Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 203469 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #60 : 10.12.2010, 15:51:11 »
Siis en tiedä onko ihan just samanlainen laatikko, mutta kaksoiskytkin laatikko on molemmissa :)

Tämä selevä! :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #61 : 11.12.2010, 17:25:56 »
Se on nelipyttyinen ranskis. ;) Samaa voin sanoa jos vertaa esim. Skodan DSG:hen.

Äläs nyt mollaa ranskiksia tai siis...  :D Yhteistyökoneita melkein kaikkien autojen keulalla on ja varmaan siitä hyötyy kaikki. Enää ei varaosan tyyppi vaihdu kolme kertaa vuodessa kuten joskus sata ampeerisen datsunin aikoihin. Vai oliskohan Volvon dieselit täisin omaa käsialaa?  :o

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #62 : 12.12.2010, 10:42:19 »
Vai oliskohan Volvon dieselit täisin omaa käsialaa?  :o

En oo ainakaan törmännyt missään juttuun jossa kerrottaisiin volvon käyttäneen jonkun muun moottorivalmistajan apuva tuohon oman dieselinsä suunnitteluun ja tekoon...
Tai, tietysti siihen käytetään varmaan apua, mutta ei siinä määrin että sitä voisi kutsua volvo/xxxxxx yhteistyömoottoriksi.
Tietty bosch, denso, delphi, made in taiwan jne. yhteistyötä, mutta ilman niitä saisi yhden moottorin hinnalla varmasti monta autoa.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #63 : 12.12.2010, 14:43:37 »
Tuskin ne aikanaan täisiä on, pikku kirjotushärö  :D Jos noi densot yms otetaan huomioon niin mikään kulkine ei ole valmistajan omaa käsialaa. Alihankkijalista on jokaisella pitkä. Pääasia ettei sieltä löydy Magneti Marellia enää  :pomo:

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #64 : 18.12.2010, 14:48:47 »
En oo ainakaan törmännyt missään juttuun jossa kerrottaisiin volvon käyttäneen jonkun muun moottorivalmistajan apuva tuohon oman dieselinsä suunnitteluun ja tekoon...
Tai, tietysti siihen käytetään varmaan apua, mutta ei siinä määrin että sitä voisi kutsua volvo/xxxxxx yhteistyömoottoriksi.
Tietty bosch, denso, delphi, made in taiwan jne. yhteistyötä, mutta ilman niitä saisi yhden moottorin hinnalla varmasti monta autoa.
Eikös ne 1.6D koneet ollu jotain PSA:n yhteistyön tulosta, Vai muistanko  ny väärin  ???
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #65 : 18.12.2010, 16:23:39 »
Eikös ne 1.6D koneet ollu jotain PSA:n yhteistyön tulosta, Vai muistanko  ny väärin  ???

Oli ja myös 2.0D mutta Miksu tarkoittikin tuossa Volvon omia dieseleitä, ei noita patonkeja...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #66 : 18.12.2010, 18:40:06 »
Oli ja myös 2.0D mutta Miksu tarkoittikin tuossa Volvon omia dieseleitä, ei noita patonkeja...

Patonkien dieselit on edelleen perheautokäytössä omaa luokkaansa hyvyydessä. Sääli jos Volvo menettää oikeudet käyttää noita koneita.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #67 : 18.12.2010, 19:06:35 »
Oli ja myös 2.0D mutta Miksu tarkoittikin tuossa Volvon omia dieseleitä, ei noita patonkeja...
Mutta eihän uudessa ole S60 mallissa ole ollu muita PSA dieseleitä kuin tuo 1.6D? 2.0 dieselekin on Volvon omaa tuotantoa  :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #68 : 18.12.2010, 19:21:57 »
Patonkien dieselit on edelleen perheautokäytössä omaa luokkaansa hyvyydessä. Sääli jos Volvo menettää oikeudet käyttää noita koneita.
Mitä tarkotat hyvyydellä?
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #69 : 18.12.2010, 19:25:42 »
uudet volvot on hirveän näköisiä mallista riippumatta.

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #70 : 18.12.2010, 19:39:08 »
uudet volvot on hirveän näköisiä mallista riippumatta.
Niin on kyllä kaikki muutkin uudet autot, Tai siis ainakin omasta mielestä.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #71 : 18.12.2010, 23:58:13 »
Mitä tarkotat hyvyydellä?

Käytännön suorituskyky, vaivattomuus, pieni kulutus... en siis tarkoita, että kestää vetää jäähallin kokoista asuntovaunua 500 000km alpeilla... kuten sanoin, perheautokäyttöön siis hyviä.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #72 : 19.12.2010, 09:59:03 »
Käytännön suorituskyky, vaivattomuus, pieni kulutus... en siis tarkoita, että kestää vetää jäähallin kokoista asuntovaunua 500 000km alpeilla... kuten sanoin, perheautokäyttöön siis hyviä.

Volvon omissa dieseleissä ei noita ominaisuuksia ole vai? Käytännön suorituskyvyssä vitoskone voittaa kuus nolla kuten myös vaivattomuudessa. Ja vähällä kulkee vitosdieselikin. En ymmärrä mitään muuta parempaa nelosdieseleissä kuin halvempi hinta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #73 : 19.12.2010, 14:55:18 »
Itse valitsisin ehdottomasti Volvon oman dieselin, enkä mitään ranskalaista. Ei minulla ranskalaisia autoja vastaan mitään ole ja jonkun voisin kelpuuttaa itsellekin. Mutta jotenkin D5 tuntuisi itselle sopivammalta. Mitkään drivet, 2.0 jne. eivät kiinnostusta nosta.

Tosin bensakone kiinnostaa enemmän nykyään...  :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.2010, 15:00:46 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #74 : 19.12.2010, 17:42:33 »
PSA:n dieselit ainakin patonkimaan autoissa itsessään ovat kyllä kulutukseltaan aika hyvässä luokassa, 1000km talviajoa normaalilla kaasujalalla yhdellä tankillisella ei ole mitenkään huono suoritus. Tosin 1.6d ei toki mitään vauhdin hurmaa tarjoa, mutta puhtaaseen käyttöajoon varmasti sopiva.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2010, 17:47:06 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

 

RallyBaron  Samppasport