RallyBaron  Samppasport

Asetelman shimmaus

  • 6 Vastauksia
  • 5745 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Asetelman shimmaus
« : 16.06.2017, 20:47:58 »
Huomenna ois tarkotus vaihdella kytkintä ja vauhtipyörää. Vauhtipyöränä pottapyörä ja kytkimenä KL racingin 6 lapanen sintteri ja sre763 asetelma. KL racing suosittelee että pitäs millin verran shimmata. Miten tää käytännössä onnistuu? Mistä saan shimmaukseen prikat/levyt? En tajunnut tilata samalla KL racingista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #1 : 16.06.2017, 22:53:15 »
Shimmaus tarkoittaa asetelman ja/tai kytkinlevyn asennuskorkeuden muuttamista. Tässä tapauksessa asetelmaa nostetaan ulospäin vauhtipyörästä. Sintterin paksuus lienee 8,1mm joten se on asetelmasta kiinni tarvitseeko shimmejä ollenkaan. Esim. 8v turbo-Saabin asetelman kanssa ei 8,1mm levylle tarvinnut shimmejä ja Saabin vakio kytkinlevy on samanpaksuinen kuin Volvon. Itse laittaisin enintään 0,5mm, koska vakiolle Volvon levylle ilmoitettu paksuus on 7,5mm plusmiinus 0,3mm. Leikkaa vaikka 0,5mm pellistä tms.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #2 : 16.06.2017, 23:12:27 »
Shimmaus tarkoittaa asetelman ja/tai kytkinlevyn asennuskorkeuden muuttamista. Tässä tapauksessa asetelmaa nostetaan ulospäin vauhtipyörästä. Sintterin paksuus lienee 8,1mm joten se on asetelmasta kiinni tarvitseeko shimmejä ollenkaan. Esim. 8v turbo-Saabin asetelman kanssa ei 8,1mm levylle tarvinnut shimmejä ja Saabin vakio kytkinlevy on samanpaksuinen kuin Volvon. Itse laittaisin enintään 0,5mm, koska vakiolle Volvon levylle ilmoitettu paksuus on 7,5mm plusmiinus 0,3mm. Leikkaa vaikka 0,5mm pellistä tms.
Jees. Kiitos!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #3 : 17.06.2017, 14:31:36 »
Nimimerkki miikel oli joskus noita puntaroinut ja tuli siihen tulokseen, että puristusvoima ei muutu merkittävästi vaikka jättäis shimmaamatta. Omaani en shimmiä laittanut kuuslapasen kanssa ja piti ainakin tosi hyvin. Ylipäätään noista sinttereistä tuntuu kuluvan aika nopsaan himpan verran pois, eli senkään takia en shimmais. Nyt mulla on tuo 763 deekun pottapyörässä ja taas ilman shimmiä. Pelaa kuin unelma.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #4 : 17.06.2017, 15:42:39 »
Nimimerkki miikel oli joskus noita puntaroinut ja tuli siihen tulokseen, että puristusvoima ei muutu merkittävästi vaikka jättäis shimmaamatta. Omaani en shimmiä laittanut kuuslapasen kanssa ja piti ainakin tosi hyvin. Ylipäätään noista sinttereistä tuntuu kuluvan aika nopsaan himpan verran pois, eli senkään takia en shimmais. Nyt mulla on tuo 763 deekun pottapyörässä ja taas ilman shimmiä. Pelaa kuin unelma.
Tarviiko sen kytkinhaarukan takana olevan pallopää mutterin alle laittaa mitään ?
« Viimeksi muokattu: 17.06.2017, 16:04:32 kirjoittanut Twofortti »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #5 : 17.06.2017, 21:09:42 »
Mulla on M90 laatikon kanssa kolme prikkaa pallon alla. Pelaa kun unelma.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Asetelman shimmaus
« Vastaus #6 : 18.06.2017, 03:35:55 »
Mulla on M90 laatikon kanssa kolme prikkaa pallon alla. Pelaa kun unelma.
Laitoin yhen prikan pallomutterin alle ja ilman shimmauksia. Toimii törkeen hyvin!

 

Autoracing  KL-varaosat