Samppasport  Futurez

960 2,5L lastutus/säätö

  • 60 Vastauksia
  • 31369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 2,5L lastutus/säätö
« Vastaus #60 : 14.07.2017, 07:53:00 »
Vanha aihe, mutta itselle varsin ajankohtainen. Maailmassa on tiettävästi yksi kutoskoneen Motronic 4.4 säädöstä ymmärtävä kaveri Bosch GmBh lisäksi. Kaivoin kaverin käsiini. Häneltä löytyy kaikki 960 binäärit ja täydellinen määrittelytiedosto näiden mappausta varten. Sama kaveri on aikanaan tehnyt suuren työn LH2.4 reverse engineerauksen kanssa ja jakanut paljon tietoa mm. Turbobricksillä. Nykyään hän pysyttelee hieman taka-alalla, mutta tekee edelleen näitä hommia.

Löpinät sikseen. Mulla on jälkiahdettu kutoskone, jossa tosiaan Motronic 4.4 ohjauksena. Sitä on nyt mappailtu ja mm. seuraavia ominaisuuksia on muokattu:

- Takimmainen lambda poistettu
- Väännönrajoitus laatikon ohjauksen pyynnöltä poistettu
- Ennakkoa lisätty pienille kuormille reilusti
- Ennakon tiputus nopeilla kaasun liikkeillä poistettu
- Lambdaohjaus tiputettu pois isoilta kuormilta
- Kylmäkäynnistyskarttaa muokattu E85:lle sopivammaksi

Ylipäätään kaikki mukavuustekijät ja ominaisuudet, jotka tekevät alakierroksista kuolleen oloiset on otettu pois. Muutos alkuperäiseen on todella suuri. Säätögurulla itsellään on ollut vapari B6304 koneesta penkitettynä 240hv vastaavantapaisilla muutoksilla.

960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

 

Proturbo  Autodiagnoosi