Ateho  Elekma

Automaatin venttiilikoneisto

  • 19 Vastauksia
  • 10588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Vastaus #15 : 22.10.2017, 21:42:41 »
kysäisin tarjouksen nettisivujen kautta suomen kielellä ja tarjous tulikin pian sähköpostiin mutta sitten pitääkin lontoon kielellä ruveta viestitteleen, kaksi eri vaihtoehtoa Itse hoidan irrotuksen tai vien auton heille niin tekevät kaikken työn.

Kun hyväksyin tarjouksen niin sovimme hakupäivän milloin laatikko on tyhjennetty öljyistä ja sidottu trukkilavalle niin he järjestävät  DB schenkenin noutamaan laatikon.

2150€ oli kuljetuksien kanssa täydellinen remontti.
Paikanpäällä hinta olis ollu samalle hommalle 2400€ ja he myös irrottavat laatikon autosta.

8 tuntia nelivedosta laskutti korjaamo automaatin irrotuksesta ja paikalleen laitosta.

Lasku tulee sähköpostiin, se muuten kannattaa maksaa heti ettei viivästy takaisin lähetys sen takia, 6 arkipäivää meni minulla kun heidän tilillä näkyi minun rahat.
Täytyy todeta ettei ole paha hinta korjaukselle, ja hyvän takuun myöntää.
Purkaamot pyytää samaa hintaa paljon ajetuista vaihteistosta.
Tuolta saa sitten edullisemmin  öljyt vaihteistoon Mannol

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Vastaus #16 : 22.10.2017, 22:29:38 »

Kyselin itsekin Recrolta remonttia mutta siellä copy-pastesivat AW50/51 -vaihteelle yleiset sopimusehdot:
Niillähän on nettisivuilla takuu ehdot 24kk /100000km.

Minkähän takia tuommosta tarjoavat??
Minulle tuli kirjallisena 24kk/100000km takuu. Toivottavasti toimiikin sitten jos ongelmia tulee.

Jos siellä firman veppisivuilla on 2v/100tkm takuu minkä luulisi olevan takuu kaikille vaihteille mitä kunnostavat, niin ehkäpä ne ovat jossain vaiheessa parantuneet 1v/50tkm takuusta, ja myyntiedustaja on vaan lähettänyt vanhasta tottumuksesta vanhaa/virheellistä tietoa.

Aina se on parempi jos kuluttajan kannalta takuut paranevat.  Vaikka onhan se sitten ikävää, jos huono tuuri käy ja tarvii takuukorjausta, alkaa toimittelemaan boksia tai autoa Latviaan. Mutta niinkuin tässä aikaisemmin sanottiin, niin kun Suomesta saa käytetyn romikselta samoihin hintoihin niin tällainen kunnostettu houkuttelee kovasti.


Sent from my iPad using Tapatalk

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Vastaus #17 : 12.02.2018, 08:46:00 »
Huollatin itsekin AW50/51-vaihteiston täysrempan tässä hiljattain Recrolla. Takuuta eivät tosiaan antaneet kuin 1v/50tkm, liekkö heilläkin niin heikko luotto kyseiseen vaihteistoon, kun tässä ketjussa toisella Volvon vaihteistolla sai kuitenkin täysimääräisen 2v/100tkm.

Weppisivustolla lukee takuuehdot vähän epämääräisesti. Riippuen miten tarkkaan sen lukee, ja millä kielellä, niin voi saada eri käsityksen. Tai ainakin itse lukaisin tuon tekstin nopsaan, niin kuvittelin saavani automaattisesti 2v/100tkm takuun:

Lainaus
eng:
RECRO guarantees reconditioned automatic transmission systems against defects in workmanship and materials up to 24 months or 100,000 km, whichever is sooner.
fin:
RECRO myöntää takuun kunnostetuille automaattivaihteistoille valmistusvirheiden varalta seuraaville enintään 24 kuukaudelle tai 100 000 ajokilometrille riippuen siitä, kumpi saavutetaan ensin.

Muuten vois antaa palvelusta arvosanan 9 mutta sähköpostikommunikaatiossa oli välillä viikon viiveitä ja ei tullut kaikkiin kysymyksiin suoria vastauksia vaan vähän sinnepäin, mikä ainakin itseä ärsyttää että pitää useampaan asiaan tenkata asioita eikä kerralla osata vastata kaikkiin kysymyksiin. Kun takuuasiakin paljastu vasta jälkeenpäin lyhyemmäksi kuin olin odottanut, niin vähän jäi happama maku. Joten arvosana putos kokonaisuudesta seiskaan. Menee tietenkin omaankin piikkiin kun en varmistanut tuota asiaa ennen huollon tilausta ja jos olisin ollut silloin Suomessa niin ehkä olisin alkanut soittelemaan perään.

Joka tapauksessa homma pelasi helposti soomeksi, niin ei tarvinnut edes lontooksi vaihtaa. Kysyin ensin rempan hintaa recron veppisivujen kautta ja sain sieltä vastauksen ja hinnan suomeksi. Kun oli kiirettä että en ehtinyt asiaa sen paremmin hoitaa, niin lähetin auton heidän kuskipalvelun kautta Latviaan huollettavaksi, enkä irrotattanut vaihteistoa Suomessa. Auto piti tankata täyteen ja nouto oli Länsisatamasta josta kuski ajoi auton Recrolle ja huollon jälkeen takaisin Länsisatamaan. Eli oli täyden palvelun paketti, auto haettiin, huollettiin ja palautettiin. Kommunikaatiota käytiin sähköpostilla ja puhelimella.

Nyt tuntuu toimivan ihan eri planeetalta, tyytyväinen olen lopputulokseen. Ei se vaihdelaatikko mikään loppu vielä alunperinkään ollut, mutta kyllästyin siihen että sain...
A) odottaa vaihteiden kytkeytymistä esim D->R pakille ja kytkeytymisnykäisyihin. Ei jaksanut oikeestaan paljon perutella sen vuoksi.
B) 2->3 vaihtoi "luistattaen" ja lopulta pamautuksellaja isomman vaihteen kytkeytymisellä, jos ei ajanut varovasti kevyellä "pintakaasu"-tekniikalla. Tämä lähinnä ilmeni vasta öljyjen lämmettyä, kylmänä toimi ilman ongelmia.

Vaihteiston kanssa tuli toimeen mutta aattelin että kun auto nyt maksoi muutaman tontun niin jos tähän tekee nyt vähän isomman rempan, niin halvemmaksi se silti tulee kuin ajella uudella autolla, jos ei vaan mitään isompaa hajoa. Mutta eihän näistä voi koskaan tietää. Sitäkin kannattaa tietty miettiä, että jos loota hajoaa takuun piirissä, niin hankalampaahan se varmasti on operoida asiassa, kuin että hommassa vois jutella kasvotusten jonkun lähipajan kanssa missä huolto ois tehty.
 
Hintakikkailuakin tarjouksessa on, että joutuu vähän katsoo mitä homma kokonaisuudessaan maksaa. Suomessa yleensä ilmoitetaan palvelut kuluttajille 24% alvilla. Nyt hinta oli ilmoitettu että täyskorjauksen ja irroitus/asennuspalvelun hintaan sisältyy alv. (Latvian 21%) mutta kuljetuspalveluun ei. Joten tästäkin voi ensin viattomasti ajatella, että kuskipalvelu menee kokonaisuudessaan ilman alvia (eli joku rönttönen hoitaa sen vapaa-ajallaan lisätienesteinä), mutta siihen tulee kuitenkin lopulta Suomen alv 24%. En tiedä miksi sitä ei sitten ilmoiteta suoraan tarjouksessa, mikä on oikea hinta kokonaisuudessaan. Joutuu laskeskelemaan. Niin ja sekin kannattaa huomoida että 2.4T Volvohan hörppää tuolla Latvian matkalla 2 tankillista (tankkasin menomatkalle täyteen etanolia ja paluumatkalle tankkasivat bensaa). Matkaa reissulta mittarissa 819km sisältäen 40km siirto-ajot kotoa Länsisatamaan.

Mutta kokonaisuudessaan oli kyllä helppoa kunhan vaan pari kertaa lähettelee sähköposteja, pari puhelua ja auton vieminen ja nouto Länsisatamasta sopi minulle hyvin, kun asun Helsingissä. Ei tarvinnut alkaa kyselemään huoltamoa joka olis repinyt ja asentanut vaihteiston täällä Suomessa. Recron käyttämät Addinol -öljyt näkyvät olevan kirkkaat eivätkä punertavat kuten aikaisempi Teboilin öljy mitä olin itse käyttänyt. Luulisi firman osaavan täyttää määrän oikein, mutta kun katsoin mittatikkua, niin öljy on kylmänä auton tyhjäkäynnillä mitta-asteikolla lämpimän minimissä. Mielestäni sitä on siis liikaa, mutta täytyy vielä varmistaa uudelleen mitä näyttää esim. kuumana.

Poissa Kaski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Vastaus #18 : 16.02.2018, 12:17:11 »
Toimiikohan toi kuskauspalvelu jos takuunalaisia juttuja tulee eteen, luulis ainakin.
Paljonko veloittivat polttoaineiden lisäksi kuskauksesta?
Itellä vasta 7000km ajettu remontin jälkeen, vielä pelaa niinkuin pitääkin.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Automaatin venttiilikoneisto
« Vastaus #19 : 16.02.2018, 12:37:35 »
350e sis alv 24pros, että jos olisi ollut aikaa, oisin voinut tehdä itse samalla hupi/loma- ja kylpyläreissun siinä.

 

Ateho  Elekma