Ongelma: ei vilkahda eikä ovet avaudu kun painaa säätimestä. Patteri uusittu pari päivää sitten ja silloin toimi, nyt kokeilu lähellä monta kertaa monessa eri kohdassa, mitään ei tapahdu.
Tausta: bensa, automat, viimeksi kuluneen hieman yli vuoden aikana ei ole ollut kovin paljon ajoa, jonka takia alkuperäiset etujarrusatulat jumiin (uusittu) Ollut melkein 15v ja koko aikana ei muista että olis ollut lukkojen kanssa ongelmaa, säätimen patterin vaihtanut tarvittaessa (harvoin) Akku uusittu viime syksynä, hälyttimellä lienee oma akku joka varmaan alkuperäinen, useempi vuosi kun kuullut viimeksi huutavan. Kun punanen vilkkuu ja avais suoraan avaimella niin sillon tietty huutaa. Pelkääjän puolen etuoven salpalukituksen ääni on nykyään hyvin hiljainen verrattuna mitä se oli esim. pari vuotta sitten. Talvella kun enemmän pakkasta ääni ollut kovempi ja toiminut napakasti vaikka luulis kylmän kangistavan.
Ensin vaihtoi huonompaan säätimeen patterin ja kokeili: ei toimi. Sitten katsoi sitä tarkemmin, patterin päällä olevat pienet nystyrät on ajan myötä saanut vauriota eikä patteri nyt pysy kunnolla paikallaan, ei saa kunnon kontaktia eikä siksi toimi. Tätä huonompaa säädintä ei rupea virittämään kolvaus tms. saa olla sellasenaan. Parempaan säätimeen vaihtoi patterin, kokeili pari kertaa 2 päivää sitten ja toimi ok. Sitten kokeili tänään useempi kerta eri kohdissa lähellä kärryä, ei mitään. Molemmissa säätimissä on muutama pieni murtuma kotelon reunoissa, jonka takia ollut maalarinteippiä reunojen päällä.
Suuri ihmetys miksi ei toimi kun toimi ok vielä pari päivää sitten ? ei nyt varmaan ole itse säätimessä mitään joka voisi syödä patterin tyhjäksi näin pian?? eikä sellaista ole käynyt aiemminkaan, energizer oikea tyyppi CR2016 parasta ennen 2024, avasi vielä parempi säädin ja patteri oli paikallaan ok.
Ratkaisuna mieleen tulee 2 tapaa:
1) Koittaa saada kerran auki säätimellä, sitten siirtyy manuaali lukitukseen ilman hälyä max ensi kevääseen asti. Näin pärjää jos on pakko, ajoa luokkaa kerran viikossa, välistä tosin n. 200km+200km matkoja, pidemmän ajan parkkipaikka ei ole rosvoaltis vaikka ei olis hälyä, kun lukitus toimii. Avainta ei ole tietty käyttänyt aiemmin ja kun talvi, ongelmia on varmaan tiedossa vaikka laittaa hieman aseöljyä oven avainpesään ja joskus rattilukon pesään, josta ihan kuivana omat ongelmansa.
2) Kallis ja vika tapa lienee sitten sininen :O tätä koittaa kaikessa aina välttää viimeiseen asti!!! :O Vaatis molemmat uudet säätimet ja koodaus, säätimet useita kymppejä/kpl ja koodaus...yhteensä varmaan luokkaa pari sataa :O tätä ei haluaisi, itsellä kärryn elämä on kuitenkin loppusuoralla. Jos sitten tämän jälkeen vielä temppuilisi niin sininen varmaan tarjoaa: tuo meille tutkittavaksi ALKAEN esim. 200e/h min 1h ;-) jne.
MUTTA hyvä olis jos selviäisi miksi parempi säädin ei toimi ja mikä olisi parempi ratkaisu ? kuin avaimella lukitus. Onko leimalla klukon/hälyn suhteen vaatimuksia ? ei muista että edes klukkoa olis koskaan testattu, leimaus ei ole ihan heti mutta silti tulossa. Aiempia aiheita katseli, niistä ei löytänyt ratkaisua temppuiluun.
LISÄYS: tuntuisi selviävän, ei näytä punainen enää vilkkuvan, akku lienee täysin tyhjä, jaksoi varmaan viimeisillä voimilla vielä avata ja sulkea. Noin kk sitten ajoi viimeksi ja vilkaisi akkua, silmä oli lähellä mustaa, pyörivä vihreä hyrrä, todellista fixus laatua. Kun ajoa ollut luokkaa kerran/kk vikan vuoden aikana, lopputulos on selvä. Seuraavat tulee mieleen, jos olisi tietoa, arvaus ei auta.
Tässä tilanteessa kun avaa oven avaimella, huutaako ? (viimeksi sulkeminen normaalisti ja häly jäi päälle)
Jos huutaa, katkaiseeko säädin vai vaatiiko käynnistysakun virtaa katkaisuun ?
Missä kohdin säätimen vastaanotin on fyysisesti ?