RallyBaron  Samppasport

Polttoainetta vuotaa öljyn sekaan jostain? Volvo V50 2.0D vm.2005

  • 33 Vastauksia
  • 13136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sari82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Hei! Auto oli tällä viikolla polttoainekäyttöisen lisälämmittimen perushuollossa..(ei liity tähän), soittivat sitten korjaamolta että autossani on öljyn määrä lisääntynyt reilusti yli mittatikun ylärajan. ? ? Kysyivät saisivatko vaihtaa öljyt. Ok. Auton öljyt oli vaihdettu samaisessa paikassa viimeksikin ja olin ajanut kyseisillä öljyillä 6000 kilsaa. Lisätty öljyn määrä on ollut täsmälleen sama jokaisella kerralla. (autoa on huollettu samassa paikassa) Kysymys kuuluukin: Mistä ihmeestä öljyn sekaan pääsee vuotamaan polttoainetta?? Korjaamolla veikkasivat suutinvikaa (yksi suutin maksaa 450€), mutta tuntuu jotenkin turhauttavalta ja rahanhaaskaukselta lähteä ampumaan millään hakuammunnalla vikaa..:( Eli kullanarvoiset ajatukset olisivat nyt paikallaan.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Juuri korjautin yhden suuttimen, hyvä tuli,osa n.10e, työ 85e. ;D
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Hiukkassuodatin voi myös olla tukossa. Nimimerkki "Volvotdi" olis varmaankin aika hyvä asiantuntija, sillä hän tietää  moottoreista.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Sari82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Juuri korjautin yhden suuttimen, hyvä tuli,osa n.10e, työ 85e. ;D

 Hah! :D Okei! Tuo hinta 450€ tuli korjaamolta.. :D Mutta enivei, eihän vika välttämättä ole suuttimessa...

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Yksi tai useampi suutin vuotaa tai hiukkassuodattimen tukkeutuminen ja/tai siitä johtuva jatkuva regenerointi olis arvaus täältäkin. Vikakoodit kannattaa lukaista onko mitään.

Onko muuten kulutus kasvanut viime aikoina?

Suuttimien vuotamisen/tukkeutumisen voi karkeasti testata vanhalla tavalla mittaamalla kunkin suuttimen polttoaineen paluulinjan tuottoa. Tarvitaan 4 purkkia/ruiskua ja pätkät letkua:
https://www.youtube.com/watch?v=iFxA7YGUJhc
« Viimeksi muokattu: 22.10.2016, 21:40:02 kirjoittanut M141 »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Yksi tai useampi suutin vuotaa tai hiukkassuodattimen tukkeutuminen ja/tai siitä johtuva jatkuva regenerointi olis arvaus täältäkin. Vikakoodit kannattaa lukaista onko mitään.

Onko muuten kulutus kasvanut viime aikoina?

Suuttimien vuotamisen/tukkeutumisen voi karkeasti testata vanhalla tavalla mittaamalla kunkin suuttimen polttoaineen paluulinjan tuottoa. Tarvitaan 4 purkkia/ruiskua ja pätkät letkua:
https://www.youtube.com/watch?v=iFxA7YGUJhc
Pelkät letkut riittää, n. metrin.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Sari82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Yksi tai useampi suutin vuotaa tai hiukkassuodattimen tukkeutuminen ja/tai siitä johtuva jatkuva regenerointi olis arvaus täältäkin. Vikakoodit kannattaa lukaista onko mitään.

Onko muuten kulutus kasvanut viime aikoina?

Suuttimien vuotamisen/tukkeutumisen voi karkeasti testata vanhalla tavalla mittaamalla kunkin suuttimen polttoaineen paluulinjan tuottoa. Tarvitaan 4 purkkia/ruiskua ja pätkät letkua:
https://www.youtube.com/watch?v=iFxA7YGUJhc


On noussut kulutus. Ja aika reilustikkin. :(
« Viimeksi muokattu: 23.10.2016, 11:26:38 kirjoittanut Sari82 »

Poissa MSantala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Antaisin kanssa ääneni hiukkasloukun jatkuvaa regenerointiin / tukkeutumiseen, varsinkin kun polttoaineen kulutus on noussut. Samalla tavalla käynyt kahdelle autolle täällä. Nimimerkki volvotdi voinee tosiaan vahvistaa tämän ja auttaa ongelmassa :)

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Suosittelen käyntiä Tampereella. Itsellä kulutus pieneni ja öljyn määrä alkoi pysymään vakiona. Mulla oli egr ja hiukkassuodatin syynä kaikkiin oikkuihin.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2016, 17:26:48 kirjoittanut Mika_L »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eikö noissa Volvon pikkudieseleissä nimenomaan tartte vaihtaa koko hiukkassuodatin n100tkm välein? Onko aloittajan auton suodatin ropattu milloin viimeksi, näkyykö mistään lapuista?

Mikä tuo mystinen Tampereen paikka on? Siellä ilmeisesti pönttö tyhjennetään jne. Kertokaa et aloittaja ymmärtää..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
veikkaukeni: VOLVOTDI
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Rataraat0

  • Vieras
« Viimeksi muokattu: 11.02.2019, 09:57:52 kirjoittanut Rataraat0 »

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi

Suuttimien vuotamisen/tukkeutumisen voi karkeasti testata vanhalla tavalla mittaamalla kunkin suuttimen polttoaineen paluulinjan tuottoa. Tarvitaan 4 purkkia/ruiskua ja pätkät letkua:
https://www.youtube.com/watch?v=iFxA7YGUJhc

Mitä tuon videon perusteella voi päätellä suuttimien vuotamisesta, miksi yksi paluulinja tuottaa enemmän? Jos suutin vuotaa niin miten se vuotava löpö menee paluulinjaan, eikö löpö menekkään öljyn sekaan, vai onko vuotoja erilaisia?

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Mitä tuon videon perusteella voi päätellä suuttimien vuotamisesta, miksi yksi paluulinja tuottaa enemmän? Jos suutin vuotaa niin miten se vuotava löpö menee paluulinjaan, eikö löpö menekkään öljyn sekaan, vai onko vuotoja erilaisia?

En mikään Common Rail diisselien tuntija ole, mutta näin olen itse ymmärtänyt:

Suuttimen kärjen pienistä reijistä osa voi olla tukossa, jolloin polttoainetta menee ruiskutusjakson aikana vähemmän itse sylinteriin ja suurempi osa menee paluulinjaan --> testissä enemmän kuppiin. Suuttimen taas vuotaessa polttoainetta menee suuttimesta hallitsemattomasti koneeseen tai koneen ulkopuolelle, jolloin paluu linjaan taas menee vähemmän --> testissä vähemmän kuppiin.

Näin siis teoriassa. Jokin sisäinen vuoto voi olla vaikea havaita jo siitäkin syystä, että näiden diisseleiden ruiskulinjan paineet vaihtelee kierrosten ja kuorman mukaan ja vuoto saattaa esiintyä vain suurilla paineilla ja kovalla kuormituksella. Ulkoinen vuotohan taas on helppo havaita, kun kone päältä märkä tai lammikko alla.

Joku suuttimista paremmin perillä oleva voisi kertoa, mikä näissä alkaa vuotamaan jos alkaa? Likaantuuko/kuluuko suuttimen mekaniikka johtaen väärin ruiskutusaikoihin tai jumittamisiin, pettääkö tiivisteet tms? Siemensin valmistamat taitaa ainakin 2.0D:ssä olla.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Onko paluuvirtauksessa olemassa joku määrä paljon sitä tulee esim. tyhjäkäynnillä 5min aikana?

 

KL-varaosat  Race.fi