Proturbo  Autodiagnoosi

Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus

  • 642 Vastauksia
  • 313582 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #90 : 01.11.2013, 21:04:21 »
Mä oon nyt siinä uskos että tähän webasto volvoon se ei oo noin helppoa. Jos ois ardic niin lisävaruste moduli ja ohjelmat. Joku gsm rele sitte vaikka maadoittamaan se 3. Pinni vai monesko nyt olikaan. Jos ois jälkiasennus webasto kellolla niin liekkinapin rinnalle vaan systeemit.

Mutta kun on tää webastollinen volvo niin oon päässy siihen käsitykseen että kalliit systeemit vaatii? Korjatkaa jos oon tajunnu väärin niin pääsen mäkin lämmittämään auton puhelinsoitolla :D
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #91 : 01.11.2013, 21:30:59 »
Mä oon nyt siinä uskos että tähän webasto volvoon se ei oo noin helppoa. Jos ois ardic niin lisävaruste moduli ja ohjelmat. Joku gsm rele sitte vaikka maadoittamaan se 3. Pinni vai monesko nyt olikaan. Jos ois jälkiasennus webasto kellolla niin liekkinapin rinnalle vaan systeemit.

Mutta kun on tää webastollinen volvo niin oon päässy siihen käsitykseen että kalliit systeemit vaatii? Korjatkaa jos oon tajunnu väärin niin pääsen mäkin lämmittämään auton puhelinsoitolla :D

Oot ymmärtänyt oikein, siihen tarvii laitteen, joka osaa wbussia, eli remuc tai thermocall webastolta

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #92 : 03.11.2013, 21:16:17 »
Tuo Volvotechin laite alkoi todenteolla kiinnostamaan. Mieluummin asentelisin sen tuonne takaluukkuun, mutta kun ei ole tuota AEM -kaapelia. Mistä sellaisen voi tilata erikseen?

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #93 : 03.11.2013, 21:42:55 »
Tuo Volvotechin laite alkoi todenteolla kiinnostamaan. Mieluummin asentelisin sen tuonne takaluukkuun, mutta kun ei ole tuota AEM -kaapelia. Mistä sellaisen voi tilata erikseen?
2001-2004 malleihin varmaankin tämä AEM-johtosarja volvolta:
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/en-GB/NO/S60/2002/D5/Manual/all/ShowDocument/VCC-425303

Lainaus
+ Wiring
Part. No.   Description   
8637714   For cars without AEM prep (see table)

Jos nuo erikoisviritelmät kiinnostaa niin kannattaa muuten tämäkin blogi lukaista:
http://hackingvolvo.blogspot.fi/2013/01/debugging-in-25c.html
Suomalainen heppu joka tuota väsäilee. Rakenteli oman laitteen mikä korvaa AEM:n ja toimii samalla lämmityksen ohjaimena.
Samaan tapaan toimii kuin tuo CFE eli liittyy CAN-väylään ja lähettelee diagnostiikkaviestejä.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013, 21:52:54 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6024
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #94 : 03.11.2013, 23:09:56 »
Huikea tuo Olaf, tekis mieli tehdä samoin mutta mietin että AEM ei sentään ihan hirveästi maksa ja taitaa toimia luotettavasti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #95 : 03.11.2013, 23:20:47 »
Huikea tuo Olaf, tekis mieli tehdä samoin mutta mietin että AEM ei sentään ihan hirveästi maksa ja taitaa toimia luotettavasti.
Jep, oispa vapaa-aikaa. Nyt vaan tulee laskettua paljonko "työajan menetys" ja mitä on sen perusteella valmis maksamaan valmiista systeemistä, oman alan hommia kun kiinnostaa tehdä vaan tietyn määrän vuorokaudessa. Tuollaiseen projektiin saisi helposti 50-100 tuntia hurahtamaan, mikä on jo monta kertaa remucin ja AEM:n hinta, ja sillä hinnalla saa hiotut kännykkäsoftat kaikille puhelinalustoille. Mutta propsit niille keltä homma onnistuu, ja aikaa ja mielenkiintoa riittää tehdä.
Jos "Olaf" tuon saa vielä joskus valmiiksi niin siitähän saattas muutaman euron vaivanpalkkaa tehdä jos teettää kiinassa valmiita levyjä mihin pistää oman softan. Kyllä tuosta vois helposti vaikka 250 € maksaa jos sillä voi AEM:n korvata (AEM maksaa ~150€) ja hoitas samalla etäohjauksen jotenkin yksinkertaisesti.
Tietenkin siitä ei ois enää pitkä matka tuollaiseen remucin tyyppiseen ökysysteemiin ajastuksilla yms.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #96 : 03.11.2013, 23:24:54 »
Oot ymmärtänyt oikein, siihen tarvii laitteen, joka osaa wbussia, eli remuc tai thermocall webastolta
Eli riittäkö vaikka pelkästään tuo webaston thermocall vai pitääkö lisäksi asennella vieä volvolta ohjelmaa tms lisäksi?
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #97 : 03.11.2013, 23:38:02 »
Eli riittäkö vaikka pelkästään tuo webaston thermocall vai pitääkö lisäksi asennella vieä volvolta ohjelmaa tms lisäksi?

Vaatii vielä softan volvolta.
Thermo call:n toimivuutta en oo kokeillut tuollaiseen, joten en voi 100 prosentin varmasti sanoa, että toimiiko vai ei, periaatteessa sen pitäisi olla sama, kuin mikä volvon logoilla tulee kun volvolta kaukosäädinsarjan ostaa..

Poissa Koukku67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #98 : 25.11.2013, 19:09:50 »
Aikeissa asentaa -04 vuoden XC 70:een Eberi gsm ohjauksella, ja pari kysymystä olis:
Mitä palikoita tarvitaan tuon Eberin oman yleisasennussarjan gsm ohjauksella lisäksi, jotta lämppärin puhallin ym. palikat toimii kuten pitääkin?
Toimiiko tuollainen jälkiasennettu laite myös ajonaikana lisälämmittimenä? Näillä perillä kun talvisin pakkanen nakuttelee usein yli 30 asteessa, niin lisälämpö koneelle ei olisi pahitteeksi  :-\

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #99 : 25.11.2013, 19:28:18 »
Aikeissa asentaa -04 vuoden XC 70:een Eberi gsm ohjauksella, ja pari kysymystä olis:
Mitä palikoita tarvitaan tuon Eberin oman yleisasennussarjan gsm ohjauksella lisäksi, jotta lämppärin puhallin ym. palikat toimii kuten pitääkin?
Toimiiko tuollainen jälkiasennettu laite myös ajonaikana lisälämmittimenä? Näillä perillä kun talvisin pakkanen nakuttelee usein yli 30 asteessa, niin lisälämpö koneelle ei olisi pahitteeksi  :-\

Lämppärin ohjaus hoidetaan ipcu releellä (eli ohjelmoitava rele, joka antaa halutuntyyppisen signaalin ulos)
Luulisin, että varmaan jotain lisäpalikoita tarvii, että saa sen ajonaikana automaattisesti käynnistymään, mutta toki saat sen normaalilla käynnistysmetodilla myös ajonaikana käyntiin.

Poissa Koukku67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #100 : 25.11.2013, 20:00:13 »
Minkä hintainen tuollainen rele ja missä ohjelmoidaan? sinisellä???
Anteeksi huono/epäselvä ulosantini, en kaipaa ajon aikana automaattista käynnistystä, käynnistän kyllä tarvittaessa manuaalisesti.
Halusin lähinnä tietää, onko ajonaikaiselle käytölle jotain estettä, esim. auton omat järjestelmät sekoaa, vehjes keittää tms.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #101 : 26.11.2013, 08:28:13 »
Minkä hintainen tuollainen rele ja missä ohjelmoidaan? sinisellä???
Anteeksi huono/epäselvä ulosantini, en kaipaa ajon aikana automaattista käynnistystä, käynnistän kyllä tarvittaessa manuaalisesti.
Halusin lähinnä tietää, onko ajonaikaiselle käytölle jotain estettä, esim. auton omat järjestelmät sekoaa, vehjes keittää tms.
Rele on jotain 40-60€ luokkaa ja ohjelmointi luultavasti samanverran siihen päälle.
IPCU ei liity mitenkään Volvoon, ei siis ole mikään merkkiosa. Ohjelmointi siis onnistuu varmasti lähes kaikissa paikoissa jossa noita Webastoja/Ebereitä asennetaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #102 : 26.11.2013, 10:59:32 »
Rele on jotain 40-60€ luokkaa ja ohjelmointi luultavasti samanverran siihen päälle.
IPCU ei liity mitenkään Volvoon, ei siis ole mikään merkkiosa. Ohjelmointi siis onnistuu varmasti lähes kaikissa paikoissa jossa noita Webastoja/Ebereitä asennetaan.

Tuossa myydään 9-kympillä...

http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/1291268
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa ast

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #103 : 27.11.2013, 00:23:00 »
C30 1.6d drive 2010 (facelift, 16V kone), tehdasasenteinen eber ajotietokoneeseen integroidulla kellolla.

Mitä tarvitaan että saan eberin käyntiin maadoittamalla jonkun pinnin tai kytkemällä johonkin jännitteen? Mieluiten ohjaus niin että käy sen aikaa kun kytkentä on olemassa ja sammuu kun se häviää.

- AEM moduuli?
- Mitkä softat?
- Johtosarjaa?

Ohjaus tapahtuisi 12V kaukokytkimen kautta.

Poissa Koukku67

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #104 : 29.11.2013, 18:58:46 »
Täällä paikallinen putiikki ilmoitti että eberin asennussarja maksaa hiukan yli 1170 € ja lisäksi tarvitaan jokin Volvon oma johtosarja, hinta reilut 600 €??? Oli kuulemma eberin maahantuoja ilmoittanut, ettei voi antaa takuuta laitteelle, ellei käytetä ko. Volvon omaa johtosarjaa, eli pelkät osat lähemmäs 2000 € :o
Onko tuollainen merkkikohtainen johtosarja todella pakollinen???

 

KL-varaosat  Race.fi