Samppasport  Futurez

V70N "ÄRRRH"

  • 155 Vastauksia
  • 58418 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #60 : 02.12.2016, 10:32:00 »
Pikku päivitys tänne.Luotettava D5:nen petti pahemman kerran kun isäinpäivälahjaksi päätti jakopään kiristimen pultti revetä irti lohkosta.
Vielä en ole päässyt toteamaan lopullisia vaurioita,mutta auto on lähiviikkoina tarkotus ottaa työn alle ja ruveta purkamaan moottori ja vaihteisto pois keulalta.
Kiristin,vesipumppu ja ohjainrulla olivat ok.Kiristimen pultin natsa lohkon päässä oli haljennut kerta iskusta ja murtuneessa pinnassa ei näkynyt merkkejä siitä että siellä olisi ollut hiushalkeamaa..eli ei tummempaa ja hapettuneempaa jälkeä vaan aivan kirkasta alumiinia..
Mikään maailman kestävin esityshän kiristimen pultin natsa lohkon päädyssä ei ole..pullon korkin kokoinen,mutta jokin muu on täytynyt pettää ensin ja se on saanut natsan halkeamaan.
Suurin epäilys tällä hetkellä on öljypumpun hajoaminen,mutta syy selvinnee kun saan kiukaan pöydälle..

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #61 : 07.12.2016, 23:14:04 »


Haljennut natsa ei todellakaan ole suuri..olisi tehtaalla ollut vara laittaa vähän enemmän alumiinia ympärille.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2017, 00:06:05 kirjoittanut MJS35 »

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #62 : 08.12.2016, 19:06:24 »
Herranjestas kun kuvat on isoina  :D

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #63 : 08.12.2016, 19:32:32 »
Herranjestas kun kuvat on isoina  :D

Joo..oon taistellu ton kuvaongelman kanssa.Aijaa.comista en oo löytäny mitään asetusta ja yht'äkkiä vaan muuttu isoks nuo kuvat..mitään en oo ite muuttanu.Topicin alussa kuvat ihan normikokosia..en tiedä syytä mikä ne suurentaa nykysin..

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #64 : 08.12.2016, 19:58:20 »
Minä taas tykkään että on isoja kuvia, on niin huono (ulko)näkö jo!  :D

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #65 : 22.01.2017, 21:37:29 »
Täällä auto sai kyydin firman hallille ennen uutta vuotta ja viikonloppuna hallin nurkalle ilmestyi myös osienluovuttaja,-04 V70 D5.
Auton lähes kaikki peltiosat oli jo käytetty,mutta paikoillaan oli vielä moottori,automaattilaatikko,alustan osat sekä muuta pikkusälää..joten hintakaan ei kirvellyt.
Tarkoitus olisi aloittaa varaosa-auton purku lähiaikoina ja sen jälkeen pudottaa tekniikka pois omastakin autosta.
Mielenkiinnolla odotan mitä moottorin sisällä on tapahtunut..

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #66 : 23.01.2017, 07:48:15 »


Eiköhän sielt samanlainen näky ole odotettavissa + ehkä laakeripukkeja voi olla poikki
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #67 : 23.01.2017, 15:25:57 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eiköhän sielt samanlainen näky ole odotettavissa + ehkä laakeripukkeja voi olla poikki

Joo kyllä jotain tuon tapaista odotan.Se silpun määrä on sinäänsä toisarvoinen juttu..Eniten kiinnostaa se,mikä hajosi ensin ja sai kiristimen pultin repeämään irti lohkosta.

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #68 : 27.01.2017, 11:30:02 »
Eilen tuli jo hieman aloiteltua purkamista.Hehkutulppien johtojen päässä olevat eristeet olivat yllättävän heikossa hapessa,vaikka kuinka varovasti yritti irroittaa niin ne näyttivät katkeilevan yksi kerrallaa.
Onko muilla ollut samoja ongelmia ?


Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #69 : 07.03.2017, 22:37:11 »
Tammikuussa hommattu varaosa-auto tuli purettua muutama viikko sitten.Taksina suurimman osan iästään Lapissa palvellut auto oli aikoinaan saanut puun päällensä ja joutunut AVK:n riveihin.Eräälle maalaamolle peltiosien takia ostettu auto oli jo aika atomeina,mutta hyödyllistä osaa löytyi vielä paljon.
Mittarissa oli noin 400tkm ja auton alusta kertoi ettei sillä ollut ajettu suolattua tietä juuri koskaan.Esimerkiksi taka-akselisto oli erinomaisessa kunnossa.
Moottori ja vaihteisto oli hieman karun näköinen,lähinnä hapettunut,mutta koska hintaa koko hoidolla oli vain 300€ niin annettakoon jotakin anteeksi  :D





« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 19:20:50 kirjoittanut MJS35 »

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #70 : 07.03.2017, 23:42:15 »
Viime viikonloppuna tuli omastakin autosta pudotettua tekniikka lattialle.



Pienen aukomisen jälkeen selvisi,että 12:sta nokan laakeripukista 8 oli poikki,eli iskua oli tullut ihan kunnolla.





Lisäksi yksi keinuvipu oli poikki,mutta ihme kyllä pikaisesti katsottuna kaikki nostajien pesät olivat ehjiä ja samoin kaikki venttiilit suoria..lopullisen varmuuden saa vasta kun ne on otettu irti.
Mäntien päissä,sen enempää kuin venttiileissäkään ei näkynyt nopeasti tarkastettuna vaurioita,mutta kyllä yllätyksiäkin voi vielä löytyä.
Moottorin sylinterit olivat ainakin hyvässä kunnossa,hoonauksen jäljet näkyivät vieläkin sylinterin seinämissä,vaikka moottorilla oli ajettu 500tkm.Puheet D5:n ja Volvon muidenkin moottoreiden lujasta alakerrasta lunastivat lupauksensa.





Kunhan lähiaikoina saan purettua varaosamoottorin vielä atomeiksi niin alkaa hahmottua,kummasta kannattaa ruveta uutta kiuasta keulalle sovittelemaan.
Jakopään kiristimen irrottua lohkosta mielessä on kyllä ollut vahvistaa kiristimen pultin sija lohkosta,ettei se heikkona kohtana ainakaan muodostu uudelleen näin mittavan remontin aiheuttajaksi.
Jos alakerran osalta molemmat moottorit olisivatkin hyväkuntoisia ja on niiltä osin sama kumman autoon asentaa,niin luultavasti kannen tulen joka tapauksessa täyskunnostamaan.Nähtäväksi jää onko se sitten alkuperäinen vai varaosa-autosta irroitettu.Onpahan nyt vara valita.
Turbo luultavasti vaihtuu hieman suorituskykyisempään samalla ja keulelle tulee täysalumiininen isompi cooleri  :)
Hammastanko käy samalla myös pikku huollossa ja luultavasti kesään mennessä myös auton akselistot ja jarrut saavat myös huomiota osakseen..eli tehdään nyt kaikki kerralla kun ollaan telakalla  :D
« Viimeksi muokattu: 08.03.2017, 00:13:47 kirjoittanut MJS35 »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #71 : 08.03.2017, 13:39:46 »
Herranjestas kun kuvat on isoina  :D

Ei se mitään meinaa :D itse ainakin tykkään kun kuvat on reilun kokoisia, eikä sellaisia perseenreiän kokoisia niin ei tarvi jokaista kuvaa klikata auki erikseen

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #72 : 08.03.2017, 20:47:57 »
Nyt on sopivan kokoisia.

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #73 : 08.03.2017, 21:26:43 »
Nyt on sopivan kokoisia.
Aijaa.com on tuottanut päänvaivaa viime aikoina noiden kuvien kanssa.
Eilisen topiccipäivityksen jälkeen sivujen 1-4 kuvat hävisivät lähes kokonaan ja kahden tunnin aherruksen jälkeen vasta sivu 1 korjattu kuntoon.. :idiot2:
No..ehkä tuota tärkeämpi ois nyt saada itse auto taas tulille..korjaillaan kuvia kunhan kerkiää.

EDIT: Nyt koko topicci käyty läpi ja kaikki kuvatki pitäs näkyä ja ihan järkevän kokoisina  -H-
« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 21:06:46 kirjoittanut MJS35 »

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N "ÄRRRH"
« Vastaus #74 : 10.03.2017, 00:04:48 »
Tänään ainakin selvisi että varaosamoottorin kansi ei ainakaan tule autoon.Venttiilikopan aukaisun jälkeen piti istua hetkeksi.
Imunokan nostajapesistä 9 kymmenestä oli halki,yksi keinuvipu poikki ja kun rupesin tarkemmin tutkimaan niin jakokin oli pielessä melko roimasti.. :nohnoh
Ei ihan avautunut mitä oikeen oli tapahtunut mutta ainakin jakopää oli ehjä ja pakonokan nostajapesät myös,mutta lähes kaikki nostajat oli sökönä.
Myyjä sanoi että oli ajanut auton parkkiin kun se tuli hinurilla AVK:lta..hieman epäilen  :D
Taloudellista tappiota ei moisesta nyt paljoa tullut..ja eipä moottorin kunnostakaan ollut suurempaa tietoa.

Nooh..tehdään täyskunnostettu kansi sitten omasta.Nokan laakeripukit varaosamoottorista,aarporaus,uudet nokat ja venttiilit ohjureineen.

Oman moottorin jakopää näyttäisi pettäneen siitä syystä,että kampiakselin mutteri oli löystynyt aavistuksen ja hammashihnapyörän poorit olivat sileenä..siinäpä se selitys löytyi.

« Viimeksi muokattu: 10.03.2017, 16:11:41 kirjoittanut MJS35 »

 

Futurez  Kulkukoira