Autodiagnoosi  Carcom Oy

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 205007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #345 : 02.04.2013, 12:55:03 »
Mikseivät? Ainakin joskus varmasti on tykätty. Kyllähän sitä arvostaa mukavuutta.

Euroopassahan se on tällaista.
Kun katsoo mitkä autonvalmistajat Euroopassa kasvattavat myyntiään ja kenellä luvut laskee niin siitä voi päätellä mitä ihmiset haluavat. Jos ihmiset haluaisivat lötköjä isoja jenkkejä niin ei GM olisi käynyt konkurssissa.

Kyllä tietty segmentti arvostaakin, mutta Volvolla on nykyään kovin vähän tarjottavaa tälle kohderyhmälle. Ja uusi S60 / V60 ei taatusti ole isoa ja mukavuuspainotteista sedania hakevan valinta.
Ja siellä segmentissä Volvolla ei riitä rahkeet kilpailla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #346 : 02.04.2013, 12:55:45 »
Miten noi on käynyt kaupaksi? itse tiedän vain muutaman "ostajan" kun firman euro/päästö politiikka ei enää salli esim. V70:ä.
Suomessa taitaa käydä paremmin kaupaksi kuin saman kokoiset BMW:t ja Mersut?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #347 : 02.04.2013, 13:04:14 »
Kun katsoo mitkä autonvalmistajat Euroopassa kasvattavat myyntiään ja kenellä luvut laskee niin siitä voi päätellä mitä ihmiset haluavat. Jos ihmiset haluaisivat lötköjä isoja jenkkejä niin ei GM olisi käynyt konkurssissa.
Ja siellä segmentissä Volvolla ei riitä rahkeet kilpailla.

Mutta on ainakin joskus tuollaisesta pidetty. Ja tuleehan sieltä nykyäänkin jotain mukavampaa. Pitäisi olla jokaiselle jotakin.
Ja kyllä haluaisi Volvolta myös jatkossa mukavuuspainotteisia isompia autoja. Siinä rinnalla sitten voi olla muutakin. Mitähän uusi 90-sarja tulee olemaan...

Itse olen kerran ajanut Cadillacia ja silloin tuli fiilis, että "tällainen pitää auton olla, yksinkertaisen mukava ja helppo" :pomo: Eikä ole ikinä ollut Volvossa ongelmia tämän väitetyn "keskialueen tunnottomuuden" kanssa. Varmaan jossain muualla se, sen nimi on rento ohjaus!
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 13:08:46 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #348 : 02.04.2013, 14:00:20 »
Mutta on ainakin joskus tuollaisesta pidetty. Ja tuleehan sieltä nykyäänkin jotain mukavampaa. Pitäisi olla jokaiselle jotakin.
Ja kyllä haluaisi Volvolta myös jatkossa mukavuuspainotteisia isompia autoja. Siinä rinnalla sitten voi olla muutakin. Mitähän uusi 90-sarja tulee olemaan...

Kaikille kaikkea ei vaan ole sellainen strategia, jolla pieni autovalmistaja voi menestyä kaupallisesti.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #349 : 02.04.2013, 14:11:14 »
Suomessa taitaa käydä paremmin kaupaksi kuin saman kokoiset BMW:t ja Mersut?

S/V60 lie kilpailija 3-sarjalaiselle?

Ainakin maaliskuussa oli hiljaista Volvo-rintamalla:

10 eniten rekisteröityä henkilöautomallia 03/2013
Markkina-
Mallisarja 03/2013 osuus (%)
1. NISSAN QASHQAI / QASHQAI+ 523 5,6
2. VOLKSWAGEN GOLF 394 4,2
3. TOYOTA AVENSIS 375 4,0
4. TOYOTA AURIS 354 3,8
5. SKODA OCTAVIA 306 3,3
6. HONDA CR-V 253 2,7
7. VOLKSWAGEN PASSAT 245 2,6
8. TOYOTA YARIS 232 2,5
9. FORD FOCUS 210 2,2
10. BMW 3-SARJA 204 2,2

Tietenkin kun S ja V myydään eri malleina, tuo vähän haittaa vertailtavuutta.

Yllättävän hyvin Volvo edelleen mm. Suomessakin myy.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #350 : 02.04.2013, 14:20:57 »
Kun katsoo mitkä autonvalmistajat Euroopassa kasvattavat myyntiään ja kenellä luvut laskee niin siitä voi päätellä mitä ihmiset haluavat. Jos ihmiset haluaisivat lötköjä isoja jenkkejä niin ei GM olisi käynyt konkurssissa.
Ja siellä segmentissä Volvolla ei riitä rahkeet kilpailla.

Meneekö vähän kauas - GM:n jenkkituotteet ei ainakaan mun silmissä loista, ei sovi ainakaan näihin silmiin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #351 : 02.04.2013, 14:26:59 »
S/V60 lie kilpailija 3-sarjalaiselle?

Ainakin maaliskuussa oli hiljaista Volvo-rintamalla:

10 eniten rekisteröityä henkilöautomallia 03/2013
Markkina-
Mallisarja 03/2013 osuus (%)
1. NISSAN QASHQAI / QASHQAI+ 523 5,6
2. VOLKSWAGEN GOLF 394 4,2
3. TOYOTA AVENSIS 375 4,0
4. TOYOTA AURIS 354 3,8
5. SKODA OCTAVIA 306 3,3
6. HONDA CR-V 253 2,7
7. VOLKSWAGEN PASSAT 245 2,6
8. TOYOTA YARIS 232 2,5
9. FORD FOCUS 210 2,2
10. BMW 3-SARJA 204 2,2

Tietenkin kun S ja V myydään eri malleina, tuo vähän haittaa vertailtavuutta.

Yllättävän hyvin Volvo edelleen mm. Suomessakin myy.
Mistä löytyi maaliskuun tilasto? Trafin sivuilla ei ollut kuin helmikuun.

Näköjään trafi listaa erikseen S60 ja V60 mallit. 3-sarjaa rekisteröitiin helmikuussa 101kpl ja 60-sarjalaisia Volvoja 114kpl :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #352 : 02.04.2013, 14:31:46 »
Meneekö vähän kauas - GM:n jenkkituotteet ei ainakaan mun silmissä loista, ei sovi ainakaan näihin silmiin.
Jos Japsi-autoista on puhuttu muovisuudesta, niin kyllä noi Jenkkipelit on sieltä pahimmasta päästä yök
Eli ei loista munkaan silmissä ::)
Tosin ulkoisestin Camarot,Mustangit yms on upeita.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #353 : 02.04.2013, 15:18:44 »
S/V60 lie kilpailija 3-sarjalaiselle?

Ainakin maaliskuussa oli hiljaista Volvo-rintamalla:

10 eniten rekisteröityä henkilöautomallia 03/2013
Markkina-
Mallisarja 03/2013 osuus (%)
1. NISSAN QASHQAI / QASHQAI+ 523 5,6
2. VOLKSWAGEN GOLF 394 4,2
3. TOYOTA AVENSIS 375 4,0
4. TOYOTA AURIS 354 3,8
5. SKODA OCTAVIA 306 3,3
6. HONDA CR-V 253 2,7
7. VOLKSWAGEN PASSAT 245 2,6
8. TOYOTA YARIS 232 2,5
9. FORD FOCUS 210 2,2
10. BMW 3-SARJA 204 2,2

Tietenkin kun S ja V myydään eri malleina, tuo vähän haittaa vertailtavuutta.

Yllättävän hyvin Volvo edelleen mm. Suomessakin myy.

Taitaa tätäkin vähän vääristää se, että Bemu on kohtuullisen uutukainen malli, kun taas Volvoon on tiedossa facelift seuraavaan vuosimalliin, joka varmasti vähentää nykyisen mallin kysyntää..
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #354 : 02.04.2013, 20:09:51 »
Muutoinkin kuukaisitaso on mun mielestä vähän liian lyhyt aika - toimiva markkinointi sopivine houkutuksineen voi aiheuttaa heittoja.

Onko kenelläkään hajua lukemista, jos S ja V60 lasketaan yhdeksi malliksi - kuten esimerkiksi Avensis sedan ja farkku

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #355 : 02.04.2013, 20:22:05 »
Mistä löytyi maaliskuun tilasto? Trafin sivuilla ei ollut kuin helmikuun.

Näköjään trafi listaa erikseen S60 ja V60 mallit. 3-sarjaa rekisteröitiin helmikuussa 101kpl ja 60-sarjalaisia Volvoja 114kpl :)

Autoalan tiedotuskeskuksen tiedote.

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #356 : 02.04.2013, 20:37:03 »
Muutoinkin kuukaisitaso on mun mielestä vähän liian lyhyt aika - toimiva markkinointi sopivine houkutuksineen voi aiheuttaa heittoja.

Onko kenelläkään hajua lukemista, jos S ja V60 lasketaan yhdeksi malliksi - kuten esimerkiksi Avensis sedan ja farkku

Juuri näin.

TM 6/13 on selvittänyt aika tarkkaan eri luokittain (päästöt ym.) eri mallien myynnit 2012.
Neliovisissa autoissa (kaikki koko- ja päästöluokat) S60 on myynyt 604 autoa (sija 10.) ja V60 1301 autoa (sija 9.)

Volvo on kyllä kokonaisuutena myynyt aika hyvin, mm. dieseleissä kaikki mallit huomioiden Volvoilla on sijat 4. V/XC70, 5. XC60 ja 10. V50.
Kärkisijoja pitelee Nissan Qashqai, VW Passat ja Skoda Octavia jotka painii jossain määrin eri hintaluokassa kuin isot diesel-Volvot.
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #357 : 28.05.2013, 13:40:13 »
Tuulilasissa on testissä V60 plug-in hybrid.

Kova hinta, mutta muuten mielenkiintoinen auto.

EU yhdistetty kulutus alle 2l / 100km!

Noh, pikavilkaisulla katselin testin tuloksia ja siellähän oli testikulutuksena 7,0 litraa / 100km!  :idiot2:

EU yhdistetty kulutus siis valehtelee vaivaiset 350%! Jos normaalin 6 litran eu-yhdistetyn kulutuksen kanssa olisi sama valeprosentti, olisi auton oikea kulutus 21 litraa / 100km :D

Jutussa mainitaan, että Drive-mallikin suoriutui pienemmin kulutuksin testistä.

Hyvin mielenkiintoista.

Ja vielä anekdoottina, että oma "citymaasturini" kulkee vähemmällä kuin tuo V60 plug-in hybridi, jos siis verrataan minun kumulatiivista kulutusta ja Tuulilasin testikulutusta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #358 : 28.05.2013, 14:14:39 »
Tuulilasissa on testissä V60 plug-in hybrid.

Kova hinta, mutta muuten mielenkiintoinen auto.

EU yhdistetty kulutus alle 2l / 100km!

Noh, pikavilkaisulla katselin testin tuloksia ja siellähän oli testikulutuksena 7,0 litraa / 100km!  :idiot2:

EU yhdistetty kulutus siis valehtelee vaivaiset 350%! Jos normaalin 6 litran eu-yhdistetyn kulutuksen kanssa olisi sama valeprosentti, olisi auton oikea kulutus 21 litraa / 100km :D

Jutussa mainitaan, että Drive-mallikin suoriutui pienemmin kulutuksin testistä.

Hyvin mielenkiintoista.

Ja vielä anekdoottina, että oma "citymaasturini" kulkee vähemmällä kuin tuo V60 plug-in hybridi, jos siis verrataan minun kumulatiivista kulutusta ja Tuulilasin testikulutusta.
Samalla tavalla se heittäisi kaikissa vastaavissa plugin-hybrideissä, jos akut ladataan kerran ja ajetaan sitten monta sataa kilometriä. Toisaalta aika paljon kuluttaa, siitä ei pääse mihinkään.  :-\

Edit: itsellä ei ko. lehteä ole, mutta toisaalta luin otteen artikkelista että TL:n mukaan 20km pääsisi kaupungissa ilman polttomoottoria pelkällä sähköllä. Itsellä se riittäisi edes takaisin työmatkoihin. Silloin kulutus olisi itsellä 0l/100km
« Viimeksi muokattu: 28.05.2013, 14:18:30 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #359 : 28.05.2013, 14:17:22 »
Samalla tavalla se heittäisi kaikissa vastaavissa plugin-hybrideissä, jos akut ladataan kerran ja ajetaan sitten monta sataa kilometriä. Toisaalta aika paljon kuluttaa, siitä ei pääse mihinkään.  :-\

Olisko aika herätä todellisuuteen EU:ssakin ja sorvata tuo mittaus huomioimaan kulutettu sähkö... taisin tästä kirjoitella jo vuosia sitten ensimmäisen kerran. Nyt alkaa vääristyminen tulla kuluttajalle asti selväksi.

sorry, hieman OT...

 

Autoracing  KL-varaosat