Autoracing  KL-varaosat

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 204911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #300 : 15.11.2012, 18:08:45 »
Noo, tuota vee-kuuskymppistä ei varmaan oo lähdetty suunnittelemaankaan tilavaksi farkuksi...

Takakontti pieni, takatilat kaiken kaikkiaan (pää-polvet-jalat-varpaat...) pienet... Mut silti semmosen halusin :).

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #301 : 15.11.2012, 19:01:53 »
Koitin tossa V60 takapenkillä istua autoliikeessä.. voin kertoa et 180cm ei mahdu istumaan kunnolla ellei oo kyyrys. Heti kun koitat olla normiasennossa niin pää ottaa pahasti kattoverhoiluun
On kyllä outoa, itsellä on pitutta 178cm eikä ole yhdessäkään Volvossa ollut pää katossa takapenkillä. C-malleissa en ole takana istunut, mutta näissä missä on takaovet olen. Omassa S60:kään ei päätila lopu kesken. Uusi 60-sarja on vielä tilavampi kuin vanha.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa muffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #302 : 15.11.2012, 22:19:55 »

Suunniteltu kiinalaisille.




On kyllä outoa, itsellä on pitutta 178cm eikä ole yhdessäkään Volvossa ollut pää katossa takapenkillä. C-malleissa en ole takana istunut, mutta näissä missä on takaovet olen. Omassa S60:kään ei päätila lopu kesken. Uusi 60-sarja on vielä tilavampi kuin vanha.
Volvo V70 2.5 T -99 Autom.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #303 : 16.11.2012, 12:05:14 »
Suunniteltu kiinalaisille.
Pompi pituutta. Toki jos on pitkäselkänen persjalka, niin 180cm:kin voi olla liikaa pituutta V60:n takapenkillä. En tiedä, kun en takapenkillä matkusta, se on kakaroita ja känniääliöitä varten. Minä Ajan.
Jäitä housuun!

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #304 : 25.11.2012, 10:05:10 »
Volhohan on uutisissaan maininnut asiasta, että v60:en on "pieni sporttifarkku". Tilaa tahtoville löytyy taasen mallistosta sitten omat mallinsa, esim.V70:en. Eli tätä autoa suunnitellessa ei ole lähdettykään hakemaan hurjia tiloja.
Tosin juuri 70:sen vaihtaneena 60:een(farkkuun), voin todeta että takana etenkin jalkatilat ovat suorastaan surkeat. Mutta pieni on perhekkin ;). Mutta muuten kuin tilojen osalta uusi 60:en pesee mennen tullen v70:en.

Nimenomaan on onnistuttu luomaan hyvä sporttifarkku :)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #305 : 13.12.2012, 10:24:46 »
Onko tuossa v60 2011vm d3 automaatissa oikeasti nuin herkkä tuo kaasu kun jalan laskee kaasulle niin rattaatkait ne käryää? Vai onko tuohon laitatettu jotain lastua tai jotai muuta? vai onko yksinkertasesti niin äkänen? ;D

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #306 : 13.12.2012, 10:41:48 »
Onko tuossa v60 2011vm d3 automaatissa oikeasti nuin herkkä tuo kaasu kun jalan laskee kaasulle niin rattaatkait ne käryää? Vai onko tuohon laitatettu jotain lastua tai jotai muuta? vai onko yksinkertasesti niin äkänen? ;D

Reagoi ihan vakiona kaasuun suht hätäisesti. Mitä lukenu/kuullu niin siihen tottuu nopeasti...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Ishvan

  • Vieras
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #307 : 13.12.2012, 16:17:02 »
Suunniteltu kiinalaisille.

Arvokas ja lisä-arvoa tuova kommentti keskusteluun. Itsellä mittää 187cm ja painoa 90kg. Itse mahdun kyllä istumaan taakse. Liikaa tilaa siellä ei ole mutta mahtuu. Mitä ihmeen pitkäselkäisiä hylkeenpyytäjiä täällä on jos pää ottaa kattoon. Ei siellä pakko ole istua kuin kirkonpenkissä  ;D.

Laadukkuus ainakaan mihinkään ole kadonnut ja materiaalit ovat pää-osin minusta laadukkaampia kuin aiemmin.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #308 : 13.12.2012, 16:21:14 »
Onhan se vaan niin, että uudet volvot on muoviautoja kaikki....

...
« Viimeksi muokattu: 13.12.2012, 16:25:48 kirjoittanut Ishvan »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #309 : 13.12.2012, 23:19:45 »
Itse en muistaakseni ole koskaan istunut nykyisen volvoni takapenkillä :pomo:
itselle tuli kans justiinsa mieleen että en ole omassa autossa istunut kertaakaan takapenkillä auton liikkuessa  :2funny:

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #310 : 14.12.2012, 00:57:45 »
itselle tuli kans justiinsa mieleen että en ole omassa autossa istunut kertaakaan takapenkillä auton liikkuessa  :2funny:

Minä kerran, ja sillon kaveri ajo tutkaa 66 40 alueella. :buck2:

Mutta näihin uusii volvoihin yleesä, kuunnellu kahvipöydässä välillä epävirallista keskustelua automyyjien kesken ja nekää pidä kovin laadukkaana tai sen tuntuselta näitä vehkeitä..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #311 : 14.12.2012, 01:56:18 »
Lienee suositeltavaa muuttaa elämänkatsomusta pikkuhiljaa. Ei mene kauaa niin Volvon nokalla ei enää ole "Volvon" koneita. Tietty jos nyt vielä ajelee käytetyillä niin voi valita, mutta sehän ei ole sama kuin uusi auto.

Eihän etuveto-Volvot ole muutenkaan Volvoja vai miten se meni...


Toisaalta ihan totta se on, että poistamalla kuusisylinteriset koneet esim. S80 mallisarjasta, ei pelata enää esim. Audin kanssa samassa luokassa lähelläkään. Tiedän useita A6:n omistajia, kenelle S80 kutoskoneella ja nelivedolla oli ihan varteenotettava vaihtoehto paria mallisarjaa sitten, vaikka A6 nyt kertaluokkaa arvokkaammassa luokassa onkin. Tuon hintaluokan autojen ostajille kun ei ole mitään merkitystä vaikka sillä kulutuksella, niin juuri kukaan tuon hintaisen auton uutena ostaja (omilla rahoillaan ostaja) ei osta sitä laitetta millään 2.0 EcoBoost koneella, koska siinä ostetaan muutakin kuin kulkuväline.

Tietysti tuo on ilmeisesti Volvolta ihan tietoinen valinta, että halutaan palata enemmän sinne kansanautoluokkaan ja kilpailla esim. Skodan kanssa samoista ostajista, koska massamyynnillä sitä rahaa tehdään, mutta turha silloin on yrittää väittää mitään "maailma muuttuu" lätinää ja yrittää brändätä Volvoa kertaluokkaa parempaan kategoriaan, kuin missä se oikeasti painii, kun esim. samalla esim. Audilla vaan tehot kasvaa ja koneet pysyvät sellaisina mitä tuon kokoluokan autoissa ne kuuluu ollakin.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2012, 02:02:28 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Ishvan

  • Vieras
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #312 : 14.12.2012, 10:01:16 »

Toisaalta ihan totta se on, että poistamalla kuusisylinteriset koneet esim. S80 mallisarjasta, ei pelata enää esim. Audin kanssa samassa luokassa lähelläkään. Tiedän useita A6:n omistajia, kenelle S80 kutoskoneella ja nelivedolla oli ihan varteenotettava vaihtoehto paria mallisarjaa sitten, vaikka A6 nyt kertaluokkaa arvokkaammassa luokassa onkin. Tuon hintaluokan autojen ostajille kun ei ole mitään merkitystä vaikka sillä kulutuksella, niin juuri kukaan tuon hintaisen auton uutena ostaja (omilla rahoillaan ostaja) ei osta sitä laitetta millään 2.0 EcoBoost koneella, koska siinä ostetaan muutakin kuin kulkuväline.

Tietysti tuo on ilmeisesti Volvolta ihan tietoinen valinta, että halutaan palata enemmän sinne kansanautoluokkaan ja kilpailla esim. Skodan kanssa samoista ostajista, koska massamyynnillä sitä rahaa tehdään, mutta turha silloin on yrittää väittää mitään "maailma muuttuu" lätinää ja yrittää brändätä Volvoa kertaluokkaa parempaan kategoriaan, kuin missä se oikeasti painii, kun esim. samalla esim. Audilla vaan tehot kasvaa ja koneet pysyvät sellaisina mitä tuon kokoluokan autoissa ne kuuluu ollakin.

Volvohan on eräänlainen väliinpuotoaja ollut aina, jos katsotaan hintalappua. Halvempi se on ollut aina kuin Saksalaiset premiumit, mutta kalliimpi kuin muut kilpailijat esim. Volkkari jne. Skodaahan ei ihan ainakaan vielä hinnan puolesta voi verrata :). Ihan samassa tilanteessa Volvo on ollut aina. Eihän sillä ole koskaan ollut rahkeita haastaa kunnolla suuria Saksalaisia kilpailijoita, joilla hintalaput ulottuvat 150-200 tuhanteen.  Hinta-laatusuhde siinä on ollut aina kohdallaan, kuten vieläkin. Erittäin kilpailukykyinen tuote tänä päivänäkin, jos katsoo mitä sijoitetulla rahamäärällä saa.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #313 : 17.12.2012, 16:02:16 »
Volvohan on eräänlainen väliinpuotoaja ollut aina, jos katsotaan hintalappua. Halvempi se on ollut aina kuin Saksalaiset premiumit, mutta kalliimpi kuin muut kilpailijat esim. Volkkari jne. Skodaahan ei ihan ainakaan vielä hinnan puolesta voi verrata :). Ihan samassa tilanteessa Volvo on ollut aina. Eihän sillä ole koskaan ollut rahkeita haastaa kunnolla suuria Saksalaisia kilpailijoita, joilla hintalaput ulottuvat 150-200 tuhanteen.  Hinta-laatusuhde siinä on ollut aina kohdallaan, kuten vieläkin. Erittäin kilpailukykyinen tuote tänä päivänäkin, jos katsoo mitä sijoitetulla rahamäärällä saa.

Ennemmin järkevästi hinnoiteltuja ja toimivia laatuautoja kuin ilmalla täytettyä premium-imagoa.

Esim. Audi myydään varmaan 95 %:sesti arkisilla VW-peruskoneilla. Jostain 150 hv A6 2.0 TDI:stä tai A4 1.4 TFSI:stä on vaikea kovin dynaamista premium-imagoa löytää: Volkkarilta se vaan tuntuu vaikka onkin fiinimmät sisustusmatskut laitettu.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #314 : 17.12.2012, 22:47:42 »
On kyllä outoa, itsellä on pitutta 178cm eikä ole yhdessäkään Volvossa ollut pää katossa takapenkillä. C-malleissa en ole takana istunut, mutta näissä missä on takaovet olen. Omassa S60:kään ei päätila lopu kesken. Uusi 60-sarja on vielä tilavampi kuin vanha.

Vanhassa s60ssä vielä olikin ahdasta takana, on tuo uusi selvästi tilavampi. Ja vanhoissa volvoissako ei ole muovinen sisusta?  ;D

 

Samppasport  Futurez