RallyBaron  Samppasport

S90 Royal 1998

  • 38 Vastauksia
  • 13774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #30 : 13.02.2017, 23:47:42 »
Jos tarkkoja ollaan niin tuo pintahan on aivan kamala :2funny: Naarmuista päätellen käynyt paljolti konepesussa. Lisäksi siinä on joku pinnoite jonka levitys ei ilmeisesti ole oikein onnistunut, koska pinnassa näkyy pyyhkäisyjälkiä ja holoja.

On tuossa tullut harjoiteltua yhden hopean V70:n ja sinisen Transporterin verran joten eiköhän tämänkin kimppuun uskalla käydä. Liuottimen, raudanpoiston ja claybarin jälkeen ensimmäinen kierros Scholl S3 goldilla ja Schollin mustavalkoisella spider-laikalla, ajojälkien poisto S30:llä ja laivastonsinisellä spiderilla, lopuksi Collinite 476s.

Kauanko arvioit tuon em. Käsittelysi vievän aika ja mikä on sen kustannus? Ihan uteliaana kysyn kun teetin omaan autooni Brilliant+ käsittelyn, siis uuteen autoon, en tiedä onko siitä mitään hyötyä tai haittaa mutta teetin samalla kun ruosteenesto käsittelykin tehtiin.(Finikor)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #31 : 14.02.2017, 23:02:04 »
Kauanko arvioit tuon em. Käsittelysi vievän aika ja mikä on sen kustannus? Ihan uteliaana kysyn kun teetin omaan autooni Brilliant+ käsittelyn, siis uuteen autoon, en tiedä onko siitä mitään hyötyä tai haittaa mutta teetin samalla kun ruosteenesto käsittelykin tehtiin.(Finikor)
Tuskin ainakaan haittaa.

Näyttää olevan melko lailla samat työvaiheet tuossa Brilliant+-käsittelyssä, lukuunottamatta pinnoiteainetta. En oo kattonut kellosta sen tarkemmin mutta on noissa mennyt rauhanomaisesti tehden muutama ilta per auto. Sen verran naarmuisia ovat olleet että karkeammalla aineella ja laikalla on saanut ajaa 2-3 kertaa ennen kuin on ollut tyytyväinen. Kustannukset autoa kohden on sitten tapauskohtainen homma, riippuen puunattavien autojen määrästä, aineista ja onko esim. kiillotuskone satasen vai viidensadan kone.

Paree kun ei laske liikoja, ei näissä voitolle pääse  :2funny:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #32 : 15.02.2017, 00:45:52 »
Tuskin ainakaan haittaa.

Näyttää olevan melko lailla samat työvaiheet tuossa Brilliant+-käsittelyssä, lukuunottamatta pinnoiteainetta. En oo kattonut kellosta sen tarkemmin mutta on noissa mennyt rauhanomaisesti tehden muutama ilta per auto. Sen verran naarmuisia ovat olleet että karkeammalla aineella ja laikalla on saanut ajaa 2-3 kertaa ennen kuin on ollut tyytyväinen. Kustannukset autoa kohden on sitten tapauskohtainen homma, riippuen puunattavien autojen määrästä, aineista ja onko esim. kiillotuskone satasen vai viidensadan kone.

Paree kun ei laske liikoja, ei näissä voitolle pääse  :2funny:

No kunhan saat Volvon kiiltämään niin se lienee se palkitsevin koko hommassa, toisekseen ainakin oma käsitelty autoni on helppo pitää puhtaana kun lika lähtee jo painepesurilla lähes kokonaan ja sitten Korrekin auto shampoolla ja sienellä kun pyyhkäisee niin on hyvä. :)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #33 : 29.03.2017, 23:28:42 »
Alkuperäisten 16" Uranuksien sijaan asentuivat vähän epäkonservatiivisemmat kesäpyörät. Eteen oli laitettava 5 mm spacerit, muilta osin ei sopivuusongelmia. Renkaat ovat 225/40, niillä ei tosin ajele enää kovin kauaa. Luultavasti suurennan kokoon 235/40 sitten kun uusin renkaita.



Alkoholiaikakausikin alkoi. Kuvassa T6 suuttimet paikallaan ja alkuperäinen vertailuna. Tällä hetkellä tankissa on vielä 1/3 bensaa, joten vähän rikkaalla mennään. Ajellaan ja kulutetaan polttoainetta niin saa tankata lisää viunaa.



Tulevia juttuja ovat ainakin laatikkoöljyjen, pyöränlaakerien ja etutolppien ylätukien uusinta. Vasemman takapyörän laakerissa on selvästi havaittava välys ja mielestäni muualtakin kuuluu jurinaa...
« Viimeksi muokattu: 21.07.2017, 23:07:05 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #34 : 21.07.2017, 23:33:25 »
No niin, siirrytty kuvat.fi:n käyttöön yleisesti tiedossa olevista syistä.

Oikea nivo oli täysin hengetön, joten iskareita oli uusittava. Erinäisten coilover- ynnämuiden suunnitelmien jälkeen tilasin Skandixilta uudet Nivomatit, samalla vauhdilla siis molemmille puolille. Alustahan on korkea noilla mutta kyllä on hyvä ajaa ja pysyy ryhdissään vaikka olisi joku takapenkillä. Nyt tosin etupään löysyys maantienopeuksissa korostui entisestään, joten paan eteenkin uudet iskarit.





Vpartsilta sai mallikohtaiset led-kilvenvalot, joten sellaiset asentuivat.





Pegasukset olivat hölmön näköiset tällaisessa pappamobiilissa joten oli saatava auton arvolle sopivat vanteet. Kuukausien ankarien neuvottelujen jälkeen harrastajatoveri myi Capellat ja hommasi 19" R-replicat omaan V70:iinsä :juhau:









Etupuskurin lippa puuttuu taas, siihen on jotain jäynää kehitteillä. Tiedotetaan virallisesti kunhan jotain tapahtuu.

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4078
  • www.vrcf.fi
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #35 : 22.07.2017, 00:15:06 »
Tuota, onko sulla nuo Nivomaticit mistä syystä ylösalaisin  ???
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #36 : 22.07.2017, 11:58:02 »
Tuota, onko sulla nuo Nivomaticit mistä syystä oikein päin  ???
Koska eivät taida sopia väärin päin  :juhau:

Noin päin oli vanhatkin ja noin päin on ollut muissa vastaavissa mistä on nähnyt kuvia. Kyllä, jäykkäperäisessä ja vanhemmassa multilinkissä on toisin päin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #37 : 22.07.2017, 16:22:23 »
Meinasin kans tulla huuteleen, että iskarit on nurin perin  :D Ihan mielenkiinnosta, mitä uudet Nivot tuli kustantamaan?

Tää on kyllä kaikinpuolin siisti ja ryhdikäs, vaikka etulipan puuttimen toistaseks hieman häiritseekin.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: S90 Royal 1998
« Vastaus #38 : 22.07.2017, 16:43:41 »
Yläpään tarrassa lukee TOP ja OUTSIDE nuolen keralla, joten epäonnistuminen on vaikeaa ;D Noissahan tuo yläpään silmä on hieman vitteessä varteen nähden, joten sen on oltava oikein päin.

Hinta löytyy kun katsoo kvg:stä Volvo 9173200...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

RallyBaron  Samppasport