Mitä tuon videon perusteella voi päätellä suuttimien vuotamisesta, miksi yksi paluulinja tuottaa enemmän? Jos suutin vuotaa niin miten se vuotava löpö menee paluulinjaan, eikö löpö menekkään öljyn sekaan, vai onko vuotoja erilaisia?
En mikään Common Rail diisselien tuntija ole, mutta näin olen itse ymmärtänyt:
Suuttimen kärjen pienistä reijistä osa voi olla tukossa, jolloin polttoainetta menee ruiskutusjakson aikana vähemmän itse sylinteriin ja suurempi osa menee paluulinjaan -->
testissä enemmän kuppiin. Suuttimen taas vuotaessa polttoainetta menee suuttimesta hallitsemattomasti koneeseen tai koneen ulkopuolelle, jolloin paluu linjaan taas menee vähemmän -->
testissä vähemmän kuppiin.
Näin siis teoriassa. Jokin sisäinen vuoto voi olla vaikea havaita jo siitäkin syystä, että näiden diisseleiden ruiskulinjan paineet vaihtelee kierrosten ja kuorman mukaan ja vuoto saattaa esiintyä vain suurilla paineilla ja kovalla kuormituksella. Ulkoinen vuotohan taas on helppo havaita, kun kone päältä märkä tai lammikko alla.
Joku suuttimista paremmin perillä oleva voisi kertoa, mikä näissä alkaa vuotamaan jos alkaa? Likaantuuko/kuluuko suuttimen mekaniikka johtaen väärin ruiskutusaikoihin tai jumittamisiin, pettääkö tiivisteet tms? Siemensin valmistamat taitaa ainakin 2.0D:ssä olla.