Vaihdoin stefan eilen.
Olosuhteet olisi voinut olla helpommat. Nosturia ei ole joten nostin oikean kulman ylös, pukkia alle ja töihin.
Vetarin poisto on helppoa. Haastetta tuli vanhan stefan irrottamisessa. Siinä on metallinen kaulus, jonka alle saa kyllä taltan vasaroitua. Irrotin stefaa varmaan tunnin, työssä pystyi vain unelmoimaan siitä, että auto olisi nosturissa ja minä seisomassa auton alla.
Uuden asennus ei sekään ihan heittämällä mennyt. Stefan runko on metallia, stefa piti saada menemään edes vähän aivan suorassa jotta puupalikalla ja vasaralla sen sai pohjaan. Aika monta kertaa se muljui puolelta toiselle, Kun siihen päälle laittoi puupalikan poikittain, stefaa ei enää nähnyt ja suoruutta ei senkään vertaa. Lopulta kuitenkin lähti menemään ja eri puolilta sai hakata monta kertaa, että meni pohjaan asti. Kaulus vaihdelaatikon kylkeen asti, ei tarvitse ihmetellä milloin on pohjassa. Varovasti vetari sisään, osat paikoilleen ja uutta öljyä laatikkoon propun tasalle.
Olen ihmetelly miksi monissa ohjeissa käsketään ottamaan alapallo irti. Vetarin saa pois kun irrottaa alatukivarren etummaisen pultin, jolloin pyörän napaa saa käännettyä ulospäin. Ko. pultti on lähellä ilmastoinnin kompuraa eikä mahdu ulos, mutta moottorin kiinnityspultteja löysälle siltä puolelta ja tunkilla moottoria 5cm ylös niin pultin saa pois. Helppo juttu eikä takaisinlaittokaan ole yhtään vaikeaa.