Proturbo  Autodiagnoosi

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 204854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Rust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #330 : 04.01.2013, 18:39:12 »
En ole Tekniikan Maailmaa hetkeen lukenut, mutta aikaisemmin oli ainakin Golf se jumala-auto ja vaikka esim. Type-R hakkasi kyseisen kiulun aivan joka osa-alueella, mitkä tuollaisessa "hot hatchissa" nyt merkitsee, niin Golfille annetiin silti kokonaisvoitto aivan suoritusarvoihin perustumattomien seikkojen takia, tyyliin "takakontissa on kiva koukku kauppakassille ja tässä ei ole liian kova alusta".  :D

Aikaisemmin oli Tekniikan Maailmassa tuo VAG-uskovaisuus aivan naurettavalla tasolla, pisteitä tuli kunhan auto oli tasaisen mitäänsanomaton ja ei liian hyvä missään. Niin ja se 1.8t oli maailmankaikkeuden paras moottori...  :idiot2:

En tiedä onko meininki nykyään sama.
Sama meininki pätee vieläkin. >:(

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #331 : 14.01.2013, 17:21:20 »
Yllättävän hyvin tuntuu pitävän hintansa uudet S60/V60 dieselit.

Vanhimmat alkaa olemaan 3v vanhoja, ja silti hinnat on 30k paikkeilla(halvin 29,5K€, nettiauto) alle 100tkm ajettuna.
Esim. 2010 Audi A4:sta puolestaan saa jo reippaasti alle 30k(halvin 26K€,nettiauto) alle 100tkm ajettuna.

Onko Volvolla mallina jotain uutuusarvoa vai mikä pitää hinnan noin korkeana verrattuna vaikka Audiin? Audissa kuitenkin on myös 143hp diesel, kun Volvossa noi halvimmat on 114hp koneella, vai ovatko ihmiset niin hullaantuneet noihin pieniin (ilmoitettuihin)kulutuksiin, että tämä onkin juuri se syy koviin hintoihin?

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #332 : 14.01.2013, 18:58:48 »
Kaikki S60:t näytti olevan 2011 vuoden malleja. Jos kokeeksi rajataan audi A4 ja Volvo S60 mallit 2011 ja uudempiin.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/?id_vehicle_type=1&yfrom=2011
http://www.nettiauto.com/audi/a4/?id_car_type=2&yfrom=2011

audeja on myös myytävänä enemmän.

edit: korjattiin audi haku. Mukana oli kaikki porrasperäiset mallit.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #333 : 03.03.2013, 10:48:31 »
Tuli sitten S60 laitettua tilaukseen  :)

Auto tulee mulle työmatka-ajoon, välillä mennään päivässä 600-700 km. Tähän mennessä olen ajanut VW Caddy 2,0 TDI 4-motionilla jossa on 140 hp moottori ja DSG vaihteisto. Yritykseni pääosaisen liiketoiminnan myytyäni ei ole intressiä enää ajaa pakettiautolla kun siirryin "palkkatöihin". Halusin auton jolla ajaa mielikseen pitkääkin matkaa suht edullisesti, tämä auto tulee siis ihan henkilökohtaiseen käyttööni. Pakua ei voi antaa suoranaisesti vaihdossa sillä se on yrityksen auto.
Tässä kohtaa toimittiin niin että sain haluamalleni autolle nettohinnan, vaihdokille sisäänostolle nettohinnan mutta siten että saan myös halutessani myydä auton itse pois.
Mukana valintakierroksella oli muutama Premium-merkki (mielestäni) ja loppusuoralle päätyi Audi A4 ja Volvo S60.

Vaatimuksena oli neliveto, mielellään automaattivaihteisto ja suht tehokas taloudellinen moottori, bensa tai diesel.
Farmari ei haitta mutta ei välttämättömyyskään ja halusin mielelläni tietyt varusteet hintarajoissa (mm. tehdasnavi, kattoluukku, min. 18" vanteet, riittävän hyvät hifit...) autooni josta syystä Volvo oli vahvoilla kun nuo haluamani lisävarusteet on huomattavasti maltillisemmin hinnoiteltuja esim. Saksalaisiin kilpailijoihin verrattuna.

Taustatietona että nykyinen henkilöautomme on XC60 2,4D Summum 2009 johon on oltu todella tyytyväisiä, vaimohan sillä ajelee lasten kanssa nyt ja jatkossa. Asennutin tuohon vetokoukunkin (Volvon orggis irroitettava) kun saa vetää 2000 kg enkä uuteen halua koukkua ettei yksikään tehdasmuovi muuta muotoaan  8) . Tarvii nykyään tuota autotraileria kiskoa aika usein  ::)

Volvon kohdalla  mietitytti lähinnä tuo vanhanaikainen automaatti joka lisää kulutusta.
Uuden mallin odotus olisi saattanut palkita tuon mutta veikkaan että hinta olisi karannut liian ylös.
Lievä kuminauhamaisuus ei haittaa mutta lisää kulutusta jonkin verran.
Jos haluan ajaa sporttiseti niin otan alle 6-v manuaalin ja hurautan 0-100 km/h 3,2 sekunnissa... :idiot2:
Polestarin avulla saatiin suorituskykykin n. samaksi kun Saksalaisilla 2-litraisilla kilpailijoilla, lievää kettuilua Volvo-miehille itseni mukaan lukien :)


Hintarajana oli n. 50 K€ joka ylittyi vain vähän.

Matkaan lähtee siis n. 1,5 kk kuluttua vielä "vanhanmallinen" Passion Red värinen S60 D5 AWD R-desugn automaatti MYE 4 (2013), en siis jäänyt odottamaan uuden 2014 S60 mallin julkistusta.

Lisävarusteiksi tulee seuraavat, hinnat ilman autoveroa paitsi Polestar:

-12 V sähköpistoke tavaratilassa (20€)
-Automaattisesti himmenevä taustapeili (120€)
-PA-lämmittimen ajastin (170€)
-Spoileri taakse (300€)
-Kattoluukku sähkötoiminen (800€)
-Lämmitettävät tuulilasin pesu suuttimet (50€)
-Pysäköintiapu eteen ja taakse (250€)
-Varustepaketti tekniikka 2 (PCC ja Audio Premium sound multimedia 7" näytöllä, 5*130W) (1100€)
-RTI navigointi (800€)
-Kaukosäädin (audio) (50€)
-Polestar Performance teho-optimointi (230hp, 470 Nm) (1200€)

Olin jo laittamassa nimeä Audi piirimyyjän tiloissa kun tuttu Volvomyyjä päätti tulla vielä extrana 2000 euroa vastaan joka käänsi kelkan sittenkin Volvoon ja nyt on hyvä mieli. Alennus oli jo Volvosta ennen tuotakin ihan hyvä  ;)

Kuvia voin laittaa kun auto rantautuu "Kiinasta"  ;D Suomeen  :P

tv. V-8ama


Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #334 : 28.03.2013, 07:55:01 »
Nythän nuo uuden MY 2014 R-design mallien kuvat (ja autokin) on nähtävissä, tässä just esimerkkinä S60:
http://www.autoblog.com/photos/2014-volvo-s60-r-design-new-york-2013/

Tämä malli mua kiinnosti tietty eniten kun kattoo ton edellisen viestin  :)
Suht maltilla on menty, keula on uudistunut ehkä hiukan maskuliinisempaan suuntaan, perässä ei ihmeitä eikä sivuprofiilissakaan.
Oishan ne tähän voinut laittaa jotkut muut kun pyöreät tuplaputket (ei mun makuuni mutta unohdin kertoa suunnittelijalle, heh...), taidan omaani tilata Saksasta Volvon orggis hiukan kantikkaammat mallit kun tossa MY 2013 on ihan samanlaiset.
Tiedän että tähän 2014 on ainakin johonkin malliin saatavilla todella hienon näköiset "lituskat" tuplahormit  :P

Vanteita kun tarkkaan katsoo niin on 18" Ixioneihin tullut hiukan päivitystä.
Tilasin muuten tulevaan omaani Saksasta Volvolta 18" Ixionit talvirenkaille kun haluan pitää Volvoni Volvona  :)
Säästiä tuli melkein 700 euroa...

Sisältä on muuttunut suuremmalti istuimien osalta jotka on kyllä aika tyylikkäät/sporttiset ja ainakin V40 R-Designin istuimia on kehuttu.
Saas nähdä tuleeko tähän(kin) valinnaiseksi verhoilu jossa reunaosat on vaaleat, lähes valkoiset, itse tykkään mut ei oo pakko hei!
Mittaristo...jos suoraan sanon niin tykkään muutoin tosta uudesta "performance" mittaristosta ominaisuuksineen mutta haluaisin että autossa on vierekkäin "vanhaan malliin" n. saman kokoiset nopeus- ja kierroslukumittarit.

Näillä mennään, mun pirssi saapuu Suomeen ensi viikon alussa, hiukan jo kihelmöi  8)
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #335 : 28.03.2013, 08:51:36 »
Jännää että R-designissa on vielä pyöreät putket kun muihin tuli kohtuu hienot kanttiset ulostulot.

Mitä Swedespeedin sivuilta katselin noita kuvia niin positiivista on että pitkästä aikaa volvon sportti-penkkeihin tuli takaisin alcantara-verhoilu ja ainakin kuvissa penkit näyttää varustetun oikeasti hyvin sivutuilla.

Edit: Swedespeedin kuvia.

T6 malleihin heidän mukaan tulossa vaihtoläpät, samalla myös vaihteiston softa tulisi muuttumaan



Uusi mittaristo:


Perä parani kummasti uuden tyylisillä ulostuloilla.


R-design mallin penkit:
« Viimeksi muokattu: 28.03.2013, 08:54:48 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #336 : 30.03.2013, 22:38:06 »
Harmi, ettei Volvo ole uudemmassa S60:ssa satsannut enempää varsinaiseen ajettavuuteen, vaan  tyhjänpäiväisiin oheisvarusteisiin. Vaikuttaa että uudempi S60 on kovasti tämän vanhemman kaltainen ajoltaan. Ulkoa päin kyllä pirun hyvännäköinen. Jos olisin Volvon insinööri laittaisin tavoitteeksi tiputtaa painoa vähintään 100-200kg. S60 on ulkoa turhan iso sisätiloihinsa nähden. Mutkissa käytökseltään raskas etupainoinen ja huono kääntyjä verrattuna kilpailijoihin. Nykynormein 5-sylinteriset moottorit ovat lähes tarpeettomia, niinpä tavallisella 4-sylinterisellä kääntyvyys olisi saatu järkevästi kilpailijoiden tasolle ja samalla painoa pudotettua sieltä missä siitä on eniten haittaa.   

Arvosteluissa tulee esiin samat asiat:
http://www.youtube.com/watch?v=TR7P1HlPFBA
http://www.youtube.com/watch?v=Lr0wRNhhsrc
http://www.youtube.com/watch?v=n_OnS0BFmDQ

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #337 : 30.03.2013, 23:52:28 »
Harmi, ettei Volvo ole uudemmassa S60:ssa satsannut enempää varsinaiseen ajettavuuteen, vaan  tyhjänpäiväisiin oheisvarusteisiin. Vaikuttaa että uudempi S60 on kovasti tämän vanhemman kaltainen ajoltaan. Ulkoa päin kyllä pirun hyvännäköinen. Jos olisin Volvon insinööri laittaisin tavoitteeksi tiputtaa painoa vähintään 100-200kg. S60 on ulkoa turhan iso sisätiloihinsa nähden. Mutkissa käytökseltään raskas etupainoinen ja huono kääntyjä verrattuna kilpailijoihin. Nykynormein 5-sylinteriset moottorit ovat lähes tarpeettomia, niinpä tavallisella 4-sylinterisellä kääntyvyys olisi saatu järkevästi kilpailijoiden tasolle ja samalla painoa pudotettua sieltä missä siitä on eniten haittaa.   

Laihdutuskuurillehan kaikki pistetään nyt ensi syksynä kun uudet VEA-moottorit (ja uusi 8-vaihteinen automaatti) tulevat. Ainakin 90kg painon pudotus tiedossa.

5- ja 6 sylinterisen ääniä tulee moni kaipaamaan, mutta onneksi ajettavuus paranee. S60 T6 AWD painojakauma muistaakseni 62/38.


Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #338 : 01.04.2013, 20:19:12 »
En ymmärrä tuota Volvojen ajettavuuden moittimista? Mikä vika on matka-ajoon sopivassa rennossa ohjauksessa ja alustassa? Ei ole ikinä ollut valittamista. Minusta tällainen ns. jenkkimäisyys on ollut yksi Volvon valtteja.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013, 20:26:20 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #339 : 02.04.2013, 00:10:00 »
Samaa olen ihmetellyt.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #340 : 02.04.2013, 07:40:45 »
Minusta tällainen ns. jenkkimäisyys on ollut yksi Volvon valtteja.
Mutta kun uuden auton omistajat ei halua semmoista ominaisuutta uudelta autolta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #341 : 02.04.2013, 08:13:46 »
Eiköhän Volvon suunnittelijat tee kaikkensa täyttääkseen kohderyhmän toiveet mahdollisimman laajassa mittakaavassa - kaikkia ei varmasti voi miellyttää. Mutta jos esim. minä haluaisin jotain muuta kuin mukavan isohkon ns. matka-auto farmarin kohtuu tehokkaalla moottorilla niin varmaan katselisin jonkun muun merkin, kuin Volvon vaihtoehtoja.

Mun mielestä noi on ihan edistyksellisiä - Volvon mittakaavassa. Antaa Japanilaisten tehdä ne heebeli-nappi-härvelit ja kovat, epämukavat ja matalat alustat jättäisin urheiluautoille - ei käyttöautoille.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 11:47:29 kirjoittanut D5GT »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #342 : 02.04.2013, 10:40:24 »
Mutta kun uuden auton omistajat ei halua semmoista ominaisuutta uudelta autolta.

Mikseivät? Ainakin joskus varmasti on tykätty. Kyllähän sitä arvostaa mukavuutta.

Euroopassahan se on tällaista.
a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #343 : 02.04.2013, 11:08:11 »
Mikseivät? Ainakin joskus varmasti on tykätty. Kyllähän sitä arvostaa mukavuutta.

Kyllä tietty segmentti arvostaakin, mutta Volvolla on nykyään kovin vähän tarjottavaa tälle kohderyhmälle. Ja uusi S60 / V60 ei taatusti ole isoa ja mukavuuspainotteista sedania hakevan valinta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #344 : 02.04.2013, 11:39:19 »
Downsizing on juttu maailmalla ja meillä - isoille autoille haetaan korvikkeita ja isojen kanssa on totuttu johonkin ja samaa odotetaan myös toisilta.

Knoppitietona S60 suunniteltiin alunperin nuorille että ostajien keski-ikää saataisiin alas (2000-luvun alussa) yllätys olis suuri kun ns. vanhemmat pariskunnat otti S60:n omakseen sopivan kokoisena kulkineena.

Miten noi on käynyt kaupaksi? itse tiedän vain muutaman "ostajan" kun firman euro/päästö politiikka ei enää salli esim. V70:ä.

 

Elekma  Autoracing