Carcom Oy  Ateho

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #105 : 07.10.2017, 20:19:13 »
Eikös tuon hienon pakoputkenpään tilalle kannattaisi vaihtaa läppä ?...kunnon perusteella ei taida tuntejakaan olla paljoa ajettu..
laitoin jotakin mitä löytyi nyt äkkiseltään  ;D kyllä kai siihen jotain muutakin keksitään tänään tuli niin ei viellä ole oikeen kerenny  :D
ja tunteihin ei paljoa en nyt muista mutta aika vähän :)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #106 : 07.10.2017, 20:31:05 »
Noita pakoputken läppiä myydään ihan erikseenkin. Noista vanhemmista Valmeteista taisi puuttua se läppä jo ihan tehtaan jäljiltä. Tuossa vaparikoneessa tuskin menee vettä niin paljoa putken kautta että vahinkoa tulisi, mutta yhden tapauksen tiedän Ponsse Ergosta kun meni vettä pakoputken kautta ja oli jäätynyt pakkasella, jonka seurauksena turbo hajosi.

Vanhoissa David Brown vapareissa on pieni reikä pakosarjan pohjassa, ilmeisesti veden takia...

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #107 : 07.10.2017, 20:36:24 »
Noita pakoputken läppiä myydään ihan erikseenkin. Noista vanhemmista Valmeteista taisi puuttua se läppä jo ihan tehtaan jäljiltä. Tuossa vaparikoneessa tuskin menee vettä niin paljoa putken kautta että vahinkoa tulisi, mutta yhden tapauksen tiedän Ponsse Ergosta kun meni vettä pakoputken kautta ja oli jäätynyt pakkasella, jonka seurauksena turbo hajosi.

Vanhoissa David Brown vapareissa on pieni reikä pakosarjan pohjassa, ilmeisesti veden takia...
ok hyvä tietää mutta hätä värjelu tuo vain on ompa itselläni parempi mieli ehkä ??? ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #108 : 07.10.2017, 21:54:53 »
Eikös tuon hienon pakoputkenpään tilalle kannattaisi vaihtaa läppä ?...kunnon perusteella ei taida tuntejakaan olla paljoa ajettu..

Ei, sitä räminää viitsi kukaan kuunnella... Oikea putkimutka ja suunta vielä eteenpäin niin hiljenee ääni hyttiinkin. Suoralla putkella ruostuu pakosarja siitä putken alta, ehkä jo viidentoista vuoden päästä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #109 : 07.10.2017, 21:58:14 »
Jos on hyvin vaimennettu ohjaamo niin ei siitä läpästä mitään räminää kuulu yhtään. Tuossa Casessa on läppä pakoputkessa ja siitä ei kuulu mitään räminöitä/muutakaan ääntä edes ulkona koneen käydessä. Silloin se läppä on todella väljäksi kulunut akselistaan tai tasapainotettu huonosti jos siitä räminä kuuluu.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #110 : 07.10.2017, 22:03:23 »
Onko sillä mitään väliä mitä kuuluu eiköhän noi rämise ja kolise muutenkin ja tietenkin radioon voi laittaa ääntä lisää ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #111 : 07.10.2017, 22:07:35 »
Tuollainen Valmettihan tosiaan resonoi koppiin jo valmiiksi niin paljon ettei se läppä paljoa haittaisi :P....sekin on totta että ainahan vanhat koneet pitää kaikkea räminää/kolinaa muutenkin. Huomaa varsinkin sen jälkeen kun uudemmilla koneilla ajanut.

Myös IKH myy tuollaisia läppiä mitkä on vaimennettu, eikä ole pahakaan hinta: http://www.ikh.fi/fi/search/pakoputken+hattu

« Viimeksi muokattu: 09.10.2017, 19:39:04 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #112 : 14.10.2017, 16:13:22 »
Moi, oli yhden kaverin kanssa keskustelu vanhojen traktoreiden max. nopeudesta. Kehui, että30km/h, Osaatteko sanoa, kuinka vanhoilla. Koska tuo 40km/h tullut käyttöön. Ja onko vanhoilla vielä voimassa tuo 30km/h. vanhus kiittää. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #113 : 14.10.2017, 18:49:55 »
Kulkihan esim. -84 vuonna Valmetin 805 ja 905 mallit lähemmäs 40km/h. Mutta suurinosa taitaa kulkea tuota 30km/h, ja -90 luvulla tuli enemmän noita 40km/h kulkevia traktoreita. Ainakin Casen/David Brown 1594 ja 1694 malleihin saa nykyään välityksen vaihdettua sellaiseen, että kulkee sekin 50km/h. Mielestäni vanhoillakin traktoreilla saa ajaa sen 40km/h jos kulkee sellaista vauhtia, eikä niissä ole mitään 30km/h rajoituksia.

https://konedata.net/traktorit/valmet-valtra/volvo-bm-valmetvalmet-655-905/
« Viimeksi muokattu: 14.10.2017, 19:57:22 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #114 : 14.10.2017, 22:24:32 »
Juu ja Ursukseen sai transporter vaihteiston jolla kulki 55.
Ennen vanhaan laitettiin kuormauton perästä tehty peräkärry kiinni voiman ulosottoon ja ajettiin Nuffilla kahdeksaa kymppiä...  Eräs tuttu ukko ajo semmosella virityksellä viljakuorman kans kovassa alamäessä ylösalaisin ja nirri pois.
Koulukaveri ajoi maakoulussa ruuvatulla hytittömällä majorilla kans hengen itteltään pois.
Parempi on ettei tommoset jousittamattomat kikottimet kovempaa kuljekaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #115 : 14.10.2017, 22:54:36 »
Onhan se tietysti vähän eri asia nykyisillä traktoreilla päästellä yli 50km/h, kun on ohjaamoissa ja joissakin etuakselit jousitettu. Vanhemmissa simpukka-ohjatuissa on niin väljä ohjaus yleensä muutenkin, että en ihmettele yhtään mikäli on mennyt metsään, siihen vielä jotkut kelvottomat kuivat jarrut kaveriksi niin on varmasti melko tappava yhdistelmä, tuolla peräkärry/ulosotto virityksellä. Kovaa kulkee, mutta ei pysy tiellä tai pysähdy kun vaan jarrut käryää. Runko-ohjatuilla koneillakaan en lähtisi ajamaan paljon yli 25km/h, ei pysy sekään enää tiellä sen jälkeen kun on muutenkin aika levoton ohjata, ilman orbitrolia. Tuollainen vanha traktori tärisee ja jysäyttää kuopissa hiekkatielläkin niin paljon että ei sellaisella viitsi ajaa edes sitä 30km/h, kuin asfaltilla.

Tuollaiset kopittomat vanhat traktorit ovat yhtä vaarallisia laitteita kuin isommat mönkijät, kaatuessa on äkkiä niskat nurin...
« Viimeksi muokattu: 14.10.2017, 22:57:26 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #116 : 15.10.2017, 09:42:47 »
Nojoo, kulkeehan noi, mutta kaverin kaverilla kuulemma joku vanha, jolla oli ajanut n.40km/h. Oli kuulemma saanut sakot nopeudesta. :o
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #117 : 15.10.2017, 12:16:32 »


leyland 344 vm 1972.  remontit kaikki mitä tehty vuosien aikana on tiedossa. olen kolmas omistaja ja papereiten mukaan toinen.
nykyään tallin pihanauraus käytössä ja romujen siirtelyä että vähällä käytöllä on.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #118 : 15.10.2017, 21:47:52 »
Nojoo, kulkeehan noi, mutta kaverin kaverilla kuulemma joku vanha, jolla oli ajanut n.40km/h. Oli kuulemma saanut sakot nopeudesta. :o
Tuliko sakot nimenomaan siitä että traktori kulki liian kovaa poliisin mielestä, samalla tavalla jos laitat mopon kulkemaan esim. 50-60km/h, että ajoneuvokohtainen rajoitus meni yli, vai ajoiko vaikkapa 30km/h rajotusalueella sen 40km/h ?

Vähän oudolle nuo sakot kuulostaa kun tuollakin mainittu jopa leikkuupuimurille max. 40km/h nopeus, sellaista saa muuten ajaa kilvettömänäkin tieliikenteessä. Ettei olisi tullut noihin sakkoihin vähän lapinlisää/värikynää tai jätetty osa totuudesta kertomatta, on myös mahdollista että alkuperäinen kertomus vähän muuttunut matkalla ja ne sakot tuli oikeasti jostain aivan muusta asiasta ::)

https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/traktorit-ja-tyokoneet

Traktorien ajoneuvokohtaiset nopeusrajoitukset

T1-T3-luokan traktorien sekä T1-a - T4-a-luokan traktorien suurin liikenteessä sallittu nopeus on 40 km/h. Liikennetraktorin suurin sallittu nopeus on 50 kilometriä tunnissa. Nopean traktorin, eli b-luokan traktorin, suurin sallittu nopeus on 60 km/h. Kuitenkin sellaisen b-luokan nopean traktorin, jonka rakenteellinen nopeus on yli 60 kilometriä tunnissa ja joka on varustettu lukkiutumattomilla jarruilla, suurin sallittu nopeus on 80 kilometriä tunnissa.

Moottorityökoneen, kuten leikkuupuimurin, suurin sallittu nopeus on 40 km/h.


Iltalehdessä on aikanaan kysytty myös Eskolta asiaa ja hänkin väittänyt että max. nopeus on tuo 40km/h ja liikennetraktorit 50km/h tai yli.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013041016884203_ae.shtml
« Viimeksi muokattu: 15.10.2017, 21:52:58 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #119 : 16.10.2017, 09:22:50 »
Oli sanonut, että traktorin max. nopeus 30km/h, ja oli ajanut 40km/h. En ole löytänyt vanhoilta traktoreilta tuota max. nopeutta, onko sitä edes ollu? ::)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo