Futurez  Kulkukoira

v70 kaasuläppäkotelo

  • 35 Vastauksia
  • 10009 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #30 : 15.01.2018, 17:15:36 »
Ja tuli nyt itsekkin sitten vaihdatettua tuo kaasuläppäkotelo/ ETM. Edellisellä läpällä mentiin ainakin 160tkm. Vaihdettu joskus ennen kuin ko. auton ostin.

Ja havaintona sellainen että uudessa läpässä on taas valkoinen tarra eli romukoppaan voi heittää teorian keltainen tarra (vaihdettu)/ valkoinen tarra (alkuperäinen).

Tämän aamun hinta kaikkinensa koko vaihdolle oli Keskusautohallissa 727eur.

Persedyno sanoo että kaasuun vastaavuus olisi parantunut...
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #31 : 18.01.2018, 11:20:59 »
Ja tuli nyt itsekkin sitten vaihdatettua tuo kaasuläppäkotelo/ ETM. Edellisellä läpällä mentiin ainakin 160tkm. Vaihdettu joskus ennen kuin ko. auton ostin.

Ja havaintona sellainen että uudessa läpässä on taas valkoinen tarra eli romukoppaan voi heittää teorian keltainen tarra (vaihdettu)/ valkoinen tarra (alkuperäinen).

Tämän aamun hinta kaikkinensa koko vaihdolle oli Keskusautohallissa 727eur.

Persedyno sanoo että kaasuun vastaavuus olisi parantunut...

Mullakin on valkoisella tarralla, runko 2003, anturi 2015 ja joku muu osa oli vuodelta 2012 stanssattujen leimojen mukaan. Se anturiosa oli erinäköinen, kuin vanhassa keltalappuisessa, joka hajosi
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa JP81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #32 : 19.01.2018, 12:43:21 »
Tilasinpa kaasuläpän Kiinasta. Uuden näkönen oli, hintaa 100€. Paikalleen laitoin ja käynti oli samanlaista kuin vanhallakin läpällä. Emme saaneet vikakoodeja nollattua nuilla tässäkin topicissa olleilla ohjeilla, autocommilla sitä yritettiin. Noh tilasin vanhaan läppään korjaussarjan, joka oottelis postissa. Jysäytetäänpä se paikoilleen ja katotaan mitä volvo sanoo. Josko onnistais niin tinuroida tuohon kiinan koteloonki tuo uus tunnistin. Mutta tarina jatkuu piakkoin...

Niin ja alkuperäinen magneetti maran läppäkotelo kesti 297tkm ilman ongelmia.  O0
« Viimeksi muokattu: 19.01.2018, 13:17:40 kirjoittanut JP81 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #33 : 19.01.2018, 13:56:35 »
Tilasinpa kaasuläpän Kiinasta. Uuden näkönen oli, hintaa 100€. Paikalleen laitoin ja käynti oli samanlaista kuin vanhallakin läpällä. Emme saaneet vikakoodeja nollattua nuilla tässäkin topicissa olleilla ohjeilla, autocommilla sitä yritettiin. Noh tilasin vanhaan läppään korjaussarjan, joka oottelis postissa. Jysäytetäänpä se paikoilleen ja katotaan mitä volvo sanoo. Josko onnistais niin tinuroida tuohon kiinan koteloonki tuo uus tunnistin. Mutta tarina jatkuu piakkoin...

Niin ja alkuperäinen magneetti maran läppäkotelo kesti 297tkm ilman ongelmia.  O0
Kiinan poikien läppä tarvinnee ohjelman sisälleen. Aikoinaan kun vein läpän ohjelmoitavaksi kovin vannottivat, että onhan se uusi läppä sitten varmasti volvolainen, onhan? Eivät olis suostuneet laittaan ohjelmaa harakiriläppään. Tosin vaikka olis ollukin joku harakiri niin tuskin oisivat viitsineet alkaa sitä sen enempää selvittämään onko vai ei, jos oisin vaan vängännyt orggikseksi.

Poissa JP81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #34 : 20.01.2018, 18:23:36 »
Noniin tuli tinailtua ja kasattua orkkis läppä tuolla korjaussarjalla. Vikakoodeja en saanut vielä kuitattuako ei ole tällähetkellä käytössä volvoon passelia laitetta. Eka startti antoi toivoa, kävi hienosti kaikinpuolin. Koeajolla sitten alkoi kierrokset seikkailla tyhjäkäynnillä. Normi ajossa toimiko uus, ehkä jopa paremmin. Tyhjäkäynnille löysättäessä käy pitkänkin aikaa hyvin, mutta sitten yks kaks kiekat tippuu 500 ja ne alkaa seikkaileen ylös alas, kaiketi pyrkii pysymään käynnissä kunnes lopulta sammuu.

Jep jepp... no alkuperäinen vika alkoi juuri samalla tavalla. Muutaman kerran sammahti tyhjäkäynnille, kun jätin auton lämpenemään pihalle. Lopulta ei reagoinut kaasuun ollenkaan ja sitten nilkutettiin pari kilsaa kierrokset heitellen takas kotipihaan. Suattaapihan se olla, että koodien nollaus vielä jotain auttais... katotaanpa vielä semmonenki homma... jatkoa seuraa...

Poissa JP81

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: v70 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #35 : 22.01.2018, 21:56:41 »
Nonni... volvo alkaa olla taas ajokunnossa. Viiminen vika ei ollutkaan enää kaasuläpässä. Piti taas kylmällä koneella ajella kunnolla lämmöt tappiin kunnes oireet alkoi. Pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä ja sitten lopulta ei käynyt ollenkaan. Epäilin puolia, joita mittailin ja rassailin ja vetelin yksitellen irti auton pätkytellessä, mutta eipä se vika sieltäkään paikallistunut. Sitten tempasin ilmamassamittarin irti ja auto alko käydä paremminko singeri.

Sitte joinki kaljaa laatikon voiton riemuun. Että tämmöstä täältä tänään. Homma paketissa minun osalta. Kiitos vinkeistä tällä erää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy