Kulkukoira  Proturbo

740 GLT T5 607Whp. Maxxecun asennus

  • 100 Vastauksia
  • 39533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #45 : 19.07.2018, 13:40:29 »
Perässä on tiheä kehä. Eikös niitä harvoja oo lähinnä jossain absittomissa? 940 pitäs varmaan kaikki olla tiheällä?

Löytyy alkupään 940 ilman abs.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #46 : 19.07.2018, 17:35:49 »
Tää purku ysi oli b230fk koneella, eli niitä viimeisiä ja mulla on kyllä aika vahva muistikuva, että siinä oli absit. Pitänee käyttää mittaristo irti ja katsoa vielä omat kytkennät läpi, kun kolvailin vaan seiskan johtosarjaan pätkät 940 johtosarjasta, että sai mittarin sopimaan. :)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2018, 17:37:29 kirjoittanut Tuntsa »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #47 : 19.07.2018, 20:01:24 »
Ootko varma, ettei anturin maa jäänyt kellumaan? Noparin neli- vs kolmepinnisyysero on irrallinen signaalimaa anturille vs maadottuu johonkin ulkoisesti matkalla. Tiheä kehä tuli 7-sarjaan noin 88vm, absien mahdollista vaikutusta asiaan en osaa sanoa varmaksi, tietääkseni abs ei vaikuta mutta sutimiseneston kanssa olisi sitten tiuha kehä aina. Tästä viimeisestä täysi poliittinen vastuu...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 16v GLT Pussitettu ja ahdettu---> T5
« Vastaus #48 : 21.07.2018, 17:18:28 »
Nopeusmittari hommaan ei ole vielä ehtinyt perehtyä.

Eilen käytin volvon penkissä. Alkuun oli ongelmia kipinän kanssa, kun alkoi käymään neljällä, mutta puolien vaihdolla ongelma katosi.




Tyytyväinen täytyy olla. 14% voimansiirtohäviöllä laskettuna 692hp/728nm konetehoa.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #49 : 27.07.2018, 17:46:39 »
Nopeusmittari alkoi toimimaan, kun otin 940 akselista toisen anturin taka-akseliin. Luulisi, että itse anturi olisi molemmissa "samanlainen" toiminnaltaan, mutta 940 anturissa oli ainakin leveämpi lukupää. Muistaakseni hammakehä oli aivan anturikohdan reunassa, eli olisiko sitten ollut vaan takakopan pulteissa sen verran väljää, että olisi juuri sen tarvittavan millin mennyt sivuun. Nyt toimii jokatapauksessa. :)

Sisustaa tuli laiteltua kasaan. Kojelautaan tuli 2x usb laturia ja 1x tupakansytytin liitäntä. Nämä sen takia jos tarvii säätöläppäriä tai kännykkää latailla.

Jälleen kerran vakio mittarin päälle tuli laitettua tabletti, jossa msdroid ohjelma. Korvaa oikeastaan kaiken paitsi bensamittarin. Öljynpainetiedot yms tulee megan kautta. Tabletille on oma laturi mittariston takana "kiinteänä", joten mittaristo käynistyy sytytysvirtojen mukana ja sammuu 15sek jälkeen virtojen poiskytkennästä. Yhteys megan kanssa hoituu bluetoothilla.




Megalle vääntelin kiinityspannan reikäraudasta. Kaikkien vihaama tuote, mutta pääsee ihan siistiin lopputulokseen, kun pistää kutistesukan päälle. ;)


Absien kanssa meinaa olla vähän ongelmaa. Virrat kun laittaa päälle, niin ei edes merkkivalo syty. Eivät ole oikeastaan ikinä toimineen kunnolla. Välillä ruksuttanu poljinta kävelyvauhdissa kuivalla ja välillä isossakin vauhdissa, kun kevyesti jarruttanut. Kehät oli toki likaiset ja merkkivalon oli joku poistanut. Nyt kumminkin edellämainitut kunnossa, muttei vaikutusta. Kai se pitää alkaa mittailemaan...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #50 : 27.07.2018, 22:46:29 »
Tuossa yhdestä 940 korjaantui absit kun korjasi mittaristosta katkenneen virtapiirin, ei syttynyt merkkivalokaan sen takia kun oli poikki.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #51 : 27.07.2018, 23:39:59 »
Tuossa yhdestä 940 korjaantui absit kun korjasi mittaristosta katkenneen virtapiirin, ei syttynyt merkkivalokaan sen takia kun oli poikki.
Jep, oli 960:ssä sama vika. Folio kun tekee siellä jyrkkiä taitoksia, niin oli taitoksen kohdalta piiri poikki.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #52 : 02.08.2018, 19:25:59 »
Tässä korjausohje, elpyi itselläkin tällä kikalla:

https://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstrumentsPanelRepair.htm
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #53 : 05.08.2018, 12:42:32 »
Abseista löytyi vika. Oli jäänyt korisähköille menevä liitin irti, kun ihmettelin nopeusmittarin toimintaa. Nyt toimii vikavalokin siis. :)

Nyt vielä, kun katin ja toisen vaimentimen sais hommattua putkeen niin voisi jo leimalle yrittää. Jos jollain jäänyt nurkkiin edellämainittuja 3.5" RST, niin saa tarjota yv.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #54 : 13.08.2018, 22:03:51 »
Eipä löytynyt vaimenninta, joten sellanenhan piti saada.

Aihioksi 1.5mm seinämäinen rst putki. Löytyi metalliroskiksesta. Mankelia ei ole, joten tunkilla kasaan auton vetokoukkua vasten.


Sitten välistä sopiva pala pois ja hitsaten takas kasaan:



Hukkapaloista päädyt. Sisäputki samaa 3.5" putkea mitä muukin putkisto. Teen luultavasti viillot rälläkällä, koska ei ole pylväsporaa tallilla. Vaimennin villatkin pitää vielä hommata.



Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #55 : 14.08.2018, 00:20:02 »
Romikselta pienillä rei'illä olevaa rosterilevyä, se toimii hyvin sisäputkena.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #56 : 14.08.2018, 21:33:35 »
Tilasin nyt suoraan marteliukselselta rst reikäputken, kun sieltä tuntui villatkin saavan aika halvalla.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #57 : 20.08.2018, 22:54:51 »







Äänet hiljeni ainakin tallissa käyttelyn perusteella aika paljon.


Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #58 : 20.08.2018, 23:09:45 »
Vapaa-ajan teräs. S*

Komeen näköistä tekemistä. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT T5 607Whp
« Vastaus #59 : 04.10.2018, 22:20:22 »
Aika päivitellä tätäkin. Jotain tapahtunut, vaikkei tänne ole päiviteltykkään mitään.

Eli pian viimepäivityksen jälkeen käytin auton katsastuksessa. Samalla muutoskatsastettiin moottori, turvakaaret, jarrut, alusta, vanteet ja oikeastaan kaikki mahdollinen penkeistä vaihteistoon, jottei tulevissa katsastuksissa tule vääntöä muutoksista. Kaikki paperit oli kunnossa ja katsastus oli reilussa tunnissa valmis.

Tämän jälkeen volvolla tuli ajeltua parisen viikkoa. Auto sai rääkkiäkin jonkunverran ja tuntui toimivan hyvin.

Eräs päivä otin sitten magnaflown 3.5" kisakatin putkistosta pois katsastuksen jäljiltä. Eipä kerennyt kuin ykkösen kiihdyttää loppuun ja vaihtaa kakkoselle, kun putkesta pöllähti valkoinen savupilvi.

Logi ei tietenkään sattunut olemaan päällä, mutta vahva veikkaus, että ahdot piikkasivat. Fuel cut oli 2.3bar, mutta olisiko se sitten ollut massapahville tarpeeksi.

Eihän se auttanut kuin soittaa kyyti volvolle. Sattumalta hajosi mustankin volvon vinokone samaan aikaan. Oli hinurikuskilla ihmeteltävää. :D


Seuraavana päivänä lähtikin sitten kone irti.






Pahvi ottanut vähän siipeensä. Lohko ei onneksi ollut ottanut osumaa.

Öljynvaihdon yhteydessä tuli huomattua, että öljyt kimalteli hieman, joten ajattelin samalla tarkastaa alakerran kunnon.

Sieltä löytyikin sitten vikaa. Kampuran päittäis laakerit oli niin loppu, että kampuran limppu oli jo hieronut lohkoon jälkeä. Mitään sivuääniä kone ei pitänyt.

Kampuraan kulunut syvä ura:


Lohkossa jälki. Laakeri paikoillaan ja lähes puhki:




Muuten rk ja kk laalerit sen näköiset, ettei olisi voiteluongelmasta kyse. Mujua mennyt läpi, muttei mitään isompia jälkiä.



Kytkin kulunut todella oudosti. Vauhtipyörän puoli vastaa uutta, mutta asetelman puoli lähes niiteillä.


Öljynpaineita ei tullut koskaan katsottua, mutta penkkivedossa logissa tekee vähän jännää käppyrää. Toisessa paine bar ja toisessa kierokset.


Oon koittanu mittailla kytkintä ja laatikkoa joka suunnalta, enkä keksi mitään mikä työntäis kampuraa väkisin. Jotain pitäs keksiä ennenkuin lyö takas kasaan. Kilsoja kerkes tulemaan 800km.

 

Carcom Oy  Ateho