Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Strömberg kaasarin korjaus ohje

  • 40 Vastauksia
  • 31096 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Strömberg kaasarin korjaus ohje
« : 30.04.2011, 15:09:38 »
No niin ja lisää pukkais työstettävää. En löytänyt tältä foorumilta mistään purku/kasaus ohjetta tuohon 175 Strömbergin kaasariin. Olisko pistää jostain linkkiä, mistä näkisi noiden säätöruuvienkin toiminnat ja miten tuo laitetaan tehdas asetuksiin? Ja ei ole tullu aikaisemmin harrasteltua tuon kaasarin kanssa, niin kaipailis myös ohjeita, mitä kannattaa huomioida projektissa. Kaasarin alaosa on melko öljyinen, niin mahtanee vuotaa kaasarista myös öljyt pihalle ja ei siellä vaikuttanut enää ainakaan siihen öljytikkuun tuntuvan ollenkaan vastetta. Tuon auton historian tunnen erittäin tarkasti ja varmuudella voin sanoa, että kaasariin ei ole koskaan tehty mitään muita operaatioita kuin kerran kalvo vaihdettu ja koneella ajettu 232tkm

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #1 : 01.05.2011, 18:48:40 »
En ole vielä ehtinyt perehtyä tuohon kaasariin, mutta mikähän siinä mahtaa mättää, kun tyhjäkäyntiä käy kylmänä normaali kierroksilla ja sitten kun ajaa lämpimäksi, niin pyrkii käymään suuremmilla kierroksilla? Sitten siitä tyhjäkäyntiruuvista säätäminen ei vaikuta kierroksiin ollenkaan? :-\

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #2 : 02.05.2011, 23:26:34 »
Voihan juupeli. Eikös mistään löydy hyviä vinkkejä tai linkkejä tuon kaasarin remppaan. :-\ No pitänee huomenna irrotella se ja katsoa sitten mihin tuon Motonetin korjaussarjan hilppeet sekä kalvon saa siinä kaasarissa sopimaan :) 

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #3 : 02.05.2011, 23:41:37 »
muistat vain mistä mikäkin osa on. ei oo vaikeeta.  ;)
v70 D5R

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #4 : 03.05.2011, 13:14:17 »
Tuosta Strompan öljymäärästä, niin olen kuullut semmoisen määrän. Kaadetaan sen verran öljyä, kaasariin, että kun laittaa sen tikun paikalleen, niin tikussa tuntuu pieni vaste juuri enenkuin korkin muovikierteet ottavat kaasarin kanteen kiinni. Onko semmoinen oikea määrä öljyä? ???

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #5 : 03.05.2011, 14:34:48 »
Tuosta Strompan öljymäärästä, niin olen kuullut semmoisen määrän. Kaadetaan sen verran öljyä, kaasariin, että kun laittaa sen tikun paikalleen, niin tikussa tuntuu pieni vaste juuri enenkuin korkin muovikierteet ottavat kaasarin kanteen kiinni. Onko semmoinen oikea määrä öljyä? ???

Itse olen ainakin toiminut juurikin tuollaisen ohjeistuksen mukaan, ohjeen antajana pitkäaikainen Volvo-asentaja.

Edittiä: Minulla löytyis 3 kpl A4:sia, joissa on Strömbergien räjäytyskuvat sekä manuaali- että automaattiryypyllisistä versioista ja jotain ohjeistus-/säätöjuttuja. Voisin skannailla ja laittaa sähköpostilla, jos kiinnostaapi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2011, 14:43:46 kirjoittanut TwistOla »

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #6 : 03.05.2011, 15:04:10 »
Kyllä kiinnostaa ehdottomasti. Minäpä pistän sähköpostiosoitteen YV:nä.
Nyt kun tuota kaasaria rempannu tuolla Motonetin korjaussarjalla, niin 2kpl pahvi tiivisteitä jäi ylimääräisiä jolle en keksinyt mihin istuttaa. Toinen näyttäis kylläkin tulevan siihen kohtaa, kun katsotaan kaasaria siltäpuolen, mistä se kaasuläppä näkyy. Siinä kaasuläpän vasemmallapuolen on sen muotoinen kohta johon tuo käy, mutta tuossa siinä ei ole koskaan ollu mitään kiinni. Ajattelin, että mahtaisko nuo tulla silloin käyttöön jos on semmoinen tuplakaasari systeemi kehissä?

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #7 : 03.05.2011, 19:33:00 »
Kaasari on nyt rempattu ja tuntuu vörkkivänkin. Noista ruuveista käytän nyt service manuaalin nimityksiä, niin tiedetään mitä ruuveja tarkoitan. Ihmetystä herättää, kun edelleenkään idle trimming screw:in pyörittäminen ei vaikuta ollenkaan. Mikä ihmeen ruuvi tuo sitten on? Olen luullun, että se pitäisi olla tyhjäkäynnin säätöruuvi ??? Ainoa millä pystyy vaikuttamaan tyhjäkäyntiin niin on Throttle stop screw :-[ Nyt tarvittais vähän jelppiä, kun pikkuhiljaa alkaa tuntemaan ittensä tyhmäksi :idiot2:

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6371
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #8 : 03.05.2011, 19:48:03 »
Throttle stop screw vaikuttaisi tyhjäkäyntiruuvilta, kun taas idle trimming screw on todennäköisesti tyhjäkäynnin seoksen säätöön tarkoitettu.

Vanha intiaanien keino säätää tyhjäkäynnin seos, on laittaa puolillaan oleva vesilasi lokasuojan reunalle ja säätää seosruuvia niin, että veden pinta väreilee mahdollisimman vähän :)

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #9 : 03.05.2011, 21:31:28 »
No niin nyt kun sai tietoon noiden ruuvien oikeat merkitykset, niin alko homma rokkaamaan O0 Sitten kun laitto vielä intiaani säätöön, niin jopa käy vanha Volvo tasaisesti 8) Tuskin sisälle tuntee edes, että auto käy tyhjäkäyntiä. Sitten vielä kun tietäis miten säädetään seokset ajossa kohdilleen, niin avot?

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #10 : 04.05.2011, 10:59:30 »
Nyt kun tuota Sromppaa ihmetelly tarkemmin räjäytyskuvista, niin selvisi nuo ylimääräiseksi jääneiden tiivisteiden paikka. Toinen kuuluisi automaattiryypylliseen kaasariin joten ei siitä sen enempää. Toinen ihmetyttää kun kuuluisi By pass valve throtle:n ja rungon väliin, mutta kun minun kaasarissa ole koko by pass valvea ollenkaan? ???

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #11 : 10.05.2011, 09:39:04 »
Niin osaako kukaan sanoa, mikä tuossa kaasarissa tuo By pass valve on? Mulla tuossa kaasarissa on paikka sille, mutta sitä ei ole kuitenkaan siinä. Onko se jossain tietyissä malleissa matkassa ja mikä merkitys sillä on?

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #12 : 19.05.2011, 13:41:45 »
Eikö tosiaan kellään ole tietoa tuosta by pass valve:sta? ??? Kuuluuko se olla kaikissa tapauksissa paikallaan vai onko se mahdollisesti tuplakaasarin yhteydessä? Jääny kaivelemaan tuo, kun sitä ei tuossa minun Volvon kaasarissa ole paikallaan? :)

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6371
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #13 : 19.05.2011, 16:19:55 »
Se venttiili vaikutta jotenkin kylmäkäyntiin/-käynnistyseen ja sitä ei ole kaikissa kaasareissa. Siihen en sitten enää kommentoikkaan, että miksei sitä ole kaikissa... :idiot2:

Poissa zta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Strömberg kaasarin korjaus ohje
« Vastaus #14 : 24.05.2011, 08:35:28 »
Servicemanuaalin mukaan by pass venttiili on B20B moottorin etummaisessa kaasarissa ja sen tarkoituksena on rajoittaa myrkyllisiä pakokaasupäästöjä moottorijarrutuksen aikana.

 

Samppasport  Futurez