Futurez  Kulkukoira

V50 T5 lastutus

  • 28 Vastauksia
  • 24711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #15 : 15.06.2011, 18:03:48 »
Joko on "lastu" haettu?

Kyllä melkein odottaisin siihen loppukesään ja kävisin sen Rican softan hakemassa. Edellisessä T5 Volvossani toimi todella mallikkaasti ja autosta tulee aivan eri peli, sellainen jonka sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä. Jostain vanhan foorumin uumenista pitäisi löytyä tekemäni videot 80-120 km/h vedoista ennen ja jälkeen softan laiton.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #16 : 15.06.2011, 18:48:32 »
On haettu. Samppasport rules.   8)

80-120 menee RaceChronon mukaan tasan neljään sekuntiin, ennen softaa ei ole mittauksia. Lähes viisi menee joidenkin puolivirallisten tietojen mukaan vakiona.
V60 T8 Inscription

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #17 : 15.06.2011, 20:48:55 »
Hyvä homma jos olet tyytyväinen! Itse en omia aikojani enää muista, mutta olisiko vakiona mennyt jotain 5,2 sek.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #18 : 02.08.2011, 10:17:51 »
Nyt on testattu käytännössä Saksan autobaanoilla, mitä tuo päivitys teki.

Viime kesänä vakiolaitteella sain parhaimmillaan 235 huippuja, nyt meni 254 navigaattorin mukaan (mittari hiukan yli 260). Lisääkin vauhtia olisi tullut, mutta liikennettä taas, joten piti jarrutella. Kiihtyminen oli tosin niin verkkaista, että oman arvauksen mukaan 255-257 olisi jäänyt tasaisella parhaaksi.

Yhtä lukuunottamatta ei ainuttakaan autoa mennyt kiihdytyksissä ohi, tämä yksi oli Audi R8  :). Varsinkin BMW:t ovat hanakoita "kurkkimaan" vuoron perään eri puolilta (valojen vilkuttelu on nykyään kiellettyä), kun joku hitaampi on edessä. Sitten kun hitaampi poistui edestä ja itse pääsin painamaan kaasun pohjaan, niin välimatka takana tulevaan alkoi vain pikkuhiljaa kasvaa.

Suurin ongelma liikenteessä oli a) tietyöt ja b) säät. Keski-ja Pohjois-Saksassa satoi käytännössä koko ajan, lämpötilan ollessa 13 astetta. Aja siinä sitten... Etelämmässä sentään onnistui, kun ei satanut koko aikaa. Läntisemmässä Saksassa oli lisäksi noin puolet omalle kohdalle sattuneista baanoista tietyön alla: Kavennetut kaistat ja rajoitus 60-80 km/h.

Kaiken kaikkiaan jo nyt, parin kuukauden aikana, tuo päivitys on antanut vähintäänkin hintansa edestä positiivista tulosta. 8)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2011, 10:20:25 kirjoittanut pallep »
V60 T8 Inscription

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #19 : 06.08.2011, 13:44:25 »
Kannattaa miettiä paljonko tehoja haluaa ja jos myöhemmin tulee halu lisätehoihin, mitä on saatavana lisää.
Jos Karalalle pääsee niin ,paras! Ei pelkästään laitteet ja lupaukset, vaan ammattitaito sekä kokemus.
Monet "virittäjät" antavat Karalasta lievästi sanottuna hyvää palautetta.
Ei tarvitse röyhistellä rintaa ja työntää rahaa mainontaan koska hommia riittää muutenkin.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #20 : 06.08.2011, 17:07:31 »
Karalan päivityshän se on tosiaan tuokin. Todellisista tehoista ei tietoa, mutta selkeä ero on vanhaan.
V60 T8 Inscription

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #21 : 24.10.2017, 17:11:34 »
Vaimon poika laittoi omaan V50 T5 -06 automaatti Optimoiautosi softan, todennäköisesti Stage 1.  Kävi nyt penkissä ja tehoa on 247hv/425Nm. Elikkä vähemmän hevosia kuin luvattu, mutta vääntöä 35Nm luvattua enemmän.

Tuossa kuva tuloksesta. Mitä mieltä porukat on? Vääntö tippuu nopeasti alun jälkeen..

« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 20:43:18 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6862
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #22 : 25.10.2017, 10:23:32 »
Tuossa kuva tuloksesta. Mitä mieltä porukat on? Vääntö tippuu nopeasti alun jälkeen..

Samalla koneella oleva ja saman ikänen ST Focus kävi Harisella 2008 ja siinä maximit 257hv/492Nm. Maksimi vääntö noin 3200 rpm kohdalla ja 5000 rpm kohdalla enää 340 Nm. Eli maksimivääntö tulee tuossa Optimoiautoasi softassa suht pienillä kierroksilla ja vääntö laskee samaan malliin.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #23 : 25.10.2017, 20:44:02 »
Samalla koneella oleva ja saman ikänen ST Focus kävi Harisella 2008 ja siinä maximit 257hv/492Nm. Maksimi vääntö noin 3200 rpm kohdalla ja 5000 rpm kohdalla enää 340 Nm. Eli maksimivääntö tulee tuossa Optimoiautoasi softassa suht pienillä kierroksilla ja vääntö laskee samaan malliin.
Näin saadaan asiakasta huijattua että voimaa on.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1693
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #24 : 26.10.2017, 08:36:24 »
Näin saadaan asiakasta huijattua että voimaa on.
?
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6862
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #25 : 26.10.2017, 08:43:05 »
Näin saadaan asiakasta huijattua että voimaa on.

No eipä se turbo mutta pienempi voi oikeen muuhun riittääkään.

E. Vai meinasitko tuota matalien kierrosten vääntöä?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #26 : 26.10.2017, 19:43:48 »
No eipä se turbo mutta pienempi voi oikeen muuhun riittääkään.

E. Vai meinasitko tuota matalien kierrosten vääntöä?
Sitäpä juuri. Kunnon vääntö piikki alhaalle niin loppu voikin olla vaikka vakiota niin amatööristä tuntu että tulipas voimaa lisää kummasti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #27 : 27.10.2017, 14:46:29 »
Sitäpä juuri. Kunnon vääntö piikki alhaalle niin loppu voikin olla vaikka vakiota niin amatööristä tuntu että tulipas voimaa lisää kummasti.
Näillä maantienopeuksilla juurikin tuo alapään väännön lisääntyminen on hyödyksi.  +150km/h nopeuksilla aika harva tarvisee enää lisää tehoja. Itse  kun ohitan niin en polkaisen koskaan kaasua pohjaan vaan tykkään siitä että auto liikahtaa jo pienellä kaasulla sen verran että pääsee hyvin ohitse.


Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 lastutus
« Vastaus #28 : 27.10.2017, 16:23:05 »
Jep, Suomessa muu on ihan turhaa. Sen sijaan jos ajelee vapaiden nopeuksien teillä, niin siellä tehonlisäys tuossa T5-myllyssä alkaa tuntua kunnolla vasta siinä 130+ paikkeilla, kun se on ohjelmoitu antamaan isommat tehot. Mutta Suomessa tosiaan parempi se alempien kierrosten voima.
V60 T8 Inscription

 

RallyBaron  Samppasport