RallyBaron  Samppasport

242 DL -80 (oli 4,6l), myyty

  • 77 Vastauksia
  • 33360 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #15 : 03.07.2017, 18:41:22 »
Minä voin sitten ehkä auttaa irto-osien kuvien piirtämisessä. (Yhdet korvakkeet olen piirtänyt / tehnyt lujuustarkastelut katsastusta varten.) Konehuoneesta taitaa tulla aika "nykyaikainen" tilan suhteen vai näyttääkö vain siltä?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #16 : 03.07.2017, 21:07:46 »
Voihan se olla, että riittää ihan vaan kuvat, materiaali ja hitsaustapa kuten yhdelle puolitutulle viime vuonna 50-60-lukuisen jenkin poikkeuslupahakemuksessa. Mutta enemmän on tietysti parempi.

Onhan siellä tilaa ainakin ylöspäin? :D Pakosarjat ja Hydroboostin linjat kun lisäilee, niin alkaa tila vähenemään kummasti sivuilta.

Bensakiskot tein kiinnikkeitä vaille valmiiksi ja laitoin paikalleen. Bensalinjasto on sitä myöden pääpiirteittäin valmis. Vähän joutui muuttamaan läpän vivuston asentoa, että vaijeri mahtuu olemaan.

« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 19:22:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #17 : 04.07.2017, 05:04:31 »
Kohtuu hyvinhän tuo näyttää mahtuvan iskaritolppien väliin :)
Pidetään peukkuja katsastukselle O0

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #18 : 04.07.2017, 08:35:13 »
Seurantaan menee ja  O0 tässä vaiheessa.
Oikean sylinteriluvun sisältävä moottori  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #19 : 05.07.2017, 21:33:19 »
Eilen katselin konehuoneen ilmaletkutuksia ja vedin sähköjä sen verran, että sain startilla pyöriteltyä konetta. Äkkiseltään kuulostaisi pyörivän tasaisesti.  Pyörittelin vakioita pakosarjoja ja saishan niistä muutettua, mutta sisäreiät on aika pieniä ja vasemman sarjan ulostulolaipan luota poikkipinta-ala vastaa 38mm putkea ::) Tosin eihän puoliskon tarvitse tuottaa kuin 125hv. Käytti vakiosarjaa tai tekee uuden, niin parhaiten tilaa oikealla on jos suuntaa putket etuviistoon ja tekee lenkin taaksepäin. Aika vähän silti jää tilaa startin kohdille kuljettaa putkia.

Tänään oli sen verran aikaa, että porailin pakosarjanlaipat oikean levuisesta 10mm latasta. Ei tarvii enää kuin loput.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #20 : 07.07.2017, 23:22:36 »
Eilen ja tänään sain tehtyä pakosarjojen ensiöt ja lisää johdotuksia. Pyrkimys on tehdä molempien puolien pakosarjat kaksiosaisiksi, jotta niiden irrottaminen on helpompaa. Eli etummainen ja takimmainen pari on kannessa omissa laipoissaan. Tiedossa on siis lisää poraamista, koska ensiöiden päihin pitää tehdä erilliset laipat ja niille yhtenäinen vastapuoli.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #21 : 09.07.2017, 00:25:06 »
Päivä meni aika pitkälti johtotehtävissä ja 22 tienoilla lähti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Piti jo valmiksi varautua kuulosuojaimilla, koska melu on lievästi sanottuna kova pelkillä pakosarjoilla. Triggeriasetuksissa joku heittää, koska vaikka toinen puola antaa kipinän, ei se kuitenkaan tule oikeaan aikaan. Huomenna laskettava hampaiden määrä. Noihin koneisiin ilmoitetaan pääasiassa 36-1, mutta esim. V10:ssä on 40-1.

Photobucketin ansiosta uusi kuvasivusto(ei vielä uusia kuvia): https://lankku.kuvat.fi/kuvat/242+DL+-80+4.6/
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #22 : 09.07.2017, 20:02:20 »
36-1 on oikea triggeri, otin anturin pois, laskin hampaat sekä laskin Tunerstudion Tooth loggerista. Aloin käymään uudestaan läpi sytkäjohtoja ja katsoin jokaisen pyttyparin yläkuolonkohdalle merkin. Olihan siellä yksi pyttypari ristissä, loppui paukkumasta käydessä. Nyt paukkuu enää kaasua nostaessa ihan vähän ;D Jos se siitä kunhan saa tehtyä pakoputkiston valmiiksi.

Sen verran muuta tein eilen ja tänään, että letkutin jäähdytysjärjestelmän ja kaadoin nesteet sisään. Kovin pitkiä käyttöjä ei vielä tosiaan voi tehdä, koska ei ole apulaitehihnaa. Venttiilikopan korjausliimauksen joutuu tekemään uusiksi jollain toisella liimalla tai putsaamaan kunnolla ja vetämään päälle tiivistettä.

Jonkinmaailman käyntivideo:
https://youtu.be/di0K4IIhSgk
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #23 : 09.07.2017, 20:50:48 »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #24 : 09.07.2017, 21:10:29 »
Nonyt!
Voisin sanoa, että kakkosnelonen puhuu todella kaunista kieltä, ei voi kuin peukuttaa :tykkää:

Miten istuukin noin kauniisti konehuoneeseen, jopa ylävesiletku menee kuin vinokoneessa... S*

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #25 : 09.07.2017, 21:12:08 »
Meinasitko mimmosen putkiston tehdä?
Engine mastersin pätkässä vertailivat "suoria"-, X- ja H-putkia.

https://youtu.be/fCio5K0WfHU

Tosin jotenkin se yksi pappamutka kuuluisi 200-sarjalaiseen :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #26 : 09.07.2017, 21:20:53 »
Miten istuukin noin kauniisti konehuoneeseen, jopa ylävesiletku menee kuin vinokoneessa... S*
Jos se johtuu siitä, että ylävesiletku on vinokoneen lyhennetty :P

Meinasitko mimmosen putkiston tehdä?

Tosin jotenkin se yksi pappamutka kuuluisi 200-sarjalaiseen :D
Valkean 245:n putkisto kuului vaihdettuihin osiin alustan kanssa, joten etuputket yhdistyvät viimeistään etupöntölle mennessä. Riippuu ihan äänistä teenkö pappamutkaa antamaan lisävaimennusta vai ei.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #27 : 10.07.2017, 17:16:18 »
Eikös tällaiseen kasiin pitäis olla pappamutkat molemmin puolin  :D ?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4067
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #28 : 10.07.2017, 20:11:34 »
Voi juutas tuota soundia :))
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 DL -80 4,6l
« Vastaus #29 : 10.07.2017, 23:00:57 »
Eikös tällaiseen kasiin pitäis olla pappamutkat molemmin puolin  :D ?
Turha käyttää aikaa ja rahaa tuplaputkistoon. Ja näyttäisihän se jo niin väärältä :idiot2:

Voi juutas tuota soundia :))
Kameran kotelo vielä vaimentaa sopivasti. Sattuneesta syystä oli pakko pitää kuulosuojaimet päässä.

Tänään ehti sen verran, että sain vaihdekepin ja kardaaninlaipan laatikkoon kiinni. Tein keppitelineen 700/900 M47 telineestä, lyhensin vaihteensiirtovivun ja jatkoin keppiä kuulan alapuolelta sentillä. Vaihteensiirtovipu on jopa 5cm pituinen reiästä reikään. cc57 sorvasi kardaaninlaippaan upotuksen kardaanille ja porasin pulttijaon. Nurkkia kaivelemalla löytyi 700/900 etupätkä, oiskohan M46:sta. Jää noin sentin pitkäksi eli ei tee suurempaa haittaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron