehnyt nyt sitten peruuttamattoman virheen...? Talvella asennettiin se Ardicci.. ja ohessa ohjeet (sivu 164) joissa käsketään lisälämmitin (6/35) laittamaan napaan 5... tosin ohjeet vanhempaan autoilmastointiin.. ja nyt tässä tämä kyseinen nasta nro.5 on ihan eri paikassa... ?

Onkohan mulla sen ardicin sisäpuhaltimen syöttö nyt väärässä nastassa...?

Sisäpuhallin kyllä pelaa niinkun pitääkin Ardicin kans...
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014, 11:15:50 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Varsikseen käytin sitä ostamaani paneelia paikallaan mutta eipä ollut siitäkään apuja...
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Nyt hupsista!

http://www.v8volvo.se/mekartips/volvo/Filer%20940/Volvo%20Gr%C3%B6na%20940%201994.pdf

Olenkohan tehnyt nyt sitten peruuttamattoman virheen...? Talvella asennettiin se Ardicci.. ja ohessa ohjeet (sivu 164) joissa käsketään lisälämmitin (6/35) laittamaan napaan 5... tosin ohjeet vanhempaan autoilmastointiin.. ja nyt tässä tämä kyseinen nasta nro.5 on ihan eri paikassa... ?

Onkohan mulla sen ardicin sisäpuhaltimen syöttö nyt väärässä nastassa...?

Sisäpuhallin kyllä pelaa niinkun pitääkin Ardicin kans...

Kyllä tuo ardicin johto näyttäisi olevan ihan oikeassa paikkaa jos olet sen isomman liittimen vitos pinniin yhdistänyt. Piirretty vain nuo kuvat hieman eri tavalla :)
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

 

Autoracing  KL-varaosat