Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 603694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1515 : 01.12.2017, 16:13:40 »
Ilmeisesti tämä on uudemmasta XC90:stä?
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toi on joku "tein itse ja säästin" patentti  ;D

Kuva kyllä kuvastaa xc90 putkea mut läppämoottori on oikean ulostulon luona vakiona


Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1517 : 03.12.2017, 14:59:00 »
Mikäs tuon vihreän xc90:sen kikkailu on? Onko vielä painekello joka ohjaa läppää? Joku "ahdoilla ohitetaan takapönttö" -tyylinen ratkaisu? Sopii herraskaiseen maasturiin :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1518 : 03.12.2017, 15:57:55 »
Mikäs tuon vihreän xc90:sen kikkailu on? Onko vielä painekello joka ohjaa läppää? Joku "ahdoilla ohitetaan takapönttö" -tyylinen ratkaisu? Sopii herraskaiseen maasturiin :)
Todennäköisesti jollain softa muutoksella ohjataan tuota läppää. Saadaan enemmän pörinää aikaiseksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1519 : 04.12.2017, 13:01:45 »
Erikoinen 5 ulostuloa ratkaisu - joku tykkää mökästä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1520 : 19.12.2017, 16:55:59 »
Viikonlopun reissulla teki adaptiiviset pitkät jännän tempun yhdelle vastaantulijalle.

Ensin ihan ok pudotti keilaa alas ja sivuun kun vastaantulija lähestyi. Sitten reilu 50 metriä ennen kohtaamista räväytti täystehon suoraan päin naamaa. Oikein huolella sai katella ledien tehoa vastaantulija. Mä en ees kerinny räpätä niitä pois kun ei siinä pitkästä ajasta puhuta maantievauhdissa.

Kelihän oli vähä märkä ja plussalla, mutta en usko anturin likaisuuteen kun heti ennen ja jälkeen toimi aivan moitteetta satoja kilometrejä. Softa ei kait vaan tykänny sen keulasta, joku vanha jenkkisportti se oli. Ihan ok:t valot sillä vastaantulijalla oli, ei mitkään niin tuikut että ymmärtäis tulkinnan muuksi ku autoksi. Värikin ihan normaali.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1521 : 19.12.2017, 17:50:35 »
En ole volvosta vielä kuullut mutta muilla merkeillä kai automaattijarrutukset on aiheuttanut välillä yllätysjarrutuksia joiden syy on jäänyt mysteeriksi kuskille.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1522 : 22.12.2017, 10:15:53 »
Talven riemut näköjään muutenki alkamassa.

Loskakelin jälkeen pakkasta 6 astetta. Latausjohdon lukitus ei suostunu aukeneen auton töpselistä. Jonkin aikaa ehdittiin rämpätä lukkoon-auki niin lopulta hellitti. Bensalämppäri oli samalla päällä, ehkä sieltä tuli ratkaiseva lämpö.

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1523 : 29.12.2017, 15:47:28 »
Mitäs olette olleet mieltä T8:ien nelivetojärjestelmästä? Itse olen ollut siihen osaan autoa melko pettynyt, silti, vaikka tiedossa oli, että ihan täydellisestä järjestelmästä ei ole kysymys.

Liikkeellelähdössä, suttaa takapää kiusallisen kauan tyhjää, ennenkuin etupää tulee mukaan. Sitten kun etupää tulee kiukkuisesti mukaan, seuraavaksi luistonesto katkaisee vedon. Nopeisiin väleihin ei liukkaalla pääse, niin kuin nelivedolla kuuluisi päästä.

Maantieohituksissa sama toistuu toisinpäin. Etupää ehti sutia, luistonesto puuttua peliin, meno hyytyä, kunnes sitten lähdetään nelivetoisena ohi.

Tilanteen saa korjattua paremmaksi, kun laittaa nelivedon valmiiksi päälle, mutta kyllä sen ajan, kun nelivedon piti kytkeä erikseen päälle, piti olla jo ohi.

Vai onko muut 100 % tyytyväisiä?
XC 90 T8 Inscription MY18

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1524 : 30.12.2017, 11:52:04 »
Perheautoissa luistonesto tappaa menon. Oletko ajanut ESC sporttitilassa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1525 : 30.12.2017, 12:10:14 »
Mitäs olette olleet mieltä T8:ien nelivetojärjestelmästä? Itse olen ollut siihen osaan autoa melko pettynyt, silti, vaikka tiedossa oli, että ihan täydellisestä järjestelmästä ei ole kysymys.

Liikkeellelähdössä, suttaa takapää kiusallisen kauan tyhjää, ennenkuin etupää tulee mukaan. Sitten kun etupää tulee kiukkuisesti mukaan, seuraavaksi luistonesto katkaisee vedon. Nopeisiin väleihin ei liukkaalla pääse, niin kuin nelivedolla kuuluisi päästä.

Maantieohituksissa sama toistuu toisinpäin. Etupää ehti sutia, luistonesto puuttua peliin, meno hyytyä, kunnes sitten lähdetään nelivetoisena ohi.

Tilanteen saa korjattua paremmaksi, kun laittaa nelivedon valmiiksi päälle, mutta kyllä sen ajan, kun nelivedon piti kytkeä erikseen päälle, piti olla jo ohi.

Vai onko muut 100 % tyytyväisiä?
Eikö nykyään oikeissakin maastureissa joudu leikkimään nappien kanssa. Pääsee fiilikseen ”oikeasta” maasturista ;D
Mutta oikeastin, jos ajotyyli on rajumpi ja tietää auton käyttäytyvän noin, niin painaa sen ”jatkuvan” 4-vedon päälle.

Itse yllätyin tuossa, kun velipoika oli hommannut Pajeron ja kävin sitä testaamassa, niin sehän on ”oletuksena” vajaavetoinen :o


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1526 : 30.12.2017, 13:05:19 »
Mitäs olette olleet mieltä T8:ien nelivetojärjestelmästä? Itse olen ollut siihen osaan autoa melko pettynyt, silti, vaikka tiedossa oli, että ihan täydellisestä järjestelmästä ei ole kysymys.

Liikkeellelähdössä, suttaa takapää kiusallisen kauan tyhjää, ennenkuin etupää tulee mukaan. Sitten kun etupää tulee kiukkuisesti mukaan, seuraavaksi luistonesto katkaisee vedon. Nopeisiin väleihin ei liukkaalla pääse, niin kuin nelivedolla kuuluisi päästä.

Maantieohituksissa sama toistuu toisinpäin. Etupää ehti sutia, luistonesto puuttua peliin, meno hyytyä, kunnes sitten lähdetään nelivetoisena ohi.

Tilanteen saa korjattua paremmaksi, kun laittaa nelivedon valmiiksi päälle, mutta kyllä sen ajan, kun nelivedon piti kytkeä erikseen päälle, piti olla jo ohi.

Vai onko muut 100 % tyytyväisiä?
Tuo on varmasti totta, vaikka se viive ei ole suuri että polttomoottori lähtee mukaan niin sen varmasti huomaa. Taitaa olla sama kuin vanhoissa viskolla toteutetuissa nelivedoissa. Tuota varmasti pystyisi softaa kehittämällä parantamaan. Jonkinlaista logiikka että antureiden perusteella päättelisi että voi olla liukasta. Itse en ole ajanut kuin 30min esisarjan T8:lla mutta siinä huomasin samaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1527 : 30.12.2017, 14:02:18 »
Tuo on varmasti totta, vaikka se viive ei ole suuri että polttomoottori lähtee mukaan niin sen varmasti huomaa. Taitaa olla sama kuin vanhoissa viskolla toteutetuissa nelivedoissa. Tuota varmasti pystyisi softaa kehittämällä parantamaan.

Laittaa sen AWD:n päälle niin veto on koko ajan päällä molemmissa päissä.  :juhau:

En tiedä onko odotukset epärealistisen korkeat mutta ei ole riemullinen ajettava pöpperössä kyllä. Surffaa ja seilaa ja puskee ja tarpeeksi ratilla pyytäessä nakkaa sitten perän sivulle. Ei houkuttele luminen ohituskaista...

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1528 : 30.12.2017, 14:07:31 »
Laittaa sen AWD:n päälle niin veto on koko ajan päällä molemmissa päissä.  :juhau:

Mitenkäs tuo menee, että jos akuista loppuu virta niin loppuuko nelivetoisuus? ???

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1529 : 30.12.2017, 14:12:19 »
Mitenkäs tuo menee, että jos akuista loppuu virta niin loppuuko nelivetoisuus? ???

Ei. Se tekee bensakoneella pyynnistä sähköä joko suoraan kulutukseen tai akkuun talteen niin kauan kuin bensaa riittää.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo