Futurez  Kulkukoira

L4NDen 240GL -93 B230FD

  • 77 Vastauksia
  • 23871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #30 : 26.10.2014, 00:28:43 »
Komeesti on Volvo lähteny käymään.  8)
Huomenna lähetäänki emännän kanssa sillä Helsingin reissulle! :hello:

Eipä täsä ihmeitä olla autolle tehty. Käyntihäiriön aiheuttajaa en oo löytäny. Nyt painitaan oikeiden parkkivalojen kanssa. Tossa oli hetken aikaa vähän kuivempaa niin sain tiivisteltyä oikean takaparkkivalon. Ei mee enää vesi sisälle. Sulake ei vaan vieläkään kestä. Vähä harmittava ku samalla pimenee kojetaulun valot ja edestä menee kans parkki pimeeksi. Täytyy varmaan antaa olla kunnes saa käytyä Hailuodossa nii saa tallissa autua rapata :) Samalla saa poimittua vanteet kyytiin. Sitte pääsis hiomaan, kiillottaan ja vahaamaan ens kesäksi vanteet!
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015, 14:59:00 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #31 : 16.12.2014, 12:30:22 »
Volvo on pelannu ja tuntuu helekkarin hyvältä ajaa. Veljelle iski autokateus vaikka hän ajelee 15 vuotta uudemmalla volkkarilla  :2funny:
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille foorumilaisille  8)

Tästä tällänen pikku kevennys  :2funny: https://www.facebook.com/video.php?v=648675671869779&fref=nf

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #32 : 30.12.2014, 14:47:38 »
Oivoi

Volvo teki temput uuestaan. Koitti käymään sinä iltana ku etelästä pohjoseen tultiin tunti sen jälkeen ku auto oli pihassa nii eipä lähtenykkään. Valot palo miten sattu, radio teki omiaan. Akku irti ja aamulla takasi niin johan taas lähettiin ja niinku ois mittään vikkaa ollukkaan.  :idiot2:

Tännään ku tarkeni jo hommata auton parissa niin käytin oikian takavalon irti ku parkit ei pala oikialla puolella. Kuivasin ja tiivistelin ja otin edellisen omistajan hienon hienot silikooni korjaurkset pois sieltä. Auton ku laittaa käymään ja antaa seisua paikallaan niin sulake kestää mutta sitte ku lähtee ajeleen niin oikian parkkien sulake pallaa samantien.  >:( Tiiä nyt pallaako se heti ku jarru/vilkku/pakkivalot syttyy vai mistä se nyt kiikastaa.

CRC:llä suihkuttelin maadotuksia konehuoneesta. Eipä sielläkään mikään hälyyttävässä kunnossa ainakaan ollu. Venakopan maadotus oli kyllä suolassa ja paskassa mutta kai se nyt pitäs silti maadottua ku piuha oli ehjä. Täytyy varmaan viiä Turussa, jahka sinne takas pääsee, niin johonki liikkeeseen/reiskalle katottavaksi. Kylymässä tallissa kaiken kiireen keskellä viitti palella ja purra hammasta.

Löyty ensimmäinen reikäki auton pohjasta. Pelkääjän lattiassa pehmiää, ei kuitenkaan matot oo märät. Mahtaa olla kuskinpuolellakin samassa kohassa vaan ei vielä massan alta reikää nää. Muutempa tuo pohja kesti tarkemman tarkastelun. Pääseeki sitte kevväällä rappaamaan pohjaa. Aattelin käydä ihan perusteellisesti läpi. Vanhat massat pois, leikata ja hitsata pohjaa sen mitä pittää (ei pitäs olla kyllä ku just ja just nuo 2 paikkaa) ja uutta massaa sitten perrään. Muuten sitte perus huollot siihen päälle sitten + käsijarrukenkien vaihto/korjaus. Ottaa kiinni mutta oikialla puolella pääsee rumpu liikkuun. Asetelma päässy varmaan hajuaan.

Ei jaksa lomalla ressata. Täytyy laittaa rahalla kuntoon nuo sähköhommat. Saa ehottaa varsinaissuomesta huoltamoa misä sähköhommatki onnistuu eikä tunnit maksa aivan mansikoita. Muutempa saa nuo remontit oottaa lämpimämpiä kelejä  :hello:

e. Nyt rupes tuosa nollakelin lumisateessa käymään huonosti ja lopulta sammahti liikennevaloihin. Pitänee siis käyttää jo oulusa jossai. Saa nähä täytyykö lähtiä junalla takasi.

ee. Huomenna joko ajamalla tai työntämällä parkkihalliin tuo lotjake, veljellä sattuu olemaan paikka vuokrattuna. Mätänetistä uudet tulpan piuhat, virranjakajan kansi, pyörijä ja lissää ceerceetä. Täytyy käydä kaikki konehuoneen piuhat ja liitokset läpi. Vaihtaa uuet osat ja selevittää tuo parkkivalo ongelma ellei se sitte löyvy kans konehuoneen puolelta. Koettelee kyllä hyvin alkanutta suhdetta tämä volovo mutta eihän se auta ku ottaa hirveä sarvista kiinni! >:(
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014, 22:59:01 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - sähkövikoja
« Vastaus #33 : 31.12.2014, 12:50:05 »
Hiphei se elää!

Tuli ostettua kaikki sytytyksen osat mutta ei kerenny vaihtaa ku puolan johto, virranjakajankansi ja pyörijä. Näillä eväin lähti jo käymään. Mahollinen maavika on edelleen olemassa, se nyt saa tältä erää odottaa. Osat hyllyyn nii on ainaki mistä vaihtaa jos ja kun taas kosahtaa. ;D

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - sähkövikoja
« Vastaus #34 : 04.01.2015, 16:21:24 »
Huh huh, olipa kelit ajella takasin etelään. Piti kaivaa vanteetkin esille navetasta.
Vielä ois työmaata  8)


Loputki maalin rippeet pois ja sitte pohjatyöt. Kanttariosumaa eikä mitään jälkiä ole kuin aivan tuossa huulella muutamassa vanteessa. Tiiä sitte oisko näitä maalannu, lakannu vai eloksoinu. Sepä jää nähtäväksi.  ::)

Uusia kajareitakin autoon kattonu. Ei oikein alkuperäisten äänentoisto hivele korvia. Tällähetkellä kuppi kallistuu Ground Zero merkkisiin 2-tie kaijuttimiin. 4" eteen ja 5.25 mahtaa mahtua taakse. Tiiä sitte mitä muut on näihin laittanu. Volvon alkuperäset ritilät ku vielä sais sovitettua päälle niin avot. Ovat vaan vähän hintavat. Onko näitä kukkaan vielä uskaltanu kokeilla?  :hello:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/472872/Ground-Zero-Iridium-GZIF-4001FX-4-2-tie-koaksiaalikaiutinpari
http://www.motonet.fi/fi/tuote/472873/Ground-Zero-Iridium-GZIF-5201FX-525-2-tie-koaksiaalikaiutinpari

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #35 : 08.03.2015, 19:29:24 »
Hiljasielua on ollu ku opiskelijan kevät on vähä tämmöstä rahatonta aikaa. Kajarit vielä vaihtamatta, vanteet laittamatta ja remontit on kaikki vasta suunnittelu vaiheessa. Kesän saa taas painaa Wärtsilällä hommia nii on syksyllä vara rapata autua  ::)

Tännää oli sen verta komiat kelit, että vaihoin kesänakit alle. Ei kyllä omaan makuun passaa 205/65/15 rengastus. Sais olla kapiampi. Etutolpan ja kuminvälistä ei mahu sormet menemään.  :2funny: Eiköhän se tämä kesä kuitenkin näillä vielä mene. Sytytyspiuhat vaihtelin  tuosa samalla hommatessa. Oli aika rujossa kunnossa jo piuhat.  :nohnoh

Seuraava lämmin päivä kun koittaa niin pittää käyttää pesussa ja ruveta selvittää, että miksi oikian puolen parkkista palaa sulake.


e. Unohtu lisätä kuva nuista kapseleista mitkä ostin GHOSTilta pois. Pahottelen laatua.


Itse kapselit on tosi siistit ja lähes virheettömät. Ovat vaan vähä likaset. Keskikupit on kaikki ehjiä, maali on vaan päässy kulahtaan. Helepoin tapa on varmaan ottaa ja tehä sapluuna millä sitte maalailla jokanen uusiksi. Täytyy vaan hiekkapaperilla ottaa vielä vanhoja pois. Minkähänlainen maali tuosa pinnassa pysyis enemmän ku yhen talven? Tarkotus tosiaan ostaa talvirenkaat pelleille ja nuo lyödä siihen päälle.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 21:18:15 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #36 : 24.04.2015, 10:42:27 »
Sellanen kyssäri ois ollu, että mistä harrastajat tilaa volvon alkuperäis osia näihin 200 sarjan laitteisiin? Kesällä kun on taas rahoissa niin ajattelin ostaa kaikki hihnat uusiksi + kiristimen, mahdollisesti moottorin tiivisteitä odottamaan sitä päivää kun konetta huolletaan, pyörien laakereita, alustan osia, pakoputken pätkiä, jarrulevyjä ja paloja. Mätänetistähän saa vaikka ja mitä mutta pikkasen arvelluttaa kun koko alustan saan viiteen sataan, että mitähän nuo sitten kestää. ::)

Öljyt menee vaihtoon ennen kesän isoja kilometrerejä. Lyhyet ajomatkat ja kylmäkäynnistykset keränny bensaa öljyn sekaan. Kyllähän se sieltä haihtuu mutta ei maha olla ihan voiteluominaisuudet enään kohdillaan. Venttiilien välykset tulisi kattua ja säätää. Koskaan en oo välyksien säätöön ryhtyny mutta ei pitäs olla paha nakki. Syksyllä jos aikaa riittää ja tilan saa käyttöön niin vaihtelis nuo hihnat, sekin ekaa kertaa. Täytyy perehtyä tuohon ajotuksen säätöön/tarkastukseen tarkemmin ennen kun ryhtyy hommiin. Vinkkejä saa antaa :)

Vaimoke vaihtaa tänä keväänä öljyt kun se saa suoritettua koulusta kurssin sillä pois, että tekee öljyn vaihdon ja  raportoi työstä, työkaluista ja käytetystä ajasta. Kohta tästä kaupoille hakemaan uuet öljyt ja suodattimet sekä auton puhistus ja muoviosien ehostus kamaa. Saa maalipinta taas arvoisensa kohtelun.  8)
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015, 11:55:05 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #37 : 24.04.2015, 11:22:43 »
Työkaluja tuumanen kiintolenkki ja suodatinavain, aikaa kaikkineen 20min :D näin ainakin itellä meni viimeks :D
No kun halvalla sai.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #38 : 24.04.2015, 11:47:43 »
Kutakuinkin noin. Tosin jos on vaihdettu uusi proppu, niin avainväli voi olla myös 24mm.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #39 : 25.04.2015, 19:54:40 »
https://www.dropbox.com/s/nkq59rs68ecyn1c/2015-04-24%2016.47.32.mp4?dl=0

Siitä vähän ääninäytettä koneen käymisestä. Mistähän tämä hieman "raklattava" käyntiääni mahtaa johtua? Vai onko se niinku monet sanoo, että tämä kuuluu näihin vinokoneisiin? Ps. jos ei linkki toimi niin korjaan sen kun kotia joudan joudan.  ::)
« Viimeksi muokattu: 25.04.2015, 19:57:48 kirjoittanut L4NDe »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #40 : 25.04.2015, 21:38:35 »
Ei tuosta videosa ainakaan erotu perinteinen piston slap eli männänhelmojen kalkatus, venavälykset voi olla hitusen isollansa ja myös nuo suuttimet osaa joskus kalkattaa aika äänekkäästi. Venavälykset sinne 0.35mm kaikkialle niin se on just niin hyvä kun noilla siitä tulee.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #41 : 25.04.2015, 22:38:27 »
Jotaki tämmöstä mää ounastelinkin
  :)

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #42 : 22.05.2015, 09:33:45 »
 :hello:

Mitäs tänne. Ajellu menemään. Kyllä kelepaa pikku keväthuollon jälkeen. Uudet öljyt, tulpat & suodattimet. Emäntäki sai raporttiin kuvat ja tiukkoja faktoja.  :2funny:

Tulevia remontteja tässä vaan miettiny ja rahan menuahan ei voi estää jos hyvän haluaa. Leimalle tuskin tarttee muuta tehä kun putkea uusia. Nopeesti menny ku oli lähes pränikkä kun auton ostin.  :idiot2: Motonetistä varmaan putkea tilalle. Tuskin kehtaa vielä tänä syksynä rosteriputkea laittaa.

Bilsteinin B4-set ajattelin alle laittaa ja samalla heivata lesjööt eteen ja taakse. Eihän se niillä kamalasti tipu eikä ole tarkotuskaan mutta luulis ajomukavuuden parantuvan. Motarilla menee kuin juna mutta kuoppasilla taajama/kaupunki alueilla tuppaa perä kolisemaan. Iskarit tuntuu turhan kovilta. Samalla kun iskarit vaihtuu niin siinä sivussa menis uudet levyt, palat ja kengät. Brembon levyt ajattelin laittaa. Sitte pitäs olla vimpan päälle!

Mitähän muuta tuosa iskari/jousi/jarru jumpassa kannattas laittaa vaihtoon? Miten nuo jousijalan tukilaakerit, kannattaako nuita sitte samaan syssyyn vaihtaa? Mitähän muuta pikkunippeliä kaupasta kannattaa ottaa mukaan ennen ku osat on lattialla?

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #43 : 25.05.2015, 14:45:57 »
 :hello:

Alkopa hienosti tämäkin viikko. Paisari oli tyhjä kun tarkistin nesteet aamulla. :idiot2: Auto hukkasi noin puolilitraa nestettä koko talven aikana ja nyt noin kuudessa viikossa tuli koko paisari tyhjäksi. Aiemmin laitoin pelkkää vettä tilalle ja nytkään ei ollut muuta tarjolla, että seos alkaa olemaan varmaan 80/20. Alavesiletku on kuiva, pumppu ehkä tiputtaa mutta ei kyllä noin paljoa. Nesteen pinta nousi kun ajoin koneen lämpimäksi mutta tämä on varmaan normaali ilmiö kun siellä on lähes pelkkää vettä.

Pitäisi varmaan näin aluksi hakea raakaa pakkasnestettä ja katsoa miten oikealla seoksella olevat nesteet pysyvät sisällä. Öljyssä ei näkynyt mitään epänormaalia eikä paisarissa joten vaikea kuvitella, että kannentiiviste vuotaisi ja auton luulisi savuttavan reilusti jos nestettä hukkuu noin paljon. Kilometrit silläkin alkaa tulemaan kohta vastaan, että vaihdosta ei olisi ainakaan haittaa muutaku lompakolle. Jos jotain sormella osoittelisin niin se olisi tuo lämppärin kenno ja sen liitokset vai mitä on kansa mieltä? Tässähän on tulossa melkonen 280tkm huolto jos menee kannentiiviste, hihna ja vesipumppu uusiksi ja siihen vielä kaikkea muuta kiva pientä.  :D

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - Nesteet katoaa
« Vastaus #44 : 30.05.2015, 15:23:18 »
 :hello:

No ei se neste ainakaan koneeseen katua. Täytyy purkaase kenno esille jahka löytää aikaa ja paikan hommata.

Tossa koitin oikeanpuolen parkkeja saada toimimaan. Polttaa sulaketta. Käytin peräkoukun liittimet auki mutta ei vaikutusta. Paikallaan voi polkeajarrua ilman, että sulake palaamutta heti kun lyöö vaihteen päälle tai viimeistään kun lähtee liikkeelle se palaa. Mystistä. Täytyy juhannuksena perehtyä asiaan enemmälti.

Että tämmöstä! Nyt nauttimaan kauniista kesäpäivästä!  :pomo:

 

Carcom Oy  Ateho