Autoracing  KL-varaosat

TM Maastofarmaritesti

  • 50 Vastauksia
  • 14493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #30 : 15.05.2014, 22:06:12 »
Edelliseen viitaten: on muuten aika urhea toi otsikko tämän tyyppisille laitteille...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #31 : 16.05.2014, 07:03:46 »
Ihan vaan uteliaisuudesta, kuinka isoja kaloja olet saanut ongella tai virvelillä?
:D
Luultavastin samaiselta pellolta saatu 20kg lohi..
Itsekkin tuota uutta D4 moottoria tuossa XC70 testissä mietin, mutta eihän sitä vielä saa 4-vetoon yhdistettynä :pomo:
« Viimeksi muokattu: 16.05.2014, 07:06:49 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #32 : 19.05.2014, 18:54:31 »

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

235/55 R17. Kesäkumeilla näytti olevan testattu ainakin etenemiskyky.

Jännä ettei vaihteistoa edes haukuttu. Onko sitä parannettu vai onko muissa vielä paskempi?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #33 : 19.05.2014, 19:06:17 »
235/55 R17. Kesäkumeilla näytti olevan testattu ainakin etenemiskyky.

Jännä ettei vaihteistoa edes haukuttu. Onko sitä parannettu vai onko muissa vielä paskempi?
Samaa kanssa ihmettelin, ja olen ollut siinä uskossa, että momentinmuunnin vaihteisto ois vaihteistona ollut jo out?
Tosin onhan niitä 8/9 vaihteisia, niin kulutuskin on saatua manuaalin tasolle.
Mutta ilmeisesti jos mukavuutta haluaa, niin edelleenkin momenttimuunnin on siinä lyömätön 8)
Myös taitaa kestää huomattavasti enemmän vääntöä kuin esim DSG, ja maastossakin on momentinmuunnin poikaa.
Kyllä jotain ovat tuohon 6v volvon laatikkoon tehnyt, kun aivan erilainen se oli tuossa mun edellisessä vm 2009 XC60:ä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #34 : 19.05.2014, 20:09:08 »
Samaa kanssa ihmettelin, ja olen ollut siinä uskossa, että momentinmuunnin vaihteisto ois vaihteistona ollut jo out?

Ei suinkaan, mutta käsittääkseni nuo Volvon vea:han asti käyttämät on olleet vähän surkeamman puoleisia. Vai kai niitäkin on eri versioita eri malleissa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #35 : 20.05.2014, 07:16:05 »
Ei suinkaan, mutta käsittääkseni nuo Volvon vea:han asti käyttämät on olleet vähän surkeamman puoleisia. Vai kai niitäkin on eri versioita eri malleissa?
Tuon puljun tekemiä kai noi Volvon askit on ollut jo pidemmän aikaa ::)
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #36 : 22.05.2014, 18:27:49 »
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #37 : 22.05.2014, 19:01:32 »
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.
lehdessä ja jutussa luki kesät kuten videossa jonka selostuksen jantteri luki muuten suoraan lehdestä... videolla hassusti tuo volvon nelikko eteni eleettömimmin kaikista... opeli liene paras kun hankasivat mäkeen oikein urakalla mutta volvo meni tasaisesti.. olisi ollut jännä nähä kuinka volvon haldeks toimii samaan rinteeseen tai subarun ja audin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #38 : 23.05.2014, 07:07:59 »
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.
Osassa autoista ,mm. Volvossa, alla oli lehden mukaan M+S renkaat alla. Volvossa tehdasasenteiset kumit on M+S kumit, pehmeämpi kuviointi kuin kesärenkaissa, mutta en niillä talveen lähtisi vaikka saisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #39 : 23.05.2014, 08:37:14 »
Eikä niillä talvella pärjäisikään. Etenemiskyvyssä on yhtä iso ero kuin normikesärenkaalla ja kunnollisella talvirenkaalla.

Toi on aikamoinen floppi Pösöltä - ne osaa varmasti tehdä toimivan ohjauksen sähkömoottoreille.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #40 : 23.05.2014, 11:07:13 »
Eikä niillä talvella pärjäisikään. Etenemiskyvyssä on yhtä iso ero kuin normikesärenkaalla ja kunnollisella talvirenkaalla.

Toi on aikamoinen floppi Pösöltä - ne osaa varmasti tehdä toimivan ohjauksen sähkömoottoreille.

Huvittavintahan tuossa on se, että 3008:n vastaava sähköversioneliveto sai "auto-ohjelma" Startissa kehuja.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #41 : 23.05.2014, 12:21:41 »
isommassa autossa on pidemmät piuhat ja synronointi meni sekaisin ;D Etenemiskyvyn kannalta on tärkeää, että liikkeelle lähdetään nelikkona ja vedon pitää olla katkamatonta kun sitä tarvitaan.

Mutta taitaa olla melko selkeää että Haldex on tätäpäivää ;) ja Opelin käytössä on se viimeisin versio, joka tekee kaulaa niihin vanhempiin toteutusmalleihin. Volvokin voisi ottaa vielä sen taka-akselin luistonrajoitus-systeemin käyttöön.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #42 : 23.05.2014, 15:15:16 »
Volvokin voisi ottaa vielä sen taka-akselin luistonrajoitus-systeemin käyttöön.

No huhhuh, ei ole vai? Mielenkiintoista. Ilmeisesti etunelivetoisten ongelmia? ;)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #43 : 23.05.2014, 15:47:29 »
Mulla varmaan löytyisi siirtokovolta kuva kuinka pieneen mäkeen XC70 jää kiinni ja 80-luvun lantikalla noustaan keposesti ylös (12 vuotta aiemmin myös takaveto ladalla tuli vedettyä tuo ylös). Ei tuo haldex ole onni ja autuus, mutta aina se vajaavetoisen voittaa  ;).



« Viimeksi muokattu: 23.05.2014, 16:15:16 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #44 : 23.05.2014, 16:06:24 »
Mulla varmaan löytyisi siirtokovolta kuva kuinka pieneen mäkeen XC70 jää kiinni ja 80-luvun lantikalla noustaan keposesti ylös. Ei tuo haldex ole onni ja autuus, mutta aina se vajaavetoisen voittaa  ;).

Entäs sen 80-luvun lantikan mukavuusvarusteet? Tai ajomukavuus kaupungissa? Minulta saattaisi muuten löytyä materiaalia, jossa 70-luvun raskas telavehje menee paikoista johon lantikka jäis kiinni.

Tai sitten pidetään nää vertailut jollain tapaa mielekkäinä ja vertaillaan vain saman kategorian menopelejä keskenään.  ::)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Elekma  Autoracing