UUtena ostettu XC70 D5 AWD volvo (Vm10 malli). 13 kertaa takuuhuollossa 37tkm matkalla ja kolme vuotta. Uusittuna seuraavat osat:
- Edessä parkkitutka
- Kaasujouset takaluukkuun (Ei pysynyt ylhäällä)
- Moniurahihna
- Suuttimien ajoitus
- Edestä vetoakselin suojakumi. Rupesi vuotamaan öljyä pihalle
- Etuiskarit + pohjaanlyöntikumit
- Kuskin puolen etuikkunaa eivät saaneet ikinä ihmeöljyllä toimimaan oikein (Paras kommentti oli, että ikkunan välissä ollut jäätä ja tämän vuoksi vääntynyt. Noh sinä vuonna Makedoniassa ei ollut lunta eikä jäätä yhtään).
- Viimeinen oli partikkelisuodattimenlämpötila-anturi, joka aiheutti sen, että rekkaa ohitettaessa veti moottorin vikatilaan ja tehot hävisi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2874.msg62954#msg62954http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47.msg899165#msg899165Seuraava omistaja kertoi (67tkm mittarissa ja ikää viisi vuotta)
- Viidestä hehkusta kolme pimeänä
- Jakolaatikosta joku stafa vuoti
- Etupyöränlaakeri vaihtokunnossa.
Ja sitten tutun V70 D5 Geartronic vm 08.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70355.msg1061000801#msg1061000801- Vaihdelaatikko 130tkm (Öljyt vaihdettu 70tkm kohdalla vaikka ei tarvista).
- Kansiremontti 132tkm, kun yksi venttiili poikittain. Ei kuulemma ole tuollaista tapahtunut aikaisemmin (Hämeen autovaruste JKL)
Toisella tutulla V70 D5 Geartronic (VM10)
- Lohkohalki 78tkm ja hieman vajaa kolme vuotiaana.
Opetti minulle sen mitä premium tarkoittaa käytännössä.