Autoracing  KL-varaosat

Volvo 144 -71

  • 167 Vastauksia
  • 60046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #75 : 22.01.2017, 01:42:22 »
Valot ovat tosi hyvät nyt. Osramit on kyllä kirkkaat ja näkyvyys on hyvä huonossakin kelissä.

Jouluna tuli ajettua räntäsateessa ja keula jäätyi hienosti.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Lisävalojen "uudet" peruskuutio releet pettivät joten päätin laittaa uudet vanhat paikalleen, -71 releet sopivat alkuperäiseen listaan hienosti.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ilo nähdä noin hieno 144 minulla oli tuollainen punainen B20 koneella Vm.1971 vuosina 1983-1988 oli ihan ruosteeton ja minulta lähtiessä ajettu muistaakseni 140000km. Vaihtui 244 DL 2.1 1977 malliin ja sillä ajoin noin 380000km. Nyt V70 A D4 2016 ajettu vajaa 6000km.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #76 : 20.06.2017, 00:03:34 »
Aika on vierähtänyt taas...

Kesärenkaat on vaihdettu jo aikoja sitten ja kovaa ajoa / huonoa huoltoa ollut...

Jarrupääsylinteri rupesi vuotamaan ja poljin painui pohjaan valoissa.  :(
No ei muuta kuin motonetista kumit ja purkuun.


Neste oli todennäköisesti alkuperäistä - siltä se ainakin näytti.


Tämähän se on varmasti se syykin miksi tuo rupesi vuotamaan, huonoa huoltoa...

Kaikki ilmaruuvit satuloissa aukesivat ilman mitään ongelmia - lenkki kiinni ja auki.
Melkein kaikki kumihatutkin olivat vielä nipoissa paikallaan, nice!!


No kun sylinterin sain purettua tajusin että se on joku Wagner@Lockheed Made in USA malli, johon nuo ATE:n kumit ei tietenkään käy / ei saa kumeja mistään...

Keksin sitten tällaisen elegantin ratkaisun:


Kuka keksii ensimmäisenä mistä tuo pääsylinteri on?
Kävi muuten heittämällä paikalleen.
Ainoastaan alkuperäiset jarruputkien nipat piti vaihtaa tuumakoosta millisiin...

Nyt on taas jarrut ja kaikki jarrunesteet viimeinkin vaihdettu uusiin.
Pitää vielä yhdistää tuo nestepinta-anturi brake failure anturiin tuohon alle niin saa tuostakin valon syttymään.

144-70

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #77 : 20.06.2017, 00:39:57 »
Oisko 740:n pääsylkkä?  ::)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #78 : 20.06.2017, 08:06:40 »
Sanoisin 940.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #79 : 20.06.2017, 08:18:53 »
144-70

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #80 : 20.06.2017, 10:49:33 »
Onko noissa mitenkä paljon sit eroa? Katoin vaa ku nestesäiliöst tulpattu kytkimen lähtö niin pidin vaijerikytkimellist seiskaa todennäkösempänä  ???
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #81 : 20.06.2017, 11:21:31 »
Jaa, en tiedä.
Tuo on Tukholman vanhasta poliisiautosta alunperin, joten ei hylji tuota kun autokin on Tukholmasta kotoisin.
144-70

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #82 : 20.06.2017, 13:00:06 »
Melko sama se on, sopii seiskaankin. Materiaali alumiini eikä valuarautaa ja lähdöt vähän eri suuntaan. Sylinterin koossa saattoi olla jotain eroa, en muista.

Poissa astonmartin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #83 : 20.06.2017, 13:57:33 »
Aika jännä tuo että 940 jarrupääsylinteri menee paikalleen heittämällä. Itse olisin tehnyt varmaan jokin aika sitten saman, mikäli olisin tiennyt. Etsin kuitenkin alkuperäisen ATE:n ja sillä mennään.

Tuossa vähän aiemmin tässä ketjussa oli puhetta perän välityksistä. Itse vaihdoin 142:eeni 4,1:n tilalle 3,77:n ja olen erittäin tyytyväinen.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #84 : 06.07.2017, 20:54:56 »
Aika jännä tuo että 940 jarrupääsylinteri menee paikalleen heittämällä. Itse olisin tehnyt varmaan jokin aika sitten saman, mikäli olisin tiennyt. Etsin kuitenkin alkuperäisen ATE:n ja sillä mennään.

Tuossa vähän aiemmin tässä ketjussa oli puhetta perän välityksistä. Itse vaihdoin 142:eeni 4,1:n tilalle 3,77:n ja olen erittäin tyytyväinen.

Kiva kuulla, oma perä on pihalla ruostumassa vielä...
144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #85 : 06.07.2017, 20:59:32 »
Innostuin lomalla harrastamaan ja aloin tehdä modernisointia vanhaan ruiskun jakajaan...


144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #86 : 21.07.2017, 21:28:55 »
Homma edistyy hitaasti mutta nyt mekaniikka kasassa.

144-70

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #87 : 17.10.2017, 21:06:23 »
Hiljaa hyvä tulee.




Joka miehen pitää rakentaa virranjakajansa itse. :)
144-70

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #88 : 17.10.2017, 21:31:19 »
Ilman muuta pitää virranjakaja itse tehdä :D Californiassa ystävä rakentaa kokonaisia autoja alusta loppuun omana käsityönä ja kieltämättä on tulos melkoisen laadukasta kun joitakin on myynyt ja niistä on maksettu parhaista 200k $ muutamalla hänen rakentamallaan olen itsekin Californiassa ajanut San Franciscossa Bernal Heighs lähialueella enimmäkseen.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 144 -71
« Vastaus #89 : 08.04.2018, 11:31:53 »
Laturi lakkasi jostain syystä lataamasta.
Vaihdoin alkuperäisen laturin releen kanssa takasin eikä sekään ladannut.
Löydin Valeon laturin eikä sekään ladannut.

Tuskastuin ja ajattelin että nyt kun se laturi joka tapauksessa pitää siirtää kuskin puolelle jotta turbo mahtuu, teen nyt sen suunnittelemani laturin kannakkeen / laitan Nissan Sunnyn laturin.

Tätä epäpyhää Volvo - Nissan liitosta aloin sitten eilen värkkäämään.



Tällaisen laturin aikoinaan nappasin kaverin Sunnystä kun se on niin kivan pieni.
Hihnapyörän sain vaihdettua kun sain säädettyä sopivan holkin pyörän ja laakerin väliin.
Sitten pientä suunnittelua ja tällainen syntyi:


Ja lopuksi paikalleen:


Tässä vaiheessa huomasin että laturi ei ole oikeassa kulmassa - hihnaa ei pysty säätämään järkevästi...
Joten tämän jälkeen koko roska vielä irti ja viisi senttiä kannakkeisiin jatkoa 45 asteen kulmassa alaspäin.

Lopulta homma uudestaan kasaan ja tästä jatketaan sitten sähköhommilla ja kiristysmekanismin rakentamisessa.



Jatketaan taistelua...
144-70

 

Kulkukoira  Proturbo