Autoracing  KL-varaosat

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #840 : 03.08.2017, 00:30:15 »
Kyllä löytyy -5xx xdf, tuossa jos turbosta kyse..

http://www.ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=21

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #841 : 03.08.2017, 00:32:30 »
Vaparista toistaseks, turbolle varmaan vaihtuu boxikin

Joko tääkään ei käy yhteen vaparin binin kanssa tai sit mää oon sössiny jotain.
E: vaihdoin ohjelmaa ja nyt purkaantuu oikein.. silti kartat on sekavia..
« Viimeksi muokattu: 03.08.2017, 01:31:45 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #842 : 03.08.2017, 16:46:31 »
Vakio #4=1225 ja vakio #3=30, näillä sai käymään tyhjää afr 14-15. Käytiin ajamassa, heti ahdoille mentäessä afr 10, karttaa veivattu vaikka kuinka alas ja ei tunnu vaikuttavan..

Itsellä oli kerran suutintukki löysällä ja vuoti ahdoilla suuttimen ja imusarjan välistä.

Tää kuulostaa ihan mahdolliselta, nyt kun tulit maininneeksi. Omassa tapauksessa siis ainakin, vaikka suuttimet piti olla ainakin tiiviisti. Tällä hetkellä siemens dekat 550cc ja pariin kertaan kokeillu 550cc EV14 suuttimia. EV14 oli samanlainen ongelma, aina kun alko menemään ahdoille, seokset painui mittausalueen ulkopuolelle (rikkaalle) vakio polttoainekartallakin. Muistaakseni oli jotain prikkavirityksiä bensakiskon kiinnityspultin alla, jotta tulee oikealle korkeudelle. Suuttimien skaalauksella, polttoainekartan säädöllä yms. ei ollu suurempia vaikutuksia. Pitääpi kokeilla taas joskus vaihtaa, kun löytää mielenkiintoa.

E: Mulla siis aito 3" IMM vakiopaikalla ja kiina bybass coolerin jälkeen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #843 : 03.08.2017, 21:03:34 »
Vaparista toistaseks, turbolle varmaan vaihtuu boxikin

Joko tääkään ei käy yhteen vaparin binin kanssa tai sit mää oon sössiny jotain.
E: vaihdoin ohjelmaa ja nyt purkaantuu oikein.. silti kartat on sekavia..
5xx bini ei ole vain "5xx bini", varsin huonosti vitossarjaset toimii keskenään ristiin. Pitää lähtökohtasesti kaivaa oikean numeron purkistas se bini, ja sitä vastaava XDF. Löytyy ipdownista kohtuullisesti versioita.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #844 : 01.10.2017, 17:42:58 »
Onkos tää nopeustiedon tarpeellisuus miten nuuka? Riittääkö tieto siitä liikkuuko auto vai pitääkö nopeuden olla oikea? Tuntuu että karttaa pitää vääntää kohtuuttoman rikkalle vaikka vakio #4 pitäs olla tontilla.

T: kiva kaveri joka rikko anturikehän osittain  :D

Koitin myös katella googlesta infoa mitä karttaa kantaa kultanen ezk 176 loppunumeroilla, mutten löytäny.

Pitänee purkaa ja kattoo itte ellei joku taas korosta mun välkkyä luonnetta...

E: täähän on kiva foorumi, ei anna mun haukkua edes itteä :D
« Viimeksi muokattu: 01.10.2017, 17:45:40 kirjoittanut vesterinen_99 »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #845 : 13.10.2017, 08:25:03 »
Voiko IMM asento liittimeen nähden olla mikä tahansa? Eli voiko se osoittaa vaikka suoraan alas, suoraan ylös tai olla vaikka kokonaan alla?
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #846 : 13.10.2017, 09:07:44 »
Saattaahan se virtaus vähän muuttua sen mukaan missä asennossa mittauselementti on edeltäviin putkiin ja niiden mutkiin nähden mutta jos se on säädetty asennossa X se toimii varmasti asennossa X eikä erot mitään massiivisia ole muutenkaan. Minulla ei ole edes vakiokoneissa samassa asennossa, toinen on noin 45 astetta kallellaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #847 : 13.10.2017, 12:49:35 »
Jos IMMu on orkkis, eikä mikään tuhoa itse-tekele, niin asennolla ei ole merkitystä.
Jos viritelmä on joku 016-romut 3" viemäriputkessa, niin asentoa ei missään tapauksessa saa muuttaa hitustakaan siitä missä se on säädetty.

Onkos tää nopeustiedon tarpeellisuus miten nuuka? Riittääkö tieto siitä liikkuuko auto vai pitääkö nopeuden olla oikea? Tuntuu että karttaa pitää vääntää kohtuuttoman rikkalle vaikka vakio #4 pitäs olla tontilla.

T: kiva kaveri joka rikko anturikehän osittain  :D

Nopeustieto on aika vitaali LH:lle. Ilman sitä se on ns. päästömittausmoodissa (roikkuu lambda 1:ssä kuin purkka tukassa). Tyhjäkäyntikin on vähintään mielenkiintoista ajossa, jos nopeustieto puuttuu.

Koitin myös katella googlesta infoa mitä karttaa kantaa kultanen ezk 176 loppunumeroilla, mutten löytäny.

Missä koneessa se on?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #848 : 13.10.2017, 13:48:04 »
0 227 400 176 Kultapurkki lie 240 & B200F

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #849 : 13.10.2017, 16:16:17 »
Orkkis -016 IMMua kaveri laittamassa painepuolelle 240 LH johtosarjassa. Vähän siinä ja siinä riittääkö jatkamatta, normiasentoon ei ainakaan.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #850 : 13.10.2017, 19:54:01 »
En huomannut eroa käytöksessä ilman lambdasäätöä kun jouduin omastani kippaamaan 025:sen reilut 90 raatia etiäpäin että saa konepellin kii orggiksen putsarikotelon kanssa. Pahus kun eivät ole tiilikoriseen tajunnut pitää optiota 3" immulle orggis putsarikoteloon  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #851 : 09.11.2017, 11:25:35 »
Eihän tämä säätämiseen liity,mutta mistäköhän 2 satkusta mahtaa olla peräisin tuo yksi LH johtosarja mikä mulla on,kun siinä ei ole se perinteinen 9 napainen kytkentäpistoke vaan sellainen kaksirivinen kampaliitin,ja lisäksi lambdan lämmitysjohtojen pistoke on uros perinteisen naaraan sijaan?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #852 : 09.11.2017, 18:22:18 »
Kampaliitin on tuoreemmissa kuin vm 90. Omassa '90 on se Ampin 9-napainen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #853 : 10.11.2017, 12:11:04 »
Ok...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #854 : 11.11.2017, 23:06:42 »
91 9-napainen liitin.

Ehkä Lh3.1 tai Abs jarrut?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Carcom Oy  Ateho