Kulkukoira  Proturbo

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426495 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa |Jamppa|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #825 : 18.07.2017, 19:49:58 »
Vakio #4=1225 ja vakio #3=30, näillä sai käymään tyhjää afr 14-15. Käytiin ajamassa, heti ahdoille mentäessä afr 10, karttaa veivattu vaikka kuinka alas ja ei tunnu vaikuttavan..

Voiko olla, että käy jollain varakartalla ja sen takia ei pääkorjauskartan muutokset vaikuta?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #826 : 18.07.2017, 20:00:19 »
Vakio #4=1225 ja vakio #3=30, näillä sai käymään tyhjää afr 14-15. Käytiin ajamassa, heti ahdoille mentäessä afr 10, karttaa veivattu vaikka kuinka alas ja ei tunnu vaikuttavan..

Voiko olla, että käy jollain varakartalla ja sen takia ei pääkorjauskartan muutokset vaikuta?
Kuulostaa nakurikastukselta?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #827 : 18.07.2017, 21:53:54 »
Ettei työntäs jostain ilmoja pihalle?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #828 : 19.07.2017, 14:03:22 »
Vakio #4=1225 ja vakio #3=30, näillä sai käymään tyhjää afr 14-15. Käytiin ajamassa, heti ahdoille mentäessä afr 10, karttaa veivattu vaikka kuinka alas ja ei tunnu vaikuttavan..

Voiko olla, että käy jollain varakartalla ja sen takia ei pääkorjauskartan muutokset vaikuta?

Polttoainekarttoja on tasan yksi, johon sitten lisäillään ja vähennetään säätöjen mukaisesti?

Mikä on vakioiden #1 ja #2 arvo?

Jos polttoainekartta ei vaikuta, niin jossain on jotain mekaanista vikaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa |Jamppa|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #829 : 19.07.2017, 21:54:31 »
Ja jatkuu.. Tänään koitettiin vakio sumuilla ja immulla, täysin vakio kartalla ja silti menee ahdoilla turhan rikkaalle? Imusarjan tiiviste vaihdettu, imuvuotoja ei vaikuta olevan. Lambda ja nakutusanturi vaihdettu, lambdan vaihdon jälkeen 668cc sumuilla vakio #4=1362 kävi tyhjää 14 nurkissa ja vedossa silti aiempi ilmiö. :buck2:

 
Mikä on vakioiden #1 ja #2 arvo?

Kumpaankaan ei ole koskettu.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #830 : 19.07.2017, 22:06:15 »
Ja jatkuu.. Tänään koitettiin vakio sumuilla ja immulla, täysin vakio kartalla ja silti menee ahdoilla turhan rikkaalle? Imusarjan tiiviste vaihdettu, imuvuotoja ei vaikuta olevan. Lambda ja nakutusanturi vaihdettu, lambdan vaihdon jälkeen 668cc sumuilla vakio #4=1362 kävi tyhjää 14 nurkissa ja vedossa silti aiempi ilmiö. :buck2:

 
Kumpaankaan ei ole koskettu.

Ootko purkkeja nollaillu?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #831 : 19.07.2017, 22:12:54 »
Kyllä tuo haisee lujasti ahtovuodolta jossain, tai jumittavalta bypassilta jonka paluu turhan lähellä immua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #832 : 19.07.2017, 23:57:10 »
Itsellä oli kerran suutintukki löysällä ja vuoti ahdoilla suuttimen ja imusarjan välistä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #833 : 20.07.2017, 17:05:48 »
Ja jatkuu.. Tänään koitettiin vakio sumuilla ja immulla, täysin vakio kartalla ja silti menee ahdoilla turhan rikkaalle? Imusarjan tiiviste vaihdettu, imuvuotoja ei vaikuta olevan. Lambda ja nakutusanturi vaihdettu, lambdan vaihdon jälkeen 668cc sumuilla vakio #4=1362 kävi tyhjää 14 nurkissa ja vedossa silti aiempi ilmiö. :buck2:

 
Kumpaankaan ei ole koskettu.

Onhan etuvastus ohitettu nuille 668 vai ovatko ne matalaohm sumut?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa |Jamppa|

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #834 : 21.07.2017, 20:42:11 »
Onhan etuvastus ohitettu nuille 668 vai ovatko ne matalaohm sumut?
Etuvastus on ohitettu, kokeilin toista b-paineensäädintä = ei vakutusta. Voiko tuo fefe olla sökö ja sen takia käyttäytyy miten sattuu? Saa kohta lh jäädä eläkkeelle..

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #835 : 21.07.2017, 22:47:54 »
Etuvastus on ohitettu, kokeilin toista b-paineensäädintä = ei vakutusta. Voiko tuo fefe olla sökö ja sen takia käyttäytyy miten sattuu? Saa kohta lh jäädä eläkkeelle..

Voi seki olla ei ois ensimmäinen fefe mikä on sökö itelläki yks tinaus vikainen ollu.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Ledinauha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #836 : 23.07.2017, 22:07:35 »
Lähes sama ilmiö kuin edellä. Suuttimet 850cc/min EV14 ja suutinvakioita räplätty suuntaan jos toiseen. Polttoaineena E85.
Kun saa vakiolla 4 käymään nätisti tyhjäkäyntiä (lambda ~1), ahdoilla mennään jo PLX:n laajakaistan mittausalueen ulkopuolella, lambda siis <0.68  :idiot2:

Fefe-imm, painepuolella ja erillinen dumppi... Ostrichilla seuraten imm käyttäytyy kyllä loogisesti, mutta nakuledi palaa himmeänä jatkuvasti??
Startatessa välkkyy kirkkaana on-off tyylillä.

Koneena jälkiahdettu B230F, turbona td04hl-16t. Sytkäkarttana B230FT vakiokartta.

Bensakartan muutokset kyllä vaikuttaa, tuntuu vaan hölmöltä muuttaa karttaa kovinkin paljon laihemmalle, että saa seokset edes mittarin mittausalueelle...
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 22:11:06 kirjoittanut Ledinauha »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #837 : 31.07.2017, 18:43:56 »
Bensakartan muutokset kyllä vaikuttaa, tuntuu vaan hölmöltä muuttaa karttaa kovinkin paljon laihemmalle, että saa seokset edes mittarin mittausalueelle...

Kuten olen aikaisemmin jo monasti sanonut, vakiokartta on täysin päin prikkalaa...

Älkääkä tuijottako niitä kartan numeroita, vaan lambdaa. Se kyllä kertoo mihin suuntaan niitä numeroita pitää muuttaa. Kartan muoto on omansa ja syntyy moottorin virtauksista.

Jokainen moottori, varsinkin rakennetut ovat omanlaisensa eikä toisen säädöt toimi toisessa.

Ihan muistutuksena tämä:
Jos sopitus tuntuu heittelevän samassa solussa, niin tarkista IMMun signaalin huojuminen. Sen huojumisen pitää vähentyä sitä mukaa kun kuorma kasvaa (puolivälissä huojumisen pitää olla olematonta).
Jos huojuu kovin, IMMun edessä/takana on liian vähän letkua/putkea.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #838 : 31.07.2017, 19:59:35 »


Ihan muistutuksena tämä:
Jos sopitus tuntuu heittelevän samassa solussa, niin tarkista IMMun signaalin huojuminen. Sen huojumisen pitää vähentyä sitä mukaa kun kuorma kasvaa (puolivälissä huojumisen pitää olla olematonta).
Jos huojuu kovin, IMMun edessä/takana on liian vähän letkua/putkea.

Tästäpä yritin viritellä keskustelua jo aiemmin, koska IMM skaalaukseen vaikuttaa putkisto sen edessä sekä takana. Varsinkin jos 016 on asennettu johonkin random-putkeen voi ulostulosignaali käyttäytyä hassusti.

Ilmanputsarin ja turbon välisen Immun skaalaus on ihan tiedostettu ongelmakohde moottoriteollisuudessa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #839 : 03.08.2017, 00:23:58 »
Ilmeisesti ei ole olemassa, tai yleisessä jaossa ainakaan 500 sarjan binille passelia xdf tiedostoa?
ja kysymykseni juontaa juuret väliaikaiseen tilaan, johon nyt jouduin asennettuani ostrichin ennen moottoria, eli pitäs toistaseks pärjätä 200f:llä, jolle löytyy bini mutta oletan ettei 9xx xdf:t passaa sen kanssa yhteen. Ainakin Main Fuel Map näyttää nollaa joka kohdassa, vaikka mielestäni tein edes jotain oikein.
Ei huvittas pestä moottoriakaan bensalla oman typeryyden takia :D
Joten kysäsen vielä että onko binin toimivuuteen mitään 'merkkejä' ilman xdffää? helppo ratkasu että pääsis huomenna liikkeelle?  :-[ :-[

 

Futurez  Kulkukoira