Autoracing  KL-varaosat

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 204905 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #225 : 13.02.2011, 11:04:25 »
Muistaakseni kun ajoin S60, mikä oli D3 ja 6v man, niin siinä oli aina pieni viive kaasunvastaavuudessa verrattuna 2.0T powershiftillä, se lähti ihan samantien. Ja moni oli sanonut että dieseleissä on pientä viivettä kaasussa. Tosin se oli jo viime syksynä, niin voi olla että on korjaantunut softapäivityksillä, mallisarjan alkupään autoihin oli kaikenlaisia softapäivityksiä heti uutena. Tämänhetkisiä ei tarvitse päivittää luovutushuollossa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #226 : 13.02.2011, 11:18:54 »
Kun tuollakin D5-kuralla ajoi AMS:n nelivetotestiporukka vertailuryhmästä talvikelin nopeimman käsittelyrata-ajan saaden muutoinkin parhaat pisteet, niin kuinka ylivoimainen Volvo olisi ollut sitten noilla bensakoneilla...
Ei ole voinut olla samat renkaat kaikissa alla. Itsellä oli testi paikkana Oulun tullin Nesteen P-alue johon sai "tehtyä" nollan mallisen radan. Molemmilla koneilla siinä pari lenkkiä leikein ja ei tuolla dieselillä ollu mitään jakoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #227 : 14.02.2011, 16:21:58 »
Eikö laatikolla ole vaikutusta kaasuun reagoinnissa? Automaatissa kun tuuppaa kaasun lattiaan ja laatikko hakee penempää pykälää, on silloin laatikolla ratkaiseva vaikutus kiihtyvyyteen. Eihän pelkkä kone autoa liikuta vaan kone+laatikko+muu voimansiirto ja niiden yhteispelistä on kiihtyvyydessä kyse ja meneekö voima hukkaan vai välittyykö se ripeästi renkaisiin ja tiehen asti. Onhan renkaillakin osuutensa mutta kesällä nelivedolla pitoa usein riittävästi.

Tais olla mun koeajamani S60 D5 AWD joku superviritetty kun tuntui niin pirteältä... No verrokkina olikin 520d nuhapumppu ja kesäkeli  :D

Poissa Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #228 : 22.02.2011, 20:17:03 »
Tämän lähteen mukaan voisi ajaa 50km pelkällä sähköllä, joten kyllä - takavetonen Volvo on tehnyt paluun ;)

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/go-green/artikkelit/volvolta-nelivetoinen-285hv-v60-d5-pistokehybridi-kulutus-19l100km.html?SC=1
Nythän tuosta hybridistä rupeaa olemaan juttua vähän joka puolella.
Noinkohan vielä tuotantomallissa on tuommonen mittaristo? http://www.swedespeed.com/artman2/uploads/1/2012-volvo-v60-plug-in-hybrid-interior.jpg
V90 D4 -19
EX:
V70 D3 -12
S60 2.4 Black Sapphire -04

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #229 : 01.03.2011, 22:51:25 »
AWD-kiertueella käyty kokeilemassa V60 D5 ja S60 T6. Ihan eri tuntuma oli D5:ssa mitä muistin viime syksyltä kun edellisesn kerran ajoin, onkohan miesmuisti noin lyhyt vai voiko olla että oli uuden kankeutta reilu 4 tkm ajetussa kiisselissä  :o Alakierroksilla tuntui kovin voimattomalta ja vaihteisto mietti ikuisuuden. Kuitenkin saman verran ajettu T6 antoi sellasta kyytiä ettei uuden kankeus käynyt mielessäkään. Tuntui että voimaa oli jopa hiukan liikaakin auton muihin ominaisuuksiin nähden. Liukkaalla sivutiellä tuppas suorallakin vähän heittelehtimään. Jotenkin ohjaustunto oli etäinen eikä oikein tiennyt mitä renkaiden ja tien välissä tapahtuu. Parempaa kyllä odotin. Mutta T6- kone oli tosiaan mahtava!

Toinen autoista oli ärrä-design, jossa penkit vaikutti halvalta kuten muukin sisustan yleisilme. Toisen nahkapenkit oli paremman oliset mutta säädöt ja mitoitus jätti toivomisen varaa, esim reisituki oli puutteellinen. Mielestäni penkit on huonontuneet vanhemmista malleista. Melko muovinen yleisvaikutelma ohjaamossa vaikkei karvalakkimalleista ollutkaan kyse. Selvästi on uusissa malleissa muutosta tapahtunut vanhempiin. Laatuvaikutelma ei ole ainakaan parantunut.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #230 : 02.03.2011, 20:19:47 »
Tuli tossa ajettua V60 D5 AWD:llä noin 40km lenkki. Mielestäni ainakin tässä yksilössä automaattilaatikko toimi mainiosti ja vetoja oli heti alhaalta ja kun kaasua painoi niin reagoi kyllä samantien. DSTC:n kun laittoi sportille, niin antoi kyllä viedä kivassa luisussa, eikä mielestäni puuttunut luisuun liian aikaisin.

Tuli myös noin 30km lenkki ajettua V60 T3 6v man kanssa, sekin kyllä mielestäni liikkui yllättävän pirteästi, jos miettii koneen kuitenkin olevan vain 1.6l. Tosin nelivetoa sekin kaipais, turhan herkästi alkaa sutimaan, alavääntöä kuitenkin aika hyvin noin pieneksi koneeksi.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6896
  • Kaikkee sitä...
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #231 : 02.03.2011, 21:33:29 »
Pari päivää oli alla S60 D3. Hyvä oli ajaa ja automaattikin tuntu toimivan hyvin vaikka olenkin tottunu oman S40:n Powershiftiin. Kaasu on liian herkkä omaan makuuni, samoin muistelen olleen esim. TM:n toimittajille.

Ainoa asia mikä edelleen tökkii jonkun verran on muotoilu...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #232 : 02.03.2011, 23:10:26 »
Onkos kaikissa uusissa Volvoissa samanlaiset penkit vai eroaako V70 ja S80:n jakkarat 60-sarjasta? Molemmissa istunut mutta ei enää muista millaset 70 ja 80 on...

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #233 : 03.03.2011, 08:46:20 »
Onkos kaikissa uusissa Volvoissa samanlaiset penkit vai eroaako V70 ja S80:n jakkarat 60-sarjasta? Molemmissa istunut mutta ei enää muista millaset 70 ja 80 on...
Erilaiset on.
V70/S80:ssa mallia lauta, jos vertaa edellisen mallin erittäin hyvin tukeviin istuimiin. Olisivat ottaneet ensin entisestä penkin ja sitten rakentaneet uuden mallin siihen ympärille.  ;)
Uudessa 60:ssa taas kangaspenkki (Momemtum) piti paremmin "kiinni" kuin luikas nahka. Paremmin tukevat kuin isompien mallien penkit.


Kiertueella ajoin V60 D5 AWD R-desingia n. 15km. Kiva ajaa, jousitus ei ollut liian kova, automaatti toimi mielestäni ihan jees, sportti asennossa ei miettinyt. Ajo-ominaisuuksissa painotus tuntui olevan ikäänkuin takavetoisen suuntaan, kääntyi sopivasti tiukassa rampissa moottoritielle. Ajaessa tuli tunne, että tälläinen voisi olla seuraava kärry, mutta tavaratilat torppaa hankinnan.
Ajamisen ilo aivan toisella tasolla kuin V70:ssä, vaikka omassa Bilsteinit ja Heicot.
Se tuli tosiaankin huomattua, miten hyvin neliveto lähtee lumipöperössä verrattuna nykyiseen etuvetoiseen V70:een.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 09:09:01 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #234 : 03.03.2011, 09:11:50 »
Ainoa asia mikä edelleen tökkii jonkun verran on muotoilu...
Tämän syyn takia en voi kuvittelevanikaan koeajaa S60:stä, V60 menee rajoilla. Mutta XC60, se on semmonen ihan OK:n näkönen jo. :) Eilen oli vieressä viininpunainen XC60, se on uusista Volvoista ainut autonnäkönen auto.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Teiden tukko
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #235 : 04.03.2011, 05:33:48 »
Se tuli tosiaankin huomattua, miten hyvin neliveto lähtee lumipöperössä verrattuna nykyiseen etuvetoiseen V70:een.

Tämä on se syy miksi seuraava ja kaikki sitä seuraavat autot tulevat olemaan nelivetoisia. Nyt näyttää siltä että jopa emännän auto päivitetään nelikkoon.  :pomo:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Classic

  • Vieras
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #236 : 04.03.2011, 08:44:00 »
Tämä on se syy miksi seuraava ja kaikki sitä seuraavat autot tulevat olemaan nelivetoisia. Nyt näyttää siltä että jopa emännän auto päivitetään nelikkoon.  :pomo:

Huono kehityssuunta - nyt pöpperössä liikennevaloista liikkelle lähtiessä , tulee heti pitkä kaula vierellä olijaan. Kun nelivetoja tulee lisää, niin joutuu jo kohta revittämään :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8966
  • Teiden tukko
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #237 : 04.03.2011, 09:18:19 »
Huono kehityssuunta - nyt pöpperössä liikennevaloista liikkelle lähtiessä , tulee heti pitkä kaula vierellä olijaan. Kun nelivetoja tulee lisää, niin joutuu jo kohta revittämään :)

Tästä tulikin mieleen viime talvi, ensimmäinen talvi kun serkkupojalla oli Subaru alla. Kysyin että pysyykö sillä liikenteen mukana niin sano että yksi tapaus oli tiukempi, meinas mennä karkuun. Oli Audi ollu.  ;D

Eli, sitten revitetään tarpeen vaatiessa. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #238 : 05.03.2011, 13:47:17 »
Erilaiset on.
V70/S80:ssa mallia lauta, jos vertaa edellisen mallin erittäin hyvin tukeviin istuimiin. Olisivat ottaneet ensin entisestä penkin ja sitten rakentaneet uuden mallin siihen ympärille.  ;)
Uudessa 60:ssa taas kangaspenkki (Momemtum) piti paremmin "kiinni" kuin luikas nahka. Paremmin tukevat kuin isompien mallien penkit.

Kaikkea vanhaa ei kannattaisi aina vaihtaa. Hyvät jakkarat Volvossa on aina ennen ollut, ei mitenkään sporttiset mutta mukavat. Nykyisissä on sivuttaistukea enempi mutta mitoitus tuntui melkein yhtä pieneltä kuin octavian penkeissä. Kumma, ettei Volvo saa esim. reisituen pituussäätöä penkkeihin...
Myöskään lämmitettävää tuulilasia ei ole saatavilla, olis mukava lisä vuoden talviautoon.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #239 : 05.03.2011, 15:47:51 »
Kaikkea vanhaa ei kannattaisi aina vaihtaa. Hyvät jakkarat Volvossa on aina ennen ollut, ei mitenkään sporttiset mutta mukavat. Nykyisissä on sivuttaistukea enempi mutta mitoitus tuntui melkein yhtä pieneltä kuin octavian penkeissä. Kumma, ettei Volvo saa esim. reisituen pituussäätöä penkkeihin...
Myöskään lämmitettävää tuulilasia ei ole saatavilla, olis mukava lisä vuoden talviautoon.
Eihän Volvoon ole koskaan saanut säädettävää reisitukea. Nuo Ekan S60 ja V70N mallin sporttipenkit on yhdet parhaimmista penkeistä. Uuden mallin jakkarat on jo paremmat kuin nykyisessä S80/V70 malleissa. Lämmitettävä tuulilasi taitaa olla Fordien erikoisuus, muistaakseni Fordilla on siihen jotain patentteja :-\.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

RallyBaron  Samppasport