Suoraan en osaa sanoa 1.6d:stä, mutta varmaaan on paljon samaa osaa 2.0d:n kanssa.
Osta 2007 malli niin todennäköisesti ei ole DPF:ää riesana. Ainakaan 2.0d:ssä ei sitä silloin ole vakiona ollut (pakolliseksi tullut vasta 2008?).
Mä oon ajanut nyt 2007 2.0d S40:n 3,5 vuodessa 220tkm -> 385tkm. Seuraavaa on joutunut tuolla välillä laittamaan:
Pajalla:
- Oikea etulaakeri 260tkm
- EGR-venttiili 320tkm
- Vetarien suojakumit (sisemmät ja uloimmat) 340tkm
- Ilmastoinnin kenno 370tkm
Itse laittanut:
- Laturi 280tkm
- Takakontin johtosarja 320tkm (kontti ei auennut)
- Kaikki jarrulevyt ja palat 350tkm
- Etuiskarit + etujouset + jousilautaset 365tkm
Jakopää on hihnalla, mutta vaihtoväli mukavat 240tkm. Se vaihdettiin autoa ostettaessa myyntiliikkeessä ennen luovutusta niin ei ole tarvinnut vielä itse laittaa.
Eberi simahti jossain 300tkm kohdalla eli on vikatilassa. En ole yrittänyt korjata, kuulemma kallista.
Muuten mennyt edullisilla Keskusautohallin Essential-huolloilla 159e 20tkm välein. Vaihteistoöljy kerran vaihdettu ja ilma-/pa-suodatinta pari kertaa.
Vasen etukaari alkoi tänä keväänä vähän kukkia. Muuten ruosteeton.
Oma ajotyyli on sellainen ettei varmasti kone karstoitu
EDIT: Turbon kanssa ei ole ollut ongelmaa, pitäisköhän aiempien viestien perusteella olla huolissaan