Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia, NYT TOIMII!

  • 17 Vastauksia
  • 7718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia, NYT TOIMII!
« : 30.12.2015, 17:59:22 »
Missä vika? Moottori B230FT, otettu ohjauksineen toimivana muuhun käyttöön. OBD:stä luettu vikakoodit 1-1-1 sekä ECUsta että EZKsta. Myös diagnostiikan aktivointitesti menee sujuvasti läpi. Ja testissä suuttimet naksuttavat moitteettomasti. Mutta kun yrittää käynnistää, suuttimet eivät saa maadoitusta, eli ECU ei ohjaa! Maadoittamalla suuttimen liittimestä moottorin saa härnättyä hetkeksi käymään.
Eli jokin ohjaus tai tieto ECUlta vielä puuttuu, mutta mikä? Autossa oli ajonesto, mutta liittyykö se tähän mitenkään? Vai ohjaako se sittenkin Ezkta ???. Kipinä kuitenkin tulee moitteettomasti.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 21:29:36 kirjoittanut Oski »
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #1 : 30.12.2015, 23:03:29 »
Jos siinä oli ajonesto ja ei ole enää, niin tarttet ajonestottomasta versiosta lastun.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #2 : 30.12.2015, 23:29:34 »
Jos siinä oli ajonesto ja ei ole enää, niin tarttet ajonestottomasta versiosta lastun.
Kiitos tiedosta! Jos tämä on faktaa, täytyy ryhtyä hankkimaan lastua. Saa tarjota ;)
Tarvitaanko lastu ECU:uun vai EZK:lle?
Mutta miten tuo ajonesto on oikein rakennettu? Mitä pinniä pitkin ja millaista koodia siellä kulkee?
Uteliaisuus heräsi. Käyttöohjekirjassa lukee, että jos on elektroninen käynnistyksen estin ja yritetään käynnistää väärällä avaimella, auto sammuu kahden sekunnin kuluttua! Tässä tapauksessa ei käynnisty ollenkaan, ei edes lupaa..
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #3 : 30.12.2015, 23:39:52 »
Joo siis jos ei hörähdäkään niin voi kyllä puuttua kierrostietokin, tarttis hiukan tietää mitä on tehty ja siirrelty. EZK ei ole kiinnostunut tai liity ajonestoon ollenkaan. Tuleekohan starttitilanteessa boksille virrat?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #4 : 31.12.2015, 09:55:48 »
Joo siis jos ei hörähdäkään niin voi kyllä puuttua kierrostietokin, tarttis hiukan tietää mitä on tehty ja siirrelty. EZK ei ole kiinnostunut tai liity ajonestoon ollenkaan. Tuleekohan starttitilanteessa boksille virrat?
-97 940:stä automaatista on siirretty moottori, johtosarja riisuttuna, releet (järjestelmä-, suuttimien-, puhaltimenrele), ECU ja EZK. ECU: lle kytketty kaikki muut liitynnät, paitsi perän nopeustieto, ilmastointiin liittyvät ja automaatin vaihdetieto. EZK:lle liitetty kaikki, mitä oli alunperinkin. EGR-systeemiähän tässä ei ole ollutkaan. Moottorin pyörimisnopeustieto EZK:n pinnistä 17 ECU:n pinniin 1 toimii.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #5 : 31.12.2015, 10:20:10 »
Mistään en mitään tiedä, mutta omani 945-96 automaatilla ei kyllä lähde käymään ellei vaihdevalitsin ole P-asennossa, joten jonnekkin se pitää saada kytkettyä. Eiköhän tuo EGR ole siinä joskus ollut vaikkei se tuohon käynnistymiseen vaikuta mitään. Vikavalon kyllä sytyttää ellei ole sopivasti tuon oman lämpötila-anturin tietoa korvattu.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #6 : 31.12.2015, 11:24:08 »
Mistään en mitään tiedä, mutta omani 945-96 automaatilla ei kyllä lähde käymään ellei vaihdevalitsin ole P-asennossa, joten jonnekkin se pitää saada kytkettyä. Eiköhän tuo EGR ole siinä joskus ollut vaikkei se tuohon käynnistymiseen vaikuta mitään. Vikavalon kyllä sytyttää ellei ole sopivasti tuon oman lämpötila-anturin tietoa korvattu.

FK yleensä EGR:llä, mutta on ilmankin. Ja päinvastoin FT:ssä.

PNP-kytkin sai ohitettua jotenkin yhdellä johdolla. En muista kirveelläkään mitenkä, oliko manualissa joku johtolenkki sen tilalla tai vastaavaa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #7 : 31.12.2015, 11:27:29 »
Mistään en mitään tiedä, mutta omani 945-96 automaatilla ei kyllä lähde käymään ellei vaihdevalitsin ole P-asennossa, joten jonnekkin se pitää saada kytkettyä. Eiköhän tuo EGR ole siinä joskus ollut vaikkei se tuohon käynnistymiseen vaikuta mitään. Vikavalon kyllä sytyttää ellei ole sopivasti tuon oman lämpötila-anturin tietoa korvattu.
Hyvä ja yksinkertainen pointti O0
Tutkiskelin kaavioita ja tämäkin P-asento asia pitää varmistaa illalla rakettien räiskimisen välissä ;D Voi hyvinkin olla, ettei ECU:n pinniin 30 mene nykykytkennällä startatessa virta!
Mutta EGR-systeemiä tässä ei ole todella ollutkaan.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #8 : 31.12.2015, 12:09:38 »
FK yleensä EGR:llä, mutta on ilmankin. Ja päinvastoin FT:ssä.

PNP-kytkin sai ohitettua jotenkin yhdellä johdolla. En muista kirveelläkään mitenkä, oliko manualissa joku johtolenkki sen tilalla tai vastaavaa...

PNP kytkin vaikuttaa pelkästään viertalukon ja startin välillä, se ei lh:ta kiinnosta pätkän vertaa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #9 : 31.12.2015, 12:10:17 »
PNP kytkin vaikuttaa pelkästään viertalukon ja startin välillä, se ei lh:ta kiinnosta pätkän vertaa.

Mietin tätä, mutta tutkinut kytkistä. Sori  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #10 : 31.12.2015, 12:27:42 »
Ymmärsinkö oikein että tekniikka otettu automaatti vaihteisesta autosta, mutta ei oo enää nykyään automaatti? Voisko olla että siellä on nyt vääränlainen anturikehä, jolloin äkkisiltään näyttää, että sais pyörimisnopeus tietoo vaikkei saa...
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #11 : 31.12.2015, 17:36:50 »
Ymmärsinkö oikein että tekniikka otettu automaatti vaihteisesta autosta, mutta ei oo enää nykyään automaatti? Voisko olla että siellä on nyt vääränlainen anturikehä, jolloin äkkisiltään näyttää, että sais pyörimisnopeus tietoo vaikkei saa...
Oikein ymmärretty! Vauhtipyörä on nyt Blingfactoryn billetti 60/2 kehällä ja kipinä on ok. Ja järjestelmärelekin toimii oikein, eli startatessa sulkee bensapumpussa kärjet. Jos pyörimistietoa ei tule, tämä ei toimi.
PNP kytkin vaikuttaa pelkästään virtalukon ja startin välillä, se ei lh:ta kiinnosta pätkän vertaa.
Tämä ei ole automaatissa ihan noin! Pinniin 30 ECU:ssa menee startatessa myös startin herätevirta. Se on jostakin syystä näytetty vain ECU:n kaaviossa, ei startin kaaviossa! Mikä sen merkitys sitten on, sitä en tiedä. Kuitenkin sitä kokeilin, mutta se ei ongelmaani ratkaissut.

Voisiko joku ystävällinen kokeilla ajonestollista 940:stä käyntiin esim. "konttiavaimella" ja kertoa, miten se käyttäytyy?  P> Lähteekö käyntiin ollenkaan, vai sammuuko auto parin sekunnin jälkeen? Näin pitäisi ohjekirjaan mukaan toimia. Selkiintyisi tuokin tutkintahaara hieman.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2015, 17:52:44 kirjoittanut Oski »
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #12 : 31.12.2015, 20:19:16 »
Oikein ymmärretty! Vauhtipyörä on nyt Blingfactoryn billetti 60/2 kehällä ja kipinä on ok. Ja järjestelmärelekin toimii oikein, eli startatessa sulkee bensapumpussa kärjet. Jos pyörimistietoa ei tule, tämä ei toimi.Tämä ei ole automaatissa ihan noin! Pinniin 30 ECU:ssa menee startatessa myös startin herätevirta. Se on jostakin syystä näytetty vain ECU:n kaaviossa, ei startin kaaviossa! Mikä sen merkitys sitten on, sitä en tiedä. Kuitenkin sitä kokeilin, mutta se ei ongelmaani ratkaissut.

Voisiko joku ystävällinen kokeilla ajonestollista 940:stä käyntiin esim. "konttiavaimella" ja kertoa, miten se käyttäytyy?  P> Lähteekö käyntiin ollenkaan, vai sammuuko auto parin sekunnin jälkeen? Näin pitäisi ohjekirjaan mukaan toimia. Selkiintyisi tuokin tutkintahaara hieman.
Ei lähde käyntiin
No kun halvalla sai.

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #13 : 31.12.2015, 20:37:17 »
Ei lähde käyntiin
Kiitos tästä. :hello: Ryhdyttävä lastukaupoille!
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU ei maadoita suuttimia
« Vastaus #14 : 02.01.2016, 18:20:49 »
Monesti nähnyt että auto lähtee käyntiin pariksi sekunniksi mutta sen jälkeen ei lupaustakaan ennen kun on oikea avain.

En muista, oliko 940ssä näin.
142

 

Carcom Oy  Ateho