Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 605277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1470 : 26.10.2017, 08:05:31 »
Kuten joskus mainitsin niin alkaa Volvon mainokset toteutua ja omamekaanikko on tullut tutuksi. Huhtikuusta asti kuukausittain tullut käytyä pajalla. Edellisenäkin vuotena päivitettiin ja korjailtiin jotain ilmastoinnin venttiiliä ja VOC moduuli meni vaihtoon. Huhtikuussa sitten renkaanvaihdon yhteydessä uusi iso päivitys jota korjattiin kahteen kertaan ennen kuin kaikki toimi normaalisti. Ongelmana oli adaptiivinen vakionopeussäädin joka ei pysynyt päällä. Päivitysten yhteydessä sitten ihmeteltiin alustan kolinaa ja vika löytyi, etuiskunvaimentimet menivät vaihtoon. Iskareita vaihtaessa tutkittiin samalla mistä tunkkainen haju autossa johtui. Ja vika löytyi märästä matonalusesta matkustajan puolella edessä. Ei kun uusi aika sen selvittämiseen ja vesivuoto löytyi tuulilasin alta. Sitä korjailtiinkin useamman päivän syyskuussa. Tiistaina kävin renkaat vaihtamassa ja pyysin tarkistamaan onko korjaus pitänyt. Ei ollut, kosteutta löytyi maton alta. Uusia aika taas ensi kuulle. Pitänee kutsua omamekaanikko jouluksi kotia :)

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1471 : 26.10.2017, 10:35:25 »
No huhhuh on sinä sadantonnin autossa ollut säätöä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1472 : 26.10.2017, 12:17:07 »
No huhhuh on sinä sadantonnin autossa ollut säätöä

Sitä saa kun ensimmäisenä menee tilaamaan. Oli ensimmäinen T8 tänne Keski-Suomeen. Mutta Hämeen Auton porukka hoitanut korjaukset hyvin ja aina löytynyt laina-auto tilalle joten ei juurikaan ole haittaa ollut. Ja kun firman toimipiste on melkein vieressä, niin ei ole aikaakaan kulunut autoa viedessä/noutaessa.

Sinäänsä hauskaa kun edellinen auto oli huonolaatuiseksi mielletty Land Rover, malli Freelander II, kaverit naureskeli että nyt saat sitten käyttää autoa pajalla jatkuvasti. No ainut kerta huolto-ohjelman ulkopuolella oli käynti polttimoiden vaihtoa varten 4 vuoden ja 113000km aikana :)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1473 : 26.10.2017, 12:59:48 »
Sitä saa kun ensimmäisenä menee tilaamaan. Oli ensimmäinen T8 tänne Keski-Suomeen. Mutta Hämeen Auton porukka hoitanut korjaukset hyvin ja aina löytynyt laina-auto tilalle joten ei juurikaan ole haittaa ollut. Ja kun firman toimipiste on melkein vieressä, niin ei ole aikaakaan kulunut autoa viedessä/noutaessa.

Sinäänsä hauskaa kun edellinen auto oli huonolaatuiseksi mielletty Land Rover, malli Freelander II, kaverit naureskeli että nyt saat sitten käyttää autoa pajalla jatkuvasti. No ainut kerta huolto-ohjelman ulkopuolella oli käynti polttimoiden vaihtoa varten 4 vuoden ja 113000km aikana :)
Lopputestaus tehdään nykyisin ensi käyttäjillä... :-X
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1474 : 26.10.2017, 13:55:09 »
Oujee, auton luovutus sovittu huomiselle ja juuri napsahti rekisterinumero ja VIN sähköpostiin. Meni alustavasta ajankohdasta 1.5 kk pitkäksi (tilattu siis huhtikuussa)

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1475 : 26.10.2017, 16:12:17 »
Lopputestaus tehdään nykyisin ensi käyttäjillä... :-X
Ei vain nykyään - niin se on aina ollut.. Aika vähällä noissa on päästy, jos jostain ei putkahda pahempia / samantyyppisiä kuin Tomppa kruisailijan kärry. Ilmeisesti noi pikkuviat on voitettu, sitten odotetaan mitä noille tapahtuu vanhetessaan.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1476 : 26.10.2017, 16:43:09 »
Ei vain nykyään - niin se on aina ollut.. Aika vähällä noissa on päästy, jos jostain ei putkahda pahempia / samantyyppisiä kuin Tomppa kruisailijan kärry. Ilmeisesti noi pikkuviat on voitettu, sitten odotetaan mitä noille tapahtuu vanhetessaan.

Jep, takuu loppuu parin kuukauden päästä. Onneksi tuli otettua Volvo-sopimus. Voi säästää pitkän päälle jos sama tahti jatkuu.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1477 : 26.10.2017, 21:32:03 »
Eipä ne Teslatkaan viattomia ole: https://www.teslaclub.fi/blog/38/Tesla+taksina,+ajoa+jo+260+000+kilometriä!/

Ja aika kalliita varaosiakin.

Jenkeissähän on lemon law, joka suojelee kuluttajaa maanantaikappaleilta. Kyllähän täällä joo kaupanpurkua voi saada, mutta ei ihan niin yksiselitteisesti. Tomppa varmaan olisi Jenkeissä jo uuden saanut lemon lawhan vedoten.

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1478 : 26.10.2017, 23:35:01 »
Nyt on 3,5 kk takana. Ei ensimmäistäkään vikaa (kopkop..). Paljon sähköllä ajoa, työmatka sopivasti 30 km ja viisi latauspistettä työpaikan pihassa :) Lisälämppäri on oltava käytännössä aina päällä (=ruksattuna listalta, sallittuna)  alle 10 asteen lämpötiloissa, muuten kabiiniin jäätyy. En muista mainostinko, mutta autoa tuli tuunattua, eli reikä kattoon: https://youtu.be/F78nhQdgj7w :P
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1479 : 27.10.2017, 07:07:14 »
Jenkeissähän on lemon law, joka suojelee kuluttajaa maanantaikappaleilta. Kyllähän täällä joo kaupanpurkua voi saada, mutta ei ihan niin yksiselitteisesti. Tomppa varmaan olisi Jenkeissä jo uuden saanut lemon lawhan vedoten.

On käynyt mielessä mutta täällä pitää antaa myyjälle mahdollisuus korjata auto useamman kerran. Jos ei onnistu ja kaupanpurkuun mennään niin käyttöhyötykin otetaan huomioon eli joutuisi korvausta maksamaan ajetuista kilometreistä/käytetystä ajasta.

Poissa DMB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1480 : 28.10.2017, 17:26:04 »
Jos liisari on, kuten oletan, niin diesel alle vaan. Omalla rahalla en ehkä dieseliin enää uskaltaisi kajota.
No uudet Mersun ja Bemarin dieselit ovat aika lähellä vähäpäästöisimpiä polttomoottoreita, joita autoissa käytetään. Jos nuo kielletään niin silloin kyllä kaikki bensiiniautotkin, joissa ei ole hiukkassuodatinta menevät kieltolistalle.
XC60 D4 AWD 2015, S212 350CDI 2011

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1481 : 28.10.2017, 17:37:04 »
No uudet Mersun ja Bemarin dieselit ovat aika lähellä vähäpäästöisimpiä polttomoottoreita, joita autoissa käytetään. Jos nuo kielletään niin silloin kyllä kaikki bensiiniautotkin, joissa ei ole hiukkassuodatinta menevät kieltolistalle.

Ei varmaankaan kielletä nyt valmistettavan dieselauton käyttöä tavanomaisen käyttöiän aikana, vaikka uusien rekisteröinti lopppuisikin jo reilun 10 vuoden päästä. Mutta se on eri asia minkälaiset raippaverot saa dieselillä ajamisesta maksaa esim. 5 vuoden päästä. Se että alla on markkinoiden "puhtain" kone on laiha lohtu jos vuotuinen vero on silti esim 2.000 € sen sijaan että se olisi 3.000 €.

Tuo raippavero tulee syömään käytetyn nokilekan jälleenmyyntiarvon aika alas. Omaksi ostava ottaa siis riskin, liisarissa riski on leasingyhtiöllä.

Poissa DMB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1482 : 28.10.2017, 20:00:37 »
Ei varmaankaan kielletä nyt valmistettavan dieselauton käyttöä tavanomaisen käyttöiän aikana, vaikka uusien rekisteröinti lopppuisikin jo reilun 10 vuoden päästä. Mutta se on eri asia minkälaiset raippaverot saa dieselillä ajamisesta maksaa esim. 5 vuoden päästä. Se että alla on markkinoiden "puhtain" kone on laiha lohtu jos vuotuinen vero on silti esim 2.000 € sen sijaan että se olisi 3.000 €.

Tuo raippavero tulee syömään käytetyn nokilekan jälleenmyyntiarvon aika alas. Omaksi ostava ottaa siis riskin, liisarissa riski on leasingyhtiöllä.
Kukaan ei varmaankaan voi tietää mikä on poliittinen päätöksenteko seuraavan 5 vuoden aikana. Mutta jos sinulla on diesel auto jossa on Nox alle 50 g/km ja Co2 alle 100g/100km hiukkassuodattimella varustettuna ja raippavero on 2000 euroa niin Jampan Golf TSI 1.4 2017 se varmaan on sitten 5000 euroa? Koska T8:ssa ei ole hiukkasuodatinta niin sekin varmaan on sitten siinä 2000-3000 euroa haarukassa? Oikeasti tämä Diesel paniikki on niiden autotehtaiden luomaa, joilla ei ole varaa investoida 5 miljardia uuden moottorisukupolven kehittämiseen.
XC60 D4 AWD 2015, S212 350CDI 2011

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1483 : 28.10.2017, 20:22:27 »
Kukaan ei varmaankaan voi tietää mikä on poliittinen päätöksenteko seuraavan 5 vuoden aikana.

Tarkat luvut nähdään sitä mukaa kun tarina etenee, mutta se on aika lailla selvää että päätrendi on polttomoottorien ympäristöverotuksen kiristyminen kiihtyvästi ja dieselit on siinä syystäkin ensimmäisenä menossa junan alle. Se on lehmä jota ei ole poliittinen itsemurha lypsää ja siinä on aika paljon lypsämistä vielä, valtiovarainministeriö kiittää ja kuittaa. Sehän ei ole yleistä elämästä rankaisemista kun aina voi sanoa että vaihda sähköön tai aja edes arkipyörityksesi hybridillä.

Voi harmi jos oma lempimerkkisi juuri käytti sen 5 miljardia dieselteknologiaan, tervemenoa tekniikan museoon.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1484 : 29.10.2017, 09:35:03 »
No uudet Mersun ja Bemarin dieselit ovat aika lähellä vähäpäästöisimpiä polttomoottoreita, joita autoissa käytetään. Jos nuo kielletään niin silloin kyllä kaikki bensiiniautotkin, joissa ei ole hiukkassuodatinta menevät kieltolistalle.

Hetkinen, en kirjoittanut mitään kieltämisestä, joten voit laittaa olkiukkosi takaisin reppuusi, kiitos.

 

Futurez  Kulkukoira