Kaivetaas tämä aihe esiin. Itsellä vastaavaa, hentoista nykymistä esiintyy, varsinkin kylmällä moottorilla. Putsasin vuosi sitten imupuolen anturit (MAF, IAT) ja auton käytös muuttui paremmaksi ja nykiminen katos. Myöhemmin tuli ongelmia täyskaasu kiihdytyksessä yli 3000rpm, jolloin heitti vikatilaan. Syynä oli rikkinäinen IAT (se läppäkotelossa oleva imuilman lämpötila-anturi). Vaihdoin sen ja taas pystyy vedättämään ongelmitta.
MUTTA se perkeleen nykiminen tuli takas ja nyt oikeestaan pahempana, etenkin kylmänä. Pahinta nykiminen on pienemmillä kierroksilla ja pintakaasulla. Ei ole sellaista kenguru meininkiä vaan tuntuu liian pitkältä kaasuvajerilta lähinnä. Kovemmilla kierroksilla ei tunnu nykimistä ja vedot on tallella. Tyhjäkäynti on myös sellaista hennosti aaltoilevaa ja kuulostaa sellaiselta aaltoilevalta huminalta.
Vikakoodeja ei ole. Anturidatat näyttää omasta mielestäni järkevältä. Tyhjäkäynnillä ilmamassamittarin lukemat seillaa tuon äänen mukaan.