Elekma  Autoracing

S40 2009 1.6d vika

  • 7 Vastauksia
  • 2714 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
S40 2009 1.6d vika
« : 05.08.2017, 20:28:25 »
Morjens. Tässä viikonloppuna olin pidemmässä reissussa ja kyseinen auto alkoi ensin näyttämään "ajomvakautus vaatii huollon" tekstiä, vähän tämän jälkeen myös moottorinvikavalo syttyi. Auto toimii normaalisti. Vikakoodit luen ensi viikolla mutta onko kellään mitään alustavaa tietoa/mutua mistä voisi johtua?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #1 : 05.08.2017, 21:54:37 »
Morjens. Tässä viikonloppuna olin pidemmässä reissussa ja kyseinen auto alkoi ensin näyttämään "ajomvakautus vaatii huollon" tekstiä, vähän tämän jälkeen myös moottorinvikavalo syttyi. Auto toimii normaalisti. Vikakoodit luen ensi viikolla mutta onko kellään mitään alustavaa tietoa/mutua mistä voisi johtua?

EGR
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #2 : 03.09.2017, 22:15:39 »
Itsellä saman ikäinen V50 tehnyt tuota herjaa myös. Nyt vika sitten jäi jatkuvasti päälle. EGR pysyy koodien mukaan kaiken aikaa kiinni. Tai ei siis liiku. Käytin sen äsken irti, putsailin ja kolistelin, ei vaikutusta.

Uuden näyttäisi saavan reilulla satasella, eikä vaihto ole mahdoton. Miten sopeutuksen/tms. tarve? Osaavatko palstalaiset vastata. Volvotdi:llä tuntuu olevan paremminkin tietoa, uuteen, vai vanhaan vielä tulppa ja koodia koneeseen?

2009 1,6d

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #3 : 05.09.2017, 19:55:02 »
Löysitkö mistä sen venttiilin päälle satasella? Laita linkki! Mulla hajos samalla tavalla ettei se laippa liikkunut. Oli se moottori sökönä!
Niin ja vaihto/irrotus on tosi helppo juttu

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #4 : 05.09.2017, 20:07:22 »
Niin ja vaihto/irrotus on tosi helppo juttu

Kirjottaisikos joku tuon vaihtoon ohjeen. mm Meneekö sen panta takaisin paikoilleen vai pitääkö lemmari uusia.

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #5 : 05.09.2017, 21:36:36 »
Näytti se sama Valeo olevan Autodocilla 150,- plus tiiviste ja klemmari päälle. Halvin oli nyt 112€, lieneekö noilla suurta eroa.

Itse laitoin uudelleen kasaan samalla klemmarilla, uutta kun ei ollut. :-)  Venttiiliä vaihtaessa otan kyllä klemmarin varuille.

Sen sopeuttamisen tarpeen ja koko venttiilin vaihdon järkevyydestä jos saisi vielä parempaa tietoa.

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #6 : 16.09.2017, 08:28:12 »
Eilen laitoin uuden venttiilin paikalleen. Vanhalla klemmarilla kun ei uutta tullut tilattua,mutta hyvin pysyy silläkin! Auto piti käyttää piuhan päässä jossa tehtiin egr-sopeutus,tämän jälkeen vikavalot poistuivat sekä auto toimii erittäin hyvin vrt. Välillä pätkivään egr. Sopeutus onnistuu esim. Autocomilla. Alle tunnin homma!

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2009 1.6d vika
« Vastaus #7 : 23.09.2017, 15:24:34 »
Tilasin itselleni uuden samankaltaisen valeon kuin mikä siellä oli. Uusi klemmari oli liian kireä laittaa pihdeillä, käytin sitten vanhaa. Vikakoodien nollaus ja käynnistys. Toistaiseksi puuttuu herjat ja vedot tasaantui.

Ja ei ole siis sopeutettu, seurataan tarvitseeko.

 

Proturbo  Autodiagnoosi