Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 205010 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #75 : 19.12.2010, 18:28:56 »
En ole itsekään dieselimiehiä mutta valitsisin D5:n jos diesel-Volvoa olisin hankkimassa. Noi pienet kulutukset dieseleillä saa ihan uuden käsityksen talviaikaan kun polttonestekäyttöiset lämmittimet käyvät myös ajon aikana. Jos ne lasketaan mukaan niin taloudellisuus on vähän eri luokkaa kuin valmistajan lupaama.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #76 : 19.12.2010, 20:14:35 »
En ole itsekään dieselimiehiä mutta valitsisin D5:n jos diesel-Volvoa olisin hankkimassa. Noi pienet kulutukset dieseleillä saa ihan uuden käsityksen talviaikaan kun polttonestekäyttöiset lämmittimet käyvät myös ajon aikana. Jos ne lasketaan mukaan niin taloudellisuus on vähän eri luokkaa kuin valmistajan lupaama.
Joutuu se webasto töihin D5:ssakin. V70 2.0D malli käväs voittamassa pari vuotta sitten TM:n talvitestin. Siinä testissä mittasivat mitä lämmittimet vie löpöä, taisi kulutus olla jotain 0.5l/h jos oikein muistan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #77 : 19.12.2010, 22:33:46 »
Itse valitsisin ehdottomasti Volvon oman dieselin, enkä mitään ranskalaista. Ei minulla ranskalaisia autoja vastaan mitään ole ja jonkun voisin kelpuuttaa itsellekin. Mutta jotenkin D5 tuntuisi itselle sopivammalta. Mitkään drivet, 2.0 jne. eivät kiinnostusta nosta.

Tosin bensakone kiinnostaa enemmän nykyään...  :)
Samoilla linjoilla mennään  8) Muutenkin ajattelin harkita riisselin ostamista sitten, Kun bensa maksaa 2€/l  :)
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti
Ajossa: V60 T6 Recharge -21

Entiset: V60 B4 R-Desing -22, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #78 : 20.12.2010, 00:14:29 »
Joutuu se webasto töihin D5:ssakin. V70 2.0D malli käväs voittamassa pari vuotta sitten TM:n talvitestin. Siinä testissä mittasivat mitä lämmittimet vie löpöä, taisi kulutus olla jotain 0.5l/h jos oikein muistan.

Kahvikupillinen tunnissa...

Eikä se lisälämmitin käy ajon aikana ainakaan maantiellä ajaessa, kaupungissa kyllä yli 10 asteen pakkasella jos joutuu pysähtelemään.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #79 : 20.12.2010, 13:47:13 »
Volvon omissa dieseleissä ei noita ominaisuuksia ole vai? Käytännön suorituskyvyssä vitoskone voittaa kuus nolla kuten myös vaivattomuudessa. Ja vähällä kulkee vitosdieselikin. En ymmärrä mitään muuta parempaa nelosdieseleissä kuin halvempi hinta.

Vitoskone on aivan liian suuri tavalliseen perhekäyttöön. Mieleen tulee toki heti kalliimpi ylläpito ja hankalammat huollot.

Hieman isompaan luokkaan voi sitten tarjota kutoskonetta, joka voittaa vitoskoneen satanolla mukavuudessa ja hiljaisuudessa, mutta joka ei Volvon nokalle mahdu poikittaisfetissin takia :)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #80 : 20.12.2010, 14:07:16 »
Vitoskone on aivan liian suuri tavalliseen perhekäyttöön. Mieleen tulee toki heti kalliimpi ylläpito ja hankalammat huollot.

Hieman isompaan luokkaan voi sitten tarjota kutoskonetta, joka voittaa vitoskoneen satanolla mukavuudessa ja hiljaisuudessa, mutta joka ei Volvon nokalle mahdu poikittaisfetissin takia :)

Kyllä näyttää moni perhe mahtuvan vitoskoneen kera Volvon kyytiin. Eihän se kone matkustamosta tilaa vie  :2funny: Aika vähäisellä huollolla vitoskone menee... Mitä siitä löytyy enemmän verrattuna neloseen?

Jaa ettei Volvon keulalle mahdu kutoskonetta? Katseleppas hinnastoja niin huomaat että aika moneen eli kaikkiin isovolvoihin saa kutoskoneen, bensana kylläkin. Vitosessa ei kyllä dieselissä kuten ei bensanakaan ole moittimista mukavuudessa. Ja varsinkin uusi D5 potkii oikein mukavasti, niin mukavasti että AWD on oikein hyvä lisä siihen koneeseen.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #81 : 20.12.2010, 15:59:04 »
Kyllä näyttää moni perhe mahtuvan vitoskoneen kera Volvon kyytiin. Eihän se kone matkustamosta tilaa vie  :2funny: Aika vähäisellä huollolla vitoskone menee... Mitä siitä löytyy enemmän verrattuna neloseen?

Jaa... suurin osa suomessä myytävistä dieseleistä on kokoa 1.6-litraa ... 2.0-litraa. Siinä mielessä siis liian suuri. D3 toki on hieno lisä Volvon moottoreihin, mutta ei ainakaan vielä kilpaile parhaimpien nelimukisten kanssa kulutuksen ja käyttöominaisuuksien suhteen. Vitoskoneessahan on lähtökohtaisesti 25% enemmän lähes kaikkea kuin nelosessa... ja vähemmän tilaa huollolle konehuoneessa.

Perhekäytössä kun yleensä riittää pienempi kulku. Volvon moottorithan on
ainakin markkinamiesten mukaan tehty hieman kovempaan menoon. Eikä Volvon moottoreiden hyvyys tuolla saralla poista sitä seikkaa, että patonkien koneet on hyviä tavanomaiseen käyttöön.

Lainaus
Vitosessa ei kyllä dieselissä kuten ei bensanakaan ole moittimista mukavuudessa. Ja varsinkin uusi D5 potkii oikein mukavasti, niin mukavasti että AWD on oikein hyvä lisä siihen koneeseen.

Heh, nyt oli kyllä niin kovaa sisältöä että parempi olla kommentoimatta enempää :)

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #82 : 20.12.2010, 19:48:59 »
Eikös viisisylinterinen ole olennainen osa Volvoa :pomo:
a car you can believe in

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #83 : 20.12.2010, 19:59:47 »
Eikös viisisylinterinen ole olennainen osa Volvoa :pomo:

On..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #84 : 20.12.2010, 22:36:41 »
Vitoskoneessahan on lähtökohtaisesti 25% enemmän lähes kaikkea kuin nelosessa... ja vähemmän tilaa huollolle konehuoneessa.

Jos valitsisin huoltamisen helppouden mukaan moottorin autoon, valinnakseni tulisi volvon 5 mukinen.

5-pyttyisen jakoremminvaihto: Huomattavasti helpompi, kuin 1.6D. Onnistuu täysin ilman erikoistyökaluja, lähes kuin heittämällä.  Tilaa on aivan tarpeeksi. 1.6D:ssä taasen tarvii lukitustappeja sekä irroittaa jotain hihnan ylihyppäyssuojia.
Öljynvaihto: 5-pyttyinen: suodatin ihan hollilla ylhäältä päin vaihdettavissa, kun konepellin avaa.  1.6D: Ilmanpuhdistinkotelon irroitus, metallisen ahtoputken ositainen irroitus, sitten jo saa suodattimen avattua ja aina valuu öljyä koneen kylkeä pitkin.

Siinä ne perus huoltotöiden erot sitten olikin, pa-suodatin on samassa paikassa molemmissa, moottorin ilmansuodatin on yhtä helppo kummassakin.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #85 : 21.12.2010, 11:29:08 »
Jos valitsisin huoltamisen helppouden mukaan moottorin autoon, valinnakseni tulisi volvon 5 mukinen.

5-pyttyisen jakoremminvaihto: Huomattavasti helpompi, kuin 1.6D. Onnistuu täysin ilman erikoistyökaluja, lähes kuin heittämällä.  Tilaa on aivan tarpeeksi. 1.6D:ssä taasen tarvii lukitustappeja sekä irroittaa jotain hihnan ylihyppäyssuojia.
Öljynvaihto: 5-pyttyinen: suodatin ihan hollilla ylhäältä päin vaihdettavissa, kun konepellin avaa.  1.6D: Ilmanpuhdistinkotelon irroitus, metallisen ahtoputken ositainen irroitus, sitten jo saa suodattimen avattua ja aina valuu öljyä koneen kylkeä pitkin.

Siinä ne perus huoltotöiden erot sitten olikin, pa-suodatin on samassa paikassa molemmissa, moottorin ilmansuodatin on yhtä helppo kummassakin.

Siinähän ne faktat sitten tulikin :)

Mikä on kellekin liian suuri... eihän sillä koolla ole merkitystä?  ::) Pikkudieseleitä myyntimiehet koittavat kovasti kaupata mutta alkaa olemaan pienet bensakoneet jo niin päteviä, ettei dieseliä ehkä olekaan kannattavaa ostaa. 5-kone on olennainen osa volvoa, mikä valitettavasti on kohta historiaa uusissa bensakoneissa  :'(

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #86 : 21.12.2010, 12:18:49 »
Siinähän ne faktat sitten tulikin :)

Mikä on kellekin liian suuri... eihän sillä koolla ole merkitystä?  ::) Pikkudieseleitä myyntimiehet koittavat kovasti kaupata mutta alkaa olemaan pienet bensakoneet jo niin päteviä, ettei dieseliä ehkä olekaan kannattavaa ostaa. 5-kone on olennainen osa volvoa, mikä valitettavasti on kohta historiaa uusissa bensakoneissa  :'(

Onko tää ihan 100%:n varmuudella faktaa?   :(
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti
Ajossa: V60 T6 Recharge -21

Entiset: V60 B4 R-Desing -22, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #87 : 21.12.2010, 12:28:45 »
5-kone on olennainen osa volvoa, mikä valitettavasti on kohta historiaa uusissa bensakoneissa  :'(

jaa. mä kun luulin, että oleellinen osa volvoa on suunnittelupöydällä käytetty suora viivotin ja takaveto  ;D
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #88 : 21.12.2010, 12:36:38 »
Jos valitsisin huoltamisen helppouden mukaan moottorin autoon, valinnakseni tulisi volvon 5 mukinen.

5-pyttyisen jakoremminvaihto: Huomattavasti helpompi, kuin 1.6D. Onnistuu täysin ilman erikoistyökaluja, lähes kuin heittämällä.  Tilaa on aivan tarpeeksi. 1.6D:ssä taasen tarvii lukitustappeja sekä irroittaa jotain hihnan ylihyppäyssuojia.
Mites kun näissä uudempien mallien 5-dieseleissä moottori on tuettu koriin siitä jakopäästä, nokan hihnapyörän alapuolelta?
Paljonkin lisätöitä?
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 12:39:05 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #89 : 21.12.2010, 14:19:07 »
Uusi tumma, liekö musta S60 bongailtu ajavan aika haipakkata Pankakoskentietä pitkin äskettäin Joensuussa. Kiihtyy rivakasti, mutta ei se sitä ulkonäköä miksikään muuta. :-\
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo