Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.

  • 111 Vastauksia
  • 39496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #90 : 14.08.2017, 18:10:02 »
Aika hurjia lupailevat - suhtautuisin hiukan skeptisesti 1,3 bar lukemiin. Paljonko väittävät että tulee tehoja ja vääntöä? BSR stage 1 lupaus on 258 hv / 400 Nm jonka uskon ihan ilman epäilyjä kun ahdot nousevat aikaisemmin ja maksimi n. 50%. Persdynossa tuntuu erittäin selvästi. 1,3 bar tarkoittaisi yli 100% nousua alkuperäisestä...  :)

Alkuperäinen ahdin on suhteellisen pieni eikä pysty ylläpitämään edes 0,92 bar ahtoja kovin paljon yli 5000 rpm mikä näkyy suoraan siinä että maksimiteho ei nouse yhtä paljon kuin maksimivääntö. Sitäpaitsi automaattilaatikolla joutuu rajoittamaan vääntöä ainakin pienemmillä pykälillä ettei laatikon rajat tule vastaan. Niinpä 1,3 bar ahtoa - vaikka sen saisikin irti - ei voi käyttää kuin tietyllä kapealla alueella.

Tuolloin lupasivat 278hp/399nm. Nykyään tosin celticin sivuilla lukee 279hp/454nm  :idiot2:

Ja nyt sitä faktaa sitten suorituskyvystä tiskiin.. Kävin äsken torquen kanssa testailemassa tasaisella suoranpätkällä, lämpötila 18 astetta. Ja siis tähän autoon on asennettu Injenin kartiovapari, muuten vakio softaa lukuunottamatta.

Muutaman vedon keskiarvo:

0-100= 7,4s
1/4 mile= 15,4s
80-120 kolmosvaihteella: 4,7s
80-120 d-asennon kickdownilla (2+3 vaihde): 4,5s

Nämä arvot muistuttaa aikalailla täsmälliesti vakioauton arvoja.

Ahtopaineita näytti torque olevan aina aluksi 1,7bar, jonka jälkeen pysyy tasaisena 1,6bar,  JOKA vaihteella. Ja näissähän tosiaan on 1 ja 2 vaihteilla rajoitettu vääntöä, ja celticin mies ei muistellut tämän ohjelman tätä rajoitinta poistavan.

Mekaaninen mittari näyttää maksimissaan aluksi 0,6bar jonka jälkeen tippuu hitaasti 0,5bar tietämille.

EDIT Torquessa tosin ei ole luotu ajoneuvoprofiilia ja näin ei ole tehty tuota atmospheric pressure adjustmenttia, eli kun tuosta otetaan se 1,0bar pois niin silloinhan torquenkin lukemat olisi aika lähellä totuutta
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 18:20:04 kirjoittanut newlandermeister »
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #91 : 14.08.2017, 19:31:40 »
Ettei silti olisi ahtovuoto jossain. Virillä paineet pitäisi olla 0,8-1,0bar. Tai hukkaportti aukeaa liian helpolla. Nuo yli 260 hevoset voit unohtaa vaikka löytäisitkin mahdollisen ahtovuodon.

Edit. Siis noilla paineilla ei löydy luvattuja tehoja ikinä.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 19:39:30 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #92 : 14.08.2017, 19:46:12 »
Mulla näyttää torque ahtopaineita 1,2-1,3 bar
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #93 : 14.08.2017, 19:46:44 »
Ettei silti olisi ahtovuoto jossain. Virillä paineet pitäisi olla 0,8-1,0bar. Tai hukkaportti aukeaa liian helpolla. Nuo yli 260 hevoset voit unohtaa vaikka löytäisitkin mahdollisen ahtovuodon.

Edit. Siis noilla paineilla ei löydy luvattuja tehoja ikinä.

Aika 120% varma olen että jostain se vuotaa. Celticin ukko kun otin yhteyttä niin varmisti että 1,3bar pitäisi olla heidän softalla. Minulle kuitenkin pääasia että saan talteen ne tehot mistä olen maksanut, kunhan nyt edes sinne lähemmäs 1bar saisi ahdot nousemaan.

Itse kävin läpi jo kaikki mahdolliset paikat ahtovuodolle mitä päällepäin ja pohjan suojamuoveja purkamatta näkee, enkä mitään löytänyt. Torstaina pajalla saavat purkaa enemmän ja ettiä huolella  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #94 : 14.08.2017, 22:48:44 »
Toivottavasti vika löytyy! Kyllä 0,9 - 1 bar ahdoilla tulee tuntuva ero vakioon. 1,3 bar arvoon en edelleenkään jaksa uskoa.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #95 : 17.08.2017, 16:18:56 »
Noniin nyt on käyty tutkimuksissa ja lopputulema oli että ei vuotoa  :o

Sitten vastaanotetaan ideoita mahdollisiin muihin syihin, TCV tietty yksi mahdollisuus, mutta eikös tämä mene sen petettyä tuohon limb moodiin ja siitä tulisi jo vikakoodia.. CBV ei jaksa pitää noita ahtoja yllä? Elevatelta ja Ipd:ltä noihin löytyisi kyllä ratkaisut mutta ei turhan takia kehtaisi alkaa jenkeistä tilailla tavaraa  :buck2:
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #96 : 17.08.2017, 17:17:57 »
Noniin nyt on käyty tutkimuksissa ja lopputulema oli että ei vuotoa  :o

Sitten vastaanotetaan ideoita mahdollisiin muihin syihin, TCV tietty yksi mahdollisuus, mutta eikös tämä mene sen petettyä tuohon limb moodiin ja siitä tulisi jo vikakoodia.. CBV ei jaksa pitää noita ahtoja yllä? Elevatelta ja Ipd:ltä noihin löytyisi kyllä ratkaisut mutta ei turhan takia kehtaisi alkaa jenkeistä tilailla tavaraa  :buck2:
monilla on ollut vaan enemmän ongelmia ipd:n vehkeiden kans. Hae orggis, se toimii parhaiten..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #97 : 17.08.2017, 17:37:43 »
monilla on ollut vaan enemmän ongelmia ipd:n vehkeiden kans. Hae orggis, se toimii parhaiten..

Joo ipd:n tavarasta liikkuu vähän monenlaista tarinaa.. Orggis varmasti toimii parhaiten vakioautossa, mutta mikäli nuo 1,3bar ahtolupaukset pitää edes lähelle paikkaansa ni todennäköisesti sama rumba alkaa vähänajan päästä uudestaan kerta niitä ei viritettyihin autoihin ole tarkoitettu. Tulevaisuudessa myös suunnitteilla piristää vielä kulkupuolta stage 3 asti, niin mielellään ottaisin jonkin järeämmän aftermarket version ennenkuin uusin vakiohilppeitä peräperään.

Jos tuo nyt tuosta cbv:stä johtuu niin ilmeisesti suomestakin saa forgen versiota, josta ollut ihmisillä ainakin ulkomailla hyvää sanottavaa.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #98 : 21.08.2017, 19:12:05 »
TCV:n vaihdolla korjaantui tämä ongelma, oem tcv siis volvolta.

1,3bar näyttää mekaaninen mittari maksimiahdoksi, korkeammilla kierroksilla laskee 0,9bar kieppeille  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #99 : 21.08.2017, 19:48:09 »
TCV:n vaihdolla korjaantui tämä ongelma, oem tcv siis volvolta.

1,3bar näyttää mekaaninen mittari maksimiahdoksi, korkeammilla kierroksilla laskee 0,9bar kieppeille  :)

Eli torquen näyttämä 1,3 bar pitää myös paikkansa  8)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #100 : 21.08.2017, 20:04:15 »
Eli torquen näyttämä 1,3 bar pitää myös paikkansa  8)

Ilmeisesti, jos sinne on asetukset vaan laitettu kohdalleen  :) Mulla ainakin piti tehdä se ajoneuvoprofiili minkä kautta sai säädettyä sen silleen että se ei laske siihe normaalia ilmanpainetta mukaan eli ennen näytti 1bar yli todellisuuden.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #101 : 21.08.2017, 22:27:29 »
Ilmeisesti, jos sinne on asetukset vaan laitettu kohdalleen  :) Mulla ainakin piti tehdä se ajoneuvoprofiili minkä kautta sai säädettyä sen silleen että se ei laske siihe normaalia ilmanpainetta mukaan eli ennen näytti 1bar yli todellisuuden.

Joo mä tein heti alussa sen ajoneuvoprofiilin.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #102 : 21.08.2017, 23:02:57 »
TCV:n vaihdolla korjaantui tämä ongelma, oem tcv siis volvolta.

1,3bar näyttää mekaaninen mittari maksimiahdoksi, korkeammilla kierroksilla laskee 0,9bar kieppeille  :)

OK, hyvä että tuli kuntoon. Aika merkillinen viriohjelma kyllä joka nostaa ahdot ensin noin korkealle ja sitten hiipuu (kun ahdin rajoittaa) mutta näköjään noinkin voi tehdä. Potkii varmaan hurjasti siinä maksimiahdon kohdalla. :D

BSR pitää ahdon vakiona laajalla kierroslukualueella mikä on hyvä manuaalilaatikkoisessa etuvetoisessa kun ei ole edes lukkoa tasauspyörästössä...

Lisäys: Niin ja hyvä tietää että TCV voi hajota noinkin.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Tansu95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #103 : 23.10.2017, 16:46:15 »
Moro vain kaikille. Omassa autossa vähän outoa ongelmaa ahtojen kanssa. Kun lähtee liikkeelle kylmällä koneella ja antaa lämpöjen nousta oikeaksi ja alkaa polkemaan, niin ei meinaa nostaa ahtoja kuin hitaasti 0,6 bar.. Kun tekee kunnon tappo kiihdytyksen, niin tuntuu että joku tulppa irtoaa, koska sitten ahdot nousee normaaliin 1,1bar, auto siis ohjelmoitu manuaali T5. Tämän jälkeen ei enää samalla ajokerralla ongelmia ahtojen nousun suhteen ja ahtopainemittarikin nousee ilosesti tappiin ja pysyy siellä koko kiihdytyksen ajan. Mittarissa ei ole vika koska tuon teho eron tuntee ihan ajaessakin.

Toinen juttu. Kun ilmat alkaa kylmenemään alle+5 asteen niin 1/4 tankilla kovasti kiihdyttäessä vaikka 3-4 vaihteelle niin juuri kolmosella kiihdyttäessä loppuun asti ja vaihtaa 4 vaihteelle auto puutuu välillä totaalisesti eikä nosta ahtoja, korjaantuu kyllä samantien kun nostaa kaasun ylös ja painaa uudelleen kaasua niin meno jatkuu. Ei anna mitään vikakoodeja...

Tcv venttiili on jo vaihdettu n.15 000km sitten.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #104 : 23.10.2017, 22:48:48 »
Luulisi että tuossa tilanteessa (hyytyy kiihdytyksessä) tulisi joku vikakoodi. Saattaa vaan vaatia vähän pystyvämmän koodilukijan että saa näkyviin. Jokuhan sen aiheuttaa että ahtoja ei tule vaikka lappu on lattiassa. Luistonesto (tuskin isolla vaihteella)? Polttoaineen paineanturi? Polttoainepumppu? Kaksi jälkimmäistä voisi jotenkin selittää sen jos bensatankin täyttöaste vaikuttaa.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

 

Autoracing  KL-varaosat