Futurez  Kulkukoira

TM Maastofarmaritesti

  • 50 Vastauksia
  • 14546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #15 : 15.05.2014, 17:42:19 »
Niin, kolareita vartenhan autolla ajetaan....

En tiiä. Yhdelläkään vertailuautolla en olisi uskaltanut ajaa yhtä tietä, mitä tuossa kuukausi sitten omalla ysillä ajoin. Siinä olisi mukamaasturin pohja/helmamuovit lennellyt huis vittuun ja mennyt varmaan jotain todella arkaa ja kallista rikki.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #16 : 15.05.2014, 19:28:29 »
Kovat on luulot vanhuksesta  ;D No kunhan molempien ratissa olet ollut ja turha pelko on kadonnut niin huomaat, että päinvastoin on parempi. Peltiin jää lisäksi ikävät rutut, halpaa muovia saa helposti lisää, jos ne edes mihinkään hipaisee, kun ovat sen verran korkeammalla. Kun veäviä pyöriä on, ei tarvitse vauhdilla riuhtoa jne.

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #17 : 15.05.2014, 19:34:28 »

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

Mitä tuota videota tihrustin puhelimennäytöltä, väittäisin että oli kitkarenkaat.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #18 : 15.05.2014, 19:35:24 »
Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

235/55/R17  Continental Cross Contact LX Sport M+S

Volvo oli vahva joka alueella, erityisesti sai kiitosta hiljaisimmasta kabiinista riippumatta alustasta. Tuon moitteen jousituksesta Volvo voisi ottaa opikseen ja korjata. Olen itsekin nyt omalla 2012 XC70:llä ajellut kohta 50tkm ja onhan se jousitus alimittainen.

Hyvää työtä TM:llä testissä joka oli minusta monipuolinen ja syvällinen. Noista vaihtoehdoista tämänkin testin luettuani valkkaisin XC70:sen hyvän ajoergonomian ja mukavuuden takia. D5:lla kulkupuolikin on kunnossa. Tuli katsottua myös Outbackiä, jonka iso miinus tulee huonoista moottorivalikoimasta ja CVT:tä en suostu laskemaan auton vaihteistoksi en sitten millään...
« Viimeksi muokattu: 15.05.2014, 19:42:39 kirjoittanut Stinger »
Tesla S75D '17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #19 : 15.05.2014, 19:56:53 »
ei kyllä ne testas vuoden 1979 mallit kaikilta...
:D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #20 : 15.05.2014, 20:08:27 »
Kovat on luulot vanhuksesta  ;D No kunhan molempien ratissa olet ollut ja turha pelko on kadonnut niin huomaat, että päinvastoin on parempi. Peltiin jää lisäksi ikävät rutut, halpaa muovia saa helposti lisää, jos ne edes mihinkään hipaisee, kun ovat sen verran korkeammalla. Kun veäviä pyöriä on, ei tarvitse vauhdilla riuhtoa jne.

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #21 : 15.05.2014, 20:09:08 »
Yhdelläkään vertailuautolla en olisi uskaltanut ajaa yhtä tietä, mitä tuossa kuukausi sitten omalla ysillä ajoin.
ihan uteliaisuutta oliko mäkistä ja uraista maastoa semmoista offimiesten suosimaa??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #22 : 15.05.2014, 20:11:29 »
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.
jos 900 on tosta menny menee varmana mun xc:kin  :2funny: :2funny: :2funny: eikä muuten ole xc70:n tai xc90:n alustassa hajoilevia kalliita muoveja... samallaiset muovitt ne on 900-sarjassakin ollu ennen kuin on hajonneet tielle ja ei ole ollut omistajilla varaa korjata... siis noin yleisesti ottaen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5958
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #23 : 15.05.2014, 20:48:06 »
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.

Ihan vaan uteliaisuudesta, kuinka isoja kaloja olet saanut ongella tai virvelillä?

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #24 : 15.05.2014, 20:55:06 »
Muisten että jossain oli tosi isoja.. Ja hemmetin nopeita fillareita ;D Jotenkin vain tuntuu siltä, että värikynä oli taas taskussa.

Toisilla on vain paremmat vehkeet, oma seiska jäi kiinni melko vaatimattomaan syvyiseen lumeen, ysillä en enää edes yrittänyt mitään vastaavaa - toiset vetelee 30-40 sentin savipellossa! Hemmetti, myönnän olen kateellinen. No tyydyn kuitenkin katselemaan alle viisivuotiaiden möyrimistä vaikka youtubesta. Ps. seuraan mahtuisi sankarisuoritukset vanhemmillakin "cross countryillä"...

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #25 : 15.05.2014, 20:57:59 »
VRCF:n ilonpilaajaosastolta hyvää iltaa! :hello:

Jospa täsä topicissa keskitytään vain tuohon vertailuun ja jätetään 900-sarjan Volvot vertailun ulkopuolelle, sillä onhan selvää, että ysisatku pieksee mennentullen kaikki muut kaikilla osa-alueilla ja siksi se on pakko sulkea pois. ::)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #26 : 15.05.2014, 21:04:44 »
Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Aika huono pitää tien olla, että esim XC70:stä saat minkään osan hipaisemaan tonttiin ja jos saat osumaan, niin et takuulla ole hetkeä aiemmin ajanut samasta paikasta 900-sarjalaisella, niin että se voitaisiin laskea vielä ehjäksi...

Ja mitä siihen "asenteeseen" tulee - niin mulla on tollaiset ollut aikanaan, ja tuskin enää tulee takaisin. Nykyvehkeet on mun mielestä sen verran kehittyneet, ettei paluuta vanhaan enää ole. Ainakaan nykytarpeilla.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #27 : 15.05.2014, 21:21:42 »
Ko. artikkeliin kun sattui lehti tulemaan näytenumerona niin mielenkiintoisena oli pökötin sähkömosa nelikko eli se mitä peloteltu volvoonkin tulevan tulevaisuudessa, ei kyllä loistanut lehdessä mitenkään tuo toteutus.

ja artikkelin autot oli tosiaan 2014 malleja joten kuumimmat hottikset puuttui testistä (volvon neloskoneet, audin tehokkaampi versio ja skoda suberpin korotettu versio) ei ollu kerenny testiin noi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #28 : 15.05.2014, 21:32:15 »
Kun lehteä ei ole vielä osunut käsiin, mitä kommentteja sähkönelikosta oli? Onko voimanpuute vai sen ohjaus keskeisin moitteen paikka?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13573
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TM Maastofarmaritesti
« Vastaus #29 : 15.05.2014, 21:51:34 »
Kun lehteä ei ole vielä osunut käsiin, mitä kommentteja sähkönelikosta oli? Onko voimanpuute vai sen ohjaus keskeisin moitteen paikka?
robottivaihteet oli suurin valituksen aihe pökötissä, ja epätasasella ajaminen eli ei sovellu kuin uudelle asfaltille noin kärjistettynä ja rivien välistä... se siis on hybridi hömpötin tuo peogeotti... ja opel on paska ihan sama mitä lehdessä lukee  :D
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy