Proturbo  Autodiagnoosi

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 204942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #90 : 21.12.2010, 16:07:02 »
Kiihtyy rivakasti, mutta ei se sitä ulkonäköä miksikään muuta. :-\

Hävis nopeemmin pois silmistä...? :D
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #91 : 21.12.2010, 16:25:05 »
Hävis nopeemmin pois silmistä...? :D
Tämä piti lisätä, mutta lisäsit miun puolesta, mutta todellakin näin. :D
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #92 : 21.12.2010, 17:40:56 »
Onko tää ihan 100%:n varmuudella faktaa?   :(

No valitettavasti uusien mallien keulalle ei enää ole satavissa kuten 60-sarjalaisen. Perustelevat päästösyillä... tylsää! Se vähä mitä noita uusia foorttilaisia nelosbensoja on testissä näkynyt niin eipä kulutus näytä olevan sen pienempi kuin Volvon vitosessakaan. Hämävää, että moottorien tyyppimerkintä voi olla sama T5 vaikka toisessa mallissa takotta 2.5 l vitoskonetta ja toisessa taas 2.0l neloskonetta. Oli se aika hämmentävää kun avas uuden kuuskymppisen konepellin ja melkeen joka osassa luki FoMoCo  :(
« Viimeksi muokattu: 21.12.2010, 17:44:34 kirjoittanut Silverfang »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #93 : 21.12.2010, 19:13:59 »
No valitettavasti uusien mallien keulalle ei enää ole satavissa kuten 60-sarjalaisen. Perustelevat päästösyillä... tylsää! Se vähä mitä noita uusia foorttilaisia nelosbensoja on testissä näkynyt niin eipä kulutus näytä olevan sen pienempi kuin Volvon vitosessakaan. Hämävää, että moottorien tyyppimerkintä voi olla sama T5 vaikka toisessa mallissa takotta 2.5 l vitoskonetta ja toisessa taas 2.0l neloskonetta. Oli se aika hämmentävää kun avas uuden kuuskymppisen konepellin ja melkeen joka osassa luki FoMoCo  :(

Onhan tuo ikävä homma. Enkä itse ainakaan miellä tuota Fordin 2.0T:tä millään muotoa Volvon legendaarisen viisisylinterisen seuraajaksi. Se on tehottomampikin. Ehkä voi päästöt/kulutus olla vähemmän mutta ei kyllä kauheasti herätä kyseinen kone kiinnostusta. Onneksi 2.5T on vielä saatavilla S 80/V 70-malleihin ja T6/D5 ovat ainakin Volvon omaa tekoa isommista koneista.

Ja T5-merkintää käyttävä Fordin nelisylinterinen kone, ei... Amerikassa sitä saa viisisylinterisenä.
a car you can believe in

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #94 : 22.12.2010, 11:38:26 »
Mites kun näissä uudempien mallien 5-dieseleissä moottori on tuettu koriin siitä jakopäästä, nokan hihnapyörän alapuolelta?
Paljonkin lisätöitä?

Kyllä se tuo oman lisänsä jakohihna jumppaan, verraten vanhempiin korimalleihin, joissa moottori oli tuettu apurunkoon, eikä runkoaisaan.
4-pyttyisissähän on moottorin kiinnitys samoin, kuin 5-pyttyisessä, joten siinä kohtaa ei eroa tule.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #95 : 22.12.2010, 21:03:25 »
Onhan tuo ikävä homma. Enkä itse ainakaan miellä tuota Fordin 2.0T:tä millään muotoa Volvon legendaarisen viisisylinterisen seuraajaksi. Se on tehottomampikin. Ehkä voi päästöt/kulutus olla vähemmän mutta ei kyllä kauheasti herätä kyseinen kone kiinnostusta. Onneksi 2.5T on vielä saatavilla S 80/V 70-malleihin ja T6/D5 ovat ainakin Volvon omaa tekoa isommista koneista.

Ja T5-merkintää käyttävä Fordin nelisylinterinen kone, ei... Amerikassa sitä saa viisisylinterisenä.

Ei oikein sytytä neloskone Volvon keulalla. Olis voineet antaa edelleen kuluttajan valita millaisen moottorin haluaa autoonsa. Sekin on harmi, että AWD:n saa vaan tehokkaimpiin koneisiin. Valikoimassa olis parantamisen varaa. Saahan noita kunnon vitoskoneita vielä moneen malliin ja pitkään niitä tulee liikenteessä olemaan :) Mutta kehityssuunta ei näytä uuden 60-sarjan perusteella pelkästään miellyttävältä.

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5968
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #96 : 22.12.2010, 21:41:53 »
Ei oikein sytytä neloskone Volvon keulalla.

Mitä lehtiä olen lukenut niin kohta on jopa Porschenkin voimalähteenä nelisylinterisiä. Pienempien päästöjen takia, tietty.
Mutta en usko että äänet ja suorituskyky siitä kärsivät; maailma muuttuu ja siihen on paras vaan sopeutua.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #97 : 23.12.2010, 14:51:34 »
Mitä lehtiä olen lukenut niin kohta on jopa Porschenkin voimalähteenä nelisylinterisiä. Pienempien päästöjen takia, tietty.
Mutta en usko että äänet ja suorituskyky siitä kärsivät; maailma muuttuu ja siihen on paras vaan sopeutua.

Maailma muuttu ja me siinä mukana, haluttiin tai ei... Kunhan hulluttelu päästöjen kanssa ei menis siihen malliin että aletaan harrastepelejäkin kyttäämään. Kait meillä on joku ruohonleikkurin kone sähkömoottoreiden apuna kymmenen vuoden päästä  :2funny: Vanha ameriikkalainen viisaus ei enää pidä paikkansa, kuutiotuumat voidaan korvata turbolla ja saada samat tehot edullisemmin. Kasi tai kutoskoneen ääniä ei kait sentään ole vielä saatu nelosesta ulos?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #98 : 23.12.2010, 20:22:30 »
Mitä lehtiä olen lukenut niin kohta on jopa Porschenkin voimalähteenä nelisylinterisiä. Pienempien päästöjen takia, tietty.
Mutta en usko että äänet ja suorituskyky siitä kärsivät; maailma muuttuu ja siihen on paras vaan sopeutua.
Onhan Porsche saanut jo pari vuotta diesel koneellakin joten se nelisylinterinen kone ei ole paha juttu :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #99 : 24.12.2010, 07:34:51 »
Mulla meni maku Jaggeen siinä vaiheessa kun niihin lyötiin dieseli keulalle. Jos jotain aasinsiltaa haluaa Volvoon hakea niin Fordin siipien alla ollut kumpikin.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #100 : 24.12.2010, 09:18:39 »
Eilen Savonlinnan Auto-Killan edessä bongattu viininpunainen V60. Paremmin sattuu silmään, kun töpö, pelästynyt S60.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #101 : 24.12.2010, 12:45:27 »
Ajeltiin kurssilla S60:siä, toinen oli D3 aut. ja toinen 2.0T aut. Ton D3 kanssa on siis tuo TF80 aski, ja ton 2.0T kanssa powershift. Kyllä kulki selvästi rivakammin tuo 2.0T kun esim. valoista lähdettiin, tai jostain 70-80km/h vauhdista. Ja vaihtoi paljon pehmeämmin tuo powershift, tietty nyt on varmaan tullut jo softapäivitykset tohon TF80 askin toimintaan ja askin ja koneen yhteistoimintaan.

Ite kyl ottaisin ennemmin S60 kuin V60, ei vaan vieläkään mun silmiin näytä V60 hyvältä, jotenkin oudon näköinen. Ja jos farmarin ostan seuraavaksi, niin kyllä se on sitten V70...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #102 : 24.12.2010, 14:58:24 »
Eilen Savonlinnan Auto-Killan edessä bongattu viininpunainen V60. Paremmin sattuu silmään, kun töpö, pelästynyt S60.
Ite näin pari päivää sitten mustan V60:sen, Oli se paremman näkönen, Kun toi S60... Mutta ei se silti ihan hirveesti sytyttäny  :-\  Mutta kumminkin Jouluja  :tonttu:
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti
Ajossa: V60 T6 Recharge -21

Entiset: V60 B4 R-Desing -22, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #103 : 24.12.2010, 16:37:48 »
Mulla meni maku Jaggeen siinä vaiheessa kun niihin lyötiin dieseli keulalle. Jos jotain aasinsiltaa haluaa Volvoon hakea niin Fordin siipien alla ollut kumpikin.

No niin, Jaguarissa diesel, käsivaihteet, kangaspenkit, neliveto, farmari...   :idiot2:
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #104 : 24.12.2010, 19:18:22 »
No niin, Jaguarissa diesel, käsivaihteet, kangaspenkit, neliveto, farmari...   :idiot2:
Eiköhän Jaggessa ole iät ja ajat ollu käsivaihteet. Taisi jo E-typessä olla käsivaihteet.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron