Ateho  Elekma

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 203538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #450 : 06.03.2017, 18:24:48 »
Tulipa tuossa katseltua hieman Volvon painoja, kun näitä aina haukutaan läskeiksi. Oli oikeastaan yllätys tuon oman paino, rekisteriotteessa 1664kg ? Kuullostaa aika vähältä, nettisivut ilmoittaa reilusti yli 1700kg. No, kai se on oiken kun rekisteriote niin sanoo. Sehän on sama paino kun esim. uuden A4:en diesel nelivetoautomaatissa. Ei nämä siis niin läskejä olekkaan  ;D.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #451 : 07.03.2017, 07:07:50 »
Tulipa tuossa katseltua hieman Volvon painoja, kun näitä aina haukutaan läskeiksi. Oli oikeastaan yllätys tuon oman paino, rekisteriotteessa 1664kg ? Kuullostaa aika vähältä, nettisivut ilmoittaa reilusti yli 1700kg. No, kai se on oiken kun rekisteriote niin sanoo. Sehän on sama paino kun esim. uuden A4:en diesel nelivetoautomaatissa. Ei nämä siis niin läskejä olekkaan  ;D.
Mun V60 ecoteko-pelin omamassa on taas 2058kg ja kokonaismassa 2505kg. Omamassa enemmän, kuin entisessä XC60:ssä. Eli tämä malli on kyllä läski ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #452 : 07.03.2017, 07:16:12 »
Mun V60 ecoteko-pelin omamassa on taas 2058kg ja kokonaismassa 2505kg. Omamassa enemmän, kuin entisessä XC60:ssä. Eli tämä malli on kyllä läski ;D
Näkyisiköhän jostain spekseistä että paljonko akusto painaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #453 : 07.03.2017, 07:30:58 »
Näkyisiköhän jostain spekseistä että paljonko akusto painaa.
Tuollaisen tekstin löysin.

The hybrid technology weighs 250kg and the V60 PHEV is initially available only in the highest SE LUX NAV spec, in which economy and performance are compromised by a load of luxury.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #454 : 08.03.2017, 14:14:40 »
Mun V60 ecoteko-pelin omamassa on taas 2058kg ja kokonaismassa 2505kg. Omamassa enemmän, kuin entisessä XC60:ssä. Eli tämä malli on kyllä läski ;D

Läski isolla L:llä  :P
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #455 : 25.05.2017, 22:52:32 »
Juttua S60 Polestarin Nurren ajasta:
https://www.motor1.com/news/146566/volvo-s60-polestar-nurburgring-record/


Tuollainen olisi mieleinen peli :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #456 : 25.05.2017, 23:11:15 »
Juttua S60 Polestarin Nurren ajasta:
https://www.motor1.com/news/146566/volvo-s60-polestar-nurburgring-record/
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuollainen olisi mieleinen peli :)
Vähän vaikuttaisi että on jatkokehitetty peli siitä alkuperäisestä mallista. Oudon näköinen kun halogeeni umpiot autossa :). Tuossa taitaa olla sama 300tonnin hintalappu kuin alkuperäisessä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #457 : 26.05.2017, 00:39:55 »
Vähän vaikuttaisi että on jatkokehitetty peli siitä alkuperäisestä mallista. Oudon näköinen kun halogeeni umpiot autossa :). Tuossa taitaa olla sama 300tonnin hintalappu kuin alkuperäisessä.
Niin tuon pitäisi olla siis se 367 heppainen 2-litrainen, mutta mikähän on todellisuus. Mutta jos civikki on nopeampi 310 heppaisena niin voihan tuo olla mahdollista.

Edit: ei kyllä kuulosta katuversiolta. Videon auton rekkarilla kun katsoo tiedot antaa moottoriksi 3 litraisen 258 kilowattisen koneen.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2017, 00:53:34 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #458 : 26.05.2017, 07:52:50 »
Niin tuon pitäisi olla siis se 367 heppainen 2-litrainen, mutta mikähän on todellisuus. Mutta jos civikki on nopeampi 310 heppaisena niin voihan tuo olla mahdollista.

Edit: ei kyllä kuulosta katuversiolta. Videon auton rekkarilla kun katsoo tiedot antaa moottoriksi 3 litraisen 258 kilowattisen koneen.
Äänet kuulosti samalta kuin vanhasssa konseptiautossa :)
https://www.youtube.com/watch?v=RkndaEL_tw4

Varustelukin viittaisi siihen enemmän kuin niihin kaupasta ostettaviin malleihin. Aika karu varustus ja näytti olevan manuaali tuo uusikin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #459 : 26.05.2017, 12:36:49 »
Videollakin sanotaan että oli S60 Polestar enginered by cyan eli cyanin kisatiimi on tweekannu vielä pidemmälle tuota. varmaan on just se proto mitä kutiteltu enemmän ja alustan säätöjä haettu... wtcc:tä vartenhan tuokin kiekka oli ajettu... muulilla testailua niin sanotusti.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #460 : 23.10.2017, 11:17:48 »
S60 ei istu silmään millään tavalla, siinä on mittasuhteet pahasti pielessä. V60 on mun silmään hiukan parempi, mutta siinä on sama ongelma kuin XC60:ssä, eli takarenkaan ympäristön muotoilu on pahasti epäonnistunut. Alle 18" vanteet näyttää aivan naurettavilta kaareen nähden. Muutenkin koko auto on ihan kuin kumartava koira, pyytää anteeksi olemistaan. Pahiten tämä vaikutelma iski kun liikennevaloissa seisoi syslerin kolmehuntti ja S60 vierekkäin...

Vanhan viestin lainausta kun olen autonvaihtoaikeissani innostunut nimenomaan S60-mallista.
Minusta nimen omaan S60 on hieno tai ainakin kiinnostava kori. V60:ssa on hieno takalisto, mutta muuten keula ja perä ovat kuin eri paria ja kori on litattu. Pidän enemmän sedaneista ja farmareista jotka ovat perinteisempiä. V70 uusi on yksi parhaista farkuista. S60:ssa perän viistous on yhtä luiskan keulan kanssa.
Jotenkin S60 kiinnostaa siksi kun se erottuu jopa huonolla tavalla massasta. Onhan toki uudet vaikka Mazda 6 tai Skoda Octavia ihan "hienoja" koreja ilman erityisiä virheitä, mutta niin ovat tylsiä. Jos ei uskalla yrittää muotoilussa, ei voi koskaan saavuttaa jotain uutta.
Minusta S60:sta tulee hieman mieleen vanhempi Passat CC ja MB CLS mk1. Ei S60 toki niin coupe ole, mutta jotain mielleyhtymää saan niihin.

2002 vuoden Passat 463 tkm ajettu diesel olisi minulla auto josta nyt pitäisi ylöspäin ja uudempaan ponnistaa. ~2008 vuoden VW/Audi tekniikkaa en jotenkin uskalla, niin paljon 2.0TDI + DSG on saanut pelkoja aikaan. S60:n hinnalla saisi uusimman about 2013-2014 TDI+DSG Passatin, mutta enpä tiedä onko se yhtään parempi muutakuin vähän uudempi kuin S60 saman hintaisena?

Millaiset tilat S60:ssa on takana vs. vanhempi Passat? Lapset ovat 3v ja 5v joten siellä ei käy aikuisia usein, mutta tavalliset nykyaikaiset isohkot turvaistuimet sinne pitää mahtua.
Kulkupuoli D3:ssa varmasti riittää ja AWD:hen ei riitä paukut. 1.6D ja 2.0D ei kiinnosta koska Volvo saisi olla 5-sylinterinen :)
S60 myös siksi, että niitä saa merkittävästi vähemmän ajettuja samoilla euroilla kuin V70 tai S80. Sinänsä S80 kiinnostaisi, mutta kun niissä on lähes aina mittarissa vaikka mitä. S60:n löytyy helposti 150tkm ajettuna ja reilusti alle 20k€ miinus tinkaukset.

Huolloista ja korjaamisesta. Mitä tällaisessä ~2011 Vollessa on sellaista mitä ei itse tule tehtyä kun tähän asti olen perushuoltanut vanhan passatin raadon? Moottoriin oletan, että 150tkm kilsoilla pääsisi ilman hommia. Varsinaisen huoltokirjan pitämisen (korjaamohuoltaminen) ehkä lopettaisin sillä autolla olisi tarkoitus ajaa väh. 5 vuotta, ehkä 7-8 vuotta (200 tkm lisää) enkä näe etua onko auto vuosien päästä huollettu liikkeessä vai itse kuittien kanssa.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2017, 12:24:49 kirjoittanut alspe »

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #461 : 16.01.2018, 12:56:03 »
Vanhan viestin lainausta kun olen autonvaihtoaikeissani innostunut nimenomaan S60-mallista.
Minusta nimen omaan S60 on hieno tai ainakin kiinnostava kori. V60:ssa on hieno takalisto, mutta muuten keula ja perä ovat kuin eri paria ja kori on litattu. Pidän enemmän sedaneista ja farmareista jotka ovat perinteisempiä. V70 uusi on yksi parhaista farkuista. S60:ssa perän viistous on yhtä luiskan keulan kanssa.
Jotenkin S60 kiinnostaa siksi kun se erottuu jopa huonolla tavalla massasta. Onhan toki uudet vaikka Mazda 6 tai Skoda Octavia ihan "hienoja" koreja ilman erityisiä virheitä, mutta niin ovat tylsiä. Jos ei uskalla yrittää muotoilussa, ei voi koskaan saavuttaa jotain uutta.
Minusta S60:sta tulee hieman mieleen vanhempi Passat CC ja MB CLS mk1. Ei S60 toki niin coupe ole, mutta jotain mielleyhtymää saan niihin.

2002 vuoden Passat 463 tkm ajettu diesel olisi minulla auto josta nyt pitäisi ylöspäin ja uudempaan ponnistaa. ~2008 vuoden VW/Audi tekniikkaa en jotenkin uskalla, niin paljon 2.0TDI + DSG on saanut pelkoja aikaan. S60:n hinnalla saisi uusimman about 2013-2014 TDI+DSG Passatin, mutta enpä tiedä onko se yhtään parempi muutakuin vähän uudempi kuin S60 saman hintaisena?

Millaiset tilat S60:ssa on takana vs. vanhempi Passat? Lapset ovat 3v ja 5v joten siellä ei käy aikuisia usein, mutta tavalliset nykyaikaiset isohkot turvaistuimet sinne pitää mahtua.
Kulkupuoli D3:ssa varmasti riittää ja AWD:hen ei riitä paukut. 1.6D ja 2.0D ei kiinnosta koska Volvo saisi olla 5-sylinterinen :)
S60 myös siksi, että niitä saa merkittävästi vähemmän ajettuja samoilla euroilla kuin V70 tai S80. Sinänsä S80 kiinnostaisi, mutta kun niissä on lähes aina mittarissa vaikka mitä. S60:n löytyy helposti 150tkm ajettuna ja reilusti alle 20k€ miinus tinkaukset.

Huolloista ja korjaamisesta. Mitä tällaisessä ~2011 Vollessa on sellaista mitä ei itse tule tehtyä kun tähän asti olen perushuoltanut vanhan passatin raadon? Moottoriin oletan, että 150tkm kilsoilla pääsisi ilman hommia. Varsinaisen huoltokirjan pitämisen (korjaamohuoltaminen) ehkä lopettaisin sillä autolla olisi tarkoitus ajaa väh. 5 vuotta, ehkä 7-8 vuotta (200 tkm lisää) enkä näe etua onko auto vuosien päästä huollettu liikkeessä vai itse kuittien kanssa.

Vähän nostellaan ja kysynpä mitä mieltä olette D3 ja D5 eroista noin vuoden 2011 malleissa?
Ymmärrykseni mukaan 2010-2014 D3 on 5-pyttyinen, uudemmat taas nelosia? Ja D5 on aina 5-pyttyinen pl. aivan uusimmat koneet ovat 4-pyttyisiä.
Tehomielessä uskosin pärjääväni D3:lla vaikka sen suoritusarvot 136hp/320Nm ovat aika lähellä nykyisen 1.9TDI Passatin 130hp/310Nm arvoja. Jotenkin sitä ajattelee, että saisihan tuollainen nykyaikainen ja vajaa 20k€ maksava S60 liikahtaa kuin raketti :) Eli sinänsä D5 on ilmeisesti kuin eri planeetalta?
Kuinka paljon eri planeetalta on kulutus käytännössä ja äänimaailma? (joo joo, en ole vielä edes liikeeseen asti päässyt, kartoittelen vain mistä ylipäätään aion kiinnostua) 5-pyttyisen äänimaailma kiinnostaa, onko D3 2.0 5-pyttyisessä vastaavat soundit kuin isommassa?
Ja tosiaan, meneekö D3 paljonkin pienemmällä kulutuksella kun D5? Edelleen puhun noin 2011 vuoden koneista.

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #462 : 16.01.2018, 14:19:25 »
Wikipediassa on eri sivustoilla vähän erilaista tietoa D3-koneiden tehoista ja pytyistä. Tietäjät saa tähän korjata vääryydet.

http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_S60_Y20
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60#Engines_2

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #463 : 16.01.2018, 16:20:07 »
Tosiaan 2011 D3 oli 2 litrainen rivivitonen ja 163hv , itselläni oli tuolla koneella V70 manuaalina , ja todella pieniruokainen ja vääntävä peli. Itse pääsin tuolloin 5,5-6,0 l/100km kulutuksiin. Ei koskaan mitään vikaa, öljyt ehkä vaihdettava useammin kuin 30t km välein. Joo ja soundit ovat vitosissa samat joita nykyisin toki kaipaan ( nimimerkki D4 2015 ???)
« Viimeksi muokattu: 16.01.2018, 16:27:23 kirjoittanut Kaide »

Poissa alspe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #464 : 18.01.2018, 08:38:56 »
Ilmeisesti puhtaasti kustannustehokkuus ja päästöt/kulutus syynä miksi 5-koneista luovuttiin? Enää ei ole ollenkaan 5-sylinteriä koneita, ei sitten missään muodossa. V90:n kaikki bensakoneetkin ovat T8:ia myöden nelosia.

Eipä 5-sylinterisessä mitään järjellä perusteltua paremmuutta kai ole? Kalliimpi valmistaa ja vie löpöä enemmän kuin suurinpiirtein vastaava vähempi sylinterinen. Mutta soundit on erilaiset ja onko jotain sanottavaa esimerkiksi koneen mekaanisissa äänissä / värinöissä?

 

Samppasport  Futurez