Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä

  • 21 Vastauksia
  • 25069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #15 : 16.09.2014, 21:39:48 »

Kyllä minä niin olen mieleni pahoittanut tämän auton kanssa, kun olin ostavinani auton, jolla voisi ajaa lähes huolettomia kilometrejä, mutta ihan päinvaistoin on käynyt. Remonttia remontinperään...

Paska munkki, otan osaa, mutta onneksi rahalla selviää. Oikeesti kuka sen on saanut noin huonoon happeen, Voimia sinne.

Itse jaan Volvot kahteen ryhmään Tehdasvolvot jotka toimii valmistajan ohjelmistoilla, päivityksillä, ja tarkoittamalla tavalla
Ja toisena TuningVolvot joissa on paranneltu  moottorinohjaus, muutoksia rakenteessa, isosti heppoja, vääntöä ja omat korjauspaikat.  :hello:   

Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #16 : 26.09.2014, 07:53:47 »
Jep.

Minulla OLI huono yksilö ja sattui monet paikat hajoamaan saman kymppitonnin sisään, minkä autoa omistin. Nyt on auto "maailmalla" ja tuleva uusi omistaja pääsee jatkamaan siitä, mihin minä jäin. Auto oli toki täysin kunnossa ja katsastettukin tälläviikolla, mutta epäilen, että lähitulevaisuudessa joutuu uusimaan ne kolme alkuperäistä ruiskusuutinta, jotka ovat vielä paikoillaan...

2,5kk aikana paloi rahaa arvonalenemisessa ja korjauksissa noin 5 000e. Kolmisen vuotta sitten omistin LS430 Lexuksen ja vuoden aikana paloi rahaa 10 000. :)

Volvot ovat ihan hyviä autoja. Minä en tule koskaan sellaista hankkimaan, ellei sitten tuo uusi Honda ala sassaroimaan enemmänkuin mitä tuo Volmariini...


Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #17 : 26.09.2014, 11:01:15 »
.....
Volvot ovat ihan hyviä autoja. Minä en tule koskaan sellaista hankkimaan, ellei sitten tuo uusi Honda ala sassaroimaan enemmänkuin mitä tuo Volmariini...

Saako kysyä, onko Tehdashonda vai Tuninghonda, tai tuleeko teholastua tai muuta.  ::)

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #18 : 16.04.2017, 12:32:58 »
Itsellä V50 1.6d DrivE MY11 ja pyhien kunniaksi aloitti saman temppuilun. Ensin ilmoitteli kiihdyttäessä alhaisia tehoja mutta matka kuitenkin jatkui. Buutti sitten kaiken muutti eli uudelleenkäynnistyksellä ongelma poistui. Toissapäivänä sitten kävin ajamassa pikkulenkin ja täyskaasulla kiihdyttäessä tuli taas ilmo alhaisista tehoista ja auto sammui tienposkeen. Muutama minuutti piti odotella ennenkuin suostui käynnistymään jonka jälkeen matka taas jatkui.

Vikakoodina juurikin tuo P0089: Suction control valve stuck

Autolla ajettu just sopivasti 119 tkm ja huoltoon kohta matka. Lie sitten pelkkä pa-suodatin joka keljuilee vai tuo aiemminkin mainittu rail-juttu?
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #19 : 17.04.2017, 13:01:53 »
Itsellä V50 1.6d DrivE MY11 ja pyhien kunniaksi aloitti saman temppuilun. Ensin ilmoitteli kiihdyttäessä alhaisia tehoja mutta matka kuitenkin jatkui. Buutti sitten kaiken muutti eli uudelleenkäynnistyksellä ongelma poistui. Toissapäivänä sitten kävin ajamassa pikkulenkin ja täyskaasulla kiihdyttäessä tuli taas ilmo alhaisista tehoista ja auto sammui tienposkeen. Muutama minuutti piti odotella ennenkuin suostui käynnistymään jonka jälkeen matka taas jatkui.

Vikakoodina juurikin tuo P0089: Suction control valve stuck

Autolla ajettu just sopivasti 119 tkm ja huoltoon kohta matka. Lie sitten pelkkä pa-suodatin joka keljuilee vai tuo aiemminkin mainittu rail-juttu?

Vikakoodin perusteella ei kumpikaan vaan kolmotieventtiilin läppä jumittaa. Oireet kyllä kuulostaa juuri ennemmin polttoaineen saanti ongelmalta kuin läppävialta. Vikakoodi taas kun ei tule turhaan...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #20 : 17.04.2017, 18:41:27 »
Kiitos vinkistä!

Eli onko tämä egr "kansankielellä?
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo 1.6D sammui kiihdyttäessä
« Vastaus #21 : 18.04.2017, 13:41:07 »
Kiitos vinkistä!

Eli onko tämä egr "kansankielellä?

EGR = Exhaust Gas Recirculation = pakokaasujen takaisinkierrätys
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez