Kulkukoira  Proturbo

S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.

  • 83 Vastauksia
  • 22987 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: S60 II maksimi rengaskoko
« Vastaus #15 : 20.08.2017, 15:05:54 »
Ainakaan kuvissa ei näytä lokasuojat pulleammilta, toisaalta joissain s60 polestarin kuvissa näyttää leveämmältä?

Tosiaan ei mullakaan ole edes hollilla mahtumaan nuo omat joten luulis että 245/45-18 ei vielä ottais kiinni kun halkaisijaa tulee about 2,5mm lisää ja leveyttäkin noin vähän. Nopsaahan sitä kääntää renkaat tappiin ja varmistaa että tilaa jää.

Edit: Olin laittanut offsetin omista vituralleen. Vanteet on siis 8,5x20 et45..
« Viimeksi muokattu: 20.08.2017, 15:08:49 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II maksimi rengaskoko
« Vastaus #16 : 20.08.2017, 15:15:35 »
Joo kyllä näin, vaan kun oli myös tuosta madalluksesta puhetta, niin hieman vertailua, että jää kuitenki hyvin tilaa sinne tuollakin. Tuossahan tulisi vajaa 30mm halkaisijaa lisää.   Omaa katsoo nii kyllä luulisi  tuon mahtuvan, mutta jos ET pienenee paljon nii varmasti raapii täydellä lastilla. 

Eikös myös Polestarin pajan tekemissä versioissa ole 245/35/20.  Eli hieman isoimpi halkaisija kuin tuossa 245/45/18.  Vai ovatko Polestarilla myös pyöränkoteloita muokanneet?
Kun auton tietoja katselin tarkemmin niin antaa yhdeksi rengasvaihtoehdoksi 235/40 19" joka on saman kokoinen kuin tuo mainitsemasi 20"
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Jenkeissä ilmeisesti 2015 lähtien r-design mallit on tulleet 235/40 18" sijaan 235/45 18" rengastuksella.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Rengaspaineiden lasku auttoi hiukan meluun. Nyt 2.7bar ja auton tarran mukaan eco paineet 2.6 bar.  Melko pintakova tosiaan tuo vakio alusta kun karkealla tiellä ajelee taajama nopeuksissa tuntuu että onko renkaat tyhjät. 8) Miten saako kulmat kohdilleen noilla matalemmilla jousilla? Vanhemmissa oli ongelmaa camberien kanssa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Mulla on takana camberit jo ulkona ohjearvoista, vähän epäilyttää että meneekö edes originaali r-design-alustalla niihin. Itse meinasin jossain vaiheessa hankkia Focuksen säädettävät varret mutta kyllähän sinne paperiin ammattitaitoinen säätäjä lukemat saa kohilleen  8) Toki sisäreunaahan se syö oli miten oli.
V70:n kanssakin leimalla inssi sanoi ettei noita camberiarvoja voi katsoa kuin raamattua kun tilanne on se ettei autosta vaan säätöjä löydy, mutta tuohon löytyy varmaan monta koulukuntaa leimaukkoja.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Rengaspaineiden lasku auttoi hiukan meluun. Nyt 2.7bar ja auton tarran mukaan eco paineet 2.6 bar.  Melko pintakova tosiaan tuo vakio alusta kun karkealla tiellä ajelee taajama nopeuksissa tuntuu että onko renkaat tyhjät. 8) Miten saako kulmat kohdilleen noilla matalemmilla jousilla? Vanhemmissa oli ongelmaa camberien kanssa.

Itsellä helpotti tuo pintakovuus noilla uusilla jousilla. Täällä ainakin meni kulmat samoihin arvoihin kuin ennen madallusta. Inssi kysyi että onkos tämä nyt tehtaan arvoissa. Sanoin että sinunhan se pitäis tietää, sinähän sitä olet katsastamassa. Antoi kuitenkin leiman suuntauslapun kanssa.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Mulla on takana camberit jo ulkona ohjearvoista, vähän epäilyttää että meneekö edes originaali r-design-alustalla niihin. Itse meinasin jossain vaiheessa hankkia Focuksen säädettävät varret mutta kyllähän sinne paperiin ammattitaitoinen säätäjä lukemat saa kohilleen  8) Toki sisäreunaahan se syö oli miten oli.
V70:n kanssakin leimalla inssi sanoi ettei noita camberiarvoja voi katsoa kuin raamattua kun tilanne on se ettei autosta vaan säätöjä löydy, mutta tuohon löytyy varmaan monta koulukuntaa leimaukkoja.
Oliko sinulla 30mm madallus?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Oliko sinulla 30mm madallus?
Joo 30mm noista H&R:stä ilmoitetaan ja aika tarkkaan pitää paikkansa kun R-design alusta on sen -15mm. Muistaakseni kulmat säädettiin kuitenkin sport-arvoilla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #23 : 09.09.2017, 09:39:32 »
Eibachit tilasin ja asennus on 18.09.
Laittelin STP:N vaimennus mattoa  kontin pohjaan sekä takapenkin istuin osan alle.
Myöskin käytin selkänojan sivupanelit pois joiden alta pääsi suoraan laittamaan takalokasuojaan vaimennusta. Kontin pohjassa ei käytännössä ole vaimennusta ollenkaan ja sivupanelien alla on vain paksua vaimennus  "villan"palaset.
Sen verran vaikutusta oli että takaa ajomelu vaimeni selvästi josta sitä eniten tulikin. Aiemmin tasa ajossa ei erottanut moottorin ääntä ollenkaan mutta nyt se kuuluu hyvin vaimeana. Aika mukava parannus noin tunnin työllä ja alle 50e panostuksella.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2017, 09:41:52 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #24 : 10.09.2017, 14:50:25 »
Eibachit tilasin ja asennus on 18.09.
Laittelin STP:N vaimennus mattoa  kontin pohjaan sekä takapenkin istuin osan alle.
Myöskin käytin selkänojan sivupanelit pois joiden alta pääsi suoraan laittamaan takalokasuojaan vaimennusta. Kontin pohjassa ei käytännössä ole vaimennusta ollenkaan ja sivupanelien alla on vain paksua vaimennus  "villan"palaset.
Sen verran vaikutusta oli että takaa ajomelu vaimeni selvästi josta sitä eniten tulikin. Aiemmin tasa ajossa ei erottanut moottorin ääntä ollenkaan mutta nyt se kuuluu hyvin vaimeana. Aika mukava parannus noin tunnin työllä ja alle 50e panostuksella.

Et sattunut kuvia ottamaan tästä tapahtumasta? Tämä vaimennus kun kiinnostaisi itseänikin  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #25 : 11.09.2017, 17:47:38 »
Et sattunut kuvia ottamaan tästä tapahtumasta? Tämä vaimennus kun kiinnostaisi itseänikin  ::)
Ei tullut otettua muta homma kyllä aukeaa kun katselee paikkoja vähän. koputtelee missä kuulostaa ontolta niin niihin sekä ja tasaisille pinnoille mattoja.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #26 : 11.09.2017, 20:35:51 »
Ei tullut otettua muta homma kyllä aukeaa kun katselee paikkoja vähän. koputtelee missä kuulostaa ontolta niin niihin sekä ja tasaisille pinnoille mattoja.

Nuo takaverhoilut helppo tosiaan ottaa pois ja on jo kertaalleen otettu etututkan tieltä pois. Paljonko meni vaimennustavaraa ja minkälaista käytit? Itsellä tuon kontin lisäksi suunnitelmissa vaimentaa etujalkatilat ja etuovet ehkä myös.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #27 : 12.09.2017, 17:09:45 »
Nuo takaverhoilut helppo tosiaan ottaa pois ja on jo kertaalleen otettu etututkan tieltä pois. Paljonko meni vaimennustavaraa ja minkälaista käytit? Itsellä tuon kontin lisäksi suunnitelmissa vaimentaa etujalkatilat ja etuovet ehkä myös.
STP Silver shop 0,8 mm vaimennus mattoa ja kaariin päälle vielä Slepniä kun sattui hyllyssä olemaan.
Silveriä meni 1.5 pakettia ja tuosta toista suikaleet.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #28 : 12.09.2017, 18:54:36 »
STP Silver shop 0,8 mm vaimennus mattoa ja kaariin päälle vielä Slepniä kun sattui hyllyssä olemaan.
Silveriä meni 1.5 pakettia ja tuosta toista suikaleet.

Dänks, motonettiin siis tieni viepi  :sundaydriver:
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 II rengaskoot, jousi sarjat ja melunvaimennus.
« Vastaus #29 : 17.09.2017, 14:04:24 »
Tulipa tuo omankin kulkineen takakontti vaimennettua ja samansuuntaisia havaintoja, että moottorin ääni tulee selkeämmin esiin ja peräpää kyllä hiljeni aika paljon.

Täytyy tässä vielä yrittää vaimentaa nuo etuovet ja jalkatilat kunhan keksisi miten nuo ovipahvit lähtee irti. Pari ruuvia ovenkahvoissa, ne otin jo irti, samoin napsuttelin oven reunasta nuo pikaklipsit irti. Miten tuo irtopahvi sitten lähtee, nostamalla en saanut sitä irti. Täytyypä perehtyä asiaan paremmalla ajalla
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron