RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 Classic 2,3T -98

  • 54 Vastauksia
  • 29617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #15 : 10.02.2017, 17:55:39 »
Hyvältä näyttää jälleen kerran! ''farmarimallin lesjöfors madallusjouset'' Tätä odotan innolla niin näkee mihin asentoon perä jää. ::)

Tämä kiinnostaa itseänikin. Mistä tällaisia saa?

Koska Lesjöforsin sivuilta löytyy vaan yleispätevä sarja, ja sitten vakiokorkuisia sedaniin ja farkkuun erikseen + kuormajouset.

Jouset sain keskiviikkona haltuuni. Vertasin huvikseni sedanimallin lesjöfors madallus jousiin ja kyllä niissä ihan huomattava jäykkyysero tuntuu.
Farkun jousessa on vähemmän kierroksia ja hieman paksumpaa lankaa.

Tässä vielä vertailukuva, Vasen farkkumallin jousi, oikea sedanmallin:



Linkin takaa löytyy:

https://www.fixusnet.fi/fin/alustasarja_jouset_volvo_940_ii_stw_945_1994_1998_2_3_turbo-pp-566932-86/

Eli on niissä muutakin eroa kyllä kuin pelkkä hinta ero, tosin itse en noista noin paljoa maksanut :D

Auton alle pääsee tosin vasta laitamaan loppukuusta, kun B8 iskareiden pitäisi silloin saapua  :)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2017, 23:14:53 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #16 : 10.02.2017, 20:32:36 »
Niin no, vähän kun malttaa vertailla, niin onhan ne paperillakin eri jouset:


Omituista että taka-akselin max. kuorma on vaan 45kg suurempi farkussa vs. sedan. Ja sitten taas etupään max. kuormassa on yli 100kg ero sedaniin verrattuna...  :idiot2:

Jään odottelemaan miten istuvat, koska omaan olis tarve laittaa saman tyyppiset. Tosin ajatuksena oli käyttää GAZ:n iskareita niiden kaverina.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #17 : 10.02.2017, 20:53:57 »
Niin no, vähän kun malttaa vertailla, niin onhan ne paperillakin eri jouset:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Omituista että taka-akselin max. kuorma on vaan 45kg suurempi farkussa vs. sedan. Ja sitten taas etupään max. kuormassa on yli 100kg ero sedaniin verrattuna...  :idiot2:

Jään odottelemaan miten istuvat, koska omaan olis tarve laittaa saman tyyppiset. Tosin ajatuksena oli käyttää GAZ:n iskareita niiden kaverina.

Jep, ihmettelin kans että miten on sedan/ farkku takajousissa paperilla eroa vain 45kg  , mutta etusissa tuo 100kg eroa. Menee jännästi ns. ¨väärinpäin¨ kyllä

Mutta saan nyt ainakin alustan muutoskatsastettua papereihin noilla, kun ilmoitetut akselimassat riittävät farkkuun.
Käsin tunnustellessa huomattava ero kuitenkin sedanin jousiin  :)

Itsekin odotan mielenkiinnolla että pääsen testaamaan  :D
« Viimeksi muokattu: 10.02.2017, 20:57:14 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #18 : 02.03.2017, 23:19:04 »
Laitetaan taas merkintää ylös :

Tämä ollut viimeiset pariviikkoa nyt sitten tallissa pukeilla.

sanotaan jo alkuun että kyllä, kuvat on surkeita ja todella surkeita. pahoittelen  :-\

Helmikuu -17, 369433km

Tuulilasin vaihto


Lasin vaihdossa ei ollut mitään ihmeellistä, vanha lasi ja liimat pois, pientä alkavaa pintaruostetta löytyi mutta ne tuli hiottua pois ja maalia päälle:





Sitten lasi paikalleen:



Laitoin reilusti kotelosuojaa tuonne listojen alle :



Lopuksi vielä käsittelin kaikki lasit tällä tuotteella:

http://www.autodude.fi/tuote/lasipinnoite_dodo_juice_supernatural_glass_sealant_kit/


PLX laajakaistan asennus:


PLX asennuksen koitin tehdä siististi, ja näin se sinne lopulta asentui:




Kotelosuojausta:


Tässä autossa kun ei ruosteongelmaa juurikaan ole, niin kotelosuojaa tuli leviteltyä reilusti kaikkiin oviin, Helmoihin, etulokareihin, akkukoteloihin, runkopalkkeihin ja muihin yleisiin ongelmapaikkoihin näissä. Ei tullut pahemmin kuvailtua mutta jotain oli kuitenkin:










Alustan päivitys:

-Bilstein B8 iskarit joka nurkkaan
-Farmarimallin lesjöfors jouset
-Raidetangon sisä+ ulkopäät (lemförder)
-Alapallonivelet (TRW)
-Vakaajan korihelat + ulkopäät














Sitten sitä ajokorkeutta:

Juuri ulosajettuna, pölyisenä (helmamuovissa tuo valkoinen on pala maalarinteippiä):


Pestynä, collinitet pinassa:









Talvirenkaat heitin takaisin alle lopputalveksi, joten kuvaa korkeudesta nyt niilläkin. tässä on jo ehditty ajelemaankin että on asettunut:



Korkeus navasta -> kaareen edessä 340mm, takana 350mm. Eli alusta nousi tasan sentin siitä mitä oli ennen joka on omasta mielestä enemmän kuin positiivinen asia. (ennen oli 330mm/340mm)

Ajotuntuma on näin ensimäisen 100km ajelun jälkeen omasta mielestä hyvä, takapääkin toimii oikein hyvin noilla jousilla ja B8 iskareilla. Mikä parasta ei tarvitse pelätä että jouset irtoisi kupeistaan - Missään tilanteessa  :)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #19 : 11.03.2017, 12:48:19 »
Eilen käytin määräaikais- ja muutoskatsastuksessa.

Nyt on alusta papereissa niin ei pitäisi siitäkään tulla ongelmia.





« Viimeksi muokattu: 11.03.2017, 20:48:51 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #20 : 18.03.2017, 12:13:44 »
Mun mielestä sun tarttis uusia noi kauhtuneet rek.kilvet. Sitten olis kyllä tosi hieno.  S*


Muistin nyt viimeinkin konttorilla käydessä tilata ne rekisterikilvet, eilen ne sitten jo saapuivatkin.






Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #21 : 01.04.2017, 16:05:19 »
Eilen 31.3 vaihtelin kesärenkaat alle.

Jospa ensitalveksi jotain erilaisempaa, kuin hydrat  ::)





seuraavaksi varmaankin roiskeläppiä pitäisi alkaa suunnittelemaan eteen. :)

E. Pikaisesti sovittelin että FL 960 roiskeläppä voisi sopia add-onien kanssa aika pienellä vaivalla paikalleen? Onko kukaan kokeillut?
« Viimeksi muokattu: 01.04.2017, 22:12:56 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #22 : 03.04.2017, 19:57:12 »
Roiskeläpät kävin tilaamassa autosalpaan. Katsotaan saako ne tähän pienellä työllä sopimaan vai meneekö raha hukkaan  ???

Tänään asentui seuraavaa (mittarilukema 371241 km)


Uretaanipuslat on tuossa hyllyllä ollut syksystä saakka, ja nyt vihdoinkin päätin nekin asentaa etupäähän.





Samalla asensin tuon lisätuen alatukivarren takapäänkiinnitys kohtien välille.  :)



Ajotuntuma parani taas huomattavasti.

Taaksekin olisi kyllä kaikki mahdolliset puslat uretaanisina olemassa, mutta kokemuksia kaipailisin että alkaako värisemään jos sinne kaikki kumiset puslat vaihtaa uretaanisiin?

Laitetaan nyt vielä loppuun muutama kuva autosta muutenvain.  :)









« Viimeksi muokattu: 03.04.2017, 20:00:18 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #23 : 03.04.2017, 21:13:24 »
On kyllä harvinaisen siisti peli jälleen kerran. Jarrut erottuu hienosti vanteiden takaa. Ei ole perus ruosteiset käppyrät.. :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #24 : 04.04.2017, 17:32:17 »
Mistä nuo puslat on hankittu?

Siisti käyttis, vaikka vanteet ei mun makuun ole. Jarruista plussa  O0
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #25 : 04.04.2017, 17:57:25 »
On kyllä harvinaisen siisti peli jälleen kerran. Jarrut erottuu hienosti vanteiden takaa. Ei ole perus ruosteiset käppyrät.. :D
Mistä nuo puslat on hankittu?

Siisti käyttis, vaikka vanteet ei mun makuun ole. Jarruista plussa  O0

Kiitoksia.

Puslat on rallyracelta  :)


Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #26 : 05.04.2017, 18:58:00 »
Kyllä ne uretaanit resonoi ei niin kivasti.

Vaihdan joku päivä kokeeksi sen takakehikon yläpuslat vakio kumisiin niin näkee hiljeneekö vai pistänkö kaikki kumiset varret takasin.

M90 askilla edellisessä ei ollut kyllä mitään värinöitä uretaanien kanssa muistaakseni. Tai sitten vaan muista...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #27 : 05.04.2017, 20:06:07 »
Kyllä ne uretaanit resonoi ei niin kivasti.

Vaihdan joku päivä kokeeksi sen takakehikon yläpuslat vakio kumisiin niin näkee hiljeneekö vai pistänkö kaikki kumiset varret takasin.

M90 askilla edellisessä ei ollut kyllä mitään värinöitä uretaanien kanssa muistaakseni. Tai sitten vaan muista...

Kiitos tiedosta. Sitten en varmaankaan tähän laita kun korkeintaan panhardiin uretaaniset puslat.

Tällähetkellä tämä kun ei pidä pienintäkään värinää, niin enpä viitsi pilata nautintoa :)
« Viimeksi muokattu: 05.04.2017, 22:31:43 kirjoittanut JoriK »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #28 : 06.04.2017, 18:13:33 »
Tänään saapui aiemmin mainitsemani eturoiskeläpät , joten modasin ne sopimaan add-on helmoihin.

Omasta mielestäni istuu ihan ok. paikalleen, Mutta mikä tärkeintä kyljet ei saa kivisuihkua enään   :)

Läpistä suoristin nuo ¨nystyrät¨ lämmittämällä;





lopuksi vielä ylimääräiset muovit pois:



tältä ne näyttää paikallaan:











Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa juha-vallin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 Classic 2,3T -98
« Vastaus #29 : 06.04.2017, 19:28:02 »
 Mitä läpysköillä oli hintaa?

 

Futurez  Kulkukoira