Samppasport  Futurez

D5 jyrinä tyhjäkäynnillä

  • 51 Vastauksia
  • 14435 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #15 : 20.02.2017, 00:03:18 »
Mä kokeilin inserttejä mutta tärinät vain paheni. Taidan seuraavaksi kokeilla vaihtaa puslat apurunkoon. Onkos sulla mulugren vanhat alipaine kumityynyt tallessa?  Mietin vain että onkohan niitten korkeudessa paljon eroa? Huomasin että mulla on siihen ahtimen viereen laitettu etummainen kumityyny :-\
XC70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #16 : 20.02.2017, 09:37:05 »
Mä kokeilin inserttejä mutta tärinät vain paheni. Taidan seuraavaksi kokeilla vaihtaa puslat apurunkoon. Onkos sulla mulugren vanhat alipaine kumityynyt tallessa?  Mietin vain että onkohan niitten korkeudessa paljon eroa? Huomasin että mulla on siihen ahtimen viereen laitettu etummainen kumityyny :-\

Ne insertit napakoittaa alustaa mutta värinöitä ne vain pahentaa. Esim. Skandix kirjoittaa näin:
"Not recommended for Diesel engines because of the vibration transfer. A slight loss of comfort is possible even at petrol engines."

Minä ikävä kyllä pöljyyttäni heitin vanhat tyynyt roskiin. Ne olivat todennäköisesti aivan kunnossa vielä :facepalm: Vaimo ahdistelee tuon tuosta kun kerään rojua nurkkiin niin tämmöistä se sitten on..

Edit: Ties vaikka apurungon puslilla olisi jotain tekemistä mystisten tutinoitten kanssakin. Noita puslia kun ei kovin moni oo vaihtanu kun tutinoita huonolla menestyksellä ovat jahdanneet. Ilmeisesti nuo puslat ovat kovin pehmeitä koska Volvolle on luonnollisesti ollut tärkeää saada premium auton äänimaailma kuntoon
« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 12:45:11 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #17 : 20.02.2017, 18:52:17 »
Jos vain on mahdollista esim nosturilla tutkailla auton käydessä tuota tutinaa, niin pienellä vääntöraudalla on hyvä testailla eri puslakohtia että kuinka päästää läpi tärinää. ::) Ei tarvii ihan sokkona vaihdella uutta puslaa... ;)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #18 : 20.02.2017, 18:59:54 »
Jos vain on mahdollista esim nosturilla tutkailla auton käydessä tuota tutinaa, niin pienellä vääntöraudalla on hyvä testailla eri puslakohtia että kuinka päästää läpi tärinää. ::) Ei tarvii ihan sokkona vaihdella uutta puslaa... ;)

Tuo mainitsemani tutina tuntuu vain ajossa. Jyrinä taas kuuluu ennenkaikkea paikoillaan ollessa mutta ajossakin matalilla kiekoilla
« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 19:02:27 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #19 : 20.02.2017, 19:51:46 »
Työnsin kännykän auton alle ni tältä näyttää kuskinpuolen taempi pusla






Näenkö väärin vai onko puslan ja korin välissä rako? Näpätkääpä työkin kuva puslastanne verrokiksi

« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 21:38:10 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #20 : 20.02.2017, 21:11:21 »
Samannäköinen pusla mullakin, rakoa pari milliä kuskin nurkka ylöstunkattuna. Rako pienenee hieman  kun laskee auton takaisin pyörien päälle.
Mä tilasin uudet puslat niin näkee miten vaikuttaa. Autossa siis vikana pieni tärinä/tutina ajaessa ja kylmällä kelillä klopisee montuissa. Ääni kuulostaisi tulevan kuskin jalkatilan alta niin voisi varmasti olla apurunko joka ääntelee.   
XC70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #21 : 20.02.2017, 21:42:25 »
Niin..nuo kuvat on näpätty niin että auto pyörillään normaalisti. Kyl pahasti minusta näyttä että väljää on. Tää vain yks apurungon pusla. Mitä lie muissa nurkissa sitten

Se piti vielä kysymäni että onko apurungon ja korin välissä näkyvä lätty tosiaan puslan yläosa? Mitä noita puslia googlettelin niin ei niiden yläosassa kyllä mitään tollaista kumilaippaa ole. Aivan kuin se olis erillinen osa :idiot2:





Edit: Löytyi tälläinen O-rengas..jota näkyy laitetun jälkiasennuksena ehkäisemään klapinaa kuskin jalkatilassa. No jo on :o
https://www.ipdusa.com/products/8283/115683-subframe-o-ring-addresses-sub-frame-knocking-noise
« Viimeksi muokattu: 20.02.2017, 23:10:32 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #22 : 22.02.2017, 11:13:04 »
Niin voisko joku jeesata sen verran et näppää kuvan omasta kuskipuolen takatuesta. Työntää kännykän roiskeläpän takaa auton alle ja näps.

Selviäisi tämä kumilättymysteeri ???
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #23 : 22.02.2017, 13:02:21 »


XC70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #24 : 22.02.2017, 16:11:22 »
Kiitoksia. Kumihan se sielläkin pilkistää ja näyttää kumiprikalle eikä o-renkaalle. Tuo prikka näkyy muuten olevan katkaistu eli ei ehkä tehtaalla laitettu.

Onko tällainen apurungon kiinnitys muuten kovinkin tavallinen? Siis että apurunko makaa puslien varassa ja yläpuolella apurungon ja korin välissä selkeä klappi. Jos apurunko ottaa joskus koriin kiinni (niinkuin ottaa) niin varmasti kolisee. Siksihän sinne kumeja ja o-renkaita on jälkikäteen laitettu. Erikoista että ei oo jo tehtaalla laitettu. Noita kumeja tahi o-renkaita ei näy missään räjäytyskuvissakaan vaikka ainakin o-renkaalle on Volvo koodi ja niitä saa tarvikkeenakin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

V70 D5 05

  • Vieras
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #25 : 16.05.2017, 16:25:18 »
Nyt on vaihdettu apurungon puslat. Jyrinä hieman väheni. 99 prosentin varmuudella jyrinä johtuu rikkinäisestä kaksoismassa vauhtipyörästä. Halpa ratkaisu jyrinään ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #26 : 16.05.2017, 20:30:36 »
Mullakin apurungon puslat ny uudet. Ei mitään vaikutusta :2funny:

Laatikkoa epäilen.. Tuolla tien päällä kun näitä paljon näkee niin väistämättä käy mielessä että jos tämä jyrinä on kovinkin yleistä näissä niin melko sinnikästä sakkia ollaan me suomalaiset ;D Itse olen jo alkanut vilkuilemaan vihreämpää ruohoa mutta todennäköisesti nuukuus voittaa taas kerran
« Viimeksi muokattu: 16.05.2017, 20:35:41 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #27 : 16.05.2017, 20:55:55 »
Nyt on vaihdettu apurungon puslat. Jyrinä hieman väheni. 99 prosentin varmuudella jyrinä johtuu rikkinäisestä kaksoismassa vauhtipyörästä. Halpa ratkaisu jyrinään ;D
Sama täällä :-\
XC70 D5

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #28 : 17.05.2017, 16:03:01 »
Teillä on manuaalilaatikot?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

V70 D5 05

  • Vieras
Vs: D5 jyrinä tyhjäkäynnillä
« Vastaus #29 : 25.05.2017, 23:59:28 »
Joo, mulla manuaali. Täytyy ootella, että kytkin alkaa luistaa tai muuten ääntelemään ja alkaa tilaileen saksasta vauhtipyörä ja kytkin ;D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron