Elekma  Autoracing

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 204914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #45 : 07.12.2010, 14:10:32 »
Tuli livenä koettua V60, tumma väri ja likainen olemus ja tuo näyttää ihan ok:lta sivusta ja takaa. XC60:sen tyylinen kissanperseennostotakaosa ei ole niin räikeä, vaikka kuvissa siltä vaikuttaa.

Vielä kun pääsisi ajamaan tuon...

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #46 : 07.12.2010, 17:49:32 »
Kyllä ne yleistyy, täällä 2kpl mustia S60 malleja, toinen 2.0T ja toinen ilman mallimerkintää. Hyvältä näyttää.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #47 : 07.12.2010, 22:46:46 »
Tuntuu tosiaan olevan kohtuu hyvin liikenteessä. Käytännössä päivittäin tulee vastaan - eikä vähiten siksi, että naapurilla näkyy olevan tuollainen "mainos" värinen S60. Turhaa kyllä kummankaan ulkonäköä on haukuttu. Hyvän näköisiä ovat molemmat sekä S että V60.
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #48 : 07.12.2010, 23:14:09 »
Mitä viime perjantaina Käyttöauton myyjältä kysyin niin kumpaakin myydään hyvin...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #49 : 07.12.2010, 23:25:21 »
IMHO tuota sporttisuutta on irvailtu ja mollattu hyvinkin pitkälti pelkästään paperilla olevien numeroitten perusteella ajamatta autoa ollenkaan. Kiihtyvyys voi hyvinkin olla sama kuin jollain 80-luvun 700-sarjalaisella, mutta kumpikohan on oikeasti sporttisempi siellä mutkapätkällä ajaessa? Mainoksethan ei puhu mistään kilpa-autosta vaan sporttisesta käyttöautosta niin ehkä pelkkiä numeroita ei kannattaisi tuijottaa niin paljon vaan käydä ihan oikeasti kokeilemassa mikä se fiilis siinä autossa on. Sitä ei välttämättä numeroista nää.

Juuri noin, paperilla olevat numerot on oma juttunsa ja käytännön suorituskyky toinen asia. Volvolla ei ole kovin sporttista ja suorituskykyistä mainetta mutta kestää kyllä vertailun kilpailijoihin ihan komeasti. Kannattaa kokeilla :)

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #50 : 08.12.2010, 10:02:19 »
Volvolla ei ole kovin sporttista ja suorituskykyistä mainetta mutta kestää kyllä vertailun kilpailijoihin ihan komeasti. Kannattaa kokeilla :)

Maine ei ole kummoinen, mutta kyllä jo 2.5T pärjäsi "perheautosarjassa" ihan kivasti puhumattakaan jostain T5:sta. Näissä uusissakin jos rastii sen T6:n tilauslomakkeeseen, ei taatusti jää jalkoihin ;)

Tottakai saksalaisilla löytyi nopeampia malleja, mutta eivätpä nekään 3.0 suorat kutoset mitään keskivertoperheen autoja enää olle. Mistään avensis/Mazda 6/Peugeot/jetta akselilta nyt ei kuitenkaan mitään tykkejä löydy...
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #51 : 08.12.2010, 20:21:53 »
Tänään tuli koeajettua V60 D3. Ihan siihen voisi vaikka tottua  ;). Automaattina tosi mukava ajaa. Keulan ulkonäköön ei vielä oikein ole tottunut.
Madalluksella ja R-design paketilla olis kyllä aika siisti.
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #52 : 08.12.2010, 22:06:12 »
Tänään tuli koeajettua V60 D3. Ihan siihen voisi vaikka tottua  ;). Automaattina tosi mukava ajaa. Keulan ulkonäköön ei vielä oikein ole tottunut.
Madalluksella ja R-design paketilla olis kyllä aika siisti.

Tykkäsit automaatista? Ei yhtään töksähtelevän tai miettivän tuntuinen? Tietty riippuu mihin vertaa...
Voimavaroja koneessa on riittävästi ja suorituskyky riittävä mutta koitappas D5:sta!  :pomo:

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #53 : 09.12.2010, 00:22:48 »
Tykkäsit automaatista? Ei yhtään töksähtelevän tai miettivän tuntuinen? Tietty riippuu mihin vertaa...

Ite tykkäsin kyllä tuon 2.0T:n kanssa. Vertailukohtana oman Powershift...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #54 : 09.12.2010, 03:51:06 »
Ite tykkäsin kyllä tuon 2.0T:n kanssa. Vertailukohtana oman Powershift...

Missäs sulla on Powershift? Tarkennuksena, että tarkotin juuri dieselin automaattia joka on momentinmuunnin. Kaksoiskytkin on aika erilainen teknisesti ja tuntumaltaan.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #55 : 09.12.2010, 08:44:02 »
Missäs sulla on Powershift? Tarkennuksena, että tarkotin juuri dieselin automaattia joka on momentinmuunnin. Kaksoiskytkin on aika erilainen teknisesti ja tuntumaltaan.

Tuossa allekirjoituksen S40:ssä. Ja sitä mä tarkotin että oli tuntumaltaan lähellä kaksoiskytkintä, luistoa ei hirveesti tuntenut yms. jos vertaa vaikka mulla olleeseen -04 S40 T5 automaattiin. Siinä laatikko oli vielä aikamoinen kuminauha...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #56 : 09.12.2010, 09:26:36 »
Tuossa allekirjoituksen S40:ssä. Ja sitä mä tarkotin että oli tuntumaltaan lähellä kaksoiskytkintä, luistoa ei hirveesti tuntenut yms. jos vertaa vaikka mulla olleeseen -04 S40 T5 automaattiin. Siinä laatikko oli vielä aikamoinen kuminauha...
kai huomasit että siinä 2.0T mallissa pitäisi olla sama laatikko kuin sun S40:ssä? ;) Sen takia varmaan tykkäsit automaatista :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #57 : 09.12.2010, 15:32:15 »
Tuossa allekirjoituksen S40:ssä. Ja sitä mä tarkotin että oli tuntumaltaan lähellä kaksoiskytkintä, luistoa ei hirveesti tuntenut yms. jos vertaa vaikka mulla olleeseen -04 S40 T5 automaattiin. Siinä laatikko oli vielä aikamoinen kuminauha...

Kappas juu! Se on ilmeisesti nelipyttynen fordin diesel? Volvon dieseleiden jatkeena ei käsittääkseni poweria ole. Omat koeajokokemukset powershiftistä ei ole ihan vakuuttanut laatikon toiminnan suhteen verrattaessa muiden valmistajien vastaaviin.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #58 : 10.12.2010, 00:53:54 »
kai huomasit että siinä 2.0T mallissa pitäisi olla sama laatikko kuin sun S40:ssä? ;) Sen takia varmaan tykkäsit automaatista :)

Jaa... Onko näin...? :o

Kappas juu! Se on ilmeisesti nelipyttynen fordin diesel? Volvon dieseleiden jatkeena ei käsittääkseni poweria ole. Omat koeajokokemukset powershiftistä ei ole ihan vakuuttanut laatikon toiminnan suhteen verrattaessa muiden valmistajien vastaaviin.

Se on nelipyttyinen ranskis. ;) Samaa voin sanoa jos vertaa esim. Skodan DSG:hen.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #59 : 10.12.2010, 07:58:03 »
Jaa... Onko näin...? :o
Siis en tiedä onko ihan just samanlainen laatikko, mutta kaksoiskytkin laatikko on molemmissa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport