KL-varaosat  Race.fi

S40 T5 2004

  • 148 Vastauksia
  • 42719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #105 : 12.08.2017, 22:15:07 »
Hyvältä näyttää! :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #106 : 13.08.2017, 16:38:13 »
Hyvältä näyttää! :)

Kiitos  -H-

Ensi viikolla pitää koittaa saada aika vielä pajalle että saisi selvitettyä mistä tuo vuotaa ahtoja.. Mekaaninen mittari näyttää siis 0,6bar (kokeiltu kahdella mittarilla ja tarkistettu että ei vuoda mistään), torque 1,3bar mutta swedespeedillä olivat ainakin sitä mieltä ettei torquen ahtopainelukemiin ole luottamista. Ja 0,6bar on eittämättä liian vähän lastutetulle autolle  :o
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #107 : 17.08.2017, 21:04:05 »
Tänään vaihtui taas öljyt, mittarissa nyt noin 210tkm  :)

Ahtovuotoa ei löytynyt, nyt todennäköisesti syypää noihin 0,6bar ahtoihin joko tcv tai bypass venttiili. Pitää siniseltä käydä kysäsemässä mitä tuo oem tcv kustantaa, jos ei sillä korjaannu niin sitten vaihtuu tuo bypassi näiltä näkymin forgen versioon.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #108 : 17.08.2017, 21:24:46 »

torque 1,3bar mutta swedespeedillä olivat ainakin sitä mieltä ettei torquen ahtopainelukemiin ole luottamista.


Joo ei tosiaan voi  :2funny:

Itelläni myös torque pro käytössä. Katsoin ahtopaineita siitä niin hyvin nousee ahdot 1.8bar, tarkaskastanu asetuksey ym. Kyllä on bar taulukko.

0.833bar oli penkissä korkein paine. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #109 : 17.08.2017, 21:46:47 »
Joo ei tosiaan voi  :2funny:

Itelläni myös torque pro käytössä. Katsoin ahtopaineita siitä niin hyvin nousee ahdot 1.8bar, tarkaskastanu asetuksey ym. Kyllä on bar taulukko.

0.833bar oli penkissä korkein paine. :)

Minä itseasiassa tällä viikolla aikani räpläsin tuota ja perehdyin vielä tarkemmin, niin tämä ottaa huomioon myös tuon "atmospheric pressure" eli se laskee tuohon normaalin ilmanpaineen tuohon mukaan (n 1bar). Torquessa pitäis tehä ajoneuvoprofiili jonka kautta tuon voi korjata, ja silloinhan sullakin kun tuosta 1bar vähentää niin torque näyttää oikeita lukemia  ;) Mulla näytti 1,7bar viimeksi korkeimman piikin ja siitä kun vähentää tuon 1 bar niin ollaan jo lähellä oikeita lukemia  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #110 : 18.08.2017, 08:26:54 »
Minä itseasiassa tällä viikolla aikani räpläsin tuota ja perehdyin vielä tarkemmin, niin tämä ottaa huomioon myös tuon "atmospheric pressure" eli se laskee tuohon normaalin ilmanpaineen tuohon mukaan (n 1bar). Torquessa pitäis tehä ajoneuvoprofiili jonka kautta tuon voi korjata, ja silloinhan sullakin kun tuosta 1bar vähentää niin torque näyttää oikeita lukemia  ;) Mulla näytti 1,7bar viimeksi korkeimman piikin ja siitä kun vähentää tuon 1 bar niin ollaan jo lähellä oikeita lukemia  :)

No joo, siinä kohtaa alkaakin olla oikeat lukemat. Joskus ~5v sitten V40T4sen aikaan käytin ahtopainemittarina niin näytti just eikä melkeen kutinsa. Lie sit jotain päivitys muutoksia tullu ohjelman.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #111 : 18.08.2017, 10:19:04 »
No joo, siinä kohtaa alkaakin olla oikeat lukemat. Joskus ~5v sitten V40T4sen aikaan käytin ahtopainemittarina niin näytti just eikä melkeen kutinsa. Lie sit jotain päivitys muutoksia tullu ohjelman.

Joo voi hyvin olla joku päivitys tms  ::) Ite kuitenkin ennemmin uskon mekaanista mittaria kun tuota torqueta, tuo vähän päivästä riippuen näyttää 1,2bar-1,8bar välille  :D
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6141
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #112 : 18.08.2017, 16:41:26 »
Joo voi hyvin olla joku päivitys tms  ::) Ite kuitenkin ennemmin uskon mekaanista mittaria kun tuota torqueta, tuo vähän päivästä riippuen näyttää 1,2bar-1,8bar välille  :D

Joo. Kyllä mittarit on sitä varten, eikä bt mokkulat ja android ohjelmat  8)

Ehkä omaan sisustaan saisi sovitettuu ahtopainemittarin myös.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #113 : 21.08.2017, 19:10:23 »
TCV vaihdettu tänään, alkoihan se ahtamaan  8)
1,3bar näyttää mittari ahtojen maksimissaan käyvän, 5k rpm jälkeen vajuu lähemmäs 0,9bar.

Aikamoinen erohan tuolla on kiihtyvyyteen, selvästi useampi kymmenen hevosta tuli lisää  :D
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #114 : 26.08.2017, 19:34:32 »
Kauanhan tuo ehtikin jo toimia  :facepalm:

Perjantaina töihin mennessä ohitin yhden auton ja siinä aloin ihmettelemään, että mitenkäs ei ihan lähtenyt samallailla kun ennen. Kohta tämän jälkeen polkasin vähän reilummin niin isommilla ahtopaineilla ei liikkunut mihinkään ja alkoi täristää ja vikavalo syttyi.. Koodit lukaisin ja antoi vastaavat:

P0303- Voimansiirto, Cylinder 3 misfire detected
P0300- Voimansiirto, Random/Multiple cylinder misfire detected

Tulpat vaihdoin kaikki ja 3 pyttyyn vielä uuden puolan, nyt toimii ainakin toistaiseksi normaalisti.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #115 : 27.08.2017, 14:03:57 »
Nyt kävin ekaa kertaa tcv:n vaihdon jälkeen Torquen kanssa kokeilemassa noita kiihtyvyysarvoja. Luistonesto pois kaikilla vedoilla.

0-100
Ennen:  7,4s
Jälkeen: 6,2s

80-120
Ennen: 4,6s
Jälkeen: 3,5s

1/4 mile
Ennen: 15,4s
Jälkeen: 14,0s

Eli aika iso hyppy suorituskyvyssä tuli kun sai ahdot oikeisiin lukemiin  8) Ja nykyiset renkaat on siis vaihtokunnossa ja luistonesto pois päällä sutii paikaltaan 80kmh asti, pitää ensi kesänä tuoreilla kumeilla kokeilla uudestaan kun pääsee paikaltaan ilman sutimista  :D
 
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3471
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #116 : 27.08.2017, 17:39:54 »
Ihan mukavastihan tuo alkaa kulkemaan! Noi renkaat on tosiaan entiset, mun entinen s40 t5 (manuaali) ei sutinut edes kakkosella uusilla 225/40-18 kesäpyörillä. 248/414 ajettiin siitä softauksen jälkeen Debilin penkissä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #117 : 27.08.2017, 17:50:53 »
Ihan mukavastihan tuo alkaa kulkemaan! Noi renkaat on tosiaan entiset, mun entinen s40 t5 (manuaali) ei sutinut edes kakkosella uusilla 225/40-18 kesäpyörillä. 248/414 ajettiin siitä softauksen jälkeen Debilin penkissä.

Joo 2-3mm on maksimissaan enää keskellä pintaa, sisäreunassa ei edes lähelläkkään. Pitänee rajoittaa tuota oikeen jalan asentoa nyt noilla pienemmillä vaihteilla että pääsee vielä tämän syksyn näillä kumeilla  :D

Siihen nähden vielä olen tosiaan tyytyväinen noihin celticin tehoihin, että esimerkiksi bsr lupaa softauksen jälkeen 80-120 tasan 4s, ja tällä pääsee sinne 3,5s pakko 3 vaihteella  8)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa sarvi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #118 : 28.08.2017, 17:04:09 »
Minkä merkkinen tuo autosi etumaski on? Etsinyt omaan s40:iin jo kauan tuollaista vaan ei tahdo löytyä kuin hunajakennomallisia.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 T5 2004
« Vastaus #119 : 28.08.2017, 23:38:51 »
Minkä merkkinen tuo autosi etumaski on? Etsinyt omaan s40:iin jo kauan tuollaista vaan ei tahdo löytyä kuin hunajakennomallisia.

Varmaa tietoa ei tästä ole, kun joku edellisistä omistajista oli tuon vaihtanut. Pikaisesti katsottuna saattaa olla MATTIG etumaski, joka ilmeisesti heicon valmistama.

Tässä vielä linkki: http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=138_182&products_id=17719
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

 

Samppasport  Futurez