Elekma  Autoracing

T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.

  • 111 Vastauksia
  • 39288 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #15 : 31.08.2011, 15:13:05 »
Jännä yksityiskohta tuossa akkukotelossa on pohjassa oleva anturi, lieneekö lämpötilan tunnistin.
Mitähän se auton tietsikka akun lämpötilatiedolla tekee? Välttää ylilatausta?

Ei ole tänään vielä oireillut, n.150 kilsaa ajeltu.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6862
  • Kaikkee sitä...
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #16 : 31.08.2011, 21:38:48 »
Jännä yksityiskohta tuossa akkukotelossa on pohjassa oleva anturi, lieneekö lämpötilan tunnistin.
Mitähän se auton tietsikka akun lämpötilatiedolla tekee? Välttää ylilatausta?

Ei ole tänään vielä oireillut, n.150 kilsaa ajeltu.

Näissä on kuulema juurikin lämpötila-anturi akkukotelossa että auto osaa ladata kylmää akkua enemmän...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #17 : 04.09.2011, 09:49:13 »
Pitänee hommata ahtopainemittari että näkee mitä siellä turbolla tapahtuu kun mennään vikatilaan.
Näppärin asentaa lienee Autogaugen Electrica. Vai onnistuiskohan se letkun vetäminen kabiiniin yhtä kätevästi?
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #18 : 09.09.2011, 17:49:30 »
Tää on vähän niinku ot, mut tilasinpa tuon ahtopainemittarin itelle samantien. Pitää alkaa miettiä siistiä sijoituspaikkaa tuolle.
Aiemmassa vm 98 T4:ssa laitoin ahtomittarin A-pilariin, sille tehtyyn muovikoteloon. Ihan siisti oli, mut nykyiseen T5:n ei voi
laittaa samaan paikkaan turvatyynyjen vuoksi..
Olisko ehdotuksia mittarin paikalle, tai onko joku asentanut ko autoon ahtopainemittaria?
P.s  Kuva ois kiva..  :P

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #19 : 09.09.2011, 22:59:24 »
Minulla on tulossa digitaalinen ahtopainemittari siihen kattokonsoliin keskelle. Siinä on reilusti tilaa mutta projekti ei tahdo edetä... Ergonomisesti ei paras paikka mutta asennus onnistuu erittäin siististi.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #20 : 10.09.2011, 12:59:03 »
Kattokonsoliin siis..? Miten ihmeessä vedät piuhat ja letkun sinne? :o

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #21 : 10.09.2011, 22:35:54 »
Sähköinen paineanturi tulee konehuoneen puolelle tuliseinään ja sieltä piuhat A-pilaria pitkin ylös. Kattokonsolista luultavasti saa käyttösähkötkin mittarille. Onhan noita asennettu mittariston tuntumaan jne. mutta ne asennukset eivät ole minusta olleet kovin nättejä. Kun vaan saisi aikaiseksi.

Vaikein osuus on saada halkaisijaltaan n. 5mm kaapeli konehuoneesta hanskalokeron taakse. Siinä on kuminen läpivienti josta menee paksu kaapelinippu mutta minulle ei ole selvinnyt miten siisteimmin saisi reiän lisäjohdolle ilman että riskeeraisi alkuperäisiä johtoja.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #22 : 11.09.2011, 09:02:40 »
Mittari olis hankittuna ja asennuspaikat komponenteille suunniteltu.
Pitäisi lähtä asentamaan.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #23 : 11.09.2011, 11:36:43 »
Mittari olis hankittuna ja asennuspaikat komponenteille suunniteltu.
Pitäisi lähtä asentamaan.

Laita ihmeessä kuvia, kun asennettu?

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #24 : 12.09.2011, 18:02:00 »
Mittari asennettu ja ohjeistusta katsottu tästä linkistä:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/74619-boost-gauge-install-how-to/

Mittariksi valikoitui siis AG Smoke Electrica Motonetistä hankittuna.
Maata eli miinusta sai erään pultin kannan alta, taustavalolle/dimmerille plussaa valokatkaisijan johdosta ja jäykemmän (ei PWM) 12V jännitteen vedin omalla piuhallaan tupankinsytyttimen piuhoista.
Mittarin anturin sijoitin akkukoteloon (muovipussiin) jonne letku ohjeen mukaan, sieltä piuha mittarille läpiviennistä ohjeen mukaisesti. On muuten helppo ja kätevä läpivientipaikka, näkyy selvästi kunhan akkukotelon ottaa kokonaan poies. Huomio siellä on se lämpöanturi pohjassa, ei kandee vetää sitä johtoa/ anturia hajalle!
Hyvin toimii ja näkyy tuo n.0,5-0,7 bar ahtavankin, lienee siis vakio.
Mittarin sijoituspaikkaan sai johdot hyvin piiloon helposti irrotettavan paneelin alle.

Hyvin vähän tuli otettua kuvia, pitää purkaa ne kännystä ja katsoa onko siellä mitään muille näyttämisen arvoista.
--
EDIT: Eipä juuri ollut, pari kuvaa tänään otettuna:
http://ake.oulunkaari.net/Mittari/12092011322.jpg
http://ake.oulunkaari.net/Mittari/12092011323.jpg

Käänsin jo mittarin näytön suoraan, tuossa kuvassa se on jäänyt hieman vasemmalle kallelleen.
--
EDIT2: Videopätkäkin näkyi olevan: http://ake.oulunkaari.net/Mittari/11092011010.mp4 <= n.48 megaa kooltaan.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011, 18:25:48 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #25 : 12.09.2011, 23:44:11 »
Siisti asennus eikä mittari sotke näkyvyyttä auton varsinaisiin mittareihin.

Tuossa ohjeessa on vain yksi vika (olen nähnyt saman Swedespeedin puolella): manuaalilaatikon kanssa tuo läpivienti on varattu kytkinpolkimelle. Pitää siis käyttää sitä joka on hanskalokeron takana...
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #26 : 13.09.2011, 08:51:43 »
Olet oikeassa tuossa läpivientiasiassa, manuaalimiehet siis huomio tässä kohtaa.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #27 : 14.09.2011, 14:32:02 »
Tänään ajettu 320 kilsan reissu eikä tuo vika vanha uusinut.
Mutta toinen, uusi vika tuli :-(
Cruisella tasasesti ajaessa yhtäkkiä veto kävi poikki eli kone nykäisi. Tätä sattui useampia kertoja ja tilanne korjautui aina itsestään.
Ahtopainemittarin mukaan ECM korjasi vedon puutteen avaamalla kaasuläppää enemmän jolloin veto palautui.
Mitään merkkivaloja ei syty. Lähellä työpaikkaa yritin mennä nysvästä ohi reilulla kaasunpolkaisulla jolloin auto meinasi hyytyä kokonaan.
Aiemmin kun testailin "lämä tiskissä" niin vetoa oli oikein hyvin eikä nykinyt yhtään.

Arvauksena tässä että oliskohan IMM vaiko bensapumppu hajoamassa...? Tai jotain muuta.
Pitää etsiä valmiiksi ohjeet ton bensapumpun vaihtoon jos se pimenee kotimatkalla kokonaan.
Stnan prkle. Ihanan kallista.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #28 : 14.09.2011, 17:48:35 »
Kotimatkalla syttyi vikavalokin, koodina P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range / Performance Problem.
Nollasin vikakoodit ja kävin tekemässä 5 kpl täyskaasulähtöjä 0-100km/h, ei tullut koodia uudestaan, yhdellä vedolla auto nykäisi eli rytkähti kerran.
Ahdot siinä 0,5-0,7 sektorilla, jollain vedolla veti tasaisemmin kun toisella

Autollahan on ajettu 192 tkm. Voiko MAF hajota niin että se välillä toimii ja välillä ei?

Ja tarkistin aiemmin tekemäni letkuasennuksen ahtopainemittaria varten, ei pitäis olla mitään vikaa siinä ja jos olis niin se mittari näyttäis väärin :-)
Ilmansuodatin on tuores.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2011, 17:55:22 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #29 : 15.09.2011, 08:43:31 »
Pengoin illan nettikeskusteluja aiheesta.
Taidan kipaista pullon CRC:n MAF Cleaneria ja putsata anturin.
Ei ole vikavalo vielä uudestaan syttynyt eikä auto nykinyt.
V50 T5 AWD A v.2005

 

KL-varaosat  Race.fi