Samppasport  Futurez

Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-

  • 175 Vastauksia
  • 56475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #60 : 29.05.2017, 16:53:37 »
Tätäkin mietin, se voisi toimia. Eikä sen pitäis vaikuttaa virtauksiin mitenkään?

Ei vaikuta näillä tehoilla. Missäpäin auto on? Laita yv, jos tarve alsahitsaukselle PK-seudulla.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #61 : 30.05.2017, 02:12:37 »
Missäpäin auto on?

Pohjois-savon suunnalla vaikutetaan :) Tällähetkellä siinä on väliaikainen (kuitenkin pysyvä) ratkaisu, mutta kovasti kiinnostaisi tehdä alumiinistä uusi imusarja. Kova on hinku saada auto kehräämään kesäkuun puoliväliin mennessä
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #62 : 22.06.2017, 08:11:29 »
Näinö päivinä aletaan olemaan lähellä käynnistämistä, Auto on kiikutettu KalisCarShown järjestys hommien kautta Ari E hellään huostaan jossa sähköhommat onnistuu  ;) Käydään vähän läpi mitä siihen mennessä on tapahtunut.


Penkit askartelin paikalleen käyttäen vakio- ja penkin yleismallinkiskoja jotka hitsasin yhteen, tästä operaatiosta ei pahemmin kuvia ole. Paikalleen löysi myös uusi ratti, kierroslukumittari kellon paikalle, PLX laajakaista seosmittari ja bensasuodatin sekä LH johtosarja konehuoneenpuolelle.


Kun ei löytynyt ratin irroitukseen sopivaa hylsyä, piti se muutamassa minuutissa tehdä  ;D ;D :2funny:


Teippihommat meni pariin pitkään iltaan. Katto oli erittäin vittumainen enskertalaiselle mutta saa välttää :) Vanhoista ovista tuli uusiin teipattuihin ovipahvit, lasit, lukot ja kahvat. Väri on varjossa tavallinen sininen mutta aurigossa taas aivan jotain muuta :D Sisusta tuli pestyä perusteellisesti kavein mancavessa :)






Niin tylsiin keskilätkiin tulee tälläiset feikki mutterikiinnitys mutterit. Täytyy antaa näille ensiksi 160bar painevettä jotta maali irtoaa nätisti ja kiillottaa ja kiinnittää.


Konehuone alkaa olemaan ready. Poikkituki löysi paikkansa. Vielä pitää pakosarja ja loppuputkisto vääntää paikalleen lambda antureiden kanssa ennen säätämistä.


Kontti on samanlaisena kuin viimekesänä. Toivotaan että bensapumppu toimii tankin sisällä ettei tarvitse kaikkea purkaa pois heti alkuun :)

Ovien alareunaan on vielä jotain Detail teippausta tulossa kunhan kerkeen sen suunnittelemaan, muuten kait tässä aletaan olemaan syksyllä valmiita
Drop it, pop it and burn em!

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #63 : 22.06.2017, 08:17:37 »
No huh! Eipä ole ennen näkynyt kakkosnelosessa näin karkkia väriä, sopii kyllä hienosti ja kiiltävän mustat listat jne. ovat viimeinen silaus  :) Tuleeko keulan kromilistat vielä mustiksi?
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #64 : 22.06.2017, 08:24:56 »
 :o ompa upee!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #65 : 22.06.2017, 08:34:17 »
Tuleeko keulan kromilistat vielä mustiksi?

En tiedä, en oo sitä sen kummemin ajatellut. Olis mulla tuossa mustaa teippiä jolla vois kokeilla. Ruutumaskia olisin vailla, tosin sellaista jossa ei ole lämppärin reikää!
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #66 : 22.06.2017, 08:54:12 »
:o ompa upee!

Kiitos, alkuun olin aika epäileväinen väri suhteen mutta kyllä se nyt vaikuttaa jo paremmalta. Tätä on ollut jännä rakennella. Näitä on tehty paljon mutta en tiedä kuitenkaan samanlaista. Täytyy ottaa sellanen transform kuva mistä on lähdetty ja mihin on tultu.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #67 : 14.08.2017, 22:41:19 »
Jaahas, kaikki kuvat näyttää eioota! pitää asialle tehdä jokupäivä jotain.

Autolla ajettu nyt n. 1000km. 500km jälkeen hajosi remmiahdin. ahtimen sain pöydälle ja sen avattua ilmeni ettei siellä ollut öljyä lainkaan, ja arvatkaapas osasinko moista aavistaa kun paketin ostin. Meinaa ketuttaa  >:( Hammaspyörät ja laakerit entiset, ruuvit on hakkautunut toisiaan vasten kun on tullut välystä. Tämä homma haiskahtaa pakokaasuturboon siirtymiseltä.





image uploader

 Elikkäs tarvitaan eteenylös pakosarja ja joku kookkaampi turbo isohkolla pakopesällä. Näillä ajattelin että homma pelittää kohtuullisilla paineilla näillä sisuskaluilla. 3"immun voisi vaihtaa samalla kun suuttimetkin suurennettiin.

Jos etsit vaparin 8v peltipakosarjaa tätä lukiessasi, olet Marteliuksen tekemänä sellaisen löytänyt kun otat yhteyttä!
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #68 : 24.08.2017, 13:11:55 »
Tässä ensihätään Puolasta saapui HX35 #16 pakopesällä. Vähän funtsin jos vääntäisi pakosarjan alaspäin ja sijoittaisi turbon alas eikä ylös? Uusi imusarja olisi tarkoitus askarrella samalla. Ahtoputket menee uusiksi. Pitääkö IMMu laittaa suodattimen jälkeen ennen turboa vai onko se mahdollista laittaa ennen kaasuläppää?


Tuossa kattelin tuota remmiahdinta niin siitä vielä varaosilla saattaisi toimivan saada. Uudet ruuvit, hammaspyörät ja laakerit niin saataisiin homma pelittämään.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen, Remmiahtimesta Turboon.
« Vastaus #69 : 18.01.2018, 08:29:30 »
Huhhuh, kylläpä on hiljaista ollut. Pikkuhiljaa osia haalinut kasaan aina pienessä motivaatio toivossa. Jospa se tästä, aloitetaan taas jostain ja jatketaan kun tapahtuu






Pakosarjaan tarvittavia osia, enää suoraa putkea metrin pätkä puuttuu ja hukkaportti. AMW plenum rakennussarjasta muokkailen uuden imusarjan hyödyntäen osittain vanhaa.




Molemmat puskurit on ottanut vähän kipeää niin kävin hakemassa sedan 740 puskurit joista muokkailen jatkot + että otin kontin päällä olevan lipan mukaan, katsotaan tuleeko siitä mitään

Takapenkit ja ovipahvit lähtee verhoiluun ens viikolla

ZF laatikko on tulossa tuon M45 tilalle

Sähköhommia pitää vielä tehdä ja johtoja konehuoneessa piilotella, Samalla 3" IMMu siirtyy painepuolelle. Turbolle pitää alkaa miettimään öljyn tulo ja paluu sekä pakoputken osia kuten V-pantoja ja rosteriputkea haalia.

Paisuntasäiliön haluaisin tehdä erilaisen tohon pissapojan säiliön tilalle, Pellistä

Jenkkilästä tilailin pari 4" takalippaa ja nykyset 2" lipat menisi eteen, näin ollen pitäisi kaaria alkaa levittämään ja samalla nostaa takakaaria  :o Samalla vanteiden Plankoihin keskiöihin tulossa jotain lisäystä


Loppuun vielä kuva viimevuodelta. "Säilytys" vahat laittelin pintaan ja katokseen huilaamaan, talli ollut käytössä sitten tuon käyttöauton (lue VAG konsernin) kanssa aika tiuhaan  :'(

Onhan tässä taas askarreltavaa enne kuin päästään auto säätämään ja katsastamaan

« Viimeksi muokattu: 18.01.2018, 08:31:13 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #70 : 18.01.2018, 16:08:42 »
Noista 240 etujarruista mulla on sellainen muistikuva että jos kasaa ristin ulompi puoliska niin silloin ei myöskään saa ilmat pois. (Tämä toki nuoruudesta muisti että voi olla että sähläsin silloin jotain muutakin ::))

Paikalla TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #71 : 18.01.2018, 20:00:57 »
Kuulosta siltä, että kiire tulee ennen ajokautta, jos tohon kaarijumppaan alat nyt.

Mä laikkasin omasta loputkin siivut pois pokkauksista edestä, ei anna luonto periksi vielä muokata noita kaaria ulkomuodoltaan. Takakaaret kans joskus vaihdettava ja nostettava ylös, on niin hölmön malliset näissä ja väärässä kohtaa...

Työniloa  ;)

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #72 : 19.01.2018, 09:48:57 »
Kuulosta siltä, että kiire tulee ennen ajokautta, jos tohon kaarijumppaan alat nyt.

Ekaks pitää saada vanteet levitettyä ennen kuin alan koria levittämään. Se on sitten arpapeliä tuleeko lipat maaliskuussa vai heinäkuussa ja että minä vuonna :D
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #73 : 25.02.2018, 22:46:59 »
Pitkään siinä meni ennen kuin sai hommat aloiteltua, mutta askel se on sekin aina eteenpäin. Samalla tuli huomattua että saa sitä taas tallissa möyröttää ennen toukokuuta :D

Tuli hetki mietiskeltyä miten lähtis tuota Holosettia tuonne laittamaan. Eteenylös sarjalla siitä tulis näyttävä, mutta kuitenkin päädyin että se laitetaan alas kuvan kaltaisesti. Pysyy lämmöt helpommin kurissa, painopiste on myös alempana ja muutenkin tuon 16v kannen kanssa olisi pitkät pätkät joutunu tehdä eteenylös tuodessa, sekä hyvät tuennat. Ei tästä suorituskykyyn mitään vaikutusta ole, helpompi tehdä 3,5 downpipe :D hahaha!!! imupuolen putket suunniteltiin kans, niistä sitten enemmän kun on laittaa kuvia kertomaan toteutuksesta. IMMu pysyy kuitenkin imupuolella eikä siirry painepuolelle kuten alkuun meinasin.



Eli Jigiä tehtiin



Plenumia samalla suunnittelin eteenpäin. Siihen haluan vaihtaa tuon vakion tilalle uuden 70mm kaasuläpän.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2018, 22:49:17 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen
« Vastaus #74 : 27.02.2018, 01:17:12 »

Täällähän on näköjään laitettu hihat heilumaan  O0 häätyy käydä pällistelemässä jälleen jokukerta paikanpäällä tätä hienoa kampetta  8)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

 

Elekma  Autoracing