Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Polttoainetta vuotaa öljyn sekaan jostain? Volvo V50 2.0D vm.2005

  • 33 Vastauksia
  • 13125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sari82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Heipä hei!! Jälleen vaivaan teitä viisaampia. Minulla tämä öljyn lisääntyminen (laimentuminen) aiheutti moottoririkon. Edellisestä öljynvaihdosta ei ollut kulunut kuin 3500 kilometriä. Nyt vaihtokone ja samat ongelmat jatkuvat.  :idiot2: On asennettu uusi loukku, uusi loukun anturi, suuttimet olivat tarkastuksessa (ei vikaa), laturi uusi..jne. Mulla on totaalisesti mennyt hermo koko autoon. Korjaamoilla vaihdetaan kalliita osia ihan hakuammuntana ja nostetaan kädet pystyyn, kun vika ei korjaannu! 6500 euroa mennyt tähän mennessä!!! Tänään auto hinattiin jälleen korjaamolle kotipihasta. Käynnistyy, mutta ei pysy käynnissä. Lisäksi Vaasan volvolla missä loukku vaihdettiin, asennettiin joku uusi päivitys. Tämän jälkeen auto miettii turhan pitkään kiihdyttäessä..ei siis lähde alakierroksilla niin kuin ennen. Mitä hittoo mä nyt oiken teen tuon auton kanssa? Hemmetin hienossa kunnossa muuten mutta konepellin alla ei oikein toimi!! Mä en oo mikään autonasentaja, mutta mun mielestäni korjaamoiden pitäisi tietää mitä tekee.. Yhyy!! Auttakaa naista mäessä! Mä haluan mun auton toimimaan niin kuin ennenkin!!! :'(

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Kuten noin 100 kertaa olen täällä tämän maininnut vastaavassa ongelmassa, kaksi vaihtoehtoa:

1. Uusi moottorinohjainlaite = 2000€
2. Loukun poisto osaavalla tekijällä = ~700€

Muut konstit ovat täysin turhia ja vievät vain aikaa ja rahaa, kuten tämäkin tapaus taas osoitti.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Sari82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Niin. Olen itse ehdoittanut korjaamolla tuota loukun poistoa. (sinun vastaukseen vedoten) Vastauksesksi sain pään pyörittelyä ja että vika ei johdu siitä. :-\ 

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Niin. Olen itse ehdoittanut korjaamolla tuota loukun poistoa. (sinun vastaukseen vedoten) Vastauksesksi sain pään pyörittelyä ja että vika ei johdu siitä. :-\

Minkä vuoksi se heidän mielestä ajaa dieseliä öljyn joukkoon?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Niin. Olen itse ehdoittanut korjaamolla tuota loukun poistoa. (sinun vastaukseen vedoten) Vastauksesksi sain pään pyörittelyä ja että vika ei johdu siitä. :-\

Hyvä Sari82, Volvo huolto ei koskaan ryhdy loukunpoistoihin(!). Kyseinen toimenpide on auton muuttamista joka vieläpä vaikuttaa päästöihin ja moinen touhu ei tietenkään kuulu merkkihuollon toimintaan. Suosittelen että hurautat vaikka tuonne volvotdi pajalle ja poistatat sen loukun. Kannattaa katkaista huoltokierre nyt heti.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
6500€ ja auto vieläkään kunnossa... Itse riitauttaisin tilanteen, eihän asiakkaalla kuulu maksaa korjaamon vian korjaus arpajaisia.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa diggeridoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0D myös itsellä. Öljyn lisääntymisen takia poistatin loukun ja egr pois pelistä myös ja ohjelmoitiinkin toki.
Mutta mutta, öljyn lisääntyminen jatkuu edelleen. Kulutus toki tipahti 8litrasta noin kuuteen.
Niin  mistä sitä sitä sitten vikaa lähtis hakemaan?  Suuttimista vai voiko ohjelmointi olla viallinnen?

Korjaamo setä sanoi että ei tullu nii pirteä kuin olisi pitänyt tulla ohjelmoinnilla ja epäili tukkoista imusarjaa, tiiäppä tuosta sitte.

Niin se kysymys siis että mitä sitten tehtäisiin ettei menis dieselit öljyyn?

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Voisiko korkeapainepumpun tiivisteistä vuotaa polttoainetta öljytilaan.Tammerdieselistä itse ostin uudet tiivisteet, kun epäilin sitä yhdeksi mahdollisuudeksi.Ei paljoa maksa osat.Työtä korjaamolla reilu tunti meni.

Mattimies

  • Vieras
Suutinvikaa on ollut tuttava piirissä , eri automerkeissä .

Poissa diggeridoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Voisiko korkeapainepumpun tiivisteistä vuotaa polttoainetta öljytilaan.Tammerdieselistä itse ostin uudet tiivisteet, kun epäilin sitä yhdeksi mahdollisuudeksi.Ei paljoa maksa osat.Työtä korjaamolla reilu tunti meni.
Loppuiko tuolla remontilla vuoto öljytilaan?

Poissa diggeridoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Suutinvikaa on ollut tuttava piirissä , eri automerkeissä .
Minkälaiset oireet suutinvika aiheuttaa nuin muuten.
Kun tuntuu käyvän ja toimivan muutoin niin hyvin, ainoo toi öljyn lisääntyminen.
Toki se korjaamo setä sanoi ettei tullu ihan nii pirtee ku yleensä sillä ohjelmoinnilla tulee että jotai häikkää
siellä jossain voi olla.  Voisko olla sitte ne suuttimet??

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Joko ohjelmointi ei mennyt nappiin tai voihan tuolta kp-pumpulta päästä dieseliä öljytilaan eli tiivisteet vaihtaisin, koska ei se niin kallis hommana ole.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa diggeridoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Joko ohjelmointi ei mennyt nappiin tai voihan tuolta kp-pumpulta päästä dieseliä öljytilaan eli tiivisteet vaihtaisin, koska ei se niin kallis hommana ole.
Suuttimiako et epäilisi viaksi tuohon? Toki oiskin mukava että ne olis kunnossa kun kait aika hintava uusia?
Ruukaako nuita kp-pumpun tiivisteitä nuista mennä?
"Tavaraa" tulee mittatikkuun lisää noin 1cm/1200km.
Pitänee kysellä korjaamolta mahdollisesta ohjelmoinnin epäonnistumisesta. Liekkö semmonen kuinkin yleistä?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Huom! Ketjun aloittajan auton suuttimet on tarkistettu, loukku ja anturi ja moottorikin(!) vaihdettu notta luulisi tiivisteetkin vaihdetun. Silti vuotaa öljyn sekaan. Vika siis moottorinohjainlaitteessa? Se vaihtoon tai juuri vaihdettu loukku pois..?
« Viimeksi muokattu: 11.10.2017, 00:00:00 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa diggeridoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Huom! Ketjun aloittajan auton suuttimet on tarkistettu, loukku ja anturi ja moottorikin(!) vaihdettu notta luulisi tiivisteetkin vaihdetun. Silti vuotaa öljyn sekaan. Vika siis moottorinohjainlaitteessa? Se vaihtoon tai juuri vaihdettu loukku pois..?
Tuosta omastani loukku tyhjätty fyysisesti sekä ohjelmallisesti mutta silti se perhana öljy vaa lisääntyy :-[

 

Ateho  Elekma